SME

Ford Galaxy 1,9 TDI – minivan s vlastnosťami limuzíny

Minivan Galaxy vyrába Ford od roku 1995 v kooperácii s Volkswagenom ako päťdverový, 5- až 8-miestny, s pohonom predných kolies, s troma benzínovými motormi 2,0, 2,3 a 2,8 V6 a dvoma preplňovanými naftovými s objemom 1,9 a výkonmi 66 kW/90 k a 85 kW/115 k,



s päť- a šesťstupňovou manuálnou alebo štvor- a päťstupňovou samočinnou prevodovkou.

Na autosalóne v Ženeve pred rokom prezentoval Ford svoj minivan Galaxy so zmeneným vzhľadom karosérie a novým vznetovým preplňovaným motorom s priamym vstrekovaním čerpadlo - tryska so spomínaným zvýšeným výkonom 85 kW/115 k. Na redakčný test nám bratislavský díler Ford Fors zapožičal šesťsedadlovú verziu s týmto novým motorom, rovnako novou šesťstupňovou prevodovkou a v najvyššej výbave Ghia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Inovácia vonkajšieho vzhľadu sa týka tak prednej, ako aj zadnej partie karosérie. Galaxy teraz po nej a po prevzatí niektorých najvýraznejších prvkov New Edge Designu zapadá do radu automobilov Ford vytvorených týmto štýlom. Vpredu sú to nový tvar kapoty, trojuholníkové svetlomety s čírym krycím sklom, mriežkovanou maskou chladiča a vstupom pre chladiaci vzduch pod nárazníkom, vzadu zasa koncové svetlá s priebežným odrazovým pásom.

SkryťVypnúť reklamu

Modernizáciou prešiel aj interiér – v novom štýle sú analógové prístroje, štvorramenný volant je výrazne športový a nezvyčajne riešený a rozmerovo veľký je stredový panel pre audio sústavu a klimatizáciu. Z troch radov sedadiel boli dve z posledného radu zložené do podoby stolíka, takže po prekrytí sťahovacou roletou, najmä však prípadnom jednoduchom vybratí vznikne praktické štvormiestne Galaxy vzadu s veľkým a kompaktným priestorom pre prevoz batožín, tovaru či iného nákladu. Praktickejším by bolo riešenie, ak by sa sedadlá zapúšťali do priestoru podlahy, kde je však teraz uložené plnohodnotné rezervné koleso. Samostatné sedadlá s výrazne vystupujúcimi bokmi v sedacej i operadlovej časti poskytujú pohodlné sedenie, dobré vedenia tela i dostatok pohodlia aj na dlhých trasách. Priestoru je pre všetkých cestujúcich dosť v každom smere, pohodlie si ešte môžu zvýšiť nastavením sklonu operadiel, vodič naviac aj výškovo. Veľmi dobrý je prístup k sedadlám i nastupovanie, komplikovanejší je len k poslednému tretiemu radu sedadiel. Pri troch radoch sedadiel je priestor pre batožiny výrazne obmedzený.

SkryťVypnúť reklamu


Na spomínané malé nedostatky rýchlo zabudneme po spustení motora a prvých metroch jazdy. Nový turbodiesel s priamym vstrekovaním čerpadlo - tryska má skvelý ťah už od hranice otáčok pod 2000 min.-1, má kultivovaný chod, príjemný tlmený zvuk a dobré odhlučnenie, najmä však dostatok výkonu a krútiaceho momentu. To v súčinnosti s veľmi presným radením šesťstupňovej prevodovky s ručným radením dáva pocit, ako by sme nesedeli vo veľkopriestorovom minivane, ale osobnej limuzíne. Tento pocit ešte viac zosilnie pri akcelerácii alebo rýchlej jazde po diaľnici, kde sa z jazdy s Galaxy vytratí pocit, že sedíme v tak rozmernom a oproti limuzíne aj pomerne ťažkom vozidle. Rovnako príjemným zistením je aj spotreba paliva. Počas celého testu vykázal palubný počítač priemer 7,4 l/100 km, na jazdu po cestách prvej a druhej triedy vrátane obcí spotreboval motor Galaxy len 5,6 l/100 km a keď sme do tohto úseku zaradili aj jazdu po diaľnici pri dodržiavaní rýchlostných limitov, spotreba stúpla len na 6,7 l/100 km.

SkryťVypnúť reklamu

Pod takéto výsledky sa podpísala okrem úsporného motora aj 6-stupňová prevodovka a čiastočne aj ekonomický štýl. Treba ešte dodať, že s hnacím agregátom viac ako dobre spolupracuje aj podvozok, dobre odpružený, ale nie príliš tvrdý. Aj v členitom teréne na kľukatých cestách sa minivan Fordu správal aj pri rýchlej jazde bezpečne a menšie nakláňanie pri ostrejšom prechádzaní zákrut je len prejavom väčšej robustnosti automobilu. To spolu s bohatou a komfortnou výbavou robí z Galaxy špičkový produkt vo svojej triede.

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 96 459
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 011
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 694
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 932
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 263
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 110
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 747
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťZatvoriť reklamu