Svetový motokros odštartoval

Svetový šampionát motokrosárov má odjazdenú úvodnú trojicu pretekov zo svojho štrnásťdielneho kalendára podujatí. Tento rok je celý seriál pretekov koncipovaný v štýle grand prix cestných pretekov motocyklov. Z tohto vyplýva nielen súboj všetkých troch tr

ied v jednom termíne na jednej trati, ale aj to, že hlavné nedeľné preteky tvorí len jediná jazda každej triedy. K obrazu cestných motocyklov sa zmenilo aj bodovanie podľa kľúča – 25, 20, 16, 13, 11, 10, 9 atď. až 1 bod.

Nový organizačný systém nie je pre motokros typický, ale mal priniesť väčšiu prehľadnosť pre divákov a najmä pre médiá. Avšak televízne spoločnosti sa moc nehrnú získať vysielacie práva, a tak avizovaných priamych prenosov v štýle F1 či cestných motocyklov akosi nieto. Uvidíme, či sa niečo zmení v priebehu sezóny, do konca ktorej je ešte veľmi ďaleko. Jedno je ale isté, organizačné zmeny sprehľadnia dianie v svetovom motokrose aspoň čitateľom našej rubriky.

Najmenšiu triedu stodvadsaťpätiek po vlaňajšom triumfe opustil svetový šampión Grand Langston, ktorého továreň KTM poslala do USA žať úspechy a zviditeľniť rakúsku značku motocykla. Za morom v silnej konkurencii nemajú motokrosári ľahký chlebík a presviedča sa o tom aj úradujúci majster sveta. Zrejme mu chýba aj vlaňajšia forma, lebo bezúspešne dopadol aj jeho štart v Európe. Na druhom podniku v Holandsku v sedle dvestopäťdesiatky skončil až sedemnásty.

Tento rok medzi kolibríkmi zaujal ním uvoľnený post ďalší jazdec KTM, vlaňajší vicemajster sveta Brit James Dobb. Z úvodných troch pretekov dvakrát triumfoval. Len raz ho zdolal Holanďan Erik Eggens na domácej pôde v pieskovni Valkenswaard pri druhom podujatí. Po pretekoch v Španielsku, Holandsku a Austrálii je za vedúcim Dobbom, ktorý nazbieral 70 bodov na druhom mieste niekdajší exmajster sveta tejto objemovej triedy Talian Chiodi (39 b.) jazdiaci na Suzuki a tretie miesto patrí Eggensovi (34 b.). Trieda do 250 cm3 poznala v tomto roku len jedného víťaza.

Vo všetkých troch podujatiach kraľoval smoliar vlaňajšej sezóny Mickael Pichon na Suzuki. Mickael má úžasnú formu a jeho úvod sezóny je skutočne impozantný. Po vlaňajšku je navyše bohatší o poznanie, že majster sveta sa vyhlasuje až po posledných pretekoch. Všetky tieto faktory mu snáď konečne pomôžu dosiahnuť prvý veľký triumf v kariére.

Z ostatných jazdcov tejto kubatúry zatiaľ najvyrovnanejšie výkony podáva Gordon Crockard, za čo mu zaslúžene patrí priebežne druhá priečka celkového hodnotenia so ziskom 42 bodoch. Na bronzovom stupienku sa zatiaľ drží Talian Claudio Federici, ktorý nazbieral 38 bodov. Pollitre sa už na začiatku sezóny ukazujú ako trieda, v ktorej sa odohrá veľký súboj trojice belgických velikánov tohoto športu. Na čele tabuľky je totižto poradie Everts (70 b.), Smets (52 b.) a Bervoets (42 b.).

Stefan Everts v posledných dvoch ročníkoch majstrovstiev sveta absentoval v boji o titul, nakoľko sa vždy tesne pred sezónou zranil. Tentoraz, vďaka dvom triumfom (Španielsko a Austrália) a jednému druhému miestu, je na čele šampionátu. Druhý v poradí je fenomén posledných rokov Joel Smets. Okrem víťazstva v Holandsku musel v dvoch zvyšných pretekoch doťahovať stratu po páde a technických problémoch s motocyklom. Nie je o nič pomalší ako Everst, a tak do konca šampionátu sa môžu fanúšikovia tešiť na krásne motokrosové divadlo. Žiaľ bez našej usporiadateľskej aj jazdeckej účasti.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 880
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 814
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 062
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 384
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 10 260
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 272
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 782
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 645
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 784
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 270

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

ŠPORT

Sagan vie, že vyhrá. Len musím prísť do Paríža, hovorí

Slovák má na čele bodovacej súťaže už prakticky nedostižný náskok.

PRIMÁR

Ako dlho zostane nikotín v tele po poslednej cigarete?

Kedy sa nikotín odbúra z krvi a komu to trvá najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault pritvrdil, Mégane R.S. vo verzii Trophy má až 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky a sedadlá Recaro.