SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Prvá jazda: Šiesty Volkswagen Golf neopúšťa tradície

Zakladateľ nižšej strednej triedy prichádza už v šiestej generácii, ktorá neznamená revolúciu. Iba zveľaďuje hodnoty a konzervatívne tvary predchodcov. V praxi sme si overili, že Golf už iný nebude, iba modernejší. To isté platí o zákazníkoch.

Volkswagen si na každom novom Golfe dá záležať. Šiesta generácia zostáva Golfom akurát v atraktívnejšom a kvalitnejšom prevedení. Radikálnu zmenu dizajnu ani nikto nečakal.Volkswagen si na každom novom Golfe dá záležať. Šiesta generácia zostáva Golfom akurát v atraktívnejšom a kvalitnejšom prevedení. Radikálnu zmenu dizajnu ani nikto nečakal. (Zdroj: Peter Mihálik)

REYKJAVIK. Avizovaná prezentácia nového Golfa na Islande vzbudila zmiešané pocity. Budeme jazdiť na novom Golfe a na mieste, ktoré túži uvidieť každý cestovateľ aspoň raz v živote. Automobilka Volkswagen očakáva od nového modelu veľa a práve ako považujú šestku za výnimočnú, rozhodli sa aj prezentáciu urobiť výnimočnou.

Rovné cesty a zlé počasie

Kvalitné cesty Islandu s maximálnou deväťdesiatkou sme brázdili na najsilnejšej benzínovej jednaštvorke 1,4 TSI. Výkon 118 kW v kombinácii s novou sedemstupňovou prevodovkou DSG vyzerá veľmi lákavo a túžba vyskúšať „čo to dá“ rastie až do chvíle, kým si neuvedomíme, že sme na dlhej rovnej ceste so striktne obmedzenou rýchlosťou a obmedzení maximálkou.

Rozdiely

Predná maska je krajšia a dynamickejšia vďaka predným svetlám s ostrým tvarom šípky, ústiacej do vynoveného krytu chladiča. Rohové predné lišty na nárazníku vystriedal zalomený tvar nárazníka, pôsobiaci priebojnejšie. Dizajnéri sa pohrali so zadnými svetlami, ktoré sú nižšie a pretiahnuté od zadných dverí do blatníka. Namiesto bočnej lišty majú dvere aerodynamický výrez pod oknami po celom profile, odpredu dozadu.

Nový make-up

Pôvodné materiály v interiéri nahradili ešte kvalitnejšie. Testovacia verzia mala luxusný čierno-krémový interiér. Kožené sedadlá, efektne prešívané svetlou niťou, sú komfortné s primeraným bočným vedením. Zmenami prešli aj výplne dverí a otvory ventilácie.
Ovládanie na volante má nové, podstatne praktickejšie tlačidlá, než predchádzajúca generácia.
Na stredovom paneli je klimatizácia s novým dizajnom umiestnená nižšie. Podsvietenie na budíkoch už nebude modro červené, typické pre autá VW, ale bielo červené. Napriek zvyku na pôvodné farby musíme uznať, že aj tieto sú pekné.

Cúvanie s kamerou

Jazda so zatiaľ najsilnejším motorom by prišla vhod, keby sme nejazdili po dlhých rovných cestách s kvalitným povrchom. Systém adaptívneho nastavenia tlmičov DCC s režimami Normal, Comfort a Sport preto nebolo možné pocítiť tak, ako by si zaslúžil. Občasná zákruta nedokáže nahradiť cesty, na aké sme v našich končinách zvyknutí. Preto dynamické stúpanie do kopca, či kopírovanie serpentín zostáva len túžbou. Dvojspojková sedemstupňová DSG prevodovka radí rýchlo, jemne a precízne. Ponuku rozširuje aj aktívny tempomat ACC a parkovací asistent s videokamerou, prvý krát použitou v Golfe.

Extrémne tichý

Okrem najsilnejšej verzie sme vyskúšali slabšiu benzínovú motorizáciu 1,4 TSI s výkonom 90 kW. Obidve vyskúšané autá poskytujú tichú, komfortnú a dynamickú jazdu. V praxi sa potvrdili slová technikov, že akustické úpravy novinky trvali dva roky. Ešte lepšie by sme to posúdili pri naftovom motore. Golf vraj dokáže výborne utlmiť inak dosť hlučné naftové motory TDI.

Starý známy v novom

Šestkový Golf ponúka mnoho zmien a vylepšení. Na prvý pohľad je to napriek početným karosárskym úpravám stále ten starý dobrý Golf. Ak si majiteľ starších generácií sadne do novinky, bude sa cítiť ako vo svojom aute. Novšom a kvalitnejšom, ale s pocitom, že ho pozná, vie, čo sa kde a ako ovláda. Popri všetkých vynoveniach je to stále konzervatívne a praktické auto, ktoré si kupujú konzervatívni ľudia s vkusom, netúžiaci po výstrelkoch, ale po kvalite a nadčasovosti.


Technické údaje Volkswagen Golf VI.
Motor 1,4 1,6 1,4 TSI 1,4 TSI DSG 2,0 TDI 2,0 TDI
Zdvih. objem valcov (cm3) 1390 1595 1390 1390 1968 1968
Výkon (kW/k) 59/80 75/102 90/122 118/160 81/100 103/140
Pri otáčkach (ot/min) 5000 5600 5000 5800 4100 4200
Krútiaci moment (Nm) 132 148 200 240 250 320
Pri otáčkach (ot/min) 3800 3800 1500 2000 1750 1750
Pohot. hmotnosť (kg) 1142 1157 1215 1286 1264 1299
Užitočná hmotnosť 608 623 605 574 606 611
Spotreba (l/100 km) 6,4 7,1 6,2 6,0 4,9 4,9
Emisie CO2(g/km) 149 166 144 139 129 129
Zrýchlenie 0-100 km/h (s) 13,9 11,3 9,5 8,0 10,7 9,3
Max. rýchlosť (km/h) 172 188 200 220 193 209
Rozmery
Dĺžka 4199 mm
Šírka 1779 mm
Výška 1479 mm
Rázvor náprav 2578 mm
Priemer otočenia 10,9 m
Batožinový priestor 350-1305 l
Palivová nádrž 55 l
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  2. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  3. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  4. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  7. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  8. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  9. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 165
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 309
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 068
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 714
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 628
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 492
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 377
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 494
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 271
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 086
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Autá Volkswagen

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Ilustračné foto.
Píše Juraj Buzalka

S tyčinkou v nose tvoríme históriu

Politické spoločenstvo sa deje prostredníctvom rituálov.

Ilustračné foto.
Leonardo DiCaprio

Neprehliadnite tiež

Suzuki Ignis vie potešiť najmä nízkou spotrebou (test)

Aj s priestorom hospodári ako máloktoré iné auto.

Suzuki Ignis

Predaje nových áut v Európe rastú a sú lepšie ako pred koronou

Elektrifikované autá už predbehli dieselové.

Opel Corsa v predajoch predbehol Renault Clio a stal sa druhým najpredávanejším autom v Európe.

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L