REDAKČNÝ TEST

Ford Galaxy 1,9 TDI – minivan s vlastnosťami limuzíny

Minivan Galaxy vyrába Ford od roku 1995 v kooperácii s Volkswagenom ako päťdverový, 5- až 8-miestny, s pohonom predných kolies, s troma benzínovými motormi 2,0, 2,3 a 2,8 V6 a dvoma preplňovanými naftovými s objemom 1,9 a výkonmi 66 kW/90 k a 85 kW/115 k,



s päť- a šesťstupňovou manuálnou alebo štvor- a päťstupňovou samočinnou prevodovkou.

Na autosalóne v Ženeve pred rokom prezentoval Ford svoj minivan Galaxy so zmeneným vzhľadom karosérie a novým vznetovým preplňovaným motorom s priamym vstrekovaním čerpadlo - tryska so spomínaným zvýšeným výkonom 85 kW/115 k. Na redakčný test nám bratislavský díler Ford Fors zapožičal šesťsedadlovú verziu s týmto novým motorom, rovnako novou šesťstupňovou prevodovkou a v najvyššej výbave Ghia.

Inovácia vonkajšieho vzhľadu sa týka tak prednej, ako aj zadnej partie karosérie. Galaxy teraz po nej a po prevzatí niektorých najvýraznejších prvkov New Edge Designu zapadá do radu automobilov Ford vytvorených týmto štýlom. Vpredu sú to nový tvar kapoty, trojuholníkové svetlomety s čírym krycím sklom, mriežkovanou maskou chladiča a vstupom pre chladiaci vzduch pod nárazníkom, vzadu zasa koncové svetlá s priebežným odrazovým pásom.

Modernizáciou prešiel aj interiér – v novom štýle sú analógové prístroje, štvorramenný volant je výrazne športový a nezvyčajne riešený a rozmerovo veľký je stredový panel pre audio sústavu a klimatizáciu. Z troch radov sedadiel boli dve z posledného radu zložené do podoby stolíka, takže po prekrytí sťahovacou roletou, najmä však prípadnom jednoduchom vybratí vznikne praktické štvormiestne Galaxy vzadu s veľkým a kompaktným priestorom pre prevoz batožín, tovaru či iného nákladu. Praktickejším by bolo riešenie, ak by sa sedadlá zapúšťali do priestoru podlahy, kde je však teraz uložené plnohodnotné rezervné koleso. Samostatné sedadlá s výrazne vystupujúcimi bokmi v sedacej i operadlovej časti poskytujú pohodlné sedenie, dobré vedenia tela i dostatok pohodlia aj na dlhých trasách. Priestoru je pre všetkých cestujúcich dosť v každom smere, pohodlie si ešte môžu zvýšiť nastavením sklonu operadiel, vodič naviac aj výškovo. Veľmi dobrý je prístup k sedadlám i nastupovanie, komplikovanejší je len k poslednému tretiemu radu sedadiel. Pri troch radoch sedadiel je priestor pre batožiny výrazne obmedzený.


Na spomínané malé nedostatky rýchlo zabudneme po spustení motora a prvých metroch jazdy. Nový turbodiesel s priamym vstrekovaním čerpadlo - tryska má skvelý ťah už od hranice otáčok pod 2000 min.-1, má kultivovaný chod, príjemný tlmený zvuk a dobré odhlučnenie, najmä však dostatok výkonu a krútiaceho momentu. To v súčinnosti s veľmi presným radením šesťstupňovej prevodovky s ručným radením dáva pocit, ako by sme nesedeli vo veľkopriestorovom minivane, ale osobnej limuzíne. Tento pocit ešte viac zosilnie pri akcelerácii alebo rýchlej jazde po diaľnici, kde sa z jazdy s Galaxy vytratí pocit, že sedíme v tak rozmernom a oproti limuzíne aj pomerne ťažkom vozidle. Rovnako príjemným zistením je aj spotreba paliva. Počas celého testu vykázal palubný počítač priemer 7,4 l/100 km, na jazdu po cestách prvej a druhej triedy vrátane obcí spotreboval motor Galaxy len 5,6 l/100 km a keď sme do tohto úseku zaradili aj jazdu po diaľnici pri dodržiavaní rýchlostných limitov, spotreba stúpla len na 6,7 l/100 km.

Pod takéto výsledky sa podpísala okrem úsporného motora aj 6-stupňová prevodovka a čiastočne aj ekonomický štýl. Treba ešte dodať, že s hnacím agregátom viac ako dobre spolupracuje aj podvozok, dobre odpružený, ale nie príliš tvrdý. Aj v členitom teréne na kľukatých cestách sa minivan Fordu správal aj pri rýchlej jazde bezpečne a menšie nakláňanie pri ostrejšom prechádzaní zákrut je len prejavom väčšej robustnosti automobilu. To spolu s bohatou a komfortnou výbavou robí z Galaxy špičkový produkt vo svojej triede.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  3. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Top First moment dovolenky na leto 2018
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 340
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 6 106
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 873
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 305
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 196
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 012
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 908
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 767
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 651
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 320

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

S elektronickým receptom riskuje pacient tour po lekárňach

Čítačku kariet, ktorú potrebujú, aby sa pripojili do elektronického systému receptov, stále nemá 40 percent lekárnikov. Termíny už tlačia.

Neprehliadnite tiež

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.

Študenti z STU postavili auto so zrýchlením superšportu

Cenový odhad tohtoročného modelu je vyše 120-tisíc eur.

Fiat Punto dostal nula hviezdičiek za bezpečnosť, najhoršie hodnotenie v histórii

Sklamali aj viaceré modely, ktoré v základnej výbave dostali iba tri z piatich hviezdičiek za bezpečnosť.

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.