SME

TEST: Peugeot 308 SW má zvláštne krivky, ale praktický kufor

Kombi nižšej strednej triedy zaujme aj s benzínovým motorom. Peugeot to s dizajnom prestrelil, ale na vyváženie ponúka praktický kufor, vyberateľné zadné sedadlá a kvalitný podvozok.

Kombinácia benzínového motora, výborného podvozka a praktickej zadnej časti si nájde svojich priaznivcov aj napriek divným tvarom karosérie.Kombinácia benzínového motora, výborného podvozka a praktickej zadnej časti si nájde svojich priaznivcov aj napriek divným tvarom karosérie. (Zdroj: Autor)

BRATISLAVA, KOŠICE. Peugeot 308 vo verzii kombi stavia na úspechoch predchodcu a zveľaďuje základné hodnoty ako usporiadanie priestoru vzadu. Ako sa vyrovná s povesťou často poruchového spoločníka na dlhé cesty, ukáže čas. Novinka vyzerá napohľad menej zraniteľne aj s rovnakým, ak nie väčším, množstvom elektroniky. Možno je to spôsobené robustnejšou konštrukciou a kvalitnejším dielenským spracovaním, ale 308 SW vzbudzuje dôveru.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Škaredý zadok veľa odvezie Na každom kombi je zaujímavé vnútorné riešenie a úžitkové vlastnosti, v prípade modelu 308 SW zabalené do prinajmenšom zaujímavého obalu. Zadok pôsobí voči prednej časti auta až príliš futuristicky a neforemne. Stačí prejsť ulicami Paríža, aby človek zistil, že vo Francúzsku je moderné čokoľvek. Rovnaký pohľad treba mať na dizajn rodinného auta, ktorý už v predchádzajúcej generácii ukázal svoj potenciál.

SkryťVypnúť reklamu

Čo je netradičné, nemusí byť škaredé, ale zároveň ani pekné. Názor si urobí každý sám. Nám sa viac páčil pohľad spoza volantu ako na zadné partie.

Pod neohrabanými tvarmi zadnej časti sa ukrýva kufor s objemom 573 litrov. Na každodenné použitie je dôležitá nízka nakladacia hrana v jednej rovine s dnom kufra. Na rozdiel od iných konkurenčných kombi, Peugeot 308 SW má vzadu tri samostatné a vyberateľné sedadlá. Už po ich vyklopení vznikne rovná podlaha úžitkového priestoru a v prípade potreby sa dajú vybrať.

Veľký kufor a sklápateľné aj vyberateľné samostatné sedadlá sú v tejto kategórii ojedinelým, ale zároveň veľmi praktickým riešením. 308 SW je najúžitkovejšie kombi nižšej strednej triedy.

SkryťVypnúť reklamu

Systém upevnenia batožiny ponúka ktokoľvek, ale vyberateľné sedadlá nikto. Napríklad Octavia Combi má veľký kufor, ale po sklopení zadných sedadiel vznikne nepraktický schod. Vonkajšie divoké tvary so zaobleným sklom a veľkými koncovými svetlami vôbec nenapovedajú, že vo vnútri sa ukrýva najlepšie využiteľný priestor v triede. Pri predstave, čo všetko bude treba meniť pri náraze zozadu a koľko môže stáť špeciálne zaoblené sklo odporúčame auto poistiť .

Predchádzajúci model nemal tak výrazne tvarovanú zadnú časť ako novinka, 308 SW.

Nová kabína Miesto nechýba ani na predných sedadlách a to isté platí o odkladacích priestoroch. V obrovskom čelnom skle sa na slnku zrkadlí prístrojový panel a pri odbočovaní mierne prekáža predný stĺpik. Testovacia verzia mala výborné a komfortné sedadlá s látkou priemernej kvality.

SkryťVypnúť reklamu

 

Predný A stĺpik trochu prekáža vo výhľade šikmo dopredu. Aj smerovku by sa patrilo umiestniť do telesa spätného zrkadla a nie do jeho podstavca.

Novým prístrojovým panelom a celou palubnou doskou vznikol opticky, ale aj skutočne veľký priestor. Viac presnosti sme čakali od páky prevodovky, ale inak boli všetky funkčné časti určené na manipuláciu vyhotovené veľmi pedantne.

Predné sedadlá poskytujú zaujímavý pomer medzi pohodlným nasadaním, komfortom a držaním tela.

Staré známe veci Prostredie palubného počítača a všetky funkcie elektronických pomocníkov sú pre každého užívateľa vozidiel tejto značky príjemným prekvapením. S otvorenými ústami zostane sedieť aj majiteľ väčšieho Peugoetu 407, ak si vyskúša priestrannejší interiér navonok menšieho modelu 308 SW. Nevedno kedy odstráni Peugeot delenie bočných okien vpredu, ale podľa nás je zbytočné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prístroje môžu dostať cenu za dizajn. Navonok pôsobia exluzívne.

Radšej kúpte benzín Benzínový motor s objemom 1,6 litra, výkonom 88 kW a technológiou variabilného časovania ventilov je priamym dôkazom plodnej spolupráce s automobilkou BMW a zároveň jednoznačným riešením pre motoristov, ktorí nenajazdia veľa kilometrov ročne. V nákupe je o 68 000 Sk lacnejší ako porovnateľný diesel, je tichší, má lepšiu kultúru chodu a pri dnešných cenách benzínu je spotreba výborná. Bežne sme neprekračovali 7,3 litra na sto kilometrov. Výrobca udáva 6,7 litra pri použití pneumatík Michelin Energy Saver.

Drahšie verzie majú mriežku pochromovanú chladiča. Nás zaujali 17 palcové disky kolies. Testovaný Peugeot 308 SW držal výborne v zákrutách aj vďaka obutiu 225/45 R17.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

K dobrým praktickým vlastnostiam motora treba prirátať príjemný zvuk. Ak bude spoľahlivosť kamarátom nového modelu rozhodne sa zaradí do úzkej ponuky najlepších kombi v triede. S úžitkovými vlastnosťami a nemecky navrhnutým podvozkom aj motorom určite. Kozmetické úpravy si zaslúžia základné ceny verzií, nehovoriac o maximálne vybavených modeloch ako bol testovací Peugeot 308 SW.

Benzínový motor je v porovnaní s dieselom a jeho nákupnou cenou výhodnou kúpou. Má prijateľné spotrebu a dobrý zvuk. V nižších otáčkach je trochu prispatý, ale inak veľmi podarený motor.

Peugeot 308 SW 1,6 e Executive– základné údaje Cena modelu od 529 000 Sk

Cena testovanej verzie Executicve 670 000 Sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Motor 1,6 e VTi

Typ benzínový štvorvalec

Uloženie priečne

Zdvihový objem (cm3) 1598

Výkon (kw/k) 88/120

Pri otáčkach (ot./min.) 6000

Krútiaci moment (Nm) 160

Pri otáčkach (ot./min) 4250

Kilogramový výkon (kg/k) 11,4

Litrový výkon (k/l) 75

Karoséria

Typ kombi

Počet dverí 5

Pneumatiky 225/45 R17

Prevodovka

Typ manuálna

Počet stupňov 5

Poháňané kolesá predné

Rozmery, hmotnosti, objemy

Rázvor náprav (mm) 2708

Dĺžka (mm) 4500

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Širka (mm) 1815

Výška (mm) 1556

Pohotovostná hmot (kg) 1362

Užitočná hmotnosť (kg) 485

Batožinový priestor (l) 573 - 1736

Objem pal. nádrže (l) 60

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,5

Maximálna rýchlosť (km/h) 188

Spotreba mesto (l/100 km) 9,4

Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,3

Spotreba kombinácia (l/100 km) 6,7

Spotreba v teste (l/100 km) 7,3

Plusy

Mínusy

vnútorný priestor dizajn

motor predný stĺpik vo výhľade

prístup dozadu cena

SkryťVypnúť reklamu
reklama

batožinový priestor -

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 101
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 11 390
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 245
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 314
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 180
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 906
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 136
  8. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 2 045
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Janka Bittó Cigániková: Transakčnú daň musel nadizajnovať „totálny génius“
  2. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  3. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  4. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  5. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 513
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 161
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 676
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 233
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 568
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 692
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 339
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 843
  1. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  2. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu