SME
Utorok, 25. január, 2022 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Dvojitý šíp z Trnavy

Magic box alias čarovná krabica. Takto charakterizuje automobilka Citroën svoj najnovší produkt. Malé viacúčelové vozidlo s tradičným typovým označením Picasso je prvou verziou modelu C3 budúcej generácie.

(Zdroj: Citroen)

Magic box alias čarovná krabica, takto charakterizovali konštruktéri automobilky Citroën svoj najnovší produkt. Malé viacúčelové vozidlo s tradičným typovým označením Picasso je prvou verziou modelu C3 budúcej generácie.

Jeho karoséria meria 4087 mm, rázvor osí kolies 2540 mm a konkurovať bude modelom Nissan Note, Opel Meriva a Renault Grand Modus. Okrem zaujímavého dizajnu a variabilného interiéru chce prekvapiť aj mimoriadne kvalitnými jazdnými vlastnosťami.


Karosériu krabicovitého tvaru navrhli prísne účelne s dôrazom na priestranný interiér. Všetky jej hrany dizajnéri dôkladne zaoblili a pridali aj prvky aktuálneho štylistického jazyka svojej značky. Zodpovedajú mu línie oboch nárazníkov i predné svetlomety tvarom pripomínajúce bumerang. Zážitok z cestovania umocní rekordne veľká presklená plocha veľkosti 4,52 m2.

Pozornosť si zaslúži trojrozmerné čelné sklo, príplatková panoramatická strecha a tenké predné stĺpiky umožňujúce vodičovi skvelý výhľad aj šikmo dopredu. Zadnú časť chrakterizujú vysoko ležiace koncové svetlá a do bokov presahujúce veko batožinovému priestoru, ktorý má objem 385-500 l. Jeho prepravná kapacita závisí od polohy zadných sedadiel posúvateľných v rozsahu 150 mm. Ich zložením vznikne rovná úložná plocha. Keď sklopíte aj spolujazdcove operadlo, do auta vmestíte aj dlhšie predmety, ktoré by sa tam inak nevošli.

Pocit vzdušnosti dotvára aj palubná doska s digitálnymi číselníkmi uprostred. Citroën C3 kvôli udržaniu čo najkonkurencieschopnejšej ceny nebude mať volant s pevným stredom. Radiacu páku autori kvôli lepšej dostupnosti presunuli z podlahy na vyvýšenú stredovú konzolu.

C3 Picasso stojí na rovnakej podlahovej plošine ako Peugeot 207. Výrobca tvrdí, že jazdné vlastnosti auta sú na vysokej úrovni a na svoje by si mal prísť aj vášnivý vodič, otec, ktorý zároveň potrebuje dostatok priestoru pre rodinu. Charakteristiku podvozka dokonca pochválil aj úradujúci majster sveta v rely Sebastien Loeb. Do akej miery to bol reklamný ťah, zistíme až po prvých kilometroch za volantom.

Najnovší Citroën budú poháňať zážihové motory s variabilným časovaním ventilov VTi. Menší 1,4 l štvorvalec výkonu 70 kW (95 k) a väčší 1,6 l výkonu 88 kW (120 k). Vybrať si budete môcť aj známy úsporný turbodiesel 1,6 HDi výkonu 66 kW (90 k) alebo 80 kW (110 k) s filtrom pevných častíc FAP.

Nový model bude vyrábať iba závod PSA Peugeot Citroën v Trnave od decembra tohoto roka. Podľa jeho generálneho riaditeľa Jeana Moura padla voľba na Trnavu kvôli jedným z najlepších ukazovateľov kvality spomedzi všetkých závodov koncernu. Od začiatku produkcie v júni 2006 klesol počet opráv spôsobených vo výrobe na pätinu. Vo veľkej miere k tomu prispel aj rozsiahly tréningový program, v ktorom si zamestnanci môžu všetky výrobné procesy dôkladne nacvičiť.

Výrobca pred zahájením sériovej produkcie investoval do špeciálnych technológií 100 mil. eur. Na budúci rok má brány trnavskej fabriky opustiť 95.000 áut C3 Picasso, o rok neskôr 110.000 ks. Denne má z pásov zbiehať 430 vozidiel Citroen C3 Picasso a 420 ks Peugeot 207. Jean Mouro tvrdí, že nový model pritiahol 70 nových subdodávateľov, ktorí sa etablovali pri trnavskej fabrike. Na rozdiel od Peugeotu 207 bude výrobu modelu Citroen C3 Picasso zabezpečovať až 80% subdodávateľov z regiónu strednej a východnej Európy (v prípade Peugeotu 207 to bolo len 20%), z nich až 46% pôsobí v SR. U nás sa budú vyrábať napríklad svetlomety, predný nárazník, spätné zrkadlá, okná, kľučky dverí a veko palivovej nádrže. Mikrovan Citroën C3 Picasso príde do predaja vo februári budúceho roka.


Technické parametre vozidiel Citroën C3 Picasso

motor 1.4 Vti 1.6 Vti 1.6 HDI 1.6 HDI FAP
zdvihový objem [cm3] 1397 1598 1560 1560
výkon [kW/k] 70/95 88/120 66/90 80/110
pri otáčkach [1/min] 6000 6000 4000 4000
krútiaci moment [Nm] 135 160 215 240
pri otáčkach [1/min] 4000 4250 1750 1750
palivová spotreba [l/100 km] 6.8 6.9 4.7 4.9

 

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slovensko uvažuje! Video so ŠOKOM má už vyše 900-tisíc videní
  2. Zánik platobných kariet. Ako budú vyzerať platby budúcnosti?
  3. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť
  4. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny
  5. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom
  6. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami?
  7. Mecom ide na zelenú
  8. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 €
  9. Marrákeš je červená perla Maroka
  10. F&F Slovensko je najdôveryhodnejšou odevnou značkou na trhu
  1. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  2. Vedeli ste, že šport a podnikanie majú veľa spoločného?
  3. Slovensko uvažuje! Video so ŠOKOM má už vyše 900-tisíc videní
  4. Developer Mint Investments získal prvenstvo v CIJ Awards 2021
  5. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  6. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  7. 20-minútové mestá: Mestá, v ktorých chcete žiť
  8. Viac ihrísk aj bylinkových záhrad vo vašom okolí.
  9. Plánujete kúpu nehnuteľnosti ? Správajte sa ako investor
  10. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  1. 5 neznámych vecí, ktoré umožňujú platobné karty 7 335
  2. Európsky unikát. Kvalitné CBD funguje aj napriek neprajníkom 4 425
  3. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40 % z ceny 4 085
  4. Anketa: Slováci, ako sme na tom so závislosťami? 3 832
  5. Akcie, fondy, kryptomeny. Do čoho treba tento rok investovať 3 594
  6. Predplatné SME.sk len za 29 eur 3 519
  7. V roku 2021 kúpili Slováci kryptomeny za viac ako 25 000 000 € 2 544
  8. Marrákeš je červená perla Maroka 2 324
  9. Mecom ide na zelenú 2 244
  10. Poisťovne pod značkou Union prichádzajú na prvú pobočku pošty 1 134
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vojenský stan pred nemocnicou v Kežmarku, ktorý slúži na triáž pacientov a zdravotníckeho personálu.

Triáž znamená rozdeľovať pacientov podľa akútnosti ochorenia.


13 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Prečo sa debata o obrannej dohode tak zvrhla?


a 2 ďalší 10 h

Neprehliadnite tiež

Škoda 110 R

Na ich siluetu nadviaže nová verzia elektrického Enyaqu.


24. jan
Citroën C3 Aircross a Hyundai Bayon

Zaujímavému štvorvalcu Hyundaiu mimo mesta dochádza dych.


22. jan
Kia Sephia

Sephia na Slovensku úspech nemala.


21. jan
Skica konceptu Fiat Centoventi ako nástupcu Pandy.

Talianska značka sa prebudí z agónie.


19. jan

Blogy SME

  1. Marek Gabonay: Propaganda v malom. Všetko preto, aby stavebný zákon ostal po starom.
  2. Michal Šustek: Riešenia udržateľnosti dôchodkového systému (zníženie zodpovednosti štátu 7-9/9) - 5. časť
  3. Štefan Vrátny: Pokus o pochopenie amerického videnia Európy
  4. Stanislav Thomka: Prenosy z rokovania mestského zastupiteľstva v Martine stopol primátor.
  5. Anna Milanová: Z dekoratívnej tvorby...
  6. Matúš Lazúr: Pandémia sa nám zrejme chýli ku koncu. Jej dôsledky však len začnú.
  7. Zuza Kumanova: Štatistický úrad SR zverejnil výsledky postojových otázok zo Sčítanie obyvateľov, domov a bytov 2021
  8. Miriam Studeničová: Ako ďalej? Pokrok nebude umožnený nehodným!
  1. Pavel Macko: Vodka a cigary? 13 129
  2. Michal Porubän: Tak si tu žijeme - poslanec Blaha je zaočkovaný a Žilinka nechce zverejniť zmluvu čo podpísal v Rusku :) 6 031
  3. Lórant Kulík: URBEX: Keď prejdete v Košiciach na ulici kpt.Nálepku cez (ne)utajenú pasáž, zapne sa časostroj 5 588
  4. Martin Ondráš: Keď sa podvod a klamstvo tvári ako etalón morálky 4 657
  5. Tereza Krajčová: Anglický denník: 21. Posledné razy, ktoré mi zlomili srdce 4 527
  6. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: V roku 2022 pôjdu do dôchodku tisícky ľudí. Ste pripravené a pripravení? 4 371
  7. Tomáš Harustiak: Je na Slovensku 56% katolíkov ? Ale kdeže ! 3 692
  8. Vanda Tuchyňová: Primátor chce ukázať rešpekt a silu, Žilinu však obracia smerom k Jánovi Slotovi ! 3 208
  1. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  2. Jiří Ščobák: Proč má akvarista začátečník dlouho čekat, než vloží do akvária ryby? (v rostlinných akváriích se substrátem)
  3. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  4. Pavol Koprda: Milan Mazurek straší vedľajšími účinkami vakcín. Čo naozaj hovoria dáta?
  5. Jiří Ščobák: Připravované důchodové reformy na Slovensku: V 3. pilíři se neudělá mnoho, 2. vypadá optimističtěji
  6. Lucia Šicková: S týmito 4 krokmi sme zaviedli kultúru feedbacku v našej firme
  7. Jiří Ščobák: Jsou poplatky v slovenských bankách vysoké? Dá se jim vyhnout? Které jsou skryté?
  8. Jiří Ščobák: Novak Djoković pravděpodobně pozitivní test neměl. Oslava poštovní známky a akce s dětmi to dokazují
Skryť Zatvoriť reklamu