Autosalón Paríž: Hybrid pre každého je takmer hotový

Automobilka Honda tvrdí, že jej lacný hybrid bude pre každého. Koncept Insight vyzeral v Paríži takmer ako sériové auto, ale napriek tomu sme sa ho nesmeli ani dotknúť.

(Zdroj: Honda)

Honda pri vývoji hybridných modelov razí odlišnú cestu ako Toyota. Systém IMA (Intergrated Motor Assist) použitý aj v sériovo vyrábanom Civicu Hybrid, je v porovnaní s Toyotou Prius o málo jednoduchší. Konštruktéri mu zostali verní aj pri vývoji štúdie Insigh akurát s tým rozdielom, že benzínový motor objemu 1,3 litra bol kompletne prepracovaný a to isté platí o elektromotore a batériách. Tie teraz našli miesto v dvojitej podlahe a nie za zadnými sedadlami ako pred tým. Priemerná spotreba má byť nižšia ako 5 litrov na sto kilometrov.

Praktický

Insight bude v porovnaní so súčasným Civicom Hybrid užitočnejší, pretože zadné operadlá sa dajú sklopiť do jednej roviny s dnom kufra. Interiér je riešený na spôsob pohodlného päťdverového liftbacku. Prístrojový panel znamená ďalšiu evolúciu horizontálneho ale už menej výrazného členenia.

Hotový na jar

Karoséria s prísne aerodynamickými tvarmi pripomína vodíkovú Hondu CFX Clarity. V jej útrobách má nájsť dostatok priestoru päťčlenná posádka. Hoci v Paríži zažil svetovú premiéru iba koncept, sériové prevedenie, ktoré sa od štúdie vraj nebude výraznejšie líšiť, debutuje na jar v Ženeve.

Insight tu už bol

Automobil s názvom Honda Insight prvýkrát uzrel svetlo sveta v roku 1999. Malé kupé s prísne aerodynamickou karosériou poháňal litrový trojvalec s výkonom 52 kW (71 k) kombinovaný s elektromotorom výkonu 10 kW. Pohonná jednotka získala titul Motor roka 2000 v kategórii do 1000 cm3.

Priemerná spotreba Hondy Insight sa pohybovala na úrovni 3,4 l benzínu/100 km. Insight bol vôbec prvý model, v ktorom Honda použila systém IMA. Okrem verzie s prevodovkou CVT existovalo aj prevedenie s klasickou 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  2. Ako na refinancovanie hypotéky
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  5. Splnený sen
  6. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  7. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  8. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  10. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný
  1. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  2. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  3. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Ako na refinancovanie hypotéky
  6. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  7. Splnený sen
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  10. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  1. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 10 654
  2. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 5 745
  3. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 3 709
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 794
  5. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 2 431
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 429
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 343
  8. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 798
  9. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 577
  10. Splnený sen 1 426

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bývalá opatrovateľka: Bol to prázdny život, nedalo sa to vydržať

Agentúry zneužívajú vodičov aj opatrovateľky, tvrdí bývalá opatrovateľka v Rakúsku Angelika Horňáková.

Neprehliadnite tiež

Volkswagenu to so Sciroccom opäť nevyšlo. Výroba končí bez nástupcu

Ukončenie výroby je súčasťou plánu vypustiť z výroby stratové modely.

Tesla prepúšťa pracovníkov, výroba Modelu 3 zaostáva za prognózou

Z linky Modelu S tento týždeň odišlo 400 až 700 zamestnancov.

Pre opravu Špitálskej uzatvárajú križovatku s Mickiewiczovou

Uzávierka sa dotkne liniek 207, 208, N53 a N70.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne