Anketa Európske Auto roka 2009 pozná finalistov. Kto zvíťazí?

Prestížna anketa Európske Auto roka 2009 speje k svojmu záveru. Do finále sa prebojovala sedmička automobilov, z ktorých v novembri vzíde celkový víťaz.

Sedem statočných

V rámci ankety neexistujú žiadne podkategórie, volí sa iba celkový víťaz bez rozdielu segmentov. V prvom kole organizátori vybrali 38 automobilov, ktoré spĺňajú základné pravidlá a to: začali sa predávať v období maximálne 12 mesiacov pred vyhlásením výsledkov, sú v ponuke na minimálne piatich európskych trhoch a predaje každého z nich presiahli, alebo v najbližších dňoch po vyhlásení výsledkov presiahnu hranicu 5000 kusov.
53 novinárov z 23 európskych štátov semifinalistov testovalo a len sedem z nich postúpilo do finále. Medzi najviac sledované schopnosti patrilo pohodlie, bezpečnosť, ohľaduplnosť k životnému prostrediu, dizajn, ekonomika prevádzky a fukčnosť.

Finalisti ankety Európske Auto roka 2009:

*Alfa Romeo MiTo
*Citroën C5
*Ford Fiesta
*Opel Insignia
*Renault Mégane
*Škoda Superb
*Volkswagen Golf

Ako sa volí ?

Každý z porotcov má k dispozícii 25 bodov, ktoré rozdelí medzi minimálne päť zo siedmich finalistov. Maximálny počet bodov pre jedno auto je 10. Zároveň s udelením bodov musí porotca zdôvodniť, prečo dal konkrétnemu vozidlu daný počet bodov. Automobil s najvyšším počtom získaných bodov vyhráva. Európske Auto roka 2009 spoznáme 17. novembra 2008.

Prvý nositeľ titulu bol Rover

Anketu od roku 1964 organizuje sedem popredných európskych časopisov - taliansky Auto, britský Autocar, holandský Autovisie, francúzsky L'Automobile Magazine, švédsky Vi Bilägare, nemecký Stern a španielsky Autopista. Historicky prvým víťazom bol Rover 2000, držiteľom titulu Európske Auto roka 2008 je Fiat 500.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  10. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  1. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  3. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  5. Už aj seniori presadajú do SUV
  6. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  7. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  8. Bratislava gets a new public space and park
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  10. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 540
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 4 072
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 462
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 921
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 723
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 366
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 122
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 102
  9. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 685
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 602

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polovojenská organizácia pýta peniaze na domobranu, končia na súkromnom účte

Výzvou na posielanie finančných príspevkov sa už zaoberá polícia. Slovenskí branci tvrdia, že ide o dobrovoľné dary

KOMENTÁRE

Branci obchádzajú zákon a sú nebezpeční

Demokracia má právo brániť sa a je najvyšší čas, aby to v prípade brancov začala aktívne robiť.

KOMENTÁRE

Po kose na Krym? Zakopnete o tank

Vreckový sprievodca cestovateľov po východných teritóriách, časť III.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.