SME
reklama

Rely na Slovensku bola v znamení hviezd

Slovenská rely, prežila ďalší pekný rok pod hlavičkou Tempus Rally 2008. Nové autá, viac posádok a rely Tatry konečne pod Tatrami.

Tibor Cserhalmi sa po dlhšej pauze vrátil rovno medzi špičku a jazdil časy v prvej trojke. V budúcom roku bude útočiť na titul absolútneho majstra.Tibor Cserhalmi sa po dlhšej pauze vrátil rovno medzi špičku a jazdil časy v prvej trojke. V budúcom roku bude útočiť na titul absolútneho majstra. (Zdroj: Daniel Hlinka)



KOŠICE. Seriál majstrovstiev Slovenska v automobilových súťažiach - Tempus Rally 2008 - pozná víťazov. Šampionát odštartoval na začiatku apríla v maďarskom Egeri a po šesťmesačnom „maratóne“ dospel k svojmu záveru v Košiciach. Z pôvodne siedmich naplánovaných podujatí absolvovali posádky iba šesť. Vďaka zrušenej Rally Bojnice si nedobrovoľne užili až trojmesačné prázdniny.

Na slovenské pomery dobre propagovaný seriál dostal prívlastok „šampionát plný hviezd“. Nie nadarmo. Počas sezóny sme na slovenských tratiach okrem kvalitných domácich pilotov ako Jozef Béreš jun., Igor Drotár či Peter Gavlák, mohli vidieť aj viaceré esá zo zahraničia, najmä zo susednej Českej republiky. Za všetkých spomeňme Jaroslava Orsáka, Václava Pecha, Václava Arazima alebo Poliaka Gregorza Grzyba. Z nich sa vykryštalizovala dvojica najhorúcejších kandidátov na zisk titulu absolútnych majstrov krajiny (aj keď aspoň teoretickú šancu na celkový triumf mala pred záverečným podujatím až pätica posádok).

Poľská nádej

S veľkými ambíciami do ročníka 2008 vstupovala poľská dvojica Grzyb/Mazur v kokpite Fiat Punto S2000, ale nula na ich konte po prvých dvoch súťažiach v Egeri a Rožňave neveštila nič dobré. Ani následné dva triumfy, jedno druhé a jedno tretie miesto im nevynieslo lepšiu ako konečnú tretiu priečku. Do kolotoča slovenského šampionátu najlepšie vstúpili Béreš jun. s Müllerom v ďalšom vozidle Fiat Punto S2000. V priebehu sezóny trikrát zvíťazili, no výpadkom na Rally Tatry II prispeli k zdramatizovaniu seriálu.

Jaro Homola sa ku koncu sezóny výrazne zrýchlil, ale v jej úvode doplatil na jazdecké chyby.

Dvaja veteráni

Legendy slovenského relyšportu, Drotár s Bánocim, ktorí po tratiach vodili jediný špeciál kategórie World Rally Car - Škodu Octavia WRC, pravidelne zbierali body. Pred záverečným podujatím konajúcim sa v Košiciach mali - rovnako ako Béreš jun. s Müllerom - na konte 111 bodov. Košická rely tak sľubovala napínavé divadlo. Najlepší štart do boja o zlato zaznamenal Drotár, ale v závere prvého dňa musel pre technické problémy (prvýkrát v sezóne) odstúpiť. Béreš premiérovo v kariére vyhral košickú rely a zároveň sa po druhý raz stal majstrom Slovenska.

Nižšie a vyššie triedy

Nemenej atraktívne súboje sa odohrávali v jednotlivých triedach. V N4 dominoval Jozef Béreš jun., vďaka piatim triumfom si zlato z triedy N3 odniesol Maďar Zoltán Bessenyey s Opelom Astra CDTI. Keďže sa v kategórii N2 stretli iba tri posádky, titul majstra Slovenska nemohol byť udelený. Suverénne prvenstvo si tu vyjazdil István Radó z Maďarska, pilotujúci Hondu Civic VTi. Pavol Nagy v Škode Fabia bral majstrovský titul v N1.

Technickou lahôdkou tohto roka bola Fabia Gusta Podhájeckého.

Víťazstvo medzi špeciálmi skupiny A s väčším počtom úprav a zdvihovým objemom valcov nad 2000 cm3 bolo pre Igora Drotára náplasťou za premárnený titul v absolútnom poradí. Triedu A7 ovládli dvaja zahraniční jazdci. Z triumfu sa napokon tešil Čech Petr Pospíšil s Hondou Civic Type-R. Divácky atraktívnu kategóriu A6, nabitú špičkovou technikou, vyhral Poliak Maciej Rzeznik za volantom Suzuki Swift S1600 a v kedysi preplnenej triede A5 bol klasifikovaný iba Gabriel Molnár so Škodou Fabia, ktorú v priebehu sezóny vymenil za Citroën C2 R2 a prestúpil do A6.

Najlepší juniori

Kategória Junior 2000 vypísaná pre mladé nádeje relyšportu sa stala korisťou Michala Ballaya a jeho Suzuki Ignis S1600. V rámci slovenského šampionátu bola vyhlásená národná skupina F pre vozidlá s už skončenou alebo neexistujúcou homologáciou, rozdelená do troch tried podľa objemu motora. Celkovým víťazom skupiny F, aj víťazom v triede F12 sa stal Tomáš Ondrej jazdiaci s Mitsubishi Lancer Evo 3, v F11 sa najviac tešil Rastislav Ivanko bojujúci s Renaultom Clio a v F9 bol klasifikovaný iba Gabriel Szenderák a jeho Škoda Favorit. Na rýchlostných skúškach nechýbali ani historické vozidlá. Najlepšie si medzi nimi počínala legenda a šoumen v jednej osobe, Jozef Béreš senior na vozidle Opel Ascona.

Talent a chuť odvážne jazdiť nechýba Tomášovi Ondrejovi. Jeho mladícku vášeň krotí skúsený spolujazdec Marek Podobník.


Niekoľko „naj“ sezóny MSR 2008

* Najviac posádok na štarte: 136 - Start Autó Rally Eger (podujatie bolo súčasťou maďarských majstrovstiev)
* Najdlhšia trať: 606,6 km, Start Autó Rally Eger (Rally Tatry s dĺžkou 857,3 km boli v rámci MSR rozdelené na dve samostatné podujatia)
* Najväčší počet kilometrov rýchlostných skúšok: 176,4 km - Start Autó Rally Eger
* Najväčší výkonnostný progres: Jaro Homola/Alexander Štefuca
* Najväčší smoliari roka: Igor Drotár/Vladimír Bánoci, Grzegorz Grzyb/Przemyslaw Mazur - v boji o titul absolútnych majstrov Slovenska ich zastavila technika
* Najlepšia správa roka: návrat Tibora Cserhalmiho do kolotoča MSR
* Najočakávanejší prírastok do štartového poľa: Škoda Fabia II Maxi sk. F posádky Podhájecký/Siska

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 623
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 551
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 059
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 857
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 606
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 10 210
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 093
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 134
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Dvadsať rokov v NATO.
  2. Ivan Mlynár: Nácek Tomáš Taraba : „Medveď hnedý, vinný vo všetkých bodoch obžaloby“.
  3. Jozef Varga: Krkavci / 48. /
  4. Marek Strapko: Aj za čias Ježiša žili dezoláti
  5. Ondřej Havelka: Starý zákon pohledem poutníka. Bible jako nejstarší cestopis odhalující smysl Cesty 10/11
  6. Rado Surovka: Chameleón prezidentom ?
  7. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (29.3. - 4.4.1924)
  8. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 47 208
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 681
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 493
  4. Juraj Kumičák: Kolaborant 10 533
  5. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 418
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 398
  7. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 7 499
  8. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 7 374
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu