SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Nový Volkswagen Golf GTI je krajší

Popri Golfe šiestej generácie predstaví Volkswagen v Paríži aj nasledovníka legendárneho mena GTI. V porovnaní s predchodcom bude vyzerať agresívnejšie, hoci výkon vzrastie iba o desať koní.

Zárukou skvelej ovládateľnosti a jazdných vlastností na vrchole triedy má byť kompletne novo naladený športový podvozok, znížený o 22 mm. Za príplatok môže byť prvýkrát vybavený adaptívnymi tlmičmi DCC.Zárukou skvelej ovládateľnosti a jazdných vlastností na vrchole triedy má byť kompletne novo naladený športový podvozok, znížený o 22 mm. Za príplatok môže byť prvýkrát vybavený adaptívnymi tlmičmi DCC. (Zdroj: VW)

Optické detaily vychádzajú z predchádzajúcej generácie. Nechýba červený rámik masky chladiča. Výrobca ponechal tiež tradičné kolesá s piatimi kruhovými výrezmi, obuté do pneumatík rozmeru 225/45 R17.

Nárazníky sú na rozdiel od predchádzajúcej generácie trochu masívnejšie. Predný s veľkým, jednoliatym podlhovastým otvorom na prívod vzduchu k motoru a hmlovkami po bokoch, ktorý opticky rozširuje prednú časť a dodáva jej agresívnejší výraz.

Poriadne výfuky

Zadný s dvomi mohutnými koncovkami výfuku, v minulosti charakteristickými len pre špičkovú športovú verziu R32. Pokiaľ budú mať aj rovnako dobrý zvuk ako lešenárske trúbky modelu R32, máme sa na čo tešiť.

Nový model GTI ich rozmiestnil ďalej od seba a sú zakomponované do naznačeného difúzoru. Dynamický náboj zadnej časti ešte dodáva veľký strešný spojler a efektne vyzerajú tiež zadné biele smerové svetlá.

Nový podvozok

Zárukou výbornej ovládateľnosti a jazdných vlastností na vrchole triedy má byť kompletne novo naladený športový podvozok, znížený o 22 mm. Za príplatok môže byť prvýkrát vybavený adaptívnymi tlmičmi DCC.

Pod prednou kapotou ostáva všetko po starom. Dôverne známy prepĺňaný benzínový štvorvalec 2.0 TFSI s priamym vstrekovaním benzínu a ovenčený niekoľkými titulmi motor roka podrástol výkonovo na 154 kW/210 k (+ 10 k). Maximálny krútiaci moment 280 Nm sa nezmenil.

DSG ostáva

Na výber budú dve 6-stupňové prevodovky - manuálna a DSG. O bezproblémový prenos výkonu na cestu sa má postarať nový elektronický trakčný systém. Aj vďaka nemu Golf GTI VI zrýchli z 0 na 100 km/h za rovnaký čas ako predchodca (7,2 s). Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 239 km/h. V Nemecku príde vozidlo do predaja začiatkom roku 2009 s cenou od 26.400 eur.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  5. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  6. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 40 886
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 438
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 129
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 356
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 910
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 841
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 293
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 180
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 040
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 918
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

18 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

7 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan