SME

Volvo DRIVe so spotrebou pod päť litrov

Volvo prišlo na parížsky autosalón s úspornými a v blízkej budúcnosti bežne dostupnými verziami DRIVe. Modely majú znížený odpor vzduchu, nižší valivý odpor, dlhšie prevody a v niektorých krajinách Únie úľavy z poplatkov.

Príplatok  za premenu bežného Volva na verziu DRIVe sa bude pohybovať v rozmedzí 150 až 450 eur, v závislosti od trhu a modelu.Príplatok za premenu bežného Volva na verziu DRIVe sa bude pohybovať v rozmedzí 150 až 450 eur, v závislosti od trhu a modelu. (Zdroj: Volvo)

Automobily Volvo C30, S40 a V50 DRIVe vychádzajú zo štúdie Volvo C30 Efficiency, ktorá bola predstavená vlani na frankfurtskom autosalóne. Konštrukčné opatrenia, použité pri štúdii sa dostanú do sériovej výroby pri modeloch C30, S40 a V50 ešte do konca tohto roka. Príplatok za premenu bežného Volva na verziu DRIVe sa bude pohybovať v rozmedzí 150 až 450 eur, v závislosti od trhu a modelu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pod päť litrov Ekologické volvá dosahujú priemernú spotrebu paliva 4,4 litra/100 km (C30) alebo 4,5 litra/100 km (S40 a V50). Dosiahnutej spotrebe zodpovedajú emisie CO2 na úrovni 115 a 118 g/km. Všetky tri modely - C30, S40 a V50 - sú vybavené špeciálnym kompletom prvkov zvyšujúcich účinnosť a označené osobitným symbolom DRIVe.

SkryťVypnúť reklamu

Dostanú podporu Vďaka dobrým ekologickým vlastnostiam vozidiel môže majiteľ počítať s rozličnou finančnou podporou v 13 európskych štátoch. Je to napríklad tzv. "zelený grant", ktorý sa vypláca majiteľovi vozidla vo Francúzsku, znížená cestná daň, odpustenie registračného poplatku, alebo podobné formy finančnej motivácie. Nie však na Slovensku.

Smelé plány Volvo plánuje predať budúci rok v Európe vyše 20 000 kusov vozidiel 1.6D DRIVe. Najväčší podiel z celoeurópskeho predaja sa predpokladá vo Francúzsku, Švédsku a Španielsku. Dôvodom sú motivačné nástroje, ktoré jednotlivé vlády poskytujú ekologicky zmýšľajúcim kupujúcim v týchto krajinách.

Zníženie odporu vzduchu znížená svetlá výška vozidla o 10 mm iný predný spojler zakrytá maska chladiča aerodynamické deflektory pred prednými kolesami aerodynamicky optimalizované disky kolies panely na podlahe karosérie pre optimalizáciu prúdenia vzduchu pod vozidlom (C30) nový zadný spojler (C30) nový zadný nárazník (C30) Ďalšie zmeny pneumatiky Michelin s nízkym valivým odporom prevodovka so zmeneným prevodom tretieho, štvrtého a piateho stupňa optimalizované chladenie motora riadiaca jednotka motora a posilňovač riadenia nová prevodovka s menším mechanickým odporom indikátor optimálneho radenia v informačnom displeji Autor: rch

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 439
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 327
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 894
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 806
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 559
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 424
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 142
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  7. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 804
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 525
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 299
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 242
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 038
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 445
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu