Suzuki skúša pohon budúcnosti

Na summite G8 siedmich najvyspelejších mocností a Ruska v Japonsku automobilka Suzuki predviedla svoj prototyp ekologického vozidla SX4-FCV poháňaného palivovými článkami.

(Zdroj: Suzuki)

Ako napovedá názov, automobil je postavený na báze sériového hatchbacku Suzuki SX4. Na pohľad sa od neho líši iba predným nárazníkom a maskou chladiča s väčšími otvormi pre prívod vzduchu do motorového priestoru. Palivové články pochádzajúce od koncernu General Motors dosahujú výkon 80 kW. Elektromotor, ktorý vozidlo poháňa, vyvinie 68 kW, čo stačí na maximálnu rýchlosť 150 km/h.

Namiesto bežnej palivovej nádrže má Suzuki SX4-FCV zásobník na skvapalnený vodík, ktorý umožňuje uskladňovať v ňom médium pri tlaku 700 barov. Auto je tiež vybavené kompaktným kondenzátorom zabezpečujúcim spätné využívanie brzdnej energie pri zrýchľovaní a skracuje tak nabíjací čas palivových článkov. Slabou stránkou ekologického konceptu zostáva jeho dojazd - iba 250 kilometrov.

Keďže prototyp SX4-FCV získal povolenie od japonského ministerstva dopravy a turizmu pre jazdu na pozemných komunikáciách, Suzuki ho testuje v bežnej premávke. Verejnosť toto experimentálne vozidlo mala možnosť vzhliadnuť aj na nedávno skončenom parížskom autosalóne. Japonská automobilka sa vývoju pohonu prostredníctvom palivových článkov venuje už od roku 2001. Na svet doteraz priviedla viacero funkčných prototypov, ako MR Wagon FCV alebo Wagon R-FCV.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 16 070
  2. Moskva alebo Petrohrad? 6 388
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 292
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 130
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 378
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 941
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 881
  8. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 718
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 638
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 496

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

KOMENTÁRE

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

DOMOV

Ochranár, pred ktorým cúvli lesníci aj štát

Za dlhodobý prínos získal Bielu vranu Erik Baláž.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.