SME

Mirafiori Motor Village - Vysoká škola marketingu

V Turíne, ktorý je odjakživa spojený s talianskym automobilovým priemyslom, existuje od roku 2006 reprezentatívna predajňa koncernu Fiat. Komplex Mirafiori Motor Village leží doslova v srdci automobilovej metropoly.

Mirafiori Motor Village stojí na mieste, ktoré kedysi patrilo k fabrike. Vyrábali sa tu poťahy a čalúnenie do automobilov koncernu Fiat. Pôvodný kovový skelet ostal zachovaný ako spomienka na minulosť. Tehlové múry nahradilo po rekonštrukcii sklo.Mirafiori Motor Village stojí na mieste, ktoré kedysi patrilo k fabrike. Vyrábali sa tu poťahy a čalúnenie do automobilov koncernu Fiat. Pôvodný kovový skelet ostal zachovaný ako spomienka na minulosť. Tehlové múry nahradilo po rekonštrukcii sklo. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

V Turíne, ktorý je odjakživa spojený s talianskym automobilovým priemyslom, existuje od roku 2006 reprezentatívna predajňa koncernu Fiat. Komplex Mirafiori Motor Village s celkovou rozlohou 70-tisíc štvorcových metrov na vychytenej adrese Piazza Cataneo 9 leží doslova v srdci automobilovej metropoly. Celý objekt je rozdelený na štyri základné časti - Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional a Lancia. Každá z nich predstavuje akoby úplne iný svet. Fiat a Fiat Professional charakterizuje všadeprítomná „čistá" biela farba. Alfa Romeo, to je množstvo zrkadiel, korenie v podobe doplnkov v dráždivej červenej farbe a šachovnicový motív vyzdvihujúci jej športový naturel. Luxusnú Lanciu vystihujú béžové tóny, drevená podlaha, koža a chrómované doplnky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Na opačnej strane ulice stojí budova vedenia Fiat, Alfa Romeo, Lancia a výrobný závod Mirafiori. Z jeho pásov už od roku 1939 schádzajú rôzne modely Fiat. Showroom čiastočne lemuje aj Corso Giovanni Agnelli, bulvár pomenovaný po zosnulom prezidentovi spoločnosti Fabbrica Italiana Automobili Torino S.p.A.

Hlavné sídlo automobilového koncernu Fiat na Corso Giovanni Agnelli. V tejto budove sedia najvyšší šéfovia všetkých troch koncernových značiek.

Každá z koncernových značiek - Alfa Romeo, Fiat a Lancia - má pred hlavným vchodom fontánu s veľkým logom. Našim sprievodcom je Corrado D´Angelo, marketingový manažér tohoto komplexu, ktorý by mohol dávať školenia o tom ako sa robí automobilový biznis na úrovni predajcu.

Starú fabriku Fiat prestavali pred vyše 10 rokmi na hotel, nákupné centrum a výstavisko. Kedysi sa tu pravidelne konal turínsky autosalón, ktorý bol predovšetkým prehliadkou talianskych karosárov. Históriu pripomína už len vonkajšia fasáda a pôvodný testovací okruh na streche. Na ten sa nám ale nepodarilo dostať.

SkryťVypnúť reklamu

Vo vnútri nás upozorňuje, že aj tento objekt kedysi patril k fabrike Mirafiori. Pôvodný kovový skelet budovy zachovali ako spomienku na minulosť. Tehlové múry po rekonštrukcii nahradilo sklo. Pri vstupe do vnútra narážame na prvú zaujímavosť - elektronické počítadlo návštevníkov. „Denne k nám príde v priemere 800 ľudí, cez víkend až 1500" hovorí D´Angelo.

Predajňa Mirafiori Motor Village je jedným z najnavštevovanejších miest v Turíne. Denne ju počas pracovného týždňa navštívi približne 800 ľudí, cez víkend až 1500.

Každého z nich privíta personál a naviguje do požadovanej sekcie. Zďaleka nie všetci sem idú nakupovať. Našincovi sa to možno zdá zvláštne, no Turínčania si do Mirafiori Motor Village chodia oddýchnuť. Niektorí sa na chvíľu posadia do svojho vysneného auta, iní zavítajú do galérie (s pravidelne sa obmieňajúcou výstavou obrazov a iných umeleckých diel), alebo sa občerstvia v Mirafiori Café.

SkryťVypnúť reklamu

Každá časť sa pýši osobitým stvárnením. Prvotriedny taliansky dizajn dýcha z každého detailu. Napríklad veľká kožená sedačka sa odráža v zrkadle umiestnenom na stene a vytvára štylizovaný nápis Mirafiori.

Optická hračka: kožená sedačka odrážajúca sa v zrkadle vytvára nadpis Mirafiori.

Malá reštaurácia denne ponúka niekoľko typov raňajkových, obedových i večerových menu. Nie je problém tu stretnúť niekoho z vrcholového manažmentu značiek Alfa, Fiat či Lancia. Nič však nie je zadarmo. Za kávu s minerálkou a sušienkami zaplatíte 5 eur bez dane.

Samostatnú kapitolu komplexu tvorí Motor Village Store - butik preplnený lifestyleovým oblečením, hračkami, modelmi, športovými potrebami a rôznymi suvenírmi. Samozrejme, všetko je vo farbách niektorej z troch ponúkaných automobilových značiek. Turínčania ich vraj nakupujú často.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

D´Angelo nás opäť trochu šokoval. „Bežne tu dosahujeme mesačný obrat 60-tisíc eur. Vlani, keď prišiel na trh Fiat 500, tržby vzrástli na neuveriteľných 150-tisíc eur." Taliani jednoducho milujú svoje autá. Niekoľko nádherných kúskov ponúkajú za solídne ceny, ale odolávame a pokračujeme ďalej.

Najväčšiu koncernovú predajňu Motor Village v Mirafiori navštívi denne počas pracovných dní 800, cez víkend až 1500 potencionálnych zákazníkov. Automobilové korzo doplnené malým námestím a kaviarňou je vraj jedno z najnavštevovanejších miest v Turíne.

Každá značka má vlastné, svojmu štýlu prispôsobené prostredie. Luxusnú atmosféru v oddelení Lancie navodzuje drevená podlaha, bežová koža a chrómové doplnky.

Z každého typu je vystavených niekoľko exemplárov, aby si potenciálny zákazník mohol v pokoji automobil pozrieť v rôznych prevedeniach, posadiť sa doň či preštudovať technickú špecifikáciu. Pred predajňou parkuje 40 vozidiel určených na predvádzacie jazdy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mirafiori Motor Village pravidelne organizuje rôzne akcie. Keď napríklad prišla na trh nová Päťstovka, mali otvorené nepretržite 36 hodín.

Štylistická vlajková loď spomedzi značkových predajní Lancia. Firma Blue Team je jedným z najväčších predajcov značky Lancia v Taliansku. Ročne predá 800 vozidiel.

Davy nadšencov bez prestávky zadarmo privážali autobusy, aby si mohli kultový automobil pozrieť, prípadne hneď absolvovať skúšobnú jazdu.

Niektoré reprezentatívne priestory zostanú pred zrakmi mnohých návštevníkov skryté. Ide o miestnosti, kde odovzdávajú nové autá zákazníkom. Každá značka má vlastnú, ladenú v charakteristických farbách. Na svojich majiteľov tam poslušne čakajú vozidlá s namontovanými registračnými značkami, pripravené vyraziť do premávky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Miestnosť, kde sa zákazníkom odovzdávajú vozidlá značky Lancia a Fiat.

Za celým objektom sa nachádza veľké parkovisko s novými autami. Pripomína odstavnú plochu pred hypermarketom. „Tieto autá odídu tento týždeň," podotkol D´Angelo hľadiac na dve tretiny zaplnené parkovisko.

Parkovisko automobilov pripravených na odber. Mirafiori Motor Village sme navštívili v pondelok a všetky autá na snímke mali odísť do konca týždňa.

Niet sa čomu čudovať, veď denne sa tu minie asi 40 nových áut. Mirafiori Motor Village vlani predal úctyhodných 21 700 vozidiel. Teraz je najpredávanejším osobným autom Talianska Fiat Grande Punto. V rebríčku ho nasleduje Fiat Panda a v tesnom závese za ňou Fiat 500.

Pred olympijským štadiónom. Na tomto mieste sa odohrali dve najdôležitejšie premiéry v novodobej histórii automobilky Fiat. Novinárom z celého sveta sa tu predstavil Fiat Grande Punto a Fiat 500.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Súčasťou komplexu je konferenčná miestnosť Mirafiori Agora s kapacitou 400 osôb. Fiat v nej usporadúva tlačové besedy pri príležitosti uvádzania nových modelov. „Priestory pravidelne prenajímame aj iným spoločnostiam," hovorí D´Angelo a usmieva sa. „Viete prečo? Keď sem ľudia prídu na tlačovku, zároveň si obzrú autá. A často sa stáva, že niekto hneď aj vyplní objednávku."

V zákulisí sa nachádza aj autorizované servisné centrum postavené na ploche 6000 štvorcových metrov. O jeho veľkosti svedčí fakt, že len na oddelení mechanických porúch majú mechanici k dispozícii 22 hydraulických zdvihákov. Súčasťou komplexu je niekoľko lakovacích boxov a viac než 35-tisíc originálnych náhradných dielov uložených v skladoch.

Servisné centrum má rozlohu 6000 m2. Len v oddelení mechanických porúch sme našli 22 hydraulických zdvihákov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 097
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 117
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 196
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 074
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 3 034
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 455
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 268
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  2. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  3. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  4. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  5. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  6. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  7. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  8. Marek Namešpetra: J.K. Love SuperStar
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 101
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 20 607
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 332
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 687
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 529
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 814
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 353
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 10 009
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu