SME

Renault Thalia - slovenské ceny

Nástupca aj u nás mimoriadne úspešného modelu vsadil na krajší dizajn karosérie a pohodlnejší interiér, ale stále si zachováva vysokú mieru praktickosti na čele s veľkým batožinovým priestorom. Navyše príjemným prekvapením je aj cena.

(Zdroj: Renault)

Nástupca aj u nás mimoriadne úspešného modelu vsadil na krajší dizajn karosérie a pohodlnejší interiér, ale stále si zachováva vysokú mieru praktickosti na čele s veľkým batožinovým priestorom. Navyše, príjemným prekvapením je aj cena.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Štyri motory, tri stupne výbavy

Renault montuje do novej Thalie štyri pohonné jednotky. Veľmi populárny štvorvalec 1,4 l s osemventilovou technikou a výkonom 55kW (75 k) definitívne vypadol z ponuky na väčšine trhov. Nahrádza ho modernejší a o čosi menší agregát 1,2 16V. V porovnaní so svojim starším súrodencom, montovaným napríklad do Dacie Sandero a Logan, dosahuje rovnaký výkon 55 kW (75 k) pri rovnakých otáčkach (5500 ot/min), ale nižší krútiaci moment 105 Nm/4250 ot/min (namiesto 112 Nm/3000 ot/min v prípade staršieho 1,4 8V). Vrchol ponuky zážihových pohonných jednotiek predstavuje motor 1,4 16V 72 kW (98 k), známy aj z predchádzajúcej Thalie. Milovníci nafty si majú možnosť vybrať z dvoch výkonových verzií osvedčeného turbodiesela 1,5 dCi a to 48 kW (65 k) alebo 62 kW (84 k). Výbavové stupne sú na výber tri: Authentique, Expression a Privilege.

SkryťVypnúť reklamu

Pod 200 000 korún

Cena Thalie je prijemným prekvapením. V základnej verzii 1,2 16V Authentique stojí akciových 199 000 korún. Okrem dvoch airbagov či ABS ale neponúka takmer nič navyše. Chýba jej aj posilňovač riadenia. Výkonnejší benzínový agregát je v ponuke iba v kombinácii s najbohatším výbavovým stupňom Privilege. Za 291 921 Sk dostanete nielen záruku dynamickejšej jazdy, ale aj manuálnu klimatizáciu, výškovo nastaviteľný volant alebo palubný počítač. Slabšiu z dvoch ponúkaných verzií turbodiesela 1,5 dCi výrobca kombinuje iba s prostredným stupňom Expression, ponúkaným za necelých 304 000 korún, výkonnejšia, dodávaná s najbohatšou výbavou Privilege, výjde na 349 160 Sk.

Opäť prichádza z Turecka

Vývoj automobilu trval dvadsaťšesť mesiacov a Francúzi doň investovali sto miliónov eur. Thalia je výsledkom spolupráce inžinierov z francúzskeho Technocentra s kolegami z Turecka a Rumunska. Vyrábať ju začali v tureckej Burse. Z pásov moderného závodu s ročnou kapacitou 360 000 vozidiel schádza aj Clio III, Clio Grandtour a Mégane sedan.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 823
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 619
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 516
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 163
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 828
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 747
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 740
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Tušš: Dobro vs. zlo
  2. Rado Surovka: Zrátali to korupčníkom
  3. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  4. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  5. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  6. Eva Bachletová: Naše svetlo
  7. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  8. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 115
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 473
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 878
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 583
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 18 818
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 204
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 709
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 6 788
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu