SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Prevetrali sme najrýchlejší Passat R36

Športový Passat R36 prináša rovnováhu medzi rýchlosťou, výkonom, spotrebou a komfortom. Jemne upravený zovňajšok iba čiastočne naznačuje skutočný potenciál.

Podvozok verzie R36 je dobre zladený s motorom a prevodovkou. Vďaka tomu Passat nepripomína nemotorné šesťvalcové verzie minulosti. Najsilnejšou stránkou je pomer spotreby a výkonu.Podvozok verzie R36 je dobre zladený s motorom a prevodovkou. Vďaka tomu Passat nepripomína nemotorné šesťvalcové verzie minulosti. Najsilnejšou stránkou je pomer spotreby a výkonu. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

Športový Passat prináša rovnováhu medzi rýchlosťou, výkonom, spotrebou a komfortom. Jemne upravený zovňajšok iba čiastočne naznačuje skutočný potenciál.

Verzia R36 je jasnou odpoveďou na to, čo treba urobiť so sterilne vyzerajúcim sedanom, aby vyzeral a jazdil ako úplne iné auto. Nová mriežka chladiča, bočné prahy, nízko spustený predný spojler, veľké osemnásťpalcové kolesá, modré brzdy a perleťový lak Deepblue Perleffekt sa zaslúžili o krajší zovňajšok. Pohľad na upravenú karosériu so zadným difúzorom, dvojicou výfukov a šiltom na hrane kufra znamenajú veľkú zmenu oproti doposiaľ najvýkonnejšiemu Passatu W8.

122_land_big.jpg
Súčasťou aerodynamických úprav je úzky šilt na veku kufra. Športový sedan je v zákrutách neutrálny, prípadne mierne nedotáčavý. Reakcia motora na plynový pedál sa cez prevodovku DSG rýchlo prenesie na kolesá, čo dodáva vodičovi dobrý pocit z ovládania.

Časy sa menia

Novému Passatu R36 stačil na dosiahnutie vyššieho výkonu, ako mal kedysi osemvalec, iba šesťvalcový motor nižšieho objemu. Generačne novší Passat váži o 131 kilogramov menej, má modernú automatickú prevodovku, o dva litre nižšiu spotrebu a o dve sekundy lepšie zrýchlenie ako predchodca s automatickou prevodovkou. Volkswagen prišiel tiež na to, že vrcholná verzia musí byť takmer samostatný model s vlastnou značkou. V tomto prípade označený ako R36. Dokáže novinka v praxi vyvrátiť predsudky k výkonným, ale ťažkopádnym sedanom? Bude dostatočne športový, ale tiež komfortný?

124_land_big.jpg
Základné črty interiéru sterilného Passatu obohatili kovové doplnky, tvarovaný volant a stupnice meracích prístrojov s iným rozsahom. Najciteľnejším prínosom sú športové sedadlá.

Zmenili sa sedadlá

Interiér, na rozdiel od minulosti, stupňuje nadšenie a túžbu vyskúšať zlomový model vybavený dvojspojkovou prevodovkou DSG. Sedadlá s príkladným bočným vedením a príjemným poťahom majú jeden drobný nedostatok. V mieste, kde sa stretáva sedacia časť s operadlom, vzniká medzera.

V chladných ránach nepomôže ani vykurovanie, pretože vo voľnom priestore je zima až dovtedy, kým sa celý interiér neprehreje. V kvalitne zmontovanom interiéri pribudli kovové pedále, pár kozmetických drobností a športový volant.

Dostatočný počet doplnkov na to, aby auto vyzeralo výnimočnejšie, ale vodič sa v obleku necítil trápne. Passat R36 nemá divoko tvarovaný volant, ako je zvykom u športových áut koncernu a podľa nás je to dobre, lebo toto nie je skutočný „vymetač" zákrut, hoci sa v nich nestratí.

127_land_big.jpg
Sedadlá stelesňujú kompromis medzi potrebou držať telo a jednoducho nastupovať. Na vyčnievajúce operadlo si treba zvyknúť, ale pri jazde sú sedadlá výborné. Jedine v mieste stretu sedáka a operadla vzniká voľný priestor za vodičovým zadkom. V zime to vytvára pocit chladu, napriek vyhrievaniu sedadiel.

Graduje atmosféru

Samotné štartovanie robí vodičovi radosť, pretože šesťvalec s dobre naladeným výfukovým potrubím zabručí ako v pretekárskom aute. To znamená, že vyprovokuje, ale potom nebude rozhodne otravný. Prevodovka DSG má navonok rovnaké ovládanie s bežným automatom.

Pri pustení brzdového pedálu sa auto nepohne tak výrazne dopredu ako s automatikou a zvlášť, ak je v miernom kopčeku, kde treba cúvať. Na parkovanie v kopci si treba vytvoriť správne návyky. DSG radí na ceste precízne, rýchlo a bez zaváhania. Ako sme už neraz písali, spája komfort automatického radenia s pretekársky rýchlou zmenou stupňa.

129_land_big.jpg
Šesťvalcovému motoru predpísali skladbu pre výfuk a orchester. Zvonku má Passat R36 krásny zvuk a vo vnútri počuť jemné plesnutie vo výfuku pri radení pod plynom.

Radenie je radosť

Radenie na volante malými tlačidlami nevyznieva trápne, najmä ak každé preradenie pod plynom sprevádza zvukový efekt vo výfuku. Vodič sa teší z toho, že na dvojke poriadne pridá a potom systémom bum, bum, bum nahádže ostatné rýchlosti, až po šestku. Je to doslova veľké potešenie a presne k tomuto typu auta na každý deň to stačí.

Ak by sme na Passat R36 použili kritérium supešportu, musel by mať statické „pádla" pod volantom a sekvenčné radenie pákou v opačnom smere. Plus dozadu a mínus dopredu. Prevodovke odporúčame malú úpravu programu. V manuálnom režime radenia po dosiahnutí maximálnych otáčok by nemala preradiť samočinne vyššie, ak vodič nedá povel.

126_land_big.jpg
Logo na kapote napovie veľa. Napríklad, že s týmto Passatom sa neradno pretekať, lebo má takmer 300 koní a rýchly podvozok.

Za traktorom na šestke

Šesťvalcu prospieva spojenie s prevodovkou DSG vo viacerých smeroch. Pri akcelerácii zmizol vysávačový efekt, typický pre tradičné automaty. Neklesá účinnosť motora, ale spotreba. Technické parametre sa do bodky prejavili v praxi. Krútiaci moment nastupuje v nízkych otáčkach a auto neuveriteľne zrýchľuje na šestke od nízkych rýchlostí. Obrazne povedané, traktor môžete predbiehať na šestke. Mimo mesta jazdí bez problémov so spotrebou pod deväť litrov. Rýchla jazda zdvihne spotrebu na 14 litrov a celkový priemer v teste 11,8 litra na sto kilometrov je vynikajúci.

128_land_big.jpg
Osemnásťpalcové disky kolies, modré brzdové strmene a pneumatiky s profilovým číslom 40 vytvárajú estetickú aj funkčnú harmóniu. Brzdy sme v priebehu testu neuvarili, pretože sú dimenzované na rýchly motor.

Jeho revírom je diaľnica

Bolo by kacírstvom, vyhlásiť Passat R36 za konkurenta rýdzo športových sedanov BMW M3 alebo Lexus IS-F. Chýba mu k tomu minimálne sto koní, ostrejšie radenie a tvrdší charakter. V konečnom dôsledku automobilke o to ani nešlo. Passat R36 je rýchla manažérska strela s bezpečným ovládaním sily a výbornou prevodovkou. Športové charakteristiky potešia, ale neunavujú ani pri každodennej prevádzke. Motor dokáže byť so spotrebou mimoriadne ohľaduplný a ťahá od nízkych otáčok aj napriek tomu, že jeho revírom bude diaľnica. Určite je to najlepší Passat, aký sme kedy mali. Skôr, ako ho na cestách začnete obdivovať, presvedčte sa, či to nie je vozidlo českej polície, ktorá ich hromadne nakúpila.

Volkswagen Passat R36

Cena testovanej verzie 1 380 373 korún (45 820 eur)
Motor 3,6 FSI
Typ 6 - valec
Uloženie priečne
Zdvihový objem (cm3) 3597
Výkon (kw/k) 220/300
Pri otáčkach (ot./min.) 6600
Krútiaci moment (Nm) 350
Pri otáčkach (ot./min) 2400 - 5300
Kilogramový výkon (kg/k) 5,63
Litrový výkon (k/l) 83,40
Emisná norma EURO4

Karoséria

Typ sedan
Počet dverí 4
Pneumatiky 225/40 R18

Prevodovka

Typ DSG
Počet stupňov 6
Poháňané kolesá všetky, Haldex

Rozmery, hmotnosti, objemy

Rázvor náprav (mm) 2790
Dĺžka (mm) 4765
Širka (mm) 1820
Výška (mm) 1472
Pohotovostná hmot (kg) 1689
Užitočná hmotnosť (kg) 581
Batožinový priestor (l) 565
Objem pal. nádrže (l) 70

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie (s) 5,6
Maximálna rýchlosť (km/h) 250

Spotreba paliva

mesto(l/100 km) 14,7
mimo mesto (l/100 km) 8,1
kombinácia (l/100 km) 10,5
v teste (l/100 km) 11,8

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  2. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  3. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  5. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  6. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  7. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  8. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  9. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  10. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  1. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  2. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  3. Zmeny v systéme revíznych postupov
  4. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  5. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  6. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  7. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  8. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  9. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch
  10. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 478
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 040
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 794
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 391
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 146
  6. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 091
  7. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 2 784
  8. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 705
  9. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 2 699
  10. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 2 671
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto.

Týka sa to zatiaľ deviatich okresov.


18 h
Jozef Brhel.

Najvyšší súd zvrátil rozhodnutie sudkyne špecializovaného súdu.


57m

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


50m
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


21 h
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov

Blogy SME

  1. Štefan Vidlár: Dilemno dúchotcu
  2. Stanislav Martinčko: Kde boli 12 rokov Fico a Pelle so svojou tlačovkovou múdrosťou ??
  3. Café Európa: Hrozí Európe ďalšia migračná kríza?
  4. Juraj Paškuliak: Ako moja matka pracovala pre podvodníka
  5. Rudolf Pado: Spoločenstvo pozitívnej deviácie alebo ako prežiť pandémiu
  6. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad
  7. Ján Marton: Vízia moderného poľnohospodárstva zabudla na moderné poľnohospodárstvo a vidiek.
  8. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 128
  2. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 8 059
  3. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 777
  4. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 936
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 826
  6. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 4 413
  7. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 248
  8. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 3 991
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Katarína Pázmányová: Zabúdate? Možno by ste mali navštíviť odborníka
Skryť Zatvoriť reklamu