SME
Utorok, 30. november, 2021 | Meniny má Ondrej, AndrejKrížovkyKrížovky

Pohon zadných kolies a nulové emisie pre Mini

Na autosalóne v Los Angeles (19. - 21. november) absolvuje svetovú premiéru zaujímavý derivát retroauta Mini. Jeho výkon prekračuje hranicu 200 konských síl, ale zároveň má nulové emisie a pohon zadných kolies.

(Zdroj: Mini)

Mini E je chuťovka určená zatiaľ len pre Američanov.

Štýlový elektromobil pre USA

Mini E je - ako napovedá názov - elektromobil. Poháňa ho elektrický motor uložený vpredu naprieč s výkonom 150 kW (204 k) a najvyšším krútiacim momentom 220 Nm. Auto odvezie iba dvoch pasažierov, lebo zadné sedadlá nahradili líthiovo-iónové akumulátory. Tie môžu byť napájané zo všetkých štandardných elektrických sietí. Nabíjací čas je veľmi závislý na elektrickom napätí a prúde pretekajúcom rozvodnou sieťou.

240 kilometrov na jedno nabitie

V USA dostanú užívatelia nástenný box, prostredníctvom ktorého dokážu kompletne vybitý akumulátor nabiť za kratší časový úsek. Box bude inštalovaný v zákazníkovej garáži, kde bude prebiehať dobíjanie. Vďaka vyššiemu prúdu z boxu budú akumulátory dobité za dve a pol hodiny. Ďalšiu energiu pridávajú brzdy s funkciou rekuperácie energie. Na jedno nabitie elektrické Mini dokáže absolvovať 240 kilometrov.

Nie je na predaj, ale prenájom

Napriek hmotnosti 1465 kilogramov Mini E zrýchli z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 152 km/h. Konštruktéri upravili podvozok auta i všetky bezpečnostné systémy. Vozidlo bude k dispozícii najprv len v USA. V Oxforde a Mníchove vyrobia prvých 500 exemplárov, ktoré si zákazníci nemôžu kúpiť, ale iba prenajať. Pravidelné technické prehliadky vždy po prejazdení 5000 km, alebo každých šesť mesiacov majú odhaliť prípadné vady. Štart podobného projektu v Európe BMW Group zvažuje.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zaujímavé štúdium, skvelá práca aj plat. Vieš, kam ísť
  2. Chcete vedieť, kto fotí influencerky, celebrity a hviezdy?
  3. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  4. Pomáhajú firmám zarábať viac. Polepšili si aj živnostníci
  5. BLoKK v Bratislave je pred dokončením, ponúka posledné apartmány
  6. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  7. Vianočné nákupy bez stresu? Pozrite sa, či na to idete správne
  8. Študuj, čo ťa baví na Trenčianskej univerzite!
  9. inFEEnity posilní Samuel Oriňák
  10. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom?
  1. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  2. dm a jej zákazníci podporili vznik 15 vzdelávacích centier
  3. Anketu Elektromobil roka 2021 ovládla ŠKODA
  4. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  5. Zmeny v systéme revíznych postupov
  6. Compliance – kto by mal byť zodpovedný?
  7. Tabaková mládež. Čo s ňou?
  8. Krízové balíčky pre ohrozené domácnosti
  9. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes?
  10. Spoznajte protizápalové účinky Kypriny úzkolistej spod Tatier
  1. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 29 478
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 15 046
  3. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 11 799
  4. Ako si zvýšiť penziu aj s priemerným platom? 7 437
  5. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 6 144
  6. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 3 215
  7. Karnozín – účinná látka s obrovským potenciálom 3 092
  8. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 3 074
  9. Volkswagen predstavuje ďalší elektrický model 2 705
  10. Rekonštruujete? Pozor na romantické predstavy o vykurovaní 2 607
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Škoda Karoq

Ponuka motorov ostáva rovnaká.


2 h
Hyundai Ioniq 5

Víťaza vyhlásia vo februári.


22 h
Toyota Yaris Cross

Všestrannosť zlepšuje pohon všetkých kolies.


28. nov
Parkovanie na chodníku bude od marca 2022 regulované.

Dodržať voľnú šírku chodníka 1,5 metra už nebude stačiť.


26. nov

Blogy SME

  1. Stanislav Pánis: Panika z omicronu nie je namieste!
  2. Štefan Vidlár: Dilemno dúchotcu
  3. Stanislav Martinčko: Kde boli 12 rokov Fico a Pelle so svojou tlačovkovou múdrosťou ??
  4. Rudolf Pado: Spoločenstvo pozitívnej deviácie alebo ako prežiť pandémiu
  5. Café Európa: Hrozí Európe ďalšia migračná kríza?
  6. Juraj Paškuliak: Ako moja matka pracovala pre podvodníka
  7. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad
  8. Marian Nanias: Jadrová energia – Vyhrážky a vydieranie ako štýl energetickej politiky?
  1. Radovan Kazda: Poslanec Blaha a jeho fašisti 11 149
  2. Jozef Sitko: Pani prezidentka, jej priateľ a jej exporadca Leško 7 781
  3. Monika Nagyova: Poďte bližšie, staré dievky nehryzú. 7 708
  4. Věra Tepličková: Ako chutí moc alebo Ak budeme dobrí, dostaneme limetku 4 940
  5. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529? 4 842
  6. Tereza Krajčová: Anglický denník: 18. Najväčší strašiak návratu zo zahraničia? Slovenská mentalita 4 267
  7. Pavel Macko: Špinavý útok voči mojej rodine trvá už šesť rokov! 3 996
  8. Ján Marton: Prezidentka žije v krajine, ktorej nerozumie a ja nerozumiem jej. 3 938
  1. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  2. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  3. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  4. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  5. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  6. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Valentína Sedileková: Komentujete vzhľad druhých ľudí? Ubližujete im viac, ako si uvedomujete
Skryť Zatvoriť reklamu