SME
Nedeľa, 25. júl, 2021 | Meniny má JakubKrížovkyKrížovky

TEST: Peugeot 308 SW má zvláštne krivky, ale praktický kufor

Kombi nižšej strednej triedy zaujme aj s benzínovým motorom. Peugeot to s dizajnom prestrelil, ale na vyváženie ponúka praktický kufor, vyberateľné zadné sedadlá a kvalitný podvozok.

Kombinácia benzínového motora, výborného podvozka a praktickej zadnej časti si nájde svojich priaznivcov aj napriek divným tvarom karosérie.Kombinácia benzínového motora, výborného podvozka a praktickej zadnej časti si nájde svojich priaznivcov aj napriek divným tvarom karosérie. (Zdroj: Autor)

BRATISLAVA, KOŠICE. Peugeot 308 vo verzii kombi stavia na úspechoch predchodcu a zveľaďuje základné hodnoty ako usporiadanie priestoru vzadu. Ako sa vyrovná s povesťou často poruchového spoločníka na dlhé cesty, ukáže čas. Novinka vyzerá napohľad menej zraniteľne aj s rovnakým, ak nie väčším, množstvom elektroniky. Možno je to spôsobené robustnejšou konštrukciou a kvalitnejším dielenským spracovaním, ale 308 SW vzbudzuje dôveru.

Škaredý zadok veľa odvezie

Na každom kombi je zaujímavé vnútorné riešenie a úžitkové vlastnosti, v prípade modelu 308 SW zabalené do prinajmenšom zaujímavého obalu. Zadok pôsobí voči prednej časti auta až príliš futuristicky a neforemne. Stačí prejsť ulicami Paríža, aby človek zistil, že vo Francúzsku je moderné čokoľvek. Rovnaký pohľad treba mať na dizajn rodinného auta, ktorý už v predchádzajúcej generácii ukázal svoj potenciál.

Čo je netradičné, nemusí byť škaredé, ale zároveň ani pekné. Názor si urobí každý sám. Nám sa viac páčil pohľad spoza volantu ako na zadné partie.

Pod neohrabanými tvarmi zadnej časti sa ukrýva kufor s objemom 573 litrov. Na každodenné použitie je dôležitá nízka nakladacia hrana v jednej rovine s dnom kufra. Na rozdiel od iných konkurenčných kombi, Peugeot 308 SW má vzadu tri samostatné a vyberateľné sedadlá. Už po ich vyklopení vznikne rovná podlaha úžitkového priestoru a v prípade potreby sa dajú vybrať.

Veľký kufor a sklápateľné aj vyberateľné samostatné sedadlá sú v tejto kategórii ojedinelým, ale zároveň veľmi praktickým riešením. 308 SW je najúžitkovejšie kombi nižšej strednej triedy.

Systém upevnenia batožiny ponúka ktokoľvek, ale vyberateľné sedadlá nikto. Napríklad Octavia Combi má veľký kufor, ale po sklopení zadných sedadiel vznikne nepraktický schod. Vonkajšie divoké tvary so zaobleným sklom a veľkými koncovými svetlami vôbec nenapovedajú, že vo vnútri sa ukrýva najlepšie využiteľný priestor v triede. Pri predstave, čo všetko bude treba meniť pri náraze zozadu a koľko môže stáť špeciálne zaoblené sklo odporúčame auto poistiť .

Predchádzajúci model nemal tak výrazne tvarovanú zadnú časť ako novinka, 308 SW.

Nová kabína

Miesto nechýba ani na predných sedadlách a to isté platí o odkladacích priestoroch. V obrovskom čelnom skle sa na slnku zrkadlí prístrojový panel a pri odbočovaní mierne prekáža predný stĺpik. Testovacia verzia mala výborné a komfortné sedadlá s látkou priemernej kvality.

 

Predný A stĺpik trochu prekáža vo výhľade šikmo dopredu. Aj smerovku by sa patrilo umiestniť do telesa spätného zrkadla a nie do jeho podstavca.

Novým prístrojovým panelom a celou palubnou doskou vznikol opticky, ale aj skutočne veľký priestor. Viac presnosti sme čakali od páky prevodovky, ale inak boli všetky funkčné časti určené na manipuláciu vyhotovené veľmi pedantne.

Predné sedadlá poskytujú zaujímavý pomer medzi pohodlným nasadaním, komfortom a držaním tela.

Staré známe veci

Prostredie palubného počítača a všetky funkcie elektronických pomocníkov sú pre každého užívateľa vozidiel tejto značky príjemným prekvapením. S otvorenými ústami zostane sedieť aj majiteľ väčšieho Peugoetu 407, ak si vyskúša priestrannejší interiér navonok menšieho modelu 308 SW. Nevedno kedy odstráni Peugeot delenie bočných okien vpredu, ale podľa nás je zbytočné.

Prístroje môžu dostať cenu za dizajn. Navonok pôsobia exluzívne.

Radšej kúpte benzín

Benzínový motor s objemom 1,6 litra, výkonom 88 kW a technológiou variabilného časovania ventilov je priamym dôkazom plodnej spolupráce s automobilkou BMW a zároveň jednoznačným riešením pre motoristov, ktorí nenajazdia veľa kilometrov ročne. V nákupe je o 68 000 Sk lacnejší ako porovnateľný diesel, je tichší, má lepšiu kultúru chodu a pri dnešných cenách benzínu je spotreba výborná. Bežne sme neprekračovali 7,3 litra na sto kilometrov. Výrobca udáva 6,7 litra pri použití pneumatík Michelin Energy Saver.

Drahšie verzie majú mriežku pochromovanú chladiča. Nás zaujali 17 palcové disky kolies. Testovaný Peugeot 308 SW držal výborne v zákrutách aj vďaka obutiu 225/45 R17.

K dobrým praktickým vlastnostiam motora treba prirátať príjemný zvuk. Ak bude spoľahlivosť kamarátom nového modelu rozhodne sa zaradí do úzkej ponuky najlepších kombi v triede. S úžitkovými vlastnosťami a nemecky navrhnutým podvozkom aj motorom určite. Kozmetické úpravy si zaslúžia základné ceny verzií, nehovoriac o maximálne vybavených modeloch ako bol testovací Peugeot 308 SW.

Benzínový motor je v porovnaní s dieselom a jeho nákupnou cenou výhodnou kúpou. Má prijateľné spotrebu a dobrý zvuk. V nižších otáčkach je trochu prispatý, ale inak veľmi podarený motor.


Peugeot 308 SW 1,6 e Executive– základné údaje

Cena modelu od 529 000 Sk
Cena testovanej verzie Executicve 670 000 Sk
Motor 1,6 e VTi
Typ benzínový štvorvalec
Uloženie priečne
Zdvihový objem (cm3) 1598
Výkon (kw/k) 88/120
Pri otáčkach (ot./min.) 6000
Krútiaci moment (Nm) 160
Pri otáčkach (ot./min) 4250
Kilogramový výkon (kg/k) 11,4
Litrový výkon (k/l) 75


Karoséria

Typ kombi
Počet dverí 5
Pneumatiky 225/45 R17



Prevodovka

Typ manuálna
Počet stupňov 5
Poháňané kolesá predné



Rozmery, hmotnosti, objemy

Rázvor náprav (mm) 2708
Dĺžka (mm) 4500
Širka (mm) 1815
Výška (mm) 1556
Pohotovostná hmot (kg) 1362
Užitočná hmotnosť (kg) 485
Batožinový priestor (l) 573 - 1736
Objem pal. nádrže (l) 60

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 11,5
Maximálna rýchlosť (km/h) 188
Spotreba mesto (l/100 km) 9,4
Spotreba mimo mesto (l/100 km) 5,3
Spotreba kombinácia (l/100 km) 6,7
Spotreba v teste (l/100 km) 7,3


Plusy

Mínusy

vnútorný priestor dizajn
motor predný stĺpik vo výhľade
prístup dozadu cena
batožinový priestor -
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  2. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  3. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  4. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  5. Od Česka až po Jadran
  6. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  7. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu?
  9. Deti často nie sú na letnú škôlku alebo tábor vhodne pobalené
  10. Pätnásť miest v Rakúsku na letné potulky
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. Riziko úrazov je počas letných prázdnin vyššie
  3. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  4. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  5. Tatravagónka Poprad ponúka stabilnú prácu a kariérny rast
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Svet bude fungovať na dátach a tie sú pre Slovensko priorita
  9. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  10. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  1. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 11 061
  2. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 7 523
  3. Vedci skúmali slovenskú magnéziovú minerálku. Výsledok prekvapí. 6 205
  4. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 877
  5. Pätnásť miest v Rakúsku na letné potulky 4 608
  6. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 3 991
  7. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 3 594
  8. Od Česka až po Jadran 3 317
  9. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 2 575
  10. Nový Volkswagen Polo GTI prináša radosť z jazdy s dvojlitrom! 2 467
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Malebnou cestou Alojza Medňanského s Barbarou Rusnákovou.


21. júl
Premiér Eduard Heger.

Hlasovanie v parlamente prebehne v nedeľu.


11 h
Miroslav Kocúr.

Klérus bráni sám seba a priťahuje len sebe podobných.


21. júl
Milan Lasica počas klaňačky na svojom poslednom koncerte so súborom Bratislava Hot Serenaders 18. júla 2021 v Štúdiu L+S.

Teraz by som bol rád, keby sme o Milanovi Lasicovi spolu mlčali, hovorí.


23. júl

Neprehliadnite tiež

Suzuki S-Cross vs. Ssangyong Korando

Novšie auto nemusí byť vždy presvedčivejšie.


23. júl
Mercedes-Benz C 220 d

Vynovený naftový motor nadchol nízkou spotrebou.


22. júl
Kia Stinger

Predajcovia sa skladových zásob zbavujú so zľavami.


21. júl
Audi RS3

Na stovku zrýchli za 3,8 sekundy.


20. júl