Nástupca aj u nás mimoriadne úspešného modelu vsadil na krajší dizajn karosérie a pohodlnejší interiér, ale stále si zachováva vysokú mieru praktickosti na čele s veľkým batožinovým priestorom. Navyše, príjemným prekvapením je aj cena.
Štyri motory, tri stupne výbavy
Renault montuje do novej Thalie štyri pohonné jednotky. Veľmi populárny štvorvalec 1,4 l s osemventilovou technikou a výkonom 55kW (75 k) definitívne vypadol z ponuky na väčšine trhov. Nahrádza ho modernejší a o čosi menší agregát 1,2 16V. V porovnaní so svojim starším súrodencom, montovaným napríklad do Dacie Sandero a Logan, dosahuje rovnaký výkon 55 kW (75 k) pri rovnakých otáčkach (5500 ot/min), ale nižší krútiaci moment 105 Nm/4250 ot/min (namiesto 112 Nm/3000 ot/min v prípade staršieho 1,4 8V). Vrchol ponuky zážihových pohonných jednotiek predstavuje motor 1,4 16V 72 kW (98 k), známy aj z predchádzajúcej Thalie. Milovníci nafty si majú možnosť vybrať z dvoch výkonových verzií osvedčeného turbodiesela 1,5 dCi a to 48 kW (65 k) alebo 62 kW (84 k). Výbavové stupne sú na výber tri: Authentique, Expression a Privilege.
Pod 200 000 korún
Cena Thalie je prijemným prekvapením. V základnej verzii 1,2 16V Authentique stojí akciových 199 000 korún. Okrem dvoch airbagov či ABS ale neponúka takmer nič navyše. Chýba jej aj posilňovač riadenia. Výkonnejší benzínový agregát je v ponuke iba v kombinácii s najbohatším výbavovým stupňom Privilege. Za 291 921 Sk dostanete nielen záruku dynamickejšej jazdy, ale aj manuálnu klimatizáciu, výškovo nastaviteľný volant alebo palubný počítač. Slabšiu z dvoch ponúkaných verzií turbodiesela 1,5 dCi výrobca kombinuje iba s prostredným stupňom Expression, ponúkaným za necelých 304 000 korún, výkonnejšia, dodávaná s najbohatšou výbavou Privilege, výjde na 349 160 Sk.
Opäť prichádza z Turecka
Vývoj automobilu trval dvadsaťšesť mesiacov a Francúzi doň investovali sto miliónov eur. Thalia je výsledkom spolupráce inžinierov z francúzskeho Technocentra s kolegami z Turecka a Rumunska. Vyrábať ju začali v tureckej Burse. Z pásov moderného závodu s ročnou kapacitou 360 000 vozidiel schádza aj Clio III, Clio Grandtour a Mégane sedan.