SME
reklama

Prvá jazda: Nová Honda Jazz ohúrila vnútorným priestorom a kufrom

Druhá generácia obľúbeného päťdverového auta sa citeľne posúva v ústrety nárokom zákazníkov. Prakticky riešený interiér zjednodušuje pobyt za volantom a život v meste. Najviac inovácií prináša batožinový priestor a bokom nezostala ani technika.

(Zdroj: Honda)

301_jazz_big.jpgFRANFURKT. Japonská automobilka zámerne situovala prvé jazdné skúšky nového modelu Jazz do ulíc a blízkeho okolia Frankfurtu. Presne tam, kde auto svojou koncepciou patrí. Štvormetrová karoséria zaujíma osobité miesto medzi kompaktnými MPV a klasickými malými autami. Predok zdobia tradične veľké svetlomety pretiahnuté do bokov karosérie, dohora zahnutý predný nárazník a maska chladiča dodávajúca auto primerane športový švih. Zadná časť novej karosérie zostala špecifická tým, že strecha klesá dole bez obmedzenia priestoru nad hlavou pre zadných pasažierov.

Bezpečnejšia karoséria

Potenciál karosérie pripomínajúcej konštrukciou minivan ešte zvýrazňuje použitie ACE (Advanced Compatibility Engineering). Koncepcia je zložená z vysoko absorbčných bočných rámov a priečok, ktoré absorbujú vrchnú časť energie pri náraze. Tá pomáha ochrániť posádku aj v prípade zrážky s nerovnako veľkým, v tomto prípade väčším autom. Energiu nárazu tak nepohltí podlaha, ale diely umiestnené o niečo vyššie. Všetky verzie sú štandardne dodávané s dvojstupňovými prednými a hlavovými airbagmi. Airbag na strane spolujazdca sa dá deaktivovať.

Okrem iných nových detailov na karosérii pribudli smerovky v spätných zrkadlách.

Veľký životný priestor

Kľúčovým prvkom dizajnu a získania veľkého vnútorného priestoru je kabína s predným sklom, posunutým dopredu (cab forward). Pri jazde sme si s prehľadom vychutnávali jazdu a zároveň pozorovali prostredie okolia Frankfurtu. Tenšie „A“ stĺpiky, väčšie predné sklo, bočné okienka a možnosť objednať si panoramatickú strechu umožňujú skvelú orientáciu v okolitom priestore. Sklenená strecha spríjemňuje jazdu najmä na mieste spolujazdca a po dvoch dňoch strávených v uliciach veľkomesta ju považujeme za celkom zmysluplný doplnok.

Viac miesta pre kolená

Interiér oplýva dostatkom miesta vo všetkých smeroch. Honda tvrdí, že priestor pre kolená vzadu je o 18 mm väčší, šírka v oblasti ramien narástla vpredu o 44 mm a vzadu o 43 mm. Hlavným ťahákom praktického užívania auta na každý deň sú zadné sedadlá Magic Seats s možnosťou sklopenia len jedným pohybom a to aj v prípade, keď je predné sedadlo posunuté úplne dozadu. Už tento fakt nám potvrdil dojem z veľkého vnútorného priestoru.

Unikátnym riešením je vyklápanie sedadiel dohora. Vznikne tak vysoký vnútorný priestor.

Praktický interiér na množstvo drobností

Samotné nastupovanie a vystupovanie uľahčuje zväčšený rozsah otvárania dverí v troch stupňoch. Vzadu môžu plnohodnotne sedieť traja dospelí strednej postavy alebo dve deti v autosedačkách systému Isofix. Lacnejšie sedačky sa možno zmestia aj tri. Deti na testy so sebou nenosíme, ale určite to poteší rodičov malých ratolestí.

Odkladacie priestory vpredu sú dobre dostupné pre vodiča aj spolujazdca, nachádza sa tu množstvo držiakov na nápoje, príručné schránky v palubnej doske, priestor v stredovej konzole a pri volante. Každý sa v aute „zabýva“ veľmi rýchlo. O to ťažšie bolo odovzdávanie testovacieho auta a vyberanie drobností z úložných priestorov.

Značkové ovládanie

Ani na ovládacie prvky si netreba dlho zvykať, najmä po osobnej skúsenosti s Hondou Civic. Tvar trojramenného volantu dobre padne do ruky a je prispôsobený na časté otáčanie v meste. Nesklamal ani v zákrutách mimo mesta, kde sa prejavil dobre nastavený posilňovač. Auto nie je postavené na prehnaný športový zážitok, je veľmi príjemné a prepravuje z miesta na miesto bez toho, aby sa človek zbytočne vzrušoval. Jednoducho sa veziete.

Prístrojový panel je o poznanie krajší a modernejší. Jazz už takúto inováciu potreboval.

Nie je len pre seniorov

Cieľová skupina, pre ktorú je určené, majú byť ľudia v strednom a vyššom veku. Práve v tejto kategórii sa autá vyberajú s rozumom a prihliada sa na praktickosť a jednoduchosť používania. Jazz je veľmi sympatické auto na prvý dojem. Tvar karosérie, ktorým pripomína malý minivan, ho jednoznačne vysúva z radu ostatných vozidiel v jeho segmente. Preto sa Jazzu nedá poprieť originalita.

Vzhľadom na praktickosť nie je ťažké predstaviť si Jazz ako súčasť mladej rodinky s jedným, či dvoma deťmi, hoci ich výrobca za cieľovú skupinu neoznačuje. Otázkou zostáva, či bude finančne dostupné pre túto kategóriu, zvlášť v niektorých krajinách, kde rozhodne základná cena.

Malá dodávka

Jazz možno nebude bojovať s extrémne nízkou základnou cenou malých konkurentov, ale bude podstatne rodinnejší. Základný batožinový priestor možno zväčšiť sklopením zadných sedadiel do úžitkového režimu s dĺžkou 1720 mm. Jazz takto odvezie až tri horské bicykle bez demontovania predných kolies. Sklopením spolujazdcovho sedadla, vznikne „dlhý režim“ na uloženie predmetov do 2,4 m. Opakovaným zdvihnutím zadných sedákov sme vytvorili „vysoký režim“ s výškou 1280 mm.

Benzínové motory ťažia z tradície značky. Teraz majú vyšší výkon a nižšiu spotrebu. Diesel Honda nemá a v tejto kategórii je už nepotrebný.

Praktický kufor pre kúzelníka

Novinkou v Jazze je vyklápateľná prepážka v odkladacom priestore. Zdvihnutím vznikne polička v strede kufra na prevoz ľahších drobností, ktoré pevne fixuje sieťka a pod policou môžu byť uložené ťažšie veci. Hneď sme ju využili na bundy a batožinu sme uložili pod ne. Štandardne je batožinový priestor vybavený dvojitým dnom. Podlahu je možné odmontovať úplne a zložiť k zadným sedadlám, čím sa dá naplno využiť celková hĺbka kufra. Jazz nemá dojazdové rezervné koleso, ale iba súpravu na opravu defektu. S objemom kufra 399 l predbieha niektoré MPV-čka a vo svojom segmente je jednoducho najväčší.

Ide to aj bez nafty

Nové, silnejšie benzínové motory sú skonštruované za účelom dosiahnutia porovnateľného výkonu a spotreby s naftovými modelmi. Štvorvalce 1,2 a 1,4 s technológiou variabilného časovania a zdvihu ventilov pracujú buď s manuálnou prevodovkou alebo vo verzii 1,4 l so šesťstupňovou automatizovanou manuálnou prevodovkou Honda i-Shift. Modely i-Shift sú vybavené asistentom pre rozjazd do kopca HSA a radením pri volante.

Automatizovaná manuálna prevodovka i-Shift má až šesť stupňov, ale mierne kostrbaté radenie.

Vyskúšali sme si obidva typy motorizácie, aj prevodovky. Jazda s manuálom bola veľmi príjemná a pohodlná, pri automatizovanej prevodovke bolo cítiť pomalé preradenie, najmä z jednotky do dvojky, kedy auto akoby spomalí a znovu sa rozbehne až po zaradení dvojky. Nová Honda Jazz sa na Slovensku objaví koncom novembra a jej cena zatiaľ nie je známa.


Technické parametre

Motor 1,2 SOHC VTEC 1,4 SOHC VTEC 1,4 i- SHIFT SOHC VTEC
Zdvihový objem (cm3) 1198 1339 1339
Max. výkon (kW/k) 66/90 73/100 73/100
pri ot./min. 6000 6000 6000
Max. krútiaci moment (Nm) 114 127 127
pri ot./min. 4900 4800 4800
Prevodovka 5-rýchl. man 5-rýchl. man 6-rýchl. automatizovaná man.
Najvyššia rýchlosť (km/h) 177 182 180
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 12,6 11,4-11,6 13,6

Rozmery

Dĺžka (mm) 3900
Šírka (mm) 1695
Výška (mm) 1525
Rázvor náprav (mm) 2500
Svetlá výška (mm) 150
Objem batož. priestoru (l) 399

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 26 317
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 582
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 544
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 926
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 308
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 200
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 873
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 699
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  2. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  3. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  4. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  5. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  6. Martin Borecky: Rakovina
  7. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  8. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 141
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 649
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 441
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 650
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 458
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 370
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 288
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 435
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu