Z dôvodu rekonštrukcie je uzatvorený jediný železničný priechod, umožňujúci prejazd automobilov od Trnavy, Serede a z Piešťan a Nitry. Nespokojnosť motoristickej verejnosti spôsobuje skutočnosť, že obchádzky, ktoré sfunkčnili dnes ráno cez okolité obce, merajú v jednom smere 34 a v druhom až 46 kilometrov.
Ľudia hromžia nielen s perspektívu prejazdených kilometrov navyše, stratu času, ale aj na malú informovanosť i to, že nebola cez trať vybudovaná náhradná provizórna komunikácia. Túto možnosť však vyvrátil pre TASR František Jászberényi z Obvodného úradu pre cestnú dopravu a komunikácie v Trnave. Uviedol, že v Hlohovci sa takéto riešenie urobiť nedalo. "Žiaľ, Hlohovec má špecifickú situáciu-má iba jeden železničný priechod a iba jeden most cez Váh, ak sa niečo deje, môže vzniknúť problém. Teraz je kameňom úrazu horúcovod, ktorý je v ochrannom pásme železnice. Cez neho sa nedá budovať cesta," povedal. Iba pre prípady núdze-potreby zásahu záchranky, hasičov alebo polície bude sprístupnený prejazd, ktorý bude ochránený závorou a budú ju obsluhovať zamestnanci Železníc SR.
Chodci môžu využiť podjazd, ktorý sa nachádza v blízkosti opravovaného priecestia. Na internete si však už Hlohovčania začali posúvať informácie, akými "čiernymi" skratkami sa dá vyhnúť dlhým legálnym obchádzkam. Cestná premávka je na danom úseku relatívne pokojná, jej frekvencia nie je vyššia ako počas iných dní.
Zámerom stavby je komplexná rekonštrukcia železničného priecestia, ktorá bude pozostávať zo sanácie železničného spodku a výmeny štrkového lôžka. Ukončí tak problémy, ktoré motoristi na priecestí mali. Upravovať sa bude najmä napojenie ciest, práce vyjdú ŽSR zhruba 5 miliónov Sk (165.969 eur).