REDAKČNÝ TEST

Ford Galaxy 1,9 TDI – minivan s vlastnosťami limuzíny

Minivan Galaxy vyrába Ford od roku 1995 v kooperácii s Volkswagenom ako päťdverový, 5- až 8-miestny, s pohonom predných kolies, s troma benzínovými motormi 2,0, 2,3 a 2,8 V6 a dvoma preplňovanými naftovými s objemom 1,9 a výkonmi 66 kW/90 k a 85 kW/115 k,



s päť- a šesťstupňovou manuálnou alebo štvor- a päťstupňovou samočinnou prevodovkou.

Na autosalóne v Ženeve pred rokom prezentoval Ford svoj minivan Galaxy so zmeneným vzhľadom karosérie a novým vznetovým preplňovaným motorom s priamym vstrekovaním čerpadlo - tryska so spomínaným zvýšeným výkonom 85 kW/115 k. Na redakčný test nám bratislavský díler Ford Fors zapožičal šesťsedadlovú verziu s týmto novým motorom, rovnako novou šesťstupňovou prevodovkou a v najvyššej výbave Ghia.

Inovácia vonkajšieho vzhľadu sa týka tak prednej, ako aj zadnej partie karosérie. Galaxy teraz po nej a po prevzatí niektorých najvýraznejších prvkov New Edge Designu zapadá do radu automobilov Ford vytvorených týmto štýlom. Vpredu sú to nový tvar kapoty, trojuholníkové svetlomety s čírym krycím sklom, mriežkovanou maskou chladiča a vstupom pre chladiaci vzduch pod nárazníkom, vzadu zasa koncové svetlá s priebežným odrazovým pásom.

Článok pokračuje pod video reklamou

Modernizáciou prešiel aj interiér – v novom štýle sú analógové prístroje, štvorramenný volant je výrazne športový a nezvyčajne riešený a rozmerovo veľký je stredový panel pre audio sústavu a klimatizáciu. Z troch radov sedadiel boli dve z posledného radu zložené do podoby stolíka, takže po prekrytí sťahovacou roletou, najmä však prípadnom jednoduchom vybratí vznikne praktické štvormiestne Galaxy vzadu s veľkým a kompaktným priestorom pre prevoz batožín, tovaru či iného nákladu. Praktickejším by bolo riešenie, ak by sa sedadlá zapúšťali do priestoru podlahy, kde je však teraz uložené plnohodnotné rezervné koleso. Samostatné sedadlá s výrazne vystupujúcimi bokmi v sedacej i operadlovej časti poskytujú pohodlné sedenie, dobré vedenia tela i dostatok pohodlia aj na dlhých trasách. Priestoru je pre všetkých cestujúcich dosť v každom smere, pohodlie si ešte môžu zvýšiť nastavením sklonu operadiel, vodič naviac aj výškovo. Veľmi dobrý je prístup k sedadlám i nastupovanie, komplikovanejší je len k poslednému tretiemu radu sedadiel. Pri troch radoch sedadiel je priestor pre batožiny výrazne obmedzený.


Na spomínané malé nedostatky rýchlo zabudneme po spustení motora a prvých metroch jazdy. Nový turbodiesel s priamym vstrekovaním čerpadlo - tryska má skvelý ťah už od hranice otáčok pod 2000 min.-1, má kultivovaný chod, príjemný tlmený zvuk a dobré odhlučnenie, najmä však dostatok výkonu a krútiaceho momentu. To v súčinnosti s veľmi presným radením šesťstupňovej prevodovky s ručným radením dáva pocit, ako by sme nesedeli vo veľkopriestorovom minivane, ale osobnej limuzíne. Tento pocit ešte viac zosilnie pri akcelerácii alebo rýchlej jazde po diaľnici, kde sa z jazdy s Galaxy vytratí pocit, že sedíme v tak rozmernom a oproti limuzíne aj pomerne ťažkom vozidle. Rovnako príjemným zistením je aj spotreba paliva. Počas celého testu vykázal palubný počítač priemer 7,4 l/100 km, na jazdu po cestách prvej a druhej triedy vrátane obcí spotreboval motor Galaxy len 5,6 l/100 km a keď sme do tohto úseku zaradili aj jazdu po diaľnici pri dodržiavaní rýchlostných limitov, spotreba stúpla len na 6,7 l/100 km.

Pod takéto výsledky sa podpísala okrem úsporného motora aj 6-stupňová prevodovka a čiastočne aj ekonomický štýl. Treba ešte dodať, že s hnacím agregátom viac ako dobre spolupracuje aj podvozok, dobre odpružený, ale nie príliš tvrdý. Aj v členitom teréne na kľukatých cestách sa minivan Fordu správal aj pri rýchlej jazde bezpečne a menšie nakláňanie pri ostrejšom prechádzaní zákrut je len prejavom väčšej robustnosti automobilu. To spolu s bohatou a komfortnou výbavou robí z Galaxy špičkový produkt vo svojej triede.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Posledné byty za uvádzacie ceny v úspešnom projekte Adlerova
  3. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  4. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  5. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  6. Talent - vzdelanie - úspech
  7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  8. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  9. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  10. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  1. Posledné byty za uvádzacie ceny v úspešnom projekte Adlerova
  2. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  3. Naše finančné družstvo - príbeh Mojmíra Begána
  4. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  5. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  6. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  7. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  8. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  9. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  10. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 23 640
  2. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 14 903
  3. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 9 956
  4. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 6 397
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 6 179
  6. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 5 711
  7. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 5 255
  8. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 388
  9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 3 988
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 816

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Bugár: Vyzerám ako nejaká troska? Strane mám čo ponúknuť aj po ďalších voľbách

Až také jednoduché to nebude, hovorí o Ficovej prípadnej kandidatúre na ústavného sudcu.

PLUS

Sardínsky šéfkuchár o Slovákoch: Netušia, čo si objednali

Prišiel na týždeň, no žije tu 16 rokov.

Neprehliadnite tiež

Šéfdizajnér Seatu: Budúci rok nás čaká výrazná zmena

Alejandro Mesonero-Romanos otvoril v Seate novú kapitolu dizajnu a onedlho načne ďalšiu, ale už bez Cupry.

Cupra Ateca má poriadny výkon a prišla o znak Seat

Stane sa prvým modelom v novej ére samostatnej značky Cupra.

Alkohol zavinil pätinu obetí dopravných nehôd v EÚ

V Európe sa vypije viac aklkoholu ako kdekoľvek inde na svete.

Hyundai ukázal nové SUV. Zamkne sa, aby ste nemohli vystúpiť inému autu do cesty

S novým Santa Fe do premávky nevystúpite ani nevycúvate.