Prvá jazda: Šiesty Volkswagen Golf neopúšťa tradície

Zakladateľ nižšej strednej triedy prichádza už v šiestej generácii, ktorá neznamená revolúciu. Iba zveľaďuje hodnoty a konzervatívne tvary predchodcov. V praxi sme si overili, že Golf už iný nebude, iba modernejší. To isté platí o zákazníkoch.

Volkswagen si na každom novom Golfe dá záležať. Šiesta generácia zostáva Golfom akurát v atraktívnejšom a kvalitnejšom prevedení. Radikálnu zmenu dizajnu ani nikto nečakal.(Zdroj: Peter Mihálik)

REYKJAVIK. Avizovaná prezentácia nového Golfa na Islande vzbudila zmiešané pocity. Budeme jazdiť na novom Golfe a na mieste, ktoré túži uvidieť každý cestovateľ aspoň raz v živote. Automobilka Volkswagen očakáva od nového modelu veľa a práve ako považujú šestku za výnimočnú, rozhodli sa aj prezentáciu urobiť výnimočnou.

Rovné cesty a zlé počasie

Kvalitné cesty Islandu s maximálnou deväťdesiatkou sme brázdili na najsilnejšej benzínovej jednaštvorke 1,4 TSI. Výkon 118 kW v kombinácii s novou sedemstupňovou prevodovkou DSG vyzerá veľmi lákavo a túžba vyskúšať „čo to dá“ rastie až do chvíle, kým si neuvedomíme, že sme na dlhej rovnej ceste so striktne obmedzenou rýchlosťou a obmedzení maximálkou.

Rozdiely

Predná maska je krajšia a dynamickejšia vďaka predným svetlám s ostrým tvarom šípky, ústiacej do vynoveného krytu chladiča. Rohové predné lišty na nárazníku vystriedal zalomený tvar nárazníka, pôsobiaci priebojnejšie. Dizajnéri sa pohrali so zadnými svetlami, ktoré sú nižšie a pretiahnuté od zadných dverí do blatníka. Namiesto bočnej lišty majú dvere aerodynamický výrez pod oknami po celom profile, odpredu dozadu.

Nový make-up

Pôvodné materiály v interiéri nahradili ešte kvalitnejšie. Testovacia verzia mala luxusný čierno-krémový interiér. Kožené sedadlá, efektne prešívané svetlou niťou, sú komfortné s primeraným bočným vedením. Zmenami prešli aj výplne dverí a otvory ventilácie.
Ovládanie na volante má nové, podstatne praktickejšie tlačidlá, než predchádzajúca generácia.
Na stredovom paneli je klimatizácia s novým dizajnom umiestnená nižšie. Podsvietenie na budíkoch už nebude modro červené, typické pre autá VW, ale bielo červené. Napriek zvyku na pôvodné farby musíme uznať, že aj tieto sú pekné.

Cúvanie s kamerou

Jazda so zatiaľ najsilnejším motorom by prišla vhod, keby sme nejazdili po dlhých rovných cestách s kvalitným povrchom. Systém adaptívneho nastavenia tlmičov DCC s režimami Normal, Comfort a Sport preto nebolo možné pocítiť tak, ako by si zaslúžil. Občasná zákruta nedokáže nahradiť cesty, na aké sme v našich končinách zvyknutí. Preto dynamické stúpanie do kopca, či kopírovanie serpentín zostáva len túžbou. Dvojspojková sedemstupňová DSG prevodovka radí rýchlo, jemne a precízne. Ponuku rozširuje aj aktívny tempomat ACC a parkovací asistent s videokamerou, prvý krát použitou v Golfe.

Extrémne tichý

Okrem najsilnejšej verzie sme vyskúšali slabšiu benzínovú motorizáciu 1,4 TSI s výkonom 90 kW. Obidve vyskúšané autá poskytujú tichú, komfortnú a dynamickú jazdu. V praxi sa potvrdili slová technikov, že akustické úpravy novinky trvali dva roky. Ešte lepšie by sme to posúdili pri naftovom motore. Golf vraj dokáže výborne utlmiť inak dosť hlučné naftové motory TDI.

Starý známy v novom

Šestkový Golf ponúka mnoho zmien a vylepšení. Na prvý pohľad je to napriek početným karosárskym úpravám stále ten starý dobrý Golf. Ak si majiteľ starších generácií sadne do novinky, bude sa cítiť ako vo svojom aute. Novšom a kvalitnejšom, ale s pocitom, že ho pozná, vie, čo sa kde a ako ovláda. Popri všetkých vynoveniach je to stále konzervatívne a praktické auto, ktoré si kupujú konzervatívni ľudia s vkusom, netúžiaci po výstrelkoch, ale po kvalite a nadčasovosti.


Technické údaje Volkswagen Golf VI.
Motor 1,4 1,6 1,4 TSI 1,4 TSI DSG 2,0 TDI 2,0 TDI
Zdvih. objem valcov (cm3) 1390 1595 1390 1390 1968 1968
Výkon (kW/k) 59/80 75/102 90/122 118/160 81/100 103/140
Pri otáčkach (ot/min) 5000 5600 5000 5800 4100 4200
Krútiaci moment (Nm) 132 148 200 240 250 320
Pri otáčkach (ot/min) 3800 3800 1500 2000 1750 1750
Pohot. hmotnosť (kg) 1142 1157 1215 1286 1264 1299
Užitočná hmotnosť 608 623 605 574 606 611
Spotreba (l/100 km) 6,4 7,1 6,2 6,0 4,9 4,9
Emisie CO2(g/km) 149 166 144 139 129 129
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 13,9 11,3 9,5 8,0 10,7 9,3
Max. rýchlosť (km/h) 172 188 200 220 193 209
Rozmery
Dĺžka 4199 mm
Šírka 1779 mm
Výška 1479 mm
Rázvor náprav 2578 mm
Priemer otočenia 10,9 m
Batožinový priestor 350-1305 l
Palivová nádrž 55 l

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  3. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  4. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  5. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  6. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  8. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  9. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  1. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  2. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  3. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  4. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  5. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  6. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  7. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  8. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  9. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  10. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 15 996
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 525
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 557
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 511
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 341
  6. Ako na refinancovanie hypotéky 947
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 782
  8. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 685
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 530
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“ 397

Téma: Autá Volkswagen


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Z Bonaparte do štátnej rezidencie? Fico plánuje bývanie aj pre Kisku a Danka

Šéf Úradu vlády Igor Federič kedysi vybavoval pre premiéra luxusnú vilu pri Bratislavskom hrade. Fico sa bránil, že by sa tam nikdy nenasťahoval.

KOMENTÁRE

Čechov teraz čaká obdobie ich mečiarizmu

České voľby popierajú tézu, že za nástup populistov môžu štandardné strany.

SVET

Anarchisti, hackeri či liberáli? Prečo Česi volili Pirátov

Pustite nás na nich, vyzývala Pirátska strana.

Nová kniha Michala Havrana: Obesíme ťa

Denník SME pripravil v utorok 24. októbra špeciálne vydanie. Kúpite ho v stánkoch s knihou Michala Havrana za 3,99 €.

Neprehliadnite tiež

Na vjazde do Bratislavy sa tvoria kolóny

Zdržanie je na viacerých miestach vyše polhodinové.

F1: V USA vyhral Hamilton pred Vettelom, je o krok bližšie k titulu

Diváci mohli vidieť viacero predbiehacích manévrov.

Prešli sme sa pohrebiskom klasických áut uprostred švédskej prírody

Vraky sú dnes spomienkou na majiteľa aj domovom lesných zvierat.