Víziou budúcnosti je prototyp vozidla s palivovými článkami, výkonom 110 kW a dojazdom 300 kilometrov. Kia Sportage FCEV momentálne absolvuje nepretržité testy s cieľom pripraviť verziu vhodnú do sériovej výroby. Oveľa väčší význam majú hybridné modely dostupné už teraz.
Štart a stop
Kia vyvinula svoj štartovací systém ISG (Idle Stop & Go), ktorý vypína benzínový motor, keď auto zastaví. Vypínaním motora vraj dokáže ušetriť až 15% paliva z celkovej spotreby, ktorú dosahuje rovnaký motor bez ISG. Systém ISG si bude možné objednať pre benzínové modely už od začiatku roka 2009.
Znamenie pokroku
Hybridný pohon, ktorý kombinuje spaľovací motor s elektromotorom a premieňa prebytočnú pohybovú energiu na elektrickú je v súčasnosti najdostupnejšou alternatívou ako znížiť spotrebu najmä v meste. Modely Kia Soul Hybrid a Kia cee´d Hybrid poháňajú dva motory.
Benzínový motor s objemom 1,6 litra a elektromotor s výkonom 15 kilowattov a krútiacim momentom 105 Nm (1500 ot./min.). Teoretický výkon sústavy sa má pohybovať okolo 103 kilowattov a krútiaci moment vystúpi až na 227 Nm. Vyrobená elektrická energia sa ukladá do lítiových batérií, ktoré napájajú elektromotor napätím 180 voltov a prúdom 5,3 A.
Nižšia spotreba
Hybrid s automatickou prevodovkou CVT zrýchli na stovku za 11,8 sekundy a v priemere spotrebuje iba 4,8 litra benzínu na 100 kilometrov. Súčasťou hybridného systému je už spomenutý štart- stop systém. Prototyp Cee´d Hybrid vyprodukuje 114 gramov CO2 na kilometer, čo je o 25 percent menej ako pri porovnateľnej benzínovej verzii. Na hybridných vozidlách Kia budeme môcť jazdiť až v roku 2010.