Autosalón Paríž: Nový sedan Seat Exeo má gény Audi

Seat v Paríži neukázal nové SUV, zrejme si ho šetrí do Ženevy. Pozornosť budila premiéra sedanu Exeo. Španieli boli na informácie o novinke prekvapivo skúpi. Akoby len skúšali, ako verejnosť na auto zareaguje.

(Zdroj: Seat)

Skromná premiéra

Pomerne opatrné začiatky sú spojené s pôvodom novinky. Exeo je takmer na vlas zhodné s predchádzajúcou generáciou Audi A4. Zmenená je len predná, čiastočne aj zadná časť a vonkajšie spätné zrkadlá. Príchod Exea znamená návrat športovo ladeného sedanu do ponuky španielskej značky. Súčasné Toledo pripomína skôr minivan. K sedanu má v budúcnosti pribudnúť aj karosárska verzia kombi odvodená od A4 Avant.

Interiér z Cabria

Pri pohľade do interiéru nachádzame palubnú dosku pochádzajúcu z Audi A4 Cabrio. Známe konzervatívne tvary Audi stále nezovšedneli. Sympaticky pôsobia kruhové výduchy ventilácie, anatomicky tvarované predné sedadlá a športový trojramenný volant. Otázkou zostáva, či v španielskom závode Martorell, kde sa Exeo bude vyrábať, dokážu udržať kvalitu na úrovni, akú nasadilo Audi.

Osvedčené motory

Od koncernového súrodenca z Ingolstadtu budú pochádzať aj pohonné jednotky. Základným by mal byť známy atmosférický motor 1,6 l so 75 kW (102 k), vrcholom prepĺňaný dvojliter TSI dosahujúci 147 kW (200 k).

Ponuka naftových agregátov TDI so vstrekovaním common rail bude začínať rovnako dobre známym motorom 2,0 TDI (125 kW/170 k). Všetky morizácie pod kapotou Exea spĺňajú emisnú normu Euro5. Pravdepodobný je aj variant vybavený pohonom všetkých štyroch kolies odvodený od A4 quattro.

Neoficiálna cena

Veľa diskusií už prebehlo v súvislosti s cenou nového Seatu. Podľa neoficiálnych informácii by základný model s 1,6 l benzínovým motorom mal byť v Nemecku dostupný od hranice 22 000 eur, teda necelých 663 000 korún.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  2. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  3. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  4. Modern luxury next to the Blue Church
  5. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  10. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 8 829
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 198
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 3 044
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 182
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 506
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 375
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 278
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 132
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 117
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 075

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bratislavu zradila doprava aj kultúrna uzavretosť, hovoria experti

Niekto mohol akceptovať, že pre Bratislavu je hlavné letisko Viedeň, niekto to akceptovať nemusel, vraví šéf portálu euractiv Radovan Geist.

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

SVET

Slovensko neuspelo v boji o sídlo Európskej liekovej agentúry

Bratislava nezískala sídlo EMA, bola na štvrtej nepostupovej pozícii.

Neprehliadnite tiež

Renault po cestách už jazdí s autom pre rok 2023

Experimentálny koncept ukazuje, ako budú vyzerať Renaulty o niekoľko rokov.

Londýnske autobusy budú jazdiť na kávu

Už dnes jazdia na použitý olej na varenie či loj zo spracovaného mäsa.

Ford predstavil šiltovku pre kamionistov, ktorá má zachraňovať životy

Keď je vodič unavený, šiltovka zabliká a zavibruje.

Britskí vodiči sa neboja šoférovať so zhoršeným zrakom

Oční lekári navrhujú povinné vyšetrenia.