Prvá jazda: Nová Honda Jazz ohúrila vnútorným priestorom a kufrom

Druhá generácia obľúbeného päťdverového auta sa citeľne posúva v ústrety nárokom zákazníkov. Prakticky riešený interiér zjednodušuje pobyt za volantom a život v meste. Najviac inovácií prináša batožinový priestor a bokom nezostala ani technika.

(Zdroj: Honda)

301_jazz_big.jpgFRANFURKT. Japonská automobilka zámerne situovala prvé jazdné skúšky nového modelu Jazz do ulíc a blízkeho okolia Frankfurtu. Presne tam, kde auto svojou koncepciou patrí. Štvormetrová karoséria zaujíma osobité miesto medzi kompaktnými MPV a klasickými malými autami. Predok zdobia tradične veľké svetlomety pretiahnuté do bokov karosérie, dohora zahnutý predný nárazník a maska chladiča dodávajúca auto primerane športový švih. Zadná časť novej karosérie zostala špecifická tým, že strecha klesá dole bez obmedzenia priestoru nad hlavou pre zadných pasažierov.

Bezpečnejšia karoséria

Potenciál karosérie pripomínajúcej konštrukciou minivan ešte zvýrazňuje použitie ACE (Advanced Compatibility Engineering). Koncepcia je zložená z vysoko absorbčných bočných rámov a priečok, ktoré absorbujú vrchnú časť energie pri náraze. Tá pomáha ochrániť posádku aj v prípade zrážky s nerovnako veľkým, v tomto prípade väčším autom. Energiu nárazu tak nepohltí podlaha, ale diely umiestnené o niečo vyššie. Všetky verzie sú štandardne dodávané s dvojstupňovými prednými a hlavovými airbagmi. Airbag na strane spolujazdca sa dá deaktivovať.

Okrem iných nových detailov na karosérii pribudli smerovky v spätných zrkadlách.

Veľký životný priestor

Kľúčovým prvkom dizajnu a získania veľkého vnútorného priestoru je kabína s predným sklom, posunutým dopredu (cab forward). Pri jazde sme si s prehľadom vychutnávali jazdu a zároveň pozorovali prostredie okolia Frankfurtu. Tenšie „A“ stĺpiky, väčšie predné sklo, bočné okienka a možnosť objednať si panoramatickú strechu umožňujú skvelú orientáciu v okolitom priestore. Sklenená strecha spríjemňuje jazdu najmä na mieste spolujazdca a po dvoch dňoch strávených v uliciach veľkomesta ju považujeme za celkom zmysluplný doplnok.

Viac miesta pre kolená

Interiér oplýva dostatkom miesta vo všetkých smeroch. Honda tvrdí, že priestor pre kolená vzadu je o 18 mm väčší, šírka v oblasti ramien narástla vpredu o 44 mm a vzadu o 43 mm. Hlavným ťahákom praktického užívania auta na každý deň sú zadné sedadlá Magic Seats s možnosťou sklopenia len jedným pohybom a to aj v prípade, keď je predné sedadlo posunuté úplne dozadu. Už tento fakt nám potvrdil dojem z veľkého vnútorného priestoru.

Unikátnym riešením je vyklápanie sedadiel dohora. Vznikne tak vysoký vnútorný priestor.

Praktický interiér na množstvo drobností

Samotné nastupovanie a vystupovanie uľahčuje zväčšený rozsah otvárania dverí v troch stupňoch. Vzadu môžu plnohodnotne sedieť traja dospelí strednej postavy alebo dve deti v autosedačkách systému Isofix. Lacnejšie sedačky sa možno zmestia aj tri. Deti na testy so sebou nenosíme, ale určite to poteší rodičov malých ratolestí.

Odkladacie priestory vpredu sú dobre dostupné pre vodiča aj spolujazdca, nachádza sa tu množstvo držiakov na nápoje, príručné schránky v palubnej doske, priestor v stredovej konzole a pri volante. Každý sa v aute „zabýva“ veľmi rýchlo. O to ťažšie bolo odovzdávanie testovacieho auta a vyberanie drobností z úložných priestorov.

Značkové ovládanie

Ani na ovládacie prvky si netreba dlho zvykať, najmä po osobnej skúsenosti s Hondou Civic. Tvar trojramenného volantu dobre padne do ruky a je prispôsobený na časté otáčanie v meste. Nesklamal ani v zákrutách mimo mesta, kde sa prejavil dobre nastavený posilňovač. Auto nie je postavené na prehnaný športový zážitok, je veľmi príjemné a prepravuje z miesta na miesto bez toho, aby sa človek zbytočne vzrušoval. Jednoducho sa veziete.

Prístrojový panel je o poznanie krajší a modernejší. Jazz už takúto inováciu potreboval.

Nie je len pre seniorov

Cieľová skupina, pre ktorú je určené, majú byť ľudia v strednom a vyššom veku. Práve v tejto kategórii sa autá vyberajú s rozumom a prihliada sa na praktickosť a jednoduchosť používania. Jazz je veľmi sympatické auto na prvý dojem. Tvar karosérie, ktorým pripomína malý minivan, ho jednoznačne vysúva z radu ostatných vozidiel v jeho segmente. Preto sa Jazzu nedá poprieť originalita.

Vzhľadom na praktickosť nie je ťažké predstaviť si Jazz ako súčasť mladej rodinky s jedným, či dvoma deťmi, hoci ich výrobca za cieľovú skupinu neoznačuje. Otázkou zostáva, či bude finančne dostupné pre túto kategóriu, zvlášť v niektorých krajinách, kde rozhodne základná cena.

Malá dodávka

Jazz možno nebude bojovať s extrémne nízkou základnou cenou malých konkurentov, ale bude podstatne rodinnejší. Základný batožinový priestor možno zväčšiť sklopením zadných sedadiel do úžitkového režimu s dĺžkou 1720 mm. Jazz takto odvezie až tri horské bicykle bez demontovania predných kolies. Sklopením spolujazdcovho sedadla, vznikne „dlhý režim“ na uloženie predmetov do 2,4 m. Opakovaným zdvihnutím zadných sedákov sme vytvorili „vysoký režim“ s výškou 1280 mm.

Benzínové motory ťažia z tradície značky. Teraz majú vyšší výkon a nižšiu spotrebu. Diesel Honda nemá a v tejto kategórii je už nepotrebný.

Praktický kufor pre kúzelníka

Novinkou v Jazze je vyklápateľná prepážka v odkladacom priestore. Zdvihnutím vznikne polička v strede kufra na prevoz ľahších drobností, ktoré pevne fixuje sieťka a pod policou môžu byť uložené ťažšie veci. Hneď sme ju využili na bundy a batožinu sme uložili pod ne. Štandardne je batožinový priestor vybavený dvojitým dnom. Podlahu je možné odmontovať úplne a zložiť k zadným sedadlám, čím sa dá naplno využiť celková hĺbka kufra. Jazz nemá dojazdové rezervné koleso, ale iba súpravu na opravu defektu. S objemom kufra 399 l predbieha niektoré MPV-čka a vo svojom segmente je jednoducho najväčší.

Ide to aj bez nafty

Nové, silnejšie benzínové motory sú skonštruované za účelom dosiahnutia porovnateľného výkonu a spotreby s naftovými modelmi. Štvorvalce 1,2 a 1,4 s technológiou variabilného časovania a zdvihu ventilov pracujú buď s manuálnou prevodovkou alebo vo verzii 1,4 l so šesťstupňovou automatizovanou manuálnou prevodovkou Honda i-Shift. Modely i-Shift sú vybavené asistentom pre rozjazd do kopca HSA a radením pri volante.

Automatizovaná manuálna prevodovka i-Shift má až šesť stupňov, ale mierne kostrbaté radenie.

Vyskúšali sme si obidva typy motorizácie, aj prevodovky. Jazda s manuálom bola veľmi príjemná a pohodlná, pri automatizovanej prevodovke bolo cítiť pomalé preradenie, najmä z jednotky do dvojky, kedy auto akoby spomalí a znovu sa rozbehne až po zaradení dvojky. Nová Honda Jazz sa na Slovensku objaví koncom novembra a jej cena zatiaľ nie je známa.


Technické parametre

Motor 1,2 SOHC VTEC 1,4 SOHC VTEC 1,4 i- SHIFT SOHC VTEC
Zdvihový objem (cm3) 1198 1339 1339
Max. výkon (kW/k) 66/90 73/100 73/100
pri ot./min. 6000 6000 6000
Max. krútiaci moment (Nm) 114 127 127
pri ot./min. 4900 4800 4800
Prevodovka 5-rýchl. man 5-rýchl. man 6-rýchl. automatizovaná man.
Najvyššia rýchlosť (km/h) 177 182 180
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) 12,6 11,4-11,6 13,6

Rozmery

Dĺžka (mm) 3900
Šírka (mm) 1695
Výška (mm) 1525
Rázvor náprav (mm) 2500
Svetlá výška (mm) 150
Objem batož. priestoru (l) 399

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  2. Kreditná karta – áno alebo nie
  3. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  3. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  4. Kreditná karta – áno alebo nie
  5. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  6. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  8. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  9. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  10. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 848
  2. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 18 436
  3. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 18 114
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 786
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 256
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 774
  7. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 5 322
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 846
  9. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 3 718
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 3 107

Téma: Honda Civic, CR-V, Accord, ... na Auto.sme.sk


Článok je zaradený aj do ďalších tém Honda

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Útočí na novinárov, s jeho menom sa spája viac ako desať káuz. Kto je Kočner

Podnikateľa v stredu pre kauzu zmenky a daňové úniky zadržala polícia.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Ako som zariadil, že prestali predávať Zem a vek

Prečo by slušné firmy mali zaujať jasný postoj.

Stĺpček Jakuba Fila

Zadržali Kočnera. Hoci platí prezumpcia neviny, treba povedať konečne

K rozsudku je dlhá cesta.

Neprehliadnite tiež

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.