SME
Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Nová Honda Jazz ohúrila vnútorným priestorom a kufrom

Druhá generácia obľúbeného päťdverového auta sa citeľne posúva v ústrety nárokom zákazníkov. Prakticky riešený interiér zjednodušuje pobyt za volantom a život v meste. Najviac inovácií prináša batožinový priestor a bokom nezostala ani technika.

(Zdroj: Honda)

301_jazz_big.jpgFRANFURKT. Japonská automobilka zámerne situovala prvé jazdné skúšky nového modelu Jazz do ulíc a blízkeho okolia Frankfurtu. Presne tam, kde auto svojou koncepciou patrí. Štvormetrová karoséria zaujíma osobité miesto medzi kompaktnými MPV a klasickými malými autami. Predok zdobia tradične veľké svetlomety pretiahnuté do bokov karosérie, dohora zahnutý predný nárazník a maska chladiča dodávajúca auto primerane športový švih. Zadná časť novej karosérie zostala špecifická tým, že strecha klesá dole bez obmedzenia priestoru nad hlavou pre zadných pasažierov.

Bezpečnejšia karoséria

Potenciál karosérie pripomínajúcej konštrukciou minivan ešte zvýrazňuje použitie ACE (Advanced Compatibility Engineering). Koncepcia je zložená z vysoko absorbčných bočných rámov a priečok, ktoré absorbujú vrchnú časť energie pri náraze. Tá pomáha ochrániť posádku aj v prípade zrážky s nerovnako veľkým, v tomto prípade väčším autom. Energiu nárazu tak nepohltí podlaha, ale diely umiestnené o niečo vyššie. Všetky verzie sú štandardne dodávané s dvojstupňovými prednými a hlavovými airbagmi. Airbag na strane spolujazdca sa dá deaktivovať.

Okrem iných nových detailov na karosérii pribudli smerovky v spätných zrkadlách.

Veľký životný priestor

Kľúčovým prvkom dizajnu a získania veľkého vnútorného priestoru je kabína s predným sklom, posunutým dopredu (cab forward). Pri jazde sme si s prehľadom vychutnávali jazdu a zároveň pozorovali prostredie okolia Frankfurtu. Tenšie „A“ stĺpiky, väčšie predné sklo, bočné okienka a možnosť objednať si panoramatickú strechu umožňujú skvelú orientáciu v okolitom priestore. Sklenená strecha spríjemňuje jazdu najmä na mieste spolujazdca a po dvoch dňoch strávených v uliciach veľkomesta ju považujeme za celkom zmysluplný doplnok.

Viac miesta pre kolená

Interiér oplýva dostatkom miesta vo všetkých smeroch. Honda tvrdí, že priestor pre kolená vzadu je o 18 mm väčší, šírka v oblasti ramien narástla vpredu o 44 mm a vzadu o 43 mm. Hlavným ťahákom praktického užívania auta na každý deň sú zadné sedadlá Magic Seats s možnosťou sklopenia len jedným pohybom a to aj v prípade, keď je predné sedadlo posunuté úplne dozadu. Už tento fakt nám potvrdil dojem z veľkého vnútorného priestoru.

Unikátnym riešením je vyklápanie sedadiel dohora. Vznikne tak vysoký vnútorný priestor.

Praktický interiér na množstvo drobností

Samotné nastupovanie a vystupovanie uľahčuje zväčšený rozsah otvárania dverí v troch stupňoch. Vzadu môžu plnohodnotne sedieť traja dospelí strednej postavy alebo dve deti v autosedačkách systému Isofix. Lacnejšie sedačky sa možno zmestia aj tri. Deti na testy so sebou nenosíme, ale určite to poteší rodičov malých ratolestí.

Odkladacie priestory vpredu sú dobre dostupné pre vodiča aj spolujazdca, nachádza sa tu množstvo držiakov na nápoje, príručné schránky v palubnej doske, priestor v stredovej konzole a pri volante. Každý sa v aute „zabýva“ veľmi rýchlo. O to ťažšie bolo odovzdávanie testovacieho auta a vyberanie drobností z úložných priestorov.

Značkové ovládanie

Ani na ovládacie prvky si netreba dlho zvykať, najmä po osobnej skúsenosti s Hondou Civic. Tvar trojramenného volantu dobre padne do ruky a je prispôsobený na časté otáčanie v meste. Nesklamal ani v zákrutách mimo mesta, kde sa prejavil dobre nastavený posilňovač. Auto nie je postavené na prehnaný športový zážitok, je veľmi príjemné a prepravuje z miesta na miesto bez toho, aby sa človek zbytočne vzrušoval. Jednoducho sa veziete.

Prístrojový panel je o poznanie krajší a modernejší. Jazz už takúto inováciu potreboval.

Nie je len pre seniorov

Cieľová skupina, pre ktorú je určené, majú byť ľudia v strednom a vyššom veku. Práve v tejto kategórii sa autá vyberajú s rozumom a prihliada sa na praktickosť a jednoduchosť používania. Jazz je veľmi sympatické auto na prvý dojem. Tvar karosérie, ktorým pripomína malý minivan, ho jednoznačne vysúva z radu ostatných vozidiel v jeho segmente. Preto sa Jazzu nedá poprieť originalita.

Vzhľadom na praktickosť nie je ťažké predstaviť si Jazz ako súčasť mladej rodinky s jedným, či dvoma deťmi, hoci ich výrobca za cieľovú skupinu neoznačuje. Otázkou zostáva, či bude finančne dostupné pre túto kategóriu, zvlášť v niektorých krajinách, kde rozhodne základná cena.

Malá dodávka

Jazz možno nebude bojovať s extrémne nízkou základnou cenou malých konkurentov, ale bude podstatne rodinnejší. Základný batožinový priestor možno zväčšiť sklopením zadných sedadiel do úžitkového režimu s dĺžkou 1720 mm. Jazz takto odvezie až tri horské bicykle bez demontovania predných kolies. Sklopením spolujazdcovho sedadla, vznikne „dlhý režim“ na uloženie predmetov do 2,4 m. Opakovaným zdvihnutím zadných sedákov sme vytvorili „vysoký režim“ s výškou 1280 mm.

Benzínové motory ťažia z tradície značky. Teraz majú vyšší výkon a nižšiu spotrebu. Diesel Honda nemá a v tejto kategórii je už nepotrebný.

Praktický kufor pre kúzelníka

Novinkou v Jazze je vyklápateľná prepážka v odkladacom priestore. Zdvihnutím vznikne polička v strede kufra na prevoz ľahších drobností, ktoré pevne fixuje sieťka a pod policou môžu byť uložené ťažšie veci. Hneď sme ju využili na bundy a batožinu sme uložili pod ne. Štandardne je batožinový priestor vybavený dvojitým dnom. Podlahu je možné odmontovať úplne a zložiť k zadným sedadlám, čím sa dá naplno využiť celková hĺbka kufra. Jazz nemá dojazdové rezervné koleso, ale iba súpravu na opravu defektu. S objemom kufra 399 l predbieha niektoré MPV-čka a vo svojom segmente je jednoducho najväčší.

Ide to aj bez nafty

Nové, silnejšie benzínové motory sú skonštruované za účelom dosiahnutia porovnateľného výkonu a spotreby s naftovými modelmi. Štvorvalce 1,2 a 1,4 s technológiou variabilného časovania a zdvihu ventilov pracujú buď s manuálnou prevodovkou alebo vo verzii 1,4 l so šesťstupňovou automatizovanou manuálnou prevodovkou Honda i-Shift. Modely i-Shift sú vybavené asistentom pre rozjazd do kopca HSA a radením pri volante.

Automatizovaná manuálna prevodovka i-Shift má až šesť stupňov, ale mierne kostrbaté radenie.

Vyskúšali sme si obidva typy motorizácie, aj prevodovky. Jazda s manuálom bola veľmi príjemná a pohodlná, pri automatizovanej prevodovke bolo cítiť pomalé preradenie, najmä z jednotky do dvojky, kedy auto akoby spomalí a znovu sa rozbehne až po zaradení dvojky. Nová Honda Jazz sa na Slovensku objaví koncom novembra a jej cena zatiaľ nie je známa.


Technické parametre

Motor 1,2 SOHC VTEC 1,4 SOHC VTEC 1,4 i- SHIFT SOHC VTEC
Zdvihový objem (cm3) 1198 1339 1339
Max. výkon (kW/k) 66/90 73/100 73/100
pri ot./min. 6000 6000 6000
Max. krútiaci moment (Nm) 114 127 127
pri ot./min. 4900 4800 4800
Prevodovka 5-rýchl. man 5-rýchl. man 6-rýchl. automatizovaná man.
Najvyššia rýchlosť (km/h) 177 182 180
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 12,6 11,4-11,6 13,6

Rozmery

Dĺžka (mm) 3900
Šírka (mm) 1695
Výška (mm) 1525
Rázvor náprav (mm) 2500
Svetlá výška (mm) 150
Objem batož. priestoru (l) 399

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  3. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  4. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  4. Pomáhajte čítaním
  5. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  6. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  8. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  9. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  10. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 28 440
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 341
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 259
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 864
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 536
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 868
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 800
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 006
  9. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 804
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 962
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Honda
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vláda si tlieska. Testy však mnohých neodhalili, varujú experti

Falošne zdravých považuje za problém aj minister Krajčí.

Premiér Igor Matovič a minister zdravotníctva Marek Krajčí.
Podcast Dobré Ráno.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Čo vám zabudli povedať o testovaní

Zatlieskali sme si a teraz k faktom.

Peter Tkačenko

Navrhli odvolať rektora STU Fikara, na rokovaní bola polícia

Akademici si odhlasovali koniec Miroslava Fikara.

Rektor Slovenskej technickej univerzity (STU) Miroslav Fikar.

Neprehliadnite tiež

Peugeot sa stal štvrtou najpredávanejšou značkou aj vďaka úspechu novej 208.

Fiat 500e dostal jedny dvere naviac a názov 3+1

Auto je navrhnuté pre dobre zarábajúce mladé rodiny.

Fiat 500 3+1

Bratislavský Volkswagen odštartoval výrobu ďalšej Škody

Ročne vznikne v desiatkach tisíc kusov.

Začiatok výroby Škody Karoq na Slovensku.
Po nastúpení do auta chytáme pri zatváraní dverí vnútornú kľučku. Na jej čistenie nepoužívajte agresívnu chémiu.