Autosalón Paríž: Hybrid pre každého je takmer hotový

Automobilka Honda tvrdí, že jej lacný hybrid bude pre každého. Koncept Insight vyzeral v Paríži takmer ako sériové auto, ale napriek tomu sme sa ho nesmeli ani dotknúť.

(Zdroj: Honda)

Honda pri vývoji hybridných modelov razí odlišnú cestu ako Toyota. Systém IMA (Intergrated Motor Assist) použitý aj v sériovo vyrábanom Civicu Hybrid, je v porovnaní s Toyotou Prius o málo jednoduchší. Konštruktéri mu zostali verní aj pri vývoji štúdie Insigh akurát s tým rozdielom, že benzínový motor objemu 1,3 litra bol kompletne prepracovaný a to isté platí o elektromotore a batériách. Tie teraz našli miesto v dvojitej podlahe a nie za zadnými sedadlami ako pred tým. Priemerná spotreba má byť nižšia ako 5 litrov na sto kilometrov.

Praktický

Insight bude v porovnaní so súčasným Civicom Hybrid užitočnejší, pretože zadné operadlá sa dajú sklopiť do jednej roviny s dnom kufra. Interiér je riešený na spôsob pohodlného päťdverového liftbacku. Prístrojový panel znamená ďalšiu evolúciu horizontálneho ale už menej výrazného členenia.

Hotový na jar

Karoséria s prísne aerodynamickými tvarmi pripomína vodíkovú Hondu CFX Clarity. V jej útrobách má nájsť dostatok priestoru päťčlenná posádka. Hoci v Paríži zažil svetovú premiéru iba koncept, sériové prevedenie, ktoré sa od štúdie vraj nebude výraznejšie líšiť, debutuje na jar v Ženeve.

Insight tu už bol

Automobil s názvom Honda Insight prvýkrát uzrel svetlo sveta v roku 1999. Malé kupé s prísne aerodynamickou karosériou poháňal litrový trojvalec s výkonom 52 kW (71 k) kombinovaný s elektromotorom výkonu 10 kW. Pohonná jednotka získala titul Motor roka 2000 v kategórii do 1000 cm3.

Priemerná spotreba Hondy Insight sa pohybovala na úrovni 3,4 l benzínu/100 km. Insight bol vôbec prvý model, v ktorom Honda použila systém IMA. Okrem verzie s prevodovkou CVT existovalo aj prevedenie s klasickou 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  2. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. Od septembra opäť po starom
  5. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  6. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  7. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  8. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  9. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  10. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 943
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 4 213
  3. Od septembra opäť po starom 4 181
  4. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 2 115
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 838
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 715
  7. Ako sme jazdili v socializme 1 457
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 277
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 113
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 089

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

O 13. a 14. plate už nahlas hovorí aj Smer. Kto, kedy a ako ho dostane

Koaličné strany sa zrejme dohodnú na úľavách pre firmy, ktoré vyplácajú ľuďom trináste a štrnáste platy.

KULTÚRA

Rytmus bude nadávať, orchester hrať

Ľahší primitivizmus a ukáznenosť vraj idú dokopy.

Blog Roberta Redhammera

Vráťme školstvu racionalitu

V utorok bolo 240. výročie vydania nariadenia o reorganizácii školstva na našom území.

Neprehliadnite tiež

Ferrari nečakane nahrádza Californiu modelom Portofino

Maximálna rýchlosť sa zvýšila na 320 kilometrov za hodinu.

Legendárny mikrobus od Volkswagenu sa vráti do výroby

Prví zákazníci sa ho dočkajú v roku 2022 v podobe elektromobilu.

Apple už nechce vyrobiť autonómne vozidlo

Spoločnosť sa chce sústrediť na samotnú technológiu autonómneho riadenia.

Čínska automobilka chce kúpiť americký Jeep

Great Wall má ambíciu byť najväčším výrobcom SUV na svete.