Skromná premiéra
Pomerne opatrné začiatky sú spojené s pôvodom novinky. Exeo je takmer na vlas zhodné s predchádzajúcou generáciou Audi A4. Zmenená je len predná, čiastočne aj zadná časť a vonkajšie spätné zrkadlá. Príchod Exea znamená návrat športovo ladeného sedanu do ponuky španielskej značky. Súčasné Toledo pripomína skôr minivan. K sedanu má v budúcnosti pribudnúť aj karosárska verzia kombi odvodená od A4 Avant.
Interiér z Cabria
Pri pohľade do interiéru nachádzame palubnú dosku pochádzajúcu z Audi A4 Cabrio. Známe konzervatívne tvary Audi stále nezovšedneli. Sympaticky pôsobia kruhové výduchy ventilácie, anatomicky tvarované predné sedadlá a športový trojramenný volant. Otázkou zostáva, či v španielskom závode Martorell, kde sa Exeo bude vyrábať, dokážu udržať kvalitu na úrovni, akú nasadilo Audi.
Osvedčené motory
Od koncernového súrodenca z Ingolstadtu budú pochádzať aj pohonné jednotky. Základným by mal byť známy atmosférický motor 1,6 l so 75 kW (102 k), vrcholom prepĺňaný dvojliter TSI dosahujúci 147 kW (200 k).
Ponuka naftových agregátov TDI so vstrekovaním common rail bude začínať rovnako dobre známym motorom 2,0 TDI (125 kW/170 k). Všetky morizácie pod kapotou Exea spĺňajú emisnú normu Euro5. Pravdepodobný je aj variant vybavený pohonom všetkých štyroch kolies odvodený od A4 quattro.
Neoficiálna cena
Veľa diskusií už prebehlo v súvislosti s cenou nového Seatu. Podľa neoficiálnych informácii by základný model s 1,6 l benzínovým motorom mal byť v Nemecku dostupný od hranice 22 000 eur, teda necelých 663 000 korún.