SME

Nový Volkswagen Golf GTI je krajší

Popri Golfe šiestej generácie predstaví Volkswagen v Paríži aj nasledovníka legendárneho mena GTI. V porovnaní s predchodcom bude vyzerať agresívnejšie, hoci výkon vzrastie iba o desať koní.

Zárukou skvelej ovládateľnosti a jazdných vlastností na vrchole triedy má byť kompletne novo naladený športový podvozok, znížený o 22 mm. Za príplatok môže byť prvýkrát vybavený adaptívnymi tlmičmi DCC.Zárukou skvelej ovládateľnosti a jazdných vlastností na vrchole triedy má byť kompletne novo naladený športový podvozok, znížený o 22 mm. Za príplatok môže byť prvýkrát vybavený adaptívnymi tlmičmi DCC. (Zdroj: VW)

Optické detaily vychádzajú z predchádzajúcej generácie. Nechýba červený rámik masky chladiča. Výrobca ponechal tiež tradičné kolesá s piatimi kruhovými výrezmi, obuté do pneumatík rozmeru 225/45 R17.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nárazníky sú na rozdiel od predchádzajúcej generácie trochu masívnejšie. Predný s veľkým, jednoliatym podlhovastým otvorom na prívod vzduchu k motoru a hmlovkami po bokoch, ktorý opticky rozširuje prednú časť a dodáva jej agresívnejší výraz.

Poriadne výfuky

Zadný s dvomi mohutnými koncovkami výfuku, v minulosti charakteristickými len pre špičkovú športovú verziu R32. Pokiaľ budú mať aj rovnako dobrý zvuk ako lešenárske trúbky modelu R32, máme sa na čo tešiť.

SkryťVypnúť reklamu

Nový model GTI ich rozmiestnil ďalej od seba a sú zakomponované do naznačeného difúzoru. Dynamický náboj zadnej časti ešte dodáva veľký strešný spojler a efektne vyzerajú tiež zadné biele smerové svetlá.

Nový podvozok

Zárukou výbornej ovládateľnosti a jazdných vlastností na vrchole triedy má byť kompletne novo naladený športový podvozok, znížený o 22 mm. Za príplatok môže byť prvýkrát vybavený adaptívnymi tlmičmi DCC.

Pod prednou kapotou ostáva všetko po starom. Dôverne známy prepĺňaný benzínový štvorvalec 2.0 TFSI s priamym vstrekovaním benzínu a ovenčený niekoľkými titulmi motor roka podrástol výkonovo na 154 kW/210 k (+ 10 k). Maximálny krútiaci moment 280 Nm sa nezmenil.

DSG ostáva

Na výber budú dve 6-stupňové prevodovky - manuálna a DSG. O bezproblémový prenos výkonu na cestu sa má postarať nový elektronický trakčný systém. Aj vďaka nemu Golf GTI VI zrýchli z 0 na 100 km/h za rovnaký čas ako predchodca (7,2 s). Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 239 km/h. V Nemecku príde vozidlo do predaja začiatkom roku 2009 s cenou od 26.400 eur.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Nové Planeo v Košiciach
  2. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  3. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  4. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  5. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  6. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  7. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  8. Bezlepkové delikatesy od šéfkuchára svetových hviezd
  1. Šaca v Lige majstrov futbalovej medicíny
  2. Nové PLANEO už aj v Prešove! Zľava 10 % na všetko a mega tombola
  3. Nová predajňa PLANEO v Spišskej Novej Vsi
  4. Nové Planeo v Košiciach
  5. TV Markíza spustí spravodajský projekt TN live už 9. júna
  6. Plaťte, šetrite, investujte moderne – prehľadne a na pár ťuknutí
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí
  8. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 8 858
  2. Kozmetika ju najprv zachránila, dnes ňou pomáha iným 8 514
  3. Dá sa na Slovensku zbohatnúť poctivo? 3 569
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 177
  5. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 3 059
  6. V predaji 3-izbových bytov vedie projekt v Dúbravke 2 994
  7. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 973
  8. Čo bude toto leto in? 2 826
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  2. Milan Srnka: Virtuálna ceruzka: “Co je to za vola?”
  3. Irena Šimuneková: Poľnými cestami 2
  4. Irena Šimuneková: Poľnými cestami
  5. Rado Surovka: Judáš vstal z mŕtvych a podal ruku Ficovi
  6. Štefan Šturdzík: PPA a milióny eur , kto ako a kedy ?
  7. Rastislav Puchala: Takmer polovica cieľov zahraničnej politiky splnená
  8. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  1. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy 15 111
  2. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 7 277
  3. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 7 241
  4. Martin Ondráš: Podivné penzióny vs rozkrádanie eurofondov - skutočná pravda 5 499
  5. Viktor Pamula: Odkaz premiera jeho voličom i nám všetkým. 5 125
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 4 866
  7. Tomáš Mikloško: Toxické peklo: Ako rozpoznať narcistu a jeho obeť 4 826
  8. Eva Gallova: Dopadnú Ukrajinci tak ako za starých čias dopadli Indiáni? 4 502
  1. Radko Mačuha: Aj Európa má svoju suverénnu politiku.
  2. Marian Nanias: Jadrová energia - Tomu sa hovorí viera a dôvera...
  3. Tupou Ceruzou: Žiačik
  4. Marcel Rebro: Sexuálne násilie Červenej armády pri oslobodzovaní Európy
  5. Věra Tepličková: Bujak Marián alebo Odkaz ženám, čo obľubujú bitkárov
  6. Věra Tepličková: Temné progresívne sily ovládli Brusel
  7. Marcel Rebro: Bude na ochranu premiéra Fica prijatý "LEX ALKOHOL"?
  8. INESS: Cena zamestnanca verzus OECD: ktoré je správne?
SkryťZatvoriť reklamu