Sedem statočných V rámci ankety neexistujú žiadne podkategórie, volí sa iba celkový víťaz bez rozdielu segmentov. V prvom kole organizátori vybrali 38 automobilov, ktoré spĺňajú základné pravidlá a to: začali sa predávať v období maximálne 12 mesiacov pred vyhlásením výsledkov, sú v ponuke na minimálne piatich európskych trhoch a predaje každého z nich presiahli, alebo v najbližších dňoch po vyhlásení výsledkov presiahnu hranicu 5000 kusov.
53 novinárov z 23 európskych štátov semifinalistov testovalo a len sedem z nich postúpilo do finále. Medzi najviac sledované schopnosti patrilo pohodlie, bezpečnosť, ohľaduplnosť k životnému prostrediu, dizajn, ekonomika prevádzky a fukčnosť.
Finalisti ankety Európske Auto roka 2009: *Alfa Romeo MiTo
*Citroën C5
*Ford Fiesta
*Opel Insignia
*Renault Mégane
*Škoda Superb
*Volkswagen Golf
Ako sa volí ? Každý z porotcov má k dispozícii 25 bodov, ktoré rozdelí medzi minimálne päť zo siedmich finalistov. Maximálny počet bodov pre jedno auto je 10. Zároveň s udelením bodov musí porotca zdôvodniť, prečo dal konkrétnemu vozidlu daný počet bodov. Automobil s najvyšším počtom získaných bodov vyhráva. Európske Auto roka 2009 spoznáme 17. novembra 2008.
Prvý nositeľ titulu bol Rover Anketu od roku 1964 organizuje sedem popredných európskych časopisov - taliansky Auto, britský Autocar, holandský Autovisie, francúzsky L'Automobile Magazine, švédsky Vi Bilägare, nemecký Stern a španielsky Autopista. Historicky prvým víťazom bol Rover 2000, držiteľom titulu Európske Auto roka 2008 je Fiat 500.
Autor: fg