TEST: Peugeot 308 SW má zvláštne krivky, ale praktický kufor

Kombi nižšej strednej triedy zaujme aj s benzínovým motorom. Peugeot to s dizajnom prestrelil, ale na vyváženie ponúka praktický kufor, vyberateľné zadné sedadlá a kvalitný podvozok.

Kombinácia benzínového motora, výborného podvozka a praktickej zadnej časti si nájde svojich priaznivcov aj napriek divným tvarom karosérie.(Zdroj: Autor)

BRATISLAVA, KOŠICE. Peugeot 308 vo verzii kombi stavia na úspechoch predchodcu a zveľaďuje základné hodnoty ako usporiadanie priestoru vzadu. Ako sa vyrovná s povesťou často poruchového spoločníka na dlhé cesty, ukáže čas. Novinka vyzerá napohľad menej zraniteľne aj s rovnakým, ak nie väčším, množstvom elektroniky. Možno je to spôsobené robustnejšou konštrukciou a kvalitnejším dielenským spracovaním, ale 308 SW vzbudzuje dôveru.

Škaredý zadok veľa odvezie

Na každom kombi je zaujímavé vnútorné riešenie a úžitkové vlastnosti, v prípade modelu 308 SW zabalené do prinajmenšom zaujímavého obalu. Zadok pôsobí voči prednej časti auta až príliš futuristicky a neforemne. Stačí prejsť ulicami Paríža, aby človek zistil, že vo Francúzsku je moderné čokoľvek. Rovnaký pohľad treba mať na dizajn rodinného auta, ktorý už v predchádzajúcej generácii ukázal svoj potenciál.

Čo je netradičné, nemusí byť škaredé, ale zároveň ani pekné. Názor si urobí každý sám. Nám sa viac páčil pohľad spoza volantu ako na zadné partie.

Pod neohrabanými tvarmi zadnej časti sa ukrýva kufor s objemom 573 litrov. Na každodenné použitie je dôležitá nízka nakladacia hrana v jednej rovine s dnom kufra. Na rozdiel od iných konkurenčných kombi, Peugeot 308 SW má vzadu tri samostatné a vyberateľné sedadlá. Už po ich vyklopení vznikne rovná podlaha úžitkového priestoru a v prípade potreby sa dajú vybrať.

Veľký kufor a sklápateľné aj vyberateľné samostatné sedadlá sú v tejto kategórii ojedinelým, ale zároveň veľmi praktickým riešením. 308 SW je najúžitkovejšie kombi nižšej strednej triedy.

Systém upevnenia batožiny ponúka ktokoľvek, ale vyberateľné sedadlá nikto. Napríklad Octavia Combi má veľký kufor, ale po sklopení zadných sedadiel vznikne nepraktický schod. Vonkajšie divoké tvary so zaobleným sklom a veľkými koncovými svetlami vôbec nenapovedajú, že vo vnútri sa ukrýva najlepšie využiteľný priestor v triede. Pri predstave, čo všetko bude treba meniť pri náraze zozadu a koľko môže stáť špeciálne zaoblené sklo odporúčame auto poistiť .

Predchádzajúci model nemal tak výrazne tvarovanú zadnú časť ako novinka, 308 SW.

Nová kabína

Miesto nechýba ani na predných sedadlách a to isté platí o odkladacích priestoroch. V obrovskom čelnom skle sa na slnku zrkadlí prístrojový panel a pri odbočovaní mierne prekáža predný stĺpik. Testovacia verzia mala výborné a komfortné sedadlá s látkou priemernej kvality.

 

Predný A stĺpik trochu prekáža vo výhľade šikmo dopredu. Aj smerovku by sa patrilo umiestniť do telesa spätného zrkadla a nie do jeho podstavca.

Novým prístrojovým panelom a celou palubnou doskou vznikol opticky, ale aj skutočne veľký priestor. Viac presnosti sme čakali od páky prevodovky, ale inak boli všetky funkčné časti určené na manipuláciu vyhotovené veľmi pedantne.

Predné sedadlá poskytujú zaujímavý pomer medzi pohodlným nasadaním, komfortom a držaním tela.

Staré známe veci

Prostredie palubného počítača a všetky funkcie elektronických pomocníkov sú pre každého užívateľa vozidiel tejto značky príjemným prekvapením. S otvorenými ústami zostane sedieť aj majiteľ väčšieho Peugoetu 407, ak si vyskúša priestrannejší interiér navonok menšieho modelu 308 SW. Nevedno kedy odstráni Peugeot delenie bočných okien vpredu, ale podľa nás je zbytočné.

Prístroje môžu dostať cenu za dizajn. Navonok pôsobia exluzívne.

Radšej kúpte benzín

Benzínový motor s objemom 1,6 litra, výkonom 88 kW a technológiou variabilného časovania ventilov je priamym dôkazom plodnej spolupráce s automobilkou BMW a zároveň jednoznačným riešením pre motoristov, ktorí nenajazdia veľa kilometrov ročne. V nákupe je o 68 000 Sk lacnejší ako porovnateľný diesel, je tichší, má lepšiu kultúru chodu a pri dnešných cenách benzínu je spotreba výborná. Bežne sme neprekračovali 7,3 litra na sto kilometrov. Výrobca udáva 6,7 litra pri použití pneumatík Michelin Energy Saver.

Drahšie verzie majú mriežku pochromovanú chladiča. Nás zaujali 17 palcové disky kolies. Testovaný Peugeot 308 SW držal výborne v zákrutách aj vďaka obutiu 225/45 R17.

K dobrým praktickým vlastnostiam motora treba prirátať príjemný zvuk. Ak bude spoľahlivosť kamarátom nového modelu rozhodne sa zaradí do úzkej ponuky najlepších kombi v triede. S úžitkovými vlastnosťami a nemecky navrhnutým podvozkom aj motorom určite. Kozmetické úpravy si zaslúžia základné ceny verzií, nehovoriac o maximálne vybavených modeloch ako bol testovací Peugeot 308 SW.

Benzínový motor je v porovnaní s dieselom a jeho nákupnou cenou výhodnou kúpou. Má prijateľné spotrebu a dobrý zvuk. V nižších otáčkach je trochu prispatý, ale inak veľmi podarený motor.


Peugeot 308 SW 1,6 e Executive– základné údaje

Cena modelu od 529 000 Sk
Cena testovanej verzie Executicve 670 000 Sk
Motor 1,6 e VTi
Typ benzínový štvorvalec
Uloženie priečne
Zdvihový objem (cm3) 1598
Výkon (kw/k) 88/120
Pri otáčkach (ot./min.) 6000
Krútiaci moment (Nm) 160
Pri otáčkach (ot./min) 4250
Kilogramový výkon (kg/k) 11,4
Litrový výkon (k/l) 75


Karoséria

Typ kombi
Počet dverí 5
Pneumatiky 225/45 R17



Prevodovka

Typ manuálna
Počet stupňov 5
Poháňané kolesá predné



Rozmery, hmotnosti, objemy

Rázvor náprav (mm) 2708
Dĺžka (mm) 4500
Širka (mm) 1815
Výška (mm) 1556
Pohotovostná hmot (kg) 1362
Užitočná hmotnosť (kg) 485
Batožinový priestor (l) 573 - 1736
Objem pal. nádrže (l) 60

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,5
Maximálna rýchlosť (km/h) 188
Spotreba mesto (l/100 km) 9,4
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,3
Spotreba kombinácia (l/100 km) 6,7
Spotreba v teste (l/100 km) 7,3


Plusy

Mínusy

vnútorný priestor dizajn
motor predný stĺpik vo výhľade
prístup dozadu cena
batožinový priestor -

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 898
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 019
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 456
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 978
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 526
  6. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 518
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 433
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 363
  9. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 348
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 284

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

DOMOV

Kaliňák prečkáva Plavčana v zahraničí, dosiaľ šlo o jeho hlavu

Minister vnútra je už dlhšie na dovolenke.

SVET

Stala sa nehoda? Treba natáčať

Prácu záchranárov komplikujú ľudia, ktorí sa chcú pochváliť zábermi.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.