Anketa Európske Auto roka 2009 pozná finalistov. Kto zvíťazí?

Prestížna anketa Európske Auto roka 2009 speje k svojmu záveru. Do finále sa prebojovala sedmička automobilov, z ktorých v novembri vzíde celkový víťaz.

Sedem statočných

V rámci ankety neexistujú žiadne podkategórie, volí sa iba celkový víťaz bez rozdielu segmentov. V prvom kole organizátori vybrali 38 automobilov, ktoré spĺňajú základné pravidlá a to: začali sa predávať v období maximálne 12 mesiacov pred vyhlásením výsledkov, sú v ponuke na minimálne piatich európskych trhoch a predaje každého z nich presiahli, alebo v najbližších dňoch po vyhlásení výsledkov presiahnu hranicu 5000 kusov.
53 novinárov z 23 európskych štátov semifinalistov testovalo a len sedem z nich postúpilo do finále. Medzi najviac sledované schopnosti patrilo pohodlie, bezpečnosť, ohľaduplnosť k životnému prostrediu, dizajn, ekonomika prevádzky a fukčnosť.

Finalisti ankety Európske Auto roka 2009:

*Alfa Romeo MiTo
*Citroën C5
*Ford Fiesta
*Opel Insignia
*Renault Mégane
*Škoda Superb
*Volkswagen Golf

Ako sa volí ?

Každý z porotcov má k dispozícii 25 bodov, ktoré rozdelí medzi minimálne päť zo siedmich finalistov. Maximálny počet bodov pre jedno auto je 10. Zároveň s udelením bodov musí porotca zdôvodniť, prečo dal konkrétnemu vozidlu daný počet bodov. Automobil s najvyšším počtom získaných bodov vyhráva. Európske Auto roka 2009 spoznáme 17. novembra 2008.

Prvý nositeľ titulu bol Rover

Anketu od roku 1964 organizuje sedem popredných európskych časopisov - taliansky Auto, britský Autocar, holandský Autovisie, francúzsky L'Automobile Magazine, švédsky Vi Bilägare, nemecký Stern a španielsky Autopista. Historicky prvým víťazom bol Rover 2000, držiteľom titulu Európske Auto roka 2008 je Fiat 500.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 16 951
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 16 044
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 979
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 596
  5. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 6 544
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 353
  7. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 6 141
  8. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 5 721
  9. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 3 812
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 2 829

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Fico je späť, ako prvého vytrestá Kisku

Keď treba zmasakrovať ústavu, vždy sa nájde koalícia ochotných.

Dnes píše Elena Eleková

Aké to je hanbiť sa, že som lekárka

Hoci to svedčí o empatii, môže to nakoniec viesť k prianiu odísť zo systému.

Neprehliadnite tiež

Z Volva Citroen, z Lady Honda. Päť áut, ktoré mali vzniknúť pod inou značkou

Dôvodom bola inšpirácia aj zrecyklovanie starších projektov.