Koncept je jasnou odpoveďou na dohady o vstupe ingolstadtskej automobilky do segmentu B, teda medzi malé autá. Už vlani v Tokiu uzrel svetlo sveta prvý prototyp s označením A1, ale s trojdverovou karosériou.
A1 Sportback sa zovňajškom k sériovému prevedeniu blíži podstatne viac, ako jeho tokijský súrodenec. Podľa neoficiálnych informácií by produkčná verzia mohla byť uvedená už na jar roku 2009 v Ženeve. Predaje by mali začať na prelome rokov 2009 a 2010.
Karoséria štúdie s dĺžkou 3990 mm a šírkou 1750 mm sa vyznačuje agresívne pôsobiacou prednou časťou a dynamickými líniami zvýraznenými chrómovanými diskami kolies priemeru 18 palcov. Špecifický je zadok s bohatým presklením a horizontálne deleným oknom piatych dverí.
Koncept Audi A1 Sportback poháňa turbomotor 1,4 TSI (110 kW/150 k) a elektromotor s výkonom 20 kW. O prenos krútiaceho momentu na predné kolesá sa stará dvojspojková prevodovka Audi S tronic.