Nový Avensis už nebude šedou myškou. Tretiu generáciu vlajkovej lode Toyoty v Európe charakterizujú sebavedomejšie, ostro rezané línie karosérie navrhnuté v európskom štylistickom centre značky v južnom Francúzsku.
Sedan a kombi
Štvordverový sedan je približne o 50 mm dlhší (4695 mm) a širší (1810 mm) než jeho predchodca. Na trhoch starého kontinentu bude v ponuke aj verzia kombi, ktorá rovnako ako sedan, absolvovala výstavnú premiéru v Paríži. Liftback zostane špecialitou pre japonský a niektoré ďalšie mimoeurópske trhy. Nad MPV Avensis Verso visí otáznik.
Za atraktívnym zovňajškom čiastočne zaostáva stvárnenie interiéru. Materiály, vypracovanie a ergonómia sú na špičkovej úrovni ako sa na Toytotu patrí, dizajn ale nie je taký výrazný ako exteriér.
Nová prevodovka
S novou generáciou prichádza aj vylepšený systém stability vozidla počas jazdy s elektronickou asistenciou riadenia, predkolízny Pre-Crash Safety System a adaptívne svetlomety ASF. Ponuka pohonných jednotiek na začiatku predajov obsahuje tri zážihové motory: 1,6 l (97 kW/132 k), 1,8 l (108 kW/147 k) a 2,0 l (112 kW/152 k).
Skladba vznetových agregátov obsahuje dvojliter D-4D (93 kW/126 k) a motor 2,2 D-4D naladený na výkon 110 kW (150 k) alebo 130 kW (177 k). Novinkou je bezstupňová prevodovka CVT Multidrive S so siedmimi prednastavenými prevodovými stupňami a radením pod volantom.