SME
Sobota, 16. október, 2021 | Meniny má VladimíraKrížovkyKrížovky

Audi Q7 nepatrí do mesta. Vyrazili sme na vidiek

Za označením modelu XXL sa neukrýva dlhšia karoséria, ale najžiadanejšia výbava zahrnutá do základnej ceny. Audi Q7 má priestoru na rozdávanie, úsporný motor ale aj prudký stabilizačný systém.

Audi Q7 3,0 TDI je ideálny partner na dlhé cesty končiace v ľahkom teréne alebo na štrku.Audi Q7 3,0 TDI je ideálny partner na dlhé cesty končiace v ľahkom teréne alebo na štrku. (Zdroj: Autor)

Automobilka štyroch kruhov sa roky pýši priekopníckymi činmi v oblasti pohonu všetkých kolies v osobných autách, ale do populárnej triedy športovo - úžitkových áut vstúpila v poslednej chvíli. Audi Q7, donedávna jediný zástupca značky v triede, prechádza neustálym zušľachťovaním, aby si držal na dohľad konkurentov od BMW a Mercedesu.

Na našom trhu sa za prvých osem mesiacov tohto roka predalo 331 kusov BMW X5 a 180 vozidiel Mercedes ML. Audi Q7 prispelo do mlyna luxusných SUV 145 kusmi. Zlikvidovať evidentný náskok BMW má aj nové vybavenie XXL, ktoré sme vyskúšali vo verzii 3,0 TDI.

Darčekové balenie

Audi Q7 pôsobí majestátne, najmä v čiernej farbe s príplatkovými lištami okolo okien, balíkom športových doplnkov S-line a dvadsaťpalcovými diskami kolies. Do zlepšenej vizáže treba zainvestovať približne 4000 eur.

Ak sa k tomu pripočíta pneumatický podvozok, kožený interiér, navigačný systém, posuvné sedadlá, autotelefón Bluetooth a rad iných drobností, základná cena vzrastie o 20 200 eur. V nemilosrdnom porovnaní základnej ceny XXL s konkurenciou je Audi v značnej výhode.

V rámci akcie XXL sú zadarmo xenónové svetlá s ostrekovačmi, denné stretávacie svetlá, tempomat, parkovací asistent, vyšší rad palubného systému MMI, autorádio High, CD menič a devätnásť palcové disky kolies. Povedzme že označenie vybavenia je priliehavé jej charakteru. Nám z doplnkového vybavenia vyhovuje pneumatické pruženie, elektrické nastavovanie predných sedadiel a trojramenný multifunkčný volant.

Bez rozliateho mlieka

Batožinový priestor má nakladaciu hranu v jednej rovine s dnom kufra. Komu je privysoká, môže ju vďaka pneumatickému pruženiu spustiť o pár centimetrov nižšie. Najdôležitejším detailom je špeciálny systém uchytenia batožiny pomocou deliacej teleskopickej dosky a vysúvateľného pásu. Využiť dynamiku auta a pritom netŕpnuť, čo sa deje v kufri s nákupmi, príde vhod.

Prídavná sieť zaradila testované auto do polovice predaných kusov, ktoré sú definované ako dodávky. Našťastie vo verzii N1 vychádza 5 miest na sedenie a plechová časť sa dá vyklopiť. Potom aspoň čiastočne možno využiť maximálnu vnútornú prepravnú dĺžku 2038 milimetrov. Základná dĺžka kufra je 1201 milimetrov a šírka 1159 milimetrov. Rovnako veľkolepé je sedenie na zadných sedadlách.

Pán sedí vzadu

Päťmiestna verzia s posuvnými sedadlami ponúka veľa miesta na nohy a hlavu. Nie každému bude vyhovovať menší výškový rozdiel medzi podlahou a sedákom zadných sedadiel. Na druhej strane stredový tunel zasahuje do interiéru iba minimálne.

Ku komfortu sedenia vzadu prispievajú nie symbolické, ale ozajstné odkladacie priestory vo dverách a výborná ventilácia. Za rozumné považujeme dať dozadu vyhrievanie sedadiel a dobrú ventiláciu.
Dostatok výduchov ventilácie v Q7 je oveľa podstatnejší ako štvor- zónové nastavovanie klimatizácie, ktoré v tomto prípade nechýba. Výmena vzduchu vzadu je totiž na vysokej úrovni.

Tlačidlá navyše

Vpredu je každé Audi sterilne dokonalé s precíznym spracovaním a trochu chladnými neosobnými materiálmi. Na druhej strane, všetky detaily ohurujú vypracovaním. Veľmi prehľadné je menu palubného systému MMI na centrálnom displeji.

To nemožno povedať o šestnástich tlačidlách v okolo otočného ovládača na stredovom tuneli.
Viac tlačidiel namiesto multifunkčnosti si zaslúži dvojzónová klimatizácia. Pred zmenou intenzity fúkania treba navoliť tlačidlom túto funkciu a otáčať iným, ktoré inokedy slúži na nastavovanie teploty. To isté platí o púšťaní vyhrievania sedadiel.

Dobrá kombinácia

Najžiadanejší naftový šesťvalec predstavuje zlatý stred z celej ponuky. Pri práci ho príliš nepočuť, dobre ťahá od nízkych otáčok a výkon 240 koní je primeraný. K vydarenému motoru sa nie vždy prispôsobí automatická prevodovka. Niekedy zbytočne podradí a auto stráca pri predbiehaní čas. Medzičasom sa zlepšila práca prevodovky pri brzdení, keď si v športovom režime pekne intuitívne podraďuje.

Desaťlitrová spotreba nafty príde vhod každému, tiež človeku, ktorý za Audi Q7 3,0 TDI XXL zaplatí 53 510 eur. S príplatkovým vybavením 74 000 eur. Naftový trojliter dokáže s jednou nádržou prejsť približne tisíc kilometrov, čo dodáva vodičovi pri pohľade na stav nádrže optimizmus. Treba si však zvyknúť na takmer štvortisícové účty pri tankovaní plnej.

Vzducholoď

Bez vzduchového pruženia to v tejto triede ani nejde. Za 2800 eur má vodič na výber niekoľko jazdných režimov, z ktorých je na ceste najprirodzenejší dynamický. Ten sa oplatí vypnúť iba vtedy, ak je potrebná vyššia svetlosť podvozka, pretože dvadsaťpalcové kolesá filtrujú veľa nerovností. V komfortnom a terénnom režime karoséria príliš kmitá.

Možnosť voľby príde vhod v teréne, do ktorého sme plánovali ísť. Rozhodnutie zmenila čierna metalíza bez škrabancov a nádherné disky. Na poriadnu zaťažkávaciu skúšku vyzeralo Audi Q7 až príliš fajnovo. Na horských cestách, kde už limuzíny nechodia, sme si uvedomili skutočný význam tohto typu auta. Žiaľ, mnohí si ho kúpia do mesta, kde si väčšina vodičov musí pripadať ako na slonovi v porceláne.

Von z mesta

Audi Q7 3,0 TDI je ideálny partner na dlhé cesty končiace v ľahkom teréne alebo na štrku. Čím častejšie, tým lepšie. Trojmetrový rázvor uberá na agilite ale dáva zmysluplnosť sedeniu na zadných sedadlách.

Plusy

dizajn
vnútorný priestor
motor
kufor
nádrž

Mínusy

ovládanie MMI
prudký zásah ESP



Audi Q7 XXL 3,0TDI quattro

cena modelu XXL od 54 510 eur (1 642 168 korún)
cena testovanej verzie 74 714 eur (2 250 834 korún)
motor V6 3,0 TDI CR
objem 2967 cm3
výkon 176 kW (240 koní)
pri otáčkach 4000 – 4400 ot./min.
krútiaci moment 550 Nm
pri otáčkach 2000 – 2250 ot./min.
zrýchlenie 0 – 100 km/h 8,5 s
maximálna rýchlosť 210 km/h
spotreba 9,1 l/100 km
spotreba v teste 10,0 l/100 km
emisie C02 239 g/km


Vonkajšie rozmery

dĺžka 5086 mm
výška 1737 mm
šírka 1983 mm
rázvor 3002 mm
svetlá výška 204 – 240 mm
nájazdový uhol vpredu 24 stupňov
nájazdový uhol vzadu 25 stupňov

Vnútorné rozmery

šírka v ramenách vpredu 1490 mm
šírka v ramenách vzadu 1475 mm
výška vpredu 1030 mm
výška vzadu 990 mm
dĺžka kufra 1201 mm
šírka kufra 1159 mm
maximálna dĺžka vo vnútri 2038 mm
výška nakladacej hrany 765 – 836 mm
objem kufra po strechu 775 litrov



Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  2. Nie je to prvýkrát, čo sa Vám bolesť chrbta vrátila?
  3. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  4. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov
  5. Ľudia v núdzi potrebujú pomoc, nakúpte potraviny aj pre nich
  6. K online predplatnému získate 30€ na nákup v sieti Intersport
  7. ŠFRB:Výstavbu a kúpu nájomných bytov podporujeme reálnymi krokmi
  8. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma
  9. Bratislavu bude sprevádzať luxus
  10. Pandémia upozornila na automatizáciu. Nahradí ľudí technika?
  1. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  2. Nie je to prvýkrát, čo sa Vám bolesť chrbta vrátila?
  3. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  4. Wüstenrot rástol v predaji životného i neživotného poistenia
  5. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  6. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  7. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov
  8. S deťmi za zdravím do Vysokých Tatier
  9. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  10. Šetrenie energie v domácnosti: Diaľkové meranie pomáha sporiť
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 16 253
  2. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 9 590
  3. V centre Bratislavy je na predaj 5-izbový apartmán. Takto vyzerá 6 168
  4. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 6 100
  5. Bratovražedná vojna navždy zmenila Ameriku 5 060
  6. Bratislavu bude sprevádzať luxus 4 333
  7. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 4 207
  8. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 728
  9. Aký polystyrén je najlepší na zatepľovanie? Sivý robí divy 3 150
  10. Odišli, ale nezabúdame. Spomínajte s Korzárom 2 870
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Alena Lettrichová

Príbeh Aleny Lettrichovej.


15. okt
Herec a architekt David Vávra, zakladateľ divadla Sklep.

S politikom treba sedieť v krčme, aby ste ho spoznali, hovorí.


14. okt
Ben Cunningham.

Mohutné zárobky popri verejnej funkcii zase nabíjajú populistom.


15. okt
Marianna Mojžišová

Príbeh Marianny Mojžišovej.


15. okt

Neprehliadnite tiež

Rezervné koleso dnes už nie je samozrejmosť a treba si zaň priplatiť.

Vyššia cena sa neskôr zúročí pri predaji auta.


20. máj
Ford Focus Kombi Active

Zmizol väčší trojvalec, pribudli mild-hybridy.


15. okt
Seat Ibiza FR

Štvorvalec zostal v ponuke, ale iba s automatom.


15. okt
Peugeot 308 GT

V ponuke je benzín, diesel aj plug-in hybrid.


12. okt

Blogy SME

  1. Martina Meriačová: Cesta k sebe ...
  2. Irena Šimuneková: Po hradoch - 48 Jasenov
  3. Roman Kebísek: Básnik Šulek (nar. 1822) Koléniovej: Tvoríš mi úžasný svet a vnášaš pokoj
  4. Andrej Csino: Prax Dr. Schamana 11 / Beštia
  5. Jozef Drahovský: Vyhadzovanie smeroviek do priekopy
  6. Štefan Vidlár: Nebojte sa, dobre bude!
  7. Štefan Vidlár: "Chudobný" zbohatlík
  8. Anton Sládek: Dunaj XII. Pohľady z hradného vrchu.
  1. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 18 115
  2. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 9 208
  3. Martin Kugla: Zachráňme Petržalku! 6 993
  4. Pavel Dvořák: Toto sú nepokojné časy 6 181
  5. Karol Labaš: S čím sa Richard Raši verejne nechváli 5 049
  6. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 4 742
  7. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 3 919
  8. Peter Chudý: Pribudnú ďalšie „biele kone“ v policajnej uniforme, prečo vyšetrovateľka Santusová neabsolvovala detektor lži, aké sú dôvody jej konca na inšpekcii? 3 794
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  2. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  6. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  7. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu