Autosalón Paríž: Hybrid pre každého je takmer hotový

Automobilka Honda tvrdí, že jej lacný hybrid bude pre každého. Koncept Insight vyzeral v Paríži takmer ako sériové auto, ale napriek tomu sme sa ho nesmeli ani dotknúť.

(Zdroj: Honda)

Honda pri vývoji hybridných modelov razí odlišnú cestu ako Toyota. Systém IMA (Intergrated Motor Assist) použitý aj v sériovo vyrábanom Civicu Hybrid, je v porovnaní s Toyotou Prius o málo jednoduchší. Konštruktéri mu zostali verní aj pri vývoji štúdie Insigh akurát s tým rozdielom, že benzínový motor objemu 1,3 litra bol kompletne prepracovaný a to isté platí o elektromotore a batériách. Tie teraz našli miesto v dvojitej podlahe a nie za zadnými sedadlami ako pred tým. Priemerná spotreba má byť nižšia ako 5 litrov na sto kilometrov.

Praktický

Insight bude v porovnaní so súčasným Civicom Hybrid užitočnejší, pretože zadné operadlá sa dajú sklopiť do jednej roviny s dnom kufra. Interiér je riešený na spôsob pohodlného päťdverového liftbacku. Prístrojový panel znamená ďalšiu evolúciu horizontálneho ale už menej výrazného členenia.

Hotový na jar

Karoséria s prísne aerodynamickými tvarmi pripomína vodíkovú Hondu CFX Clarity. V jej útrobách má nájsť dostatok priestoru päťčlenná posádka. Hoci v Paríži zažil svetovú premiéru iba koncept, sériové prevedenie, ktoré sa od štúdie vraj nebude výraznejšie líšiť, debutuje na jar v Ženeve.

Insight tu už bol

Automobil s názvom Honda Insight prvýkrát uzrel svetlo sveta v roku 1999. Malé kupé s prísne aerodynamickou karosériou poháňal litrový trojvalec s výkonom 52 kW (71 k) kombinovaný s elektromotorom výkonu 10 kW. Pohonná jednotka získala titul Motor roka 2000 v kategórii do 1000 cm3.

Priemerná spotreba Hondy Insight sa pohybovala na úrovni 3,4 l benzínu/100 km. Insight bol vôbec prvý model, v ktorom Honda použila systém IMA. Okrem verzie s prevodovkou CVT existovalo aj prevedenie s klasickou 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  3. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  3. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  4. Kreditná karta – áno alebo nie
  5. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  6. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  8. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  9. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  10. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 32 275
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 428
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 17 885
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 295
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 872
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 434
  7. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 6 203
  8. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 5 681
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 268
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 055

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Aktivitou v parlamente nesrší, politickú budúcnosť má Kaliňák už spečatenú

V Smere je stále veľmi silný, hovorí o Robertovi Kaliňákovi politológ.

Komentár Zuzany Kepplovej

Všetci sú napojení na všetkých. Aj farmári na slušných

Protestujúci sa učia jeden od druhého. No a čo?

Neprehliadnite tiež

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.

Servis klimatizácie: Z akých úkonov pozostáva?

Klimatizáciu treba zapínať pravidelne a vypínať predčasne.