BMW 135i patrí v sériovej verzii medzi najrýchlejšie kompaktné autá na svete s pohonom jednej nápravy. Dokonalé športové auto nie je ani zďaleka na vrchole svojich možností. S požehnaním automobilky ho zobrala do parády firma Hartge a zmenila na skutočný „hot hatch“.
Prvý radový šesťvalec na svete prepĺňaný dvomi turbami má po zásahu technikov Hartge o 44 koní vyšší výkon bez výraznejšieho dopadu na priemernú spotrebu. Priemerná spotreba 9,2 litra pri výkone 350 koní vyzerá neuveriteľne, ale vzhľadom na úspornosť sériovej verzie 135i bude pri bežných rýchlostiach dosiahnuteľná
Vyššia maximálka
Viac ako maximálny výkon 257 kW pri 5660 otáčkach za minútu vyráža dych krútiaci moment 480 Nm dostupný už pri 2950 otáčkach. Potom je celkom pochopiteľné, že upravený kompakt so zníženým podvozkom (-25mm) dosiahne maximálnu rýchlosť 280 kilometrov za hodinu a stovku pokorí za 4,8 sekundy.
Zvuk, výzor a aerodynamika
Každý, kto vyskúšal BMW 135i dobre vie, že podvozok auta zvláda vysoký výkon s neuveriteľnou rezervou a ľahkosťou. Napriek tomu si zvýšenie výkonu vyžiadalo úpravy aerodynamiky predného spojleru, strešného spojleru a vrchnej „pery“ batožinového priestoru. Nový zadný difúzor so štyrmi výfukmi má iný tvar a prvky, ktoré spolu s bočnými prahmi stabilizujú auto vo vysokých rýchlostiach.
Kolesá ako svet
Do rozsahu úprav zapadajú dvadsať palcové kolesá Classic 2 s ET 40 mm. Obrie kolesá, ktoré podľa firmy Hartge dodávajú autu „šmrnc“ obuli do pneumatík Pirelli PZero Nero rozmeru 245/30 ZR20. Zvuk nového výfukového potrubia je vraj ťažké opísať, preto Hartge pokračuje vo výpočte doplnkov ako trojramený kožený volant, kovové pedály, karbónové spätné zrkadlá a veľký emblém značky.
Kde sú hranice
BMW 135 i stojí na protiľahlom brehu vylepšených modelov Subaru Impreza Sti alebo Mtsubishi Evo z dielní Prodrive a Ralliart. Klenot 135 i Hartge splní sen o brilantných jazdných vlastnostiach a individuálnej vizáži. Plná verzia s červeným otáčkomerom a rýchlomerom ciachovaným do 300 km/h stojí 48 126 eur (1 449 844 Sk), vrátane DPH.