BRATISLAVA, KOŠICE. Peugeot 308 vo verzii kombi stavia na úspechoch predchodcu a zveľaďuje základné hodnoty ako usporiadanie priestoru vzadu. Ako sa vyrovná s povesťou často poruchového spoločníka na dlhé cesty, ukáže čas. Novinka vyzerá napohľad menej zraniteľne aj s rovnakým, ak nie väčším, množstvom elektroniky. Možno je to spôsobené robustnejšou konštrukciou a kvalitnejším dielenským spracovaním, ale 308 SW vzbudzuje dôveru.
Škaredý zadok veľa odvezie Na každom kombi je zaujímavé vnútorné riešenie a úžitkové vlastnosti, v prípade modelu 308 SW zabalené do prinajmenšom zaujímavého obalu. Zadok pôsobí voči prednej časti auta až príliš futuristicky a neforemne. Stačí prejsť ulicami Paríža, aby človek zistil, že vo Francúzsku je moderné čokoľvek. Rovnaký pohľad treba mať na dizajn rodinného auta, ktorý už v predchádzajúcej generácii ukázal svoj potenciál.
Čo je netradičné, nemusí byť škaredé, ale zároveň ani pekné. Názor si urobí každý sám. Nám sa viac páčil pohľad spoza volantu ako na zadné partie.
Pod neohrabanými tvarmi zadnej časti sa ukrýva kufor s objemom 573 litrov. Na každodenné použitie je dôležitá nízka nakladacia hrana v jednej rovine s dnom kufra. Na rozdiel od iných konkurenčných kombi, Peugeot 308 SW má vzadu tri samostatné a vyberateľné sedadlá. Už po ich vyklopení vznikne rovná podlaha úžitkového priestoru a v prípade potreby sa dajú vybrať.
Veľký kufor a sklápateľné aj vyberateľné samostatné sedadlá sú v tejto kategórii ojedinelým, ale zároveň veľmi praktickým riešením. 308 SW je najúžitkovejšie kombi nižšej strednej triedy.
Systém upevnenia batožiny ponúka ktokoľvek, ale vyberateľné sedadlá nikto. Napríklad Octavia Combi má veľký kufor, ale po sklopení zadných sedadiel vznikne nepraktický schod. Vonkajšie divoké tvary so zaobleným sklom a veľkými koncovými svetlami vôbec nenapovedajú, že vo vnútri sa ukrýva najlepšie využiteľný priestor v triede. Pri predstave, čo všetko bude treba meniť pri náraze zozadu a koľko môže stáť špeciálne zaoblené sklo odporúčame auto poistiť .
Predchádzajúci model nemal tak výrazne tvarovanú zadnú časť ako novinka, 308 SW.
Nová kabína Miesto nechýba ani na predných sedadlách a to isté platí o odkladacích priestoroch. V obrovskom čelnom skle sa na slnku zrkadlí prístrojový panel a pri odbočovaní mierne prekáža predný stĺpik. Testovacia verzia mala výborné a komfortné sedadlá s látkou priemernej kvality.
Predný A stĺpik trochu prekáža vo výhľade šikmo dopredu. Aj smerovku by sa patrilo umiestniť do telesa spätného zrkadla a nie do jeho podstavca.
Novým prístrojovým panelom a celou palubnou doskou vznikol opticky, ale aj skutočne veľký priestor. Viac presnosti sme čakali od páky prevodovky, ale inak boli všetky funkčné časti určené na manipuláciu vyhotovené veľmi pedantne.
Predné sedadlá poskytujú zaujímavý pomer medzi pohodlným nasadaním, komfortom a držaním tela.
Staré známe veci Prostredie palubného počítača a všetky funkcie elektronických pomocníkov sú pre každého užívateľa vozidiel tejto značky príjemným prekvapením. S otvorenými ústami zostane sedieť aj majiteľ väčšieho Peugoetu 407, ak si vyskúša priestrannejší interiér navonok menšieho modelu 308 SW. Nevedno kedy odstráni Peugeot delenie bočných okien vpredu, ale podľa nás je zbytočné.
Prístroje môžu dostať cenu za dizajn. Navonok pôsobia exluzívne.
Radšej kúpte benzín Benzínový motor s objemom 1,6 litra, výkonom 88 kW a technológiou variabilného časovania ventilov je priamym dôkazom plodnej spolupráce s automobilkou BMW a zároveň jednoznačným riešením pre motoristov, ktorí nenajazdia veľa kilometrov ročne. V nákupe je o 68 000 Sk lacnejší ako porovnateľný diesel, je tichší, má lepšiu kultúru chodu a pri dnešných cenách benzínu je spotreba výborná. Bežne sme neprekračovali 7,3 litra na sto kilometrov. Výrobca udáva 6,7 litra pri použití pneumatík Michelin Energy Saver.
Drahšie verzie majú mriežku pochromovanú chladiča. Nás zaujali 17 palcové disky kolies. Testovaný Peugeot 308 SW držal výborne v zákrutách aj vďaka obutiu 225/45 R17.
K dobrým praktickým vlastnostiam motora treba prirátať príjemný zvuk. Ak bude spoľahlivosť kamarátom nového modelu rozhodne sa zaradí do úzkej ponuky najlepších kombi v triede. S úžitkovými vlastnosťami a nemecky navrhnutým podvozkom aj motorom určite. Kozmetické úpravy si zaslúžia základné ceny verzií, nehovoriac o maximálne vybavených modeloch ako bol testovací Peugeot 308 SW.
Benzínový motor je v porovnaní s dieselom a jeho nákupnou cenou výhodnou kúpou. Má prijateľné spotrebu a dobrý zvuk. V nižších otáčkach je trochu prispatý, ale inak veľmi podarený motor.
Peugeot 308 SW 1,6 e Executive– základné údaje Cena modelu od 529 000 Sk
Cena testovanej verzie Executicve 670 000 Sk
Motor 1,6 e VTi
Typ benzínový štvorvalec
Uloženie priečne
Zdvihový objem (cm3) 1598
Výkon (kw/k) 88/120
Pri otáčkach (ot./min.) 6000
Krútiaci moment (Nm) 160
Pri otáčkach (ot./min) 4250
Kilogramový výkon (kg/k) 11,4
Litrový výkon (k/l) 75
Karoséria
Typ kombi
Počet dverí 5
Pneumatiky 225/45 R17
Prevodovka
Typ manuálna
Počet stupňov 5
Poháňané kolesá predné
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav (mm) 2708
Dĺžka (mm) 4500
Širka (mm) 1815
Výška (mm) 1556
Pohotovostná hmot (kg) 1362
Užitočná hmotnosť (kg) 485
Batožinový priestor (l) 573 - 1736
Objem pal. nádrže (l) 60
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,5
Maximálna rýchlosť (km/h) 188
Spotreba mesto (l/100 km) 9,4
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,3
Spotreba kombinácia (l/100 km) 6,7
Spotreba v teste (l/100 km) 7,3
Plusy
Mínusy
vnútorný priestor dizajn
motor predný stĺpik vo výhľade
prístup dozadu cena
batožinový priestor -