SME

Technické údaje - Ford Galaxy 1,9 TDI PD

Motor
Vpredu priečne uložený radový kvapalinou chladený preplňovaný vznetový štvorvalec s priamym vstrekovaním systémom čerpadlo - tryska. Ventilový rozvod OHC, poháňaný ozubeným remeňom. Dva ventily v každom valci. Turbodúchadlo s premenlivou geometriou lopatiek. Medzichladič stlačeného vzduchu. Zdvihový objem 1896 cm3, vŕtanie a zdvih 79,5/95,5 mm. Kompresný pomer 19 : 1. Najväčší výkon 85 kW/115 k pri otáčkach 4000 min.-1. Najvyšší krútiaci moment 310 Nm pri otáčkach 1900 min.-1. Päťkrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prevodové ústrojenstvo
Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Šesťstupňová prevodovka s priamym radením. Prevodové stupne - 3,82 – 2,11 – 1,31 - 0,92 – 0,74 - 0,62, R – 4,63. Stály prevod hnanej nápravy 3,59.

Podvozok
Bezrámová konštrukcia. Všetky kolesá nezávisle zavesené, predné na spodných priečnych ramenách a tlmičových teleskopických vzperách McPherson na pomocnom ráme. Zadná náprava viacprvková s dvoma priečnymi a jedným vlečeným ramenom zavesené na pomocnom ráme. Odpruženie vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu i vzadu priečny skrutný stabilizátor. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s podtlakovým posilňovačom brzdného účinku, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 205/60 R 15.

SkryťVypnúť reklamu

Rozmery a hmotnosti
Dĺžka/šírka/výška 4641/1810/1759 mm, rázvor náprav 2835 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1520/1505 mm. Svetlá výška 150 mm. Priemer otáčania 11,5 m. Pohotovostná hmotnosť 1666 kg. Objem batožinového priestoru 450 - 764 dm³. Objem palivovej nádrže 70 l.

Jazdné výkony
Najvyššia rýchlosť 181 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 13,7 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 8,6/5,5/6,6 l/100 km.

Karoséria
Samonosná oceľová. Päťdverová šesťmiestna typu minivan.

Cena
Základný model 1 269 700 Sk, testovaný automobil 1 330 000 Sk.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  2. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  3. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  4. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  6. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  7. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  8. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  1. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  3. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni
  4. Obnovná ťažba v Chotinke prebieha v súlade so zákonom
  5. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  6. Dizajn nového muralu v Košiciach nájdeš aj na oblečení.
  7. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 9 763
  2. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 8 836
  3. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 8 315
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 7 450
  5. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 6 979
  6. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 5 883
  7. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 4 412
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 3 171
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Pavol Burda: Lepší Matovič v hrsti, ako Fico na streche (ruského tanku)
  2. Tomáš Susko: Kritické myslenie v krajine lovcov hoaxov: Svätá inkvizícia faktov!
  3. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky XLVI.
  4. Martin Fronk: Dáždnik svätého Petra: Ako Novohrad očaril klasika maďarskej literatúry
  5. Irena Šimuneková: Tlstá
  6. Aleksander Prętnicki: Geometria straty
  7. Ján Chomík: Čo je opakom sladkého?
  8. Peter Gregor: Irak - Odkaz Saddáma Husajna žije i 20 rokov po jeho smrti. Časť Arabov ho chváli.
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 19 133
  2. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 13 551
  3. Ivan Čáni: Ak rozbijem okno na Súmračnej, budem pre súdruha Blahu tiež „hrdý Slovák a hrdina“? 12 608
  4. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 11 985
  5. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 10 077
  6. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 9 496
  7. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman 8 972
  8. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 7 750
  1. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  2. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
  3. Marcel Rebro: Kto si mädlí ruky: Fico moralizuje, Kaliňák podpisuje
  4. Radko Mačuha: Fico je Made in China
  5. Marian Nanias: “Fazuľky” jadrového paliva fungujú…
  6. Marcel Rebro: Ficova brána do Afganistanu
  7. Marian Nanias: Jadrová energia EÚ - konečne zdravý rozum na obzore.
  8. Marian Nanias: Izrael-Irán-Dnes. Kde a Prečo....
reklama
SkryťZatvoriť reklamu