Honda pri vývoji hybridných modelov razí odlišnú cestu ako Toyota. Systém IMA (Intergrated Motor Assist) použitý aj v sériovo vyrábanom Civicu Hybrid, je v porovnaní s Toyotou Prius o málo jednoduchší. Konštruktéri mu zostali verní aj pri vývoji štúdie Insigh akurát s tým rozdielom, že benzínový motor objemu 1,3 litra bol kompletne prepracovaný a to isté platí o elektromotore a batériách. Tie teraz našli miesto v dvojitej podlahe a nie za zadnými sedadlami ako pred tým. Priemerná spotreba má byť nižšia ako 5 litrov na sto kilometrov.
Praktický
Insight bude v porovnaní so súčasným Civicom Hybrid užitočnejší, pretože zadné operadlá sa dajú sklopiť do jednej roviny s dnom kufra. Interiér je riešený na spôsob pohodlného päťdverového liftbacku. Prístrojový panel znamená ďalšiu evolúciu horizontálneho ale už menej výrazného členenia.
Hotový na jar
Karoséria s prísne aerodynamickými tvarmi pripomína vodíkovú Hondu CFX Clarity. V jej útrobách má nájsť dostatok priestoru päťčlenná posádka. Hoci v Paríži zažil svetovú premiéru iba koncept, sériové prevedenie, ktoré sa od štúdie vraj nebude výraznejšie líšiť, debutuje na jar v Ženeve.
Insight tu už bol
Automobil s názvom Honda Insight prvýkrát uzrel svetlo sveta v roku 1999. Malé kupé s prísne aerodynamickou karosériou poháňal litrový trojvalec s výkonom 52 kW (71 k) kombinovaný s elektromotorom výkonu 10 kW. Pohonná jednotka získala titul Motor roka 2000 v kategórii do 1000 cm3.
Priemerná spotreba Hondy Insight sa pohybovala na úrovni 3,4 l benzínu/100 km. Insight bol vôbec prvý model, v ktorom Honda použila systém IMA. Okrem verzie s prevodovkou CVT existovalo aj prevedenie s klasickou 5-stupňovou manuálnou prevodovkou.
Autor: rch