Mirafiori Motor Village - Vysoká škola marketingu

V Turíne, ktorý je odjakživa spojený s talianskym automobilovým priemyslom, existuje od roku 2006 reprezentatívna predajňa koncernu Fiat. Komplex Mirafiori Motor Village leží doslova v srdci automobilovej metropoly.

Mirafiori Motor Village stojí na mieste, ktoré kedysi patrilo k fabrike. Vyrábali sa tu poťahy a čalúnenie do automobilov koncernu Fiat. Pôvodný kovový skelet ostal zachovaný ako spomienka na minulosť. Tehlové múry nahradilo po rekonštrukcii sklo.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

V Turíne, ktorý je odjakživa spojený s talianskym automobilovým priemyslom, existuje od roku 2006 reprezentatívna predajňa koncernu Fiat. Komplex Mirafiori Motor Village s celkovou rozlohou 70-tisíc štvorcových metrov na vychytenej adrese Piazza Cataneo 9 leží doslova v srdci automobilovej metropoly.

Na opačnej strane ulice stojí budova vedenia Fiat, Alfa Romeo, Lancia a výrobný závod Mirafiori. Z jeho pásov už od roku 1939 schádzajú rôzne modely Fiat. Showroom čiastočne lemuje aj Corso Giovanni Agnelli, bulvár pomenovaný po zosnulom prezidentovi spoločnosti Fabbrica Italiana Automobili Torino S.p.A.

Hlavné sídlo automobilového koncernu Fiat na Corso Giovanni Agnelli. V tejto budove sedia najvyšší šéfovia všetkých troch koncernových značiek.

Každá z koncernových značiek - Alfa Romeo, Fiat a Lancia - má pred hlavným vchodom fontánu s veľkým logom. Našim sprievodcom je Corrado D´Angelo, marketingový manažér tohoto komplexu, ktorý by mohol dávať školenia o tom ako sa robí automobilový biznis na úrovni predajcu.

Starú fabriku Fiat prestavali pred vyše 10 rokmi na hotel, nákupné centrum a výstavisko. Kedysi sa tu pravidelne konal turínsky autosalón, ktorý bol predovšetkým prehliadkou talianskych karosárov. Históriu pripomína už len vonkajšia fasáda a pôvodný testovací okruh na streche. Na ten sa nám ale nepodarilo dostať.

Vo vnútri nás upozorňuje, že aj tento objekt kedysi patril k fabrike Mirafiori. Pôvodný kovový skelet budovy zachovali ako spomienku na minulosť. Tehlové múry po rekonštrukcii nahradilo sklo. Pri vstupe do vnútra narážame na prvú zaujímavosť - elektronické počítadlo návštevníkov. „Denne k nám príde v priemere 800 ľudí, cez víkend až 1500" hovorí D´Angelo.

Predajňa Mirafiori Motor Village je jedným z najnavštevovanejších miest v Turíne. Denne ju počas pracovného týždňa navštívi približne 800 ľudí, cez víkend až 1500.

Každého z nich privíta personál a naviguje do požadovanej sekcie. Zďaleka nie všetci sem idú nakupovať. Našincovi sa to možno zdá zvláštne, no Turínčania si do Mirafiori Motor Village chodia oddýchnuť. Niektorí sa na chvíľu posadia do svojho vysneného auta, iní zavítajú do galérie (s pravidelne sa obmieňajúcou výstavou obrazov a iných umeleckých diel), alebo sa občerstvia v Mirafiori Café.
Každá časť sa pýši osobitým stvárnením. Prvotriedny taliansky dizajn dýcha z každého detailu. Napríklad veľká kožená sedačka sa odráža v zrkadle umiestnenom na stene a vytvára štylizovaný nápis Mirafiori.

Optická hračka: kožená sedačka odrážajúca sa v zrkadle vytvára nadpis Mirafiori.

Malá reštaurácia denne ponúka niekoľko typov raňajkových, obedových i večerových menu. Nie je problém tu stretnúť niekoho z vrcholového manažmentu značiek Alfa, Fiat či Lancia. Nič však nie je zadarmo. Za kávu s minerálkou a sušienkami zaplatíte 5 eur bez dane.

Samostatnú kapitolu komplexu tvorí Motor Village Store - butik preplnený lifestyleovým oblečením, hračkami, modelmi, športovými potrebami a rôznymi suvenírmi. Samozrejme, všetko je vo farbách niektorej z troch ponúkaných automobilových značiek. Turínčania ich vraj nakupujú často.
D´Angelo nás opäť trochu šokoval. „Bežne tu dosahujeme mesačný obrat 60-tisíc eur. Vlani, keď prišiel na trh Fiat 500, tržby vzrástli na neuveriteľných 150-tisíc eur." Taliani jednoducho milujú svoje autá. Niekoľko nádherných kúskov ponúkajú za solídne ceny, ale odolávame a pokračujeme ďalej.

Najväčšiu koncernovú predajňu Motor Village v Mirafiori navštívi denne počas pracovných dní 800, cez víkend až 1500 potencionálnych zákazníkov. Automobilové korzo doplnené malým námestím a kaviarňou je vraj jedno z najnavštevovanejších miest v Turíne.

Celý objekt je rozdelený na štyri základné časti - Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Lancia. Každá z nich predstavuje akoby úplne iný svet. Fiat a Fiat Professional charakterizuje všadeprítomná „čistá" biela farba. Alfa Romeo, to je množstvo zrkadiel, korenie v podobe doplnkov v dráždivej červenej farbe a šachovnicový motív vyzdvihujúci jej športový naturel. Luxusnú Lanciu vystihujú béžové tóny, drevená podlaha, koža a chrómované doplnky.

Každá značka má vlastné, svojmu štýlu prispôsobené prostredie. Luxusnú atmosféru v oddelení Lancie navodzuje drevená podlaha, bežová koža a chrómové doplnky.

Z každého typu je vystavených niekoľko exemplárov, aby si potenciálny zákazník mohol v pokoji automobil pozrieť v rôznych prevedeniach, posadiť sa doň či preštudovať technickú špecifikáciu. Pred predajňou parkuje 40 vozidiel určených na predvádzacie jazdy.
Mirafiori Motor Village pravidelne organizuje rôzne akcie. Keď napríklad prišla na trh nová Päťstovka, mali otvorené nepretržite 36 hodín.

Štylistická vlajková loď spomedzi značkových predajní Lancia. Firma Blue Team je jedným z najväčších predajcov značky Lancia v Taliansku. Ročne predá 800 vozidiel.

Davy nadšencov bez prestávky zadarmo privážali autobusy, aby si mohli kultový automobil pozrieť, prípadne hneď absolvovať skúšobnú jazdu.

Niektoré reprezentatívne priestory zostanú pred zrakmi mnohých návštevníkov skryté. Ide o miestnosti, kde odovzdávajú nové autá zákazníkom. Každá značka má vlastnú, ladenú v charakteristických farbách. Na svojich majiteľov tam poslušne čakajú vozidlá s namontovanými registračnými značkami, pripravené vyraziť do premávky.

Miestnosť, kde sa zákazníkom odovzdávajú vozidlá značky Lancia a Fiat.

Za celým objektom sa nachádza veľké parkovisko s novými autami. Pripomína odstavnú plochu pred hypermarketom. „Tieto autá odídu tento týždeň," podotkol D´Angelo hľadiac na dve tretiny zaplnené parkovisko.

Parkovisko automobilov pripravených na odber. Mirafiori Motor Village sme navštívili v pondelok a všetky autá na snímke mali odísť do konca týždňa.

Niet sa čomu čudovať, veď denne sa tu minie asi 40 nových áut. Mirafiori Motor Village vlani predal úctyhodných 21 700 vozidiel. Teraz je najpredávanejším osobným autom Talianska Fiat Grande Punto. V rebríčku ho nasleduje Fiat Panda a v tesnom závese za ňou Fiat 500.

Pred olympijským štadiónom. Na tomto mieste sa odohrali dve najdôležitejšie premiéry v novodobej histórii automobilky Fiat. Novinárom z celého sveta sa tu predstavil Fiat Grande Punto a Fiat 500.

Súčasťou komplexu je konferenčná miestnosť Mirafiori Agora s kapacitou 400 osôb. Fiat v nej usporadúva tlačové besedy pri príležitosti uvádzania nových modelov. „Priestory pravidelne prenajímame aj iným spoločnostiam," hovorí D´Angelo a usmieva sa. „Viete prečo? Keď sem ľudia prídu na tlačovku, zároveň si obzrú autá. A často sa stáva, že niekto hneď aj vyplní objednávku."

V zákulisí sa nachádza aj autorizované servisné centrum postavené na ploche 6000 štvorcových metrov. O jeho veľkosti svedčí fakt, že len na oddelení mechanických porúch majú mechanici k dispozícii 22 hydraulických zdvihákov. Súčasťou komplexu je niekoľko lakovacích boxov a viac než 35-tisíc originálnych náhradných dielov uložených v skladoch.

Servisné centrum má rozlohu 6000 m2. Len v oddelení mechanických porúch sme našli 22 hydraulických zdvihákov.


Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 29 583
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 136
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 452
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 915
  5. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 612
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 559
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 533
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 335
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 313
  10. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 105

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke. Či by bol za odvolanie Plavčana, dosiaľ nepovedal.

Autorská strana Petra Schutza

Obama nechal Trumpovi problém

Nevypočítateľný a cholerický premiér, ktorý mení pozície cez noc, nie je lepši než bláznivý predseda parlamentu.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.