Optické detaily vychádzajú z predchádzajúcej generácie. Nechýba červený rámik masky chladiča. Výrobca ponechal tiež tradičné kolesá s piatimi kruhovými výrezmi, obuté do pneumatík rozmeru 225/45 R17.
Nárazníky sú na rozdiel od predchádzajúcej generácie trochu masívnejšie. Predný s veľkým, jednoliatym podlhovastým otvorom na prívod vzduchu k motoru a hmlovkami po bokoch, ktorý opticky rozširuje prednú časť a dodáva jej agresívnejší výraz.
Poriadne výfuky
Zadný s dvomi mohutnými koncovkami výfuku, v minulosti charakteristickými len pre špičkovú športovú verziu R32. Pokiaľ budú mať aj rovnako dobrý zvuk ako lešenárske trúbky modelu R32, máme sa na čo tešiť.
Nový model GTI ich rozmiestnil ďalej od seba a sú zakomponované do naznačeného difúzoru. Dynamický náboj zadnej časti ešte dodáva veľký strešný spojler a efektne vyzerajú tiež zadné biele smerové svetlá.
Nový podvozok
Zárukou výbornej ovládateľnosti a jazdných vlastností na vrchole triedy má byť kompletne novo naladený športový podvozok, znížený o 22 mm. Za príplatok môže byť prvýkrát vybavený adaptívnymi tlmičmi DCC.
Pod prednou kapotou ostáva všetko po starom. Dôverne známy prepĺňaný benzínový štvorvalec 2.0 TFSI s priamym vstrekovaním benzínu a ovenčený niekoľkými titulmi motor roka podrástol výkonovo na 154 kW/210 k (+ 10 k). Maximálny krútiaci moment 280 Nm sa nezmenil.
DSG ostáva
Na výber budú dve 6-stupňové prevodovky - manuálna a DSG. O bezproblémový prenos výkonu na cestu sa má postarať nový elektronický trakčný systém. Aj vďaka nemu Golf GTI VI zrýchli z 0 na 100 km/h za rovnaký čas ako predchodca (7,2 s). Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 239 km/h. V Nemecku príde vozidlo do predaja začiatkom roku 2009 s cenou od 26.400 eur.