SME
Utorok, 4. október, 2022 | Meniny má František

Výstavba tunela Višňové-Dubná Skala by sa mala začať v marci

Tunel Višňové - Dubná Skala by sa mal začať stavať najneskôr v marci 2009, konštatoval vo štvrtok na konferencii Žilinský dopravný uzol šéf Národnej diaľničnej spoločnosti Igor Choma.

ŽILINA 6. novembra (SITA) -

"Som presvedčený, že tretí balík PPP sa zadarí a najneskôr v marci budúceho roku bude podpísaná koncesná zmluva, čo znamená aj okamžitý začiatok stavebný prác," dodal. Pôvodne sa tunel mal začať stavať ešte tento rok. "Sklz spôsobilo to, že bolo treba pripraviť veľmi korektne a dobre koncesnú dokumentáciu, čo nie je jednoduchá vec," reagoval Choma. Pripustil, že stavba bola síce najlepšie pripravená z hľadiska územných a stavebných povolení či geologického prieskumu, ale aj napriek tomu sa nachádza v treťom balíku diaľničných projektov verejno-súkromného partnerstva, pretože sa naraz nedajú stihnúť urobiť všetky koncesné dialógy a všetko čo s tým súvisí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Tunel je podľa riaditeľa žilinskej pobočky Slovenskej správy ciest Ivana Hlavoňa najdôležitejším riešením pre dopravne preťaženú metropolu severozápadného Slovenska. "Žilina je abnormálne dopravne preťažená už tým, že sme do Žiliny dotiahli štvorpruhové vozovky prakticky dnes zo štyroch smerov. A tak všetko to, čo kapacitne prichádza po týchto komunikáciách, sa žiaľbohu prepravuje cez Žilinu," konštatoval. Mestu by mal tiež pomôcť obchvat cez Váh smerom na Strečno okolo automobilky Kia, čím by sa odľahčila doprava od Martina. Stavať by sa mohol už na budúci rok. Pre vodičov je v súčasnosti skúškou trpezlivosti úsek medzi Žilinou a Martinom, kde sa sanuje skalný masív. Práce na deväťkilometrovom úseku by podľa Hlavoňa mali byť skončené do konca tohto roka, ide o investíciu do 300 mil. Sk (9,958 mil. €).

SkryťVypnúť reklamu

Ako ďalej informoval Choma, avizované rozširovanie cesty pod Strečnom v úseku Žilina - Martin, na ktorom by mali začať práce budúci rok, považuje za prínos. "Treba to vnímať tak, že pokiaľ sa postaví tunel a bude sprejazdnená diaľnica, potrvá to minimálne štyri až päť rokov, má teda istú logiku, aby sa rozšírila minimálne na trojpruh cesta, ktorá tam je a aby sa viac sprejazdnila, pretože dopravná intenzita je tam obrovská a naozaj s tým treba niečo robiť," povedal Choma. Bratislava z Košicami bude podľa neho prepojená diaľnicou v rokoch 2012-2013. "Pokiaľ hovoríme o tuneloch, je to naozaj ten rok 2012-2013, pretože tunely sú náročné technické diela, predpokladám, že úseky bez tunelov budú spustené skôr, do roku 2010," informoval. Ohroziť by to nemala ani súčasná finančná kríza. "Samozrejme, kríza má nejaké dopady, v tomto prípade to môže byť paradoxne úplne naopak a finančná kríza môže napomôcť zahraničným investorom, aby mali záujem vložiť peniaze do projektu, ktorý garantuje štát, čo sa môže v tomto prípade javiť veľmi pozitívne a pre projekty PPP veľmi prospešné," podotkol Choma. Diaľnica D3 od Žilinu po hranicu s Poľskom by mala byť podľa neho kompletne spustená tiež v rokoch 2012-2013.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  3. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  4. Dôležitosť duševnej pohody
  5. Druhý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  6. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň
  7. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  8. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  1. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  2. Zuzana Bednárová: V Prešove je ešte veľa vecí na zlepšovanie
  3. Dni nezábudiek prispejú na zachovanie prevádzky Linky dôvery
  4. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  5. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  6. Dôležitosť duševnej pohody
  7. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  8. Metropolis ostáva bez inflačnej doložky
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 7 668
  2. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 260
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 131
  4. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 933
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 5 838
  6. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 5 836
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 082
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 388
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Peugeot 5008

Facelift cenovej politike veľmi nepomohol.


48m
BMW XM

S hmotnosťou vyše 2,7 tony zrýchli na stovku za 4,3 sekundy.


1. okt
Subaru Crosstrek

Konštrukčne nejde o úplne nový model.


30. sep
Renault Megane E-Tech

Fanúšikov elektromobilov môže odradiť len cena.


29. sep

Blogy SME

  1. Robert Puk: Komu ukradol parkovaciu politiku v Bratislave kandidát na primátora Bratislavy Rudolf Kusý?
  2. Ján Marton: Vlčanova politická tragédia sa dokonala na technickom oleji v PL krmivách.
  3. Denisa Tomíková: Nie je vodič ako vodič
  4. Pavel Macko: Nie násiliu v uliciach a extrémistickému teroru!
  5. Eva Gallova: Vtipy, tipy, frky
  6. Marek Kytka: Skvelý Slafkovský, ukážkový gól Tomáša Tatara, či hviezdne duo večera Nečas s Burnsom
  7. Peter Kuchár: Moja cesta do pekla... (I.)
  8. Erik Kriššák: John Stagg - Vlk a pastier
  1. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 166
  2. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 936
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 5 531
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 678
  5. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 3 993
  6. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 723
  7. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 3 435
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 747
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu