Motorom automobilového priemyslu sa stala ekológia, znižovanie spotreby a využitie alternatívnych zdrojov. Takmer každá štúdia budúcnosti súvisí s ekológiou a dizajn je až na druhom mieste.
Práve prebiehajúci autosalón v Paríži veľkolepo nadväzuje na svoju úspešnú minulosť. Pred dvomi rokmi prešlo v priebehu autosalónu parížskym výstaviskom jedenásť tisíc novinárov a jeden a pol milióna návštevníkov. Túžba po ešte väčšom úspechu pritiahla do Paríža 362 vystavovateľov a 90 svetových výstavných premiér. Paris Motor Show oslavuje 110 výročie svojho vzniku a zároveň dokumentuje zmenu v orientácii automobilového sveta.
Fascináciu z rýchlosti a výkonu nahradili nízke emisie, alternatívne palivá, plyn a hybridné pohony. Bokom neostáva ani slnečná energia, palivové články a vodíkový pohon. Nosnou líniou sú reálne a dostupné spôsoby znižovania spotreby. Takmer každá významnejšia automobilka chce ponúknuť aspoň nejaké riešenie dostupné tu a teraz alebo aspoň v blízkej budúcnosti.
Všetci chcú mať hybrid Jasným dôkazom zmeny v myslení konštruktérov a motoristov je Lamborghini Estoque. Tradičný výrobca extrémne rýchlych športových áut predstavil koncept štvordverového super športového auta, ktoré môže mať hybridný pohon. Kým sa táto vízia stane skutočnosťou, svet bude zaplavený hybridmi, teda automobilmi, ktoré dokážu uchovať prebytočnú energiu pri brzdení a opätovne ju využiť počas rozbiehania alebo pri jazde v meste.
Hybrid pre každého Rozhodujúcim faktorom pre širšie využitie hybridných automobilov v praxi bude ich cena, ale aj kvalita batérií, hmotnosť a efektivita celého systému. Najväčšiemu výrobcovi hybridných áut na svete, japonskej Toyote, chce konkurovať Honda, ktorá má s hybridmi skúsenosti.
Na autosalóne predstavený model Insight má byť dostupným hybridným autom za 20 000 eur s päťdverovou a päťmiestnou karosériou. Najväčší konkurent najpredávanejšieho hybridného auta, Toyoty Prius, bude poháňať benzínový motor objemu 1,3 litra s integrovaným elektromotorom.
Honda Insight má byť prvý dostupný hybrid s päťdverovou karosériou. Sériový model veľmi podobný konceptu z Paríža predstavia na jeseň.
Kvôli lepšiemu využitiu vnútorného priestoru má Insight batérie v podlahe. Toyota posunula myšlienku hybridného pohonu ešte ďalej a Prius vybavila systémom plug-in, ktorý mu umožní dobíjať batérie z bežnej elektrickej siete a prejsť väčšiu dráhu iba na elektrický pohon.
Francúzi nezaostávajú Japonský Lexus je najväčším výrobcom výkonných áut s hybridným pohonom. Práve v kategórii benzínových motorov s vysokým výkonom je úspora paliva najväčšia. Francúzske automobilky sa chystajú zaútočiť hybridnou sústavou s naftovým motorom.
Štúdia Lexus Xh má pohon všetkých kolies a hybridnú sústavu s úsporným šesťvalcom a dvomi elektromotormi. Matný lak karosérie má eliminovať všetky odlesky karosérie a vyzdvihnúť dizajn.
Citroen predstavil futuristický koncept luxusného štvormiestneho crossoveru Hypnos s dĺžkou takmer päť metrov. Jeho hybridný systém je zložený z turbodiesla 2,0 HDi DPFS a elektromotora. Automobil sa pýši maximálnou rýchlosťou 212 km/h a šprint z pokoja na 100 km/h zvládne za 9,6 s. Pritom v priemere spotrebuje len 4,5 l nafty na 100 kilometrov a do ovzdušia vypustí 120 g CO2/km.
Citroen Hypnos má vysoký výkon a nízku spotrebu. Interiér sa sfarbuje podľa aktuálnej nálady vodiča, ktorú auto sleduje prostredníctvom kamery v spätnom zrkadle.
Toyota Avensis Nová Toyota Avensis je približne o 50 mm dlhšia a širšia ako súčasná generácia. S novou generáciou prichádza aj vylepšený systém stability vozidla počas jazdy s elektronickou asistenciou riadenia, Pre-Crash Safety System a adaptívne svetlomety ASF. Novinkou je bezstupňová prevodovka CVT Multidrive S so siedmimi prednastavenými prevodovými stupňami.
Audi A1 Audi A1 Sportback je jasnou odpoveďou na dohady o vstupe ingolstadtskej automobilky do segmentu B, teda medzi malé autá. Podľa neoficiálnych informácií by produkčná verzia mohla byť uvedená už na jar roku 2009 v Ženeve. Predaje by mali začať na prelome rokov 2009 a 2010. Koncept Audi A1 Sportback poháňa turbomotor 1,4 TSI (110 kW/150 k) a elektromotor s výkonom 20 kW. O prenos krútiaceho momentu na predné kolesá sa stará dvojspojková prevodovka Audi S tronic.
BMW X1 BMW oficiálne potvrdilo, že štúdia malého SUV Concept X1 vystavená v Paríži príde približne o rok do sériovej výroby. Nemecká značka posilnená úspechmi väčších modelov X3, X5 a X6 pripravuje konkurenta pre kompaktné SUV ako Mercedes GLK či VW Tiguan. Keď si vraj odmyslíme niektoré futuristické detaily, máme pred sebou nové X1. Podoba interiéru zostáva zahalená tajomstvom. Technika pohonu 4x4 bude pochádzať od BMW X3, motory a prevodovky z radu 1.
Mazda Kiyora Kiyora znamená v preklade čistý a predznamenáva, o čo konštruktérom Mazdy pri stavbe tejto štúdie išlo. Malé mestské auto s dĺžkou 3770 mm je vyrobené z uhlíkových vlákien. Poháňa ho extrémne úsporný motor novej generácie 1,3 DISI vybavený systémom stop/štart spolupracujúci so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Inšpiráciou pre dizajnérov pri návrhu karosérie bola kvapka vody. Interiér pojme štyroch pasažierov, ale chýba mu batožinový priestor.
Mini Crossover Štýlové Mini zamieri aj mimo spevnené vozovky. Crossover Concept je predobrazom sériového modelu, ktorý by sa mal začať vyrábať v roku 2010. Informácie o technike, prípadne pohone všetkých kolies nie sú známe. Štúdia je prvé Mini s dĺžkou presahujúcou štvormetrovú hranicu. Zaujímavý je aj prístup na zadné sedadlá prostredníctvom tradičných, v smere jazdy otváracích dverí vpravo. Na ľavej strane chýba B-stĺpik a zadné dvere sú posuvné.
Renault Mégane Nová generácia Renaultu Mégane prichádza najprv ako troj- (nazývaný Coupé) a päťdverový hatchback. V porovnaní s predchodcom je úplne iný, ale stále svojský. Tvary oboch karosárskych verzií síce sú o málo konzervatívnejšie, no nemožno im uprieť veľkú dávku originality. Konštruktéri sa pri stavbe interiéru evidentne inšpirovali novou Lagunou, čo dokumentujú nielen tvary, ale aj použité materiály. Do novinky sa bude montovať až 11 pohonných jednotiek.
Ford Ka Najmenší Ford čiastočne prišiel o svoje čaro. Aktuálne je v móde uniformita, preto aj nové Ka dostalo niektoré štylistické prvky Fiesty a Mondea. Interiér pôsobí mladistvo, no nedokáže zakryť fakt, že auto po technickej stránke vychádza z Fiatu 500. V porovnaní s ním je menej imidžové a pravdepodobne bude aj lacnejše než Talian. Pod kapotou sa ukrývajú motory Fiat - zážihové 1,2 l a 1,4 l, alebo vznetový MultiJet (vo Forde s označením TDCI) objemu 1,3 l.
Hyudai i20 Svetovú výstavnú premiéru v Paríži absolvoval Hyundai i20. Malý automobil s celkovou dĺžkou 3940 mm v nás zanechal sympatické dojmy. Kvalitatívny krok dopredu v porovnaní s Getzom urobil interiér. Hyundai do novinky montuje tri benzínové a dva naftové motory naladené na štyri výkonové varianty. Zároveň sa predstavila aj ekologicky ladená verzia i20 Blue s turbodieslom 1,4 CRDi dosahujúcim nadpriemerný výkon 66 kW (90 k) a krútiaci moment 220 Nm. Nízku spotrebu len 3,75 l nafty na 100 km dosahuje aj vďaka šesťstupňovej manuálnej prevodovke a systému stop/štart.
Peugeotu RC HYmotion4 Niektorými detailmi karosérie Peugeotu RC HYmotion4 budú inšpirované budúce modely značky s levom v znaku. Podľa dostupných informácií zdedia najmä podobnú masku chladiča. RC je štvordverový športový automobil vybavený hybridným pohonom. Prepĺňaný benzínový agregát 1,6 THP je umiestnený vzadu naprieč, elektromotor vpredu a líthiové batérie v stredovom tuneli kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti. Tento hybridný systém by sa mal do dvoch rokov objaviť aj v sériových modeloch Peugeot.
Škoda Octavia Facelift po štyroch rokoch výroby sa dotkol zovňajšku, interiéru i techniky. Zmeny na karosérii v porovnaní s predchodcom spočívajú hlavne v prednej časti. Nový je predný nárazník, maska chladiča, svetlomety aj predné blatníky. K očakávanej zmene na poli vznetových motorov nedošlo. Pod kapotou modernizovanej Škody Octavia budú naďalej tĺcť zastaralé vznetové pohonné jednotky TDI so vstrekovaním čerpadlo-tryska. Kto chce common-rail, stále musí siahnuť po športovom modeli RS. Zato nový agregát 1,4 TSI (90 kW) poteší milovníkov malých benzínových turbomotorov. V ponuke nahradí atmosférický agregát 1,6 FSI. Okrem neho Octavia vo verzii 4x4 a Scout dostala medzinápravovú, elektronicky riadenú spojku Haldex štvrtej generácie.