Nový Volkswagen Golf GTI je krajší

Popri Golfe šiestej generácie predstaví Volkswagen v Paríži aj nasledovníka legendárneho mena GTI. V porovnaní s predchodcom bude vyzerať agresívnejšie, hoci výkon vzrastie iba o desať koní.

Zárukou skvelej ovládateľnosti a jazdných vlastností na vrchole triedy má byť kompletne novo naladený športový podvozok, znížený o 22 mm. Za príplatok môže byť prvýkrát vybavený adaptívnymi tlmičmi DCC.(Zdroj: VW)

Optické detaily vychádzajú z predchádzajúcej generácie. Nechýba červený rámik masky chladiča. Výrobca ponechal tiež tradičné kolesá s piatimi kruhovými výrezmi, obuté do pneumatík rozmeru 225/45 R17.

Nárazníky sú na rozdiel od predchádzajúcej generácie trochu masívnejšie. Predný s veľkým, jednoliatym podlhovastým otvorom na prívod vzduchu k motoru a hmlovkami po bokoch, ktorý opticky rozširuje prednú časť a dodáva jej agresívnejší výraz.

Poriadne výfuky

Zadný s dvomi mohutnými koncovkami výfuku, v minulosti charakteristickými len pre špičkovú športovú verziu R32. Pokiaľ budú mať aj rovnako dobrý zvuk ako lešenárske trúbky modelu R32, máme sa na čo tešiť.

Nový model GTI ich rozmiestnil ďalej od seba a sú zakomponované do naznačeného difúzoru. Dynamický náboj zadnej časti ešte dodáva veľký strešný spojler a efektne vyzerajú tiež zadné biele smerové svetlá.

Nový podvozok

Zárukou výbornej ovládateľnosti a jazdných vlastností na vrchole triedy má byť kompletne novo naladený športový podvozok, znížený o 22 mm. Za príplatok môže byť prvýkrát vybavený adaptívnymi tlmičmi DCC.

Pod prednou kapotou ostáva všetko po starom. Dôverne známy prepĺňaný benzínový štvorvalec 2.0 TFSI s priamym vstrekovaním benzínu a ovenčený niekoľkými titulmi motor roka podrástol výkonovo na 154 kW/210 k (+ 10 k). Maximálny krútiaci moment 280 Nm sa nezmenil.

DSG ostáva

Na výber budú dve 6-stupňové prevodovky - manuálna a DSG. O bezproblémový prenos výkonu na cestu sa má postarať nový elektronický trakčný systém. Aj vďaka nemu Golf GTI VI zrýchli z 0 na 100 km/h za rovnaký čas ako predchodca (7,2 s). Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 239 km/h. V Nemecku príde vozidlo do predaja začiatkom roku 2009 s cenou od 26.400 eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  2. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  3. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  4. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  5. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  6. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  7. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 790
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 245
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 577
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 373
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 544
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 967
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 373
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 909
  9. Najužitočnejšia appka 2 900
  10. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 2 845

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Je Rybanič whistleblower? Odborníci sa nezhodli

Rybanič chce názor Súdneho dvora Európskej únie.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kam chodíte, aj keď hovoríte opak

Ako sa ázijské bistrá zmenili za posledných dvadsať rokov.

Komentár Zuzany Kepplovej

Na Dankovom diplome vlastne nezáleží

Bol by to prezident, v ktorom by nejeden našinec spoznal vlastný príbeh.

PRIMÁR

Šesť rád, ktoré vás môžu ochrániť pred chrípkou

Pripravte sa na chrípkovú sezónu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot rozšíri ponuku o hybridné modely, dostanú aj pohon všetkých kolies

Najprv vznikne plug-in hybrid z Peugeotu 3008 a 508.

Test: Zabudnite na A8, Q8 je nová vlajková loď Audi

Je najlepšie preto, že je najnovšie.