SME

Najmenšie BMW po úprave Hartge. Prekonáva hranice

BMW 135i patrí v sériovej verzii medzi najrýchlejšie kompaktné autá na svete. Dokonalé športové auto zobrala do parády firma Hartge a zmenila na skutočný „hot hatch“.

Úpravárenská firma Hartge stavia na dobrých základoch sériového modelu a skutočnosti, že podvozky BMW sú rýchlejšie ako motor.Úpravárenská firma Hartge stavia na dobrých základoch sériového modelu a skutočnosti, že podvozky BMW sú rýchlejšie ako motor. (Zdroj: Hartge)

BMW 135i patrí v sériovej verzii medzi najrýchlejšie kompaktné autá na svete s pohonom jednej nápravy. Dokonalé športové auto nie je ani zďaleka na vrchole svojich možností. S požehnaním automobilky ho zobrala do parády firma Hartge a zmenila na skutočný „hot hatch“.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prvý radový šesťvalec na svete prepĺňaný dvomi turbami má po zásahu technikov Hartge o 44 koní vyšší výkon bez výraznejšieho dopadu na priemernú spotrebu. Priemerná spotreba 9,2 litra pri výkone 350 koní vyzerá neuveriteľne, ale vzhľadom na úspornosť sériovej verzie 135i bude pri bežných rýchlostiach dosiahnuteľná

SkryťVypnúť reklamu

Vyššia maximálka

Viac ako maximálny výkon 257 kW pri 5660 otáčkach za minútu vyráža dych krútiaci moment 480 Nm dostupný už pri 2950 otáčkach. Potom je celkom pochopiteľné, že upravený kompakt so zníženým podvozkom (-25mm) dosiahne maximálnu rýchlosť 280 kilometrov za hodinu a stovku pokorí za 4,8 sekundy.

Zvuk, výzor a aerodynamika

Každý, kto vyskúšal BMW 135i dobre vie, že podvozok auta zvláda vysoký výkon s neuveriteľnou rezervou a ľahkosťou. Napriek tomu si zvýšenie výkonu vyžiadalo úpravy aerodynamiky predného spojleru, strešného spojleru a vrchnej „pery“ batožinového priestoru. Nový zadný difúzor so štyrmi výfukmi má iný tvar a prvky, ktoré spolu s bočnými prahmi stabilizujú auto vo vysokých rýchlostiach.

Kolesá ako svet

Do rozsahu úprav zapadajú dvadsať palcové kolesá Classic 2 s ET 40 mm. Obrie kolesá, ktoré podľa firmy Hartge dodávajú autu „šmrnc“ obuli do pneumatík Pirelli PZero Nero rozmeru 245/30 ZR20. Zvuk nového výfukového potrubia je vraj ťažké opísať, preto Hartge pokračuje vo výpočte doplnkov ako trojramený kožený volant, kovové pedály, karbónové spätné zrkadlá a veľký emblém značky.

SkryťVypnúť reklamu

Kde sú hranice

BMW 135 i stojí na protiľahlom brehu vylepšených modelov Subaru Impreza Sti alebo Mtsubishi Evo z dielní Prodrive a Ralliart. Klenot 135 i Hartge splní sen o brilantných jazdných vlastnostiach a individuálnej vizáži. Plná verzia s červeným otáčkomerom a rýchlomerom ciachovaným do 300 km/h stojí 48 126 eur (1 449 844 Sk), vrátane DPH.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 097
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 117
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 196
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 074
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 034
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 455
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 268
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  2. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  3. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  4. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  5. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  6. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  7. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  8. Marek Namešpetra: J.K. Love SuperStar
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 101
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 20 499
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 322
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 687
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 523
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 813
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 353
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 045
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu