SME

Rely na Slovensku bola v znamení hviezd

Slovenská rely, prežila ďalší pekný rok pod hlavičkou Tempus Rally 2008. Nové autá, viac posádok a rely Tatry konečne pod Tatrami.

Tibor Cserhalmi sa po dlhšej pauze vrátil rovno medzi špičku a jazdil časy v prvej trojke. V budúcom roku bude útočiť na titul absolútneho majstra.Tibor Cserhalmi sa po dlhšej pauze vrátil rovno medzi špičku a jazdil časy v prvej trojke. V budúcom roku bude útočiť na titul absolútneho majstra. (Zdroj: Daniel Hlinka)

KOŠICE. Seriál majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach - Tempus Rally 2008 - pozná víťazov. Šampionát odštartoval na začiatku apríla v maďarskom Egeri a po šesťmesačnom „maratóne“ dospel k svojmu záveru v Košiciach. Z pôvodne siedmich naplánovaných podujatí absolvovali posádky iba šesť. Vďaka zrušenej Rally Bojnice si nedobrovoľne užili až trojmesačné prázdniny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na slovenské pomery dobre propagovaný seriál dostal prívlastok „šampionát plný hviezd“. Nie nadarmo. Počas sezóny sme na slovenských tratiach okrem kvalitných domácich pilotov ako Jozef Béreš jun., Igor Drotár či Peter Gavlák, mohli vidieť aj viaceré esá zo zahraničia, najmä zo susednej Českej republiky. Za všetkých spomeňme Jaroslava Orsáka, Václava Pecha, Václava Arazima alebo Poliaka Gregorza Grzyba. Z nich sa vykryštalizovala dvojica najhorúcejších kandidátov na zisk titulu absolútnych majstrov krajiny (aj keď aspoň teoretickú šancu na celkový triumf mala pred záverečným podujatím až pätica posádok).

SkryťVypnúť reklamu

Poľská nádej S veľkými ambíciami do ročníka 2008 vstupovala poľská dvojica Grzyb/Mazur v kokpite Fiat Punto S2000, ale nula na ich konte po prvých dvoch súťažiach v Egeri a Rožňave neveštila nič dobré. Ani následné dva triumfy, jedno druhé a jedno tretie miesto im nevynieslo lepšiu ako konečnú tretiu priečku. Do kolotoča slovenského šampionátu najlepšie vstúpili Béreš jun. s Müllerom v ďalšom vozidle Fiat Punto S2000. V priebehu sezóny trikrát zvíťazili, no výpadkom na Rally Tatry II prispeli k zdramatizovaniu seriálu.

Jaro Homola sa ku koncu sezóny výrazne zrýchlil, ale v jej úvode doplatil na jazdecké chyby.

Dvaja veteráni Legendy slovenského relyšportu, Drotár s Bánocim, ktorí po tratiach vodili jediný špeciál kategórie World Rally Car - Škodu Octavia WRC, pravidelne zbierali body. Pred záverečným podujatím konajúcim sa v Košiciach mali - rovnako ako Béreš jun. s Müllerom - na konte 111 bodov. Košická rely tak sľubovala napínavé divadlo. Najlepší štart do boja o zlato zaznamenal Drotár, ale v závere prvého dňa musel pre technické problémy (prvýkrát v sezóne) odstúpiť. Béreš premiérovo v kariére vyhral košickú rely a zároveň sa po druhý raz stal majstrom Slovenska.

SkryťVypnúť reklamu

Nižšie a vyššie triedy Nemenej atraktívne súboje sa odohrávali v jednotlivých triedach. V N4 dominoval Jozef Béreš jun., vďaka piatim triumfom si zlato z triedy N3 odniesol Maďar Zoltán Bessenyey s Opelom Astra CDTI. Keďže sa v kategórii N2 stretli iba tri posádky, titul majstra Slovenska nemohol byť udelený. Suverénne prvenstvo si tu vyjazdil István Radó z Maďarska, pilotujúci Hondu Civic VTi. Pavol Nagy v Škode Fabia bral majstrovský titul v N1.

Technickou lahôdkou tohto roka bola Fabia Gusta Podhájeckého.

Víťazstvo medzi špeciálmi skupiny A s väčším počtom úprav a zdvihovým objemom valcov nad 2000 cm3 bolo pre Igora Drotára náplasťou za premárnený titul v absolútnom poradí. Triedu A7 ovládli dvaja zahraniční jazdci. Z triumfu sa napokon tešil Čech Petr Pospíšil s Hondou Civic Type-R. Divácky atraktívnu kategóriu A6, nabitú špičkovou technikou, vyhral Poliak Maciej Rzeznik za volantom Suzuki Swift S1600 a v kedysi preplnenej triede A5 bol klasifikovaný iba Gabriel Molnár so Škodou Fabia, ktorú v priebehu sezóny vymenil za Citroën C2 R2 a prestúpil do A6.

SkryťVypnúť reklamu

Najlepší juniori Kategória Junior 2000 vypísaná pre mladé nádeje relyšportu sa stala korisťou Michala Ballaya a jeho Suzuki Ignis S1600. V rámci slovenského šampionátu bola vyhlásená národná skupina F pre vozidlá s už skončenou alebo neexistujúcou homologáciou, rozdelená do troch tried podľa objemu motora. Celkovým víťazom skupiny F, aj víťazom v triede F12 sa stal Tomáš Ondrej jazdiaci s Mitsubishi Lancer Evo 3, v F11 sa najviac tešil Rastislav Ivanko bojujúci s Renaultom Clio a v F9 bol klasifikovaný iba Gabriel Szenderák a jeho Škoda Favorit. Na rýchlostných skúškach nechýbali ani historické vozidlá. Najlepšie si medzi nimi počínala legenda a šoumen v jednej osobe, Jozef Béreš senior na vozidle Opel Ascona.

Talent a chuť odvážne jazdiť nechýba Tomášovi Ondrejovi. Jeho mladícku vášeň krotí skúsený spolujazdec Marek Podobník.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Niekoľko „naj“ sezóny MSR 2008 * Najviac posádok na štarte: 136 - Start Autó Rally Eger (podujatie bolo súčasťou maďarských majstrovstiev)

* Najdlhšia trať: 606,6 km, Start Autó Rally Eger (Rally Tatry s dĺžkou 857,3 km boli v rámci MSR rozdelené na dve samostatné podujatia)

* Najväčší počet kilometrov rýchlostných skúšok: 176,4 km - Start Autó Rally Eger

* Najväčší výkonnostný progres: Jaro Homola/Alexander Štefuca

* Najväčší smoliari roka: Igor Drotár/Vladimír Bánoci, Grzegorz Grzyb/Przemyslaw Mazur - v boji o titul absolútnych majstrov Slovenska ich zastavila technika

* Najlepšia správa roka: návrat Tibora Cserhalmiho do kolotoča MSR

* Najočakávanejší prírastok do štartového poľa: Škoda Fabia II Maxi sk. F posádky Podhájecký/Siska

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  2. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  6. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  7. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  1. Príďte do Piešťan na oslavy 80. výročia víťazstva nad fašizmom
  2. Víno z LESOV SR žiari: Úspech na Vienale 2024
  3. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  5. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  6. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  7. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  8. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 8 232
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 901
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 227
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 881
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 3 302
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 3 101
  7. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 985
  8. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 2 055
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predseda vlády Robert Fico počas stretnutia so zástupcami automobilového priemyslu na Úrade vlády.

Clá ohrozujú až 15-tisíc pracovných miest.


60
Peter Tkačenko.

„Ale dupeme,“ hovoril si Milan Majerský, keď premiérovi skočil na hák.


22
Zoroslav Kollár prichádza na súdne pojednávanie na Špecializovanom trestnom súde.

Začalo sa to tým, že Zoroslav pozdravoval Borisa.


38
Členovia protokolu vztýčili ukrajinskú vlajku pred príchodom ukrajinského prezidenta Volodymyra Zelenského na summit EÚ v budove Európskej rady v Bruseli.

Vstup Ukrajiny do Únie Slovensku pomôže.


29
reklama
  1. Vladimír Krátky: Šaškáreň na Ministerstve zdravotníctva ?
  2. Ján Škerko: Nájdi vodníka
  3. Ján Valchár: Nedostatok Pampersiek v Moskve
  4. Ján Chomík: Liek na nespavosť
  5. Věra Tepličková: K. J. Erben: Vodník (úryvok z českej balady so šťastným slovenským koncom)
  6. Ján Šeďo: Súdruh Fico a kde je vrtuľa z Titanicu ?
  7. Milan Srnka: Virtuálna ceruzka: Pomaranče a doživotná renta
  8. Viktor Pamula: Bárdy & Káčer v Košiciach
  1. Karol Galek: Ficova pomsta – drahé energie pre voličov opozície? 18 805
  2. Ivan Mlynár: Odpoveď Michalovi Šimečkovi na otázku, ktorú o Ficovi zrejme nikdy nepoloží 12 767
  3. Vlado Jakubkovič: Vypískaný mr. Rudo a prezident mieru. 12 364
  4. Michael Achberger: Jogurty pod lupou: Pravda, ktorú vám výrobcovia radšej nepovedia 10 036
  5. Viktor Pamula: Ako predseda Jednoty Dôchodcov Slovenska do Spišskej prišiel 9 989
  6. Jolana Čuláková: Bombic mi robí stále väčšiu radosť. V Nitre ho hnali dáždnikmi a sudca ho dnes poslal do chládku 8 455
  7. Miroslav Kocúr: Fico ťahá do žumpy už otvorene aj slovenskú vedu 6 029
  8. Matúš Lazúr: Vlakom z Bratislavy až za polárny kruh. 5 747
  1. Věra Tepličková: K. J. Erben: Vodník (úryvok z českej balady so šťastným slovenským koncom)
  2. Radko Mačuha: V Šimkovičovej SNG bude výstava homosexuálneho umelca.
  3. Roman Kebísek: Štúrova teória zakliatia Slovanov
  4. Radko Mačuha: Viem ako oslabiť Fica, zoberme mu tému.
  5. Anna Brawne: Nacizmus nie je názor, šírenie nenávisti nie je slobodou slova a hajlovanie nie je rozcvičkou paže
  6. Radko Mačuha: Fico bol súčasťou mierového rokovania Trump Putin v Belehrade.
  7. Věra Tepličková: Vo Vajnoroch v šírom poli...
  8. Tupou Ceruzou: Smerákov
SkryťZatvoriť reklamu