REDAKČNÝ TEST

Ford Galaxy 1,9 TDI – minivan s vlastnosťami limuzíny

Minivan Galaxy vyrába Ford od roku 1995 v kooperácii s Volkswagenom ako päťdverový, 5- až 8-miestny, s pohonom predných kolies, s troma benzínovými motormi 2,0, 2,3 a 2,8 V6 a dvoma preplňovanými naftovými s objemom 1,9 a výkonmi 66 kW/90 k a 85 kW/115 k,



s päť- a šesťstupňovou manuálnou alebo štvor- a päťstupňovou samočinnou prevodovkou.

Na autosalóne v Ženeve pred rokom prezentoval Ford svoj minivan Galaxy so zmeneným vzhľadom karosérie a novým vznetovým preplňovaným motorom s priamym vstrekovaním čerpadlo - tryska so spomínaným zvýšeným výkonom 85 kW/115 k. Na redakčný test nám bratislavský díler Ford Fors zapožičal šesťsedadlovú verziu s týmto novým motorom, rovnako novou šesťstupňovou prevodovkou a v najvyššej výbave Ghia.

Inovácia vonkajšieho vzhľadu sa týka tak prednej, ako aj zadnej partie karosérie. Galaxy teraz po nej a po prevzatí niektorých najvýraznejších prvkov New Edge Designu zapadá do radu automobilov Ford vytvorených týmto štýlom. Vpredu sú to nový tvar kapoty, trojuholníkové svetlomety s čírym krycím sklom, mriežkovanou maskou chladiča a vstupom pre chladiaci vzduch pod nárazníkom, vzadu zasa koncové svetlá s priebežným odrazovým pásom.

Modernizáciou prešiel aj interiér – v novom štýle sú analógové prístroje, štvorramenný volant je výrazne športový a nezvyčajne riešený a rozmerovo veľký je stredový panel pre audio sústavu a klimatizáciu. Z troch radov sedadiel boli dve z posledného radu zložené do podoby stolíka, takže po prekrytí sťahovacou roletou, najmä však prípadnom jednoduchom vybratí vznikne praktické štvormiestne Galaxy vzadu s veľkým a kompaktným priestorom pre prevoz batožín, tovaru či iného nákladu. Praktickejším by bolo riešenie, ak by sa sedadlá zapúšťali do priestoru podlahy, kde je však teraz uložené plnohodnotné rezervné koleso. Samostatné sedadlá s výrazne vystupujúcimi bokmi v sedacej i operadlovej časti poskytujú pohodlné sedenie, dobré vedenia tela i dostatok pohodlia aj na dlhých trasách. Priestoru je pre všetkých cestujúcich dosť v každom smere, pohodlie si ešte môžu zvýšiť nastavením sklonu operadiel, vodič naviac aj výškovo. Veľmi dobrý je prístup k sedadlám i nastupovanie, komplikovanejší je len k poslednému tretiemu radu sedadiel. Pri troch radoch sedadiel je priestor pre batožiny výrazne obmedzený.


Na spomínané malé nedostatky rýchlo zabudneme po spustení motora a prvých metroch jazdy. Nový turbodiesel s priamym vstrekovaním čerpadlo - tryska má skvelý ťah už od hranice otáčok pod 2000 min.-1, má kultivovaný chod, príjemný tlmený zvuk a dobré odhlučnenie, najmä však dostatok výkonu a krútiaceho momentu. To v súčinnosti s veľmi presným radením šesťstupňovej prevodovky s ručným radením dáva pocit, ako by sme nesedeli vo veľkopriestorovom minivane, ale osobnej limuzíne. Tento pocit ešte viac zosilnie pri akcelerácii alebo rýchlej jazde po diaľnici, kde sa z jazdy s Galaxy vytratí pocit, že sedíme v tak rozmernom a oproti limuzíne aj pomerne ťažkom vozidle. Rovnako príjemným zistením je aj spotreba paliva. Počas celého testu vykázal palubný počítač priemer 7,4 l/100 km, na jazdu po cestách prvej a druhej triedy vrátane obcí spotreboval motor Galaxy len 5,6 l/100 km a keď sme do tohto úseku zaradili aj jazdu po diaľnici pri dodržiavaní rýchlostných limitov, spotreba stúpla len na 6,7 l/100 km.

Pod takéto výsledky sa podpísala okrem úsporného motora aj 6-stupňová prevodovka a čiastočne aj ekonomický štýl. Treba ešte dodať, že s hnacím agregátom viac ako dobre spolupracuje aj podvozok, dobre odpružený, ale nie príliš tvrdý. Aj v členitom teréne na kľukatých cestách sa minivan Fordu správal aj pri rýchlej jazde bezpečne a menšie nakláňanie pri ostrejšom prechádzaní zákrut je len prejavom väčšej robustnosti automobilu. To spolu s bohatou a komfortnou výbavou robí z Galaxy špičkový produkt vo svojej triede.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 23 221
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 17 347
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 16 165
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 962
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 820
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 4 197
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 072
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 260
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 2 439
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 051

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Ondreja Podstupku

Ako vyhrať hádku s ľuďmi, ktorí neveria vo vedu

Prečo je GPS satelit a bábovka od babičky tá istá vec.

Neprehliadnite tiež

Tri omyly o milovaní v aute

Čo robíte v aute, robíte na verejnosti.

Zapnutý bezpečnostný pás môže zachrániť život. Aj v autobuse

Niektoré miesta v autobuse sú bezpečnejšie ako iné, pás je povinný na všetkých.

Tesla podvádzala v Nemecku, zákazníkov to bude stáť 4000 eur

Auto s "Cenou od" si nikto nemohol kúpiť.

So starým Zetorom do Švédska? Pre nadšenca z Čiech žiaden problém

Do Göteborgu ho čaká cesta dlhá 1300 kilometrov.