Výstavba tunela Višňové-Dubná Skala by sa mala začať v marci

Tunel Višňové - Dubná Skala by sa mal začať stavať najneskôr v marci 2009, konštatoval vo štvrtok na konferencii Žilinský dopravný uzol šéf Národnej diaľničnej spoločnosti Igor Choma.

ŽILINA 6. novembra (SITA) -

"Som presvedčený, že tretí balík PPP sa zadarí a najneskôr v marci budúceho roku bude podpísaná koncesná zmluva, čo znamená aj okamžitý začiatok stavebný prác," dodal. Pôvodne sa tunel mal začať stavať ešte tento rok. "Sklz spôsobilo to, že bolo treba pripraviť veľmi korektne a dobre koncesnú dokumentáciu, čo nie je jednoduchá vec," reagoval Choma. Pripustil, že stavba bola síce najlepšie pripravená z hľadiska územných a stavebných povolení či geologického prieskumu, ale aj napriek tomu sa nachádza v treťom balíku diaľničných projektov verejno-súkromného partnerstva, pretože sa naraz nedajú stihnúť urobiť všetky koncesné dialógy a všetko čo s tým súvisí.

Článok pokračuje pod video reklamou

Tunel je podľa riaditeľa žilinskej pobočky Slovenskej správy ciest Ivana Hlavoňa najdôležitejším riešením pre dopravne preťaženú metropolu severozápadného Slovenska. "Žilina je abnormálne dopravne preťažená už tým, že sme do Žiliny dotiahli štvorpruhové vozovky prakticky dnes zo štyroch smerov. A tak všetko to, čo kapacitne prichádza po týchto komunikáciách, sa žiaľbohu prepravuje cez Žilinu," konštatoval. Mestu by mal tiež pomôcť obchvat cez Váh smerom na Strečno okolo automobilky Kia, čím by sa odľahčila doprava od Martina. Stavať by sa mohol už na budúci rok. Pre vodičov je v súčasnosti skúškou trpezlivosti úsek medzi Žilinou a Martinom, kde sa sanuje skalný masív. Práce na deväťkilometrovom úseku by podľa Hlavoňa mali byť skončené do konca tohto roka, ide o investíciu do 300 mil. Sk (9,958 mil. €).

Ako ďalej informoval Choma, avizované rozširovanie cesty pod Strečnom v úseku Žilina - Martin, na ktorom by mali začať práce budúci rok, považuje za prínos. "Treba to vnímať tak, že pokiaľ sa postaví tunel a bude sprejazdnená diaľnica, potrvá to minimálne štyri až päť rokov, má teda istú logiku, aby sa rozšírila minimálne na trojpruh cesta, ktorá tam je a aby sa viac sprejazdnila, pretože dopravná intenzita je tam obrovská a naozaj s tým treba niečo robiť," povedal Choma. Bratislava z Košicami bude podľa neho prepojená diaľnicou v rokoch 2012-2013. "Pokiaľ hovoríme o tuneloch, je to naozaj ten rok 2012-2013, pretože tunely sú náročné technické diela, predpokladám, že úseky bez tunelov budú spustené skôr, do roku 2010," informoval. Ohroziť by to nemala ani súčasná finančná kríza. "Samozrejme, kríza má nejaké dopady, v tomto prípade to môže byť paradoxne úplne naopak a finančná kríza môže napomôcť zahraničným investorom, aby mali záujem vložiť peniaze do projektu, ktorý garantuje štát, čo sa môže v tomto prípade javiť veľmi pozitívne a pre projekty PPP veľmi prospešné," podotkol Choma. Diaľnica D3 od Žilinu po hranicu s Poľskom by mala byť podľa neho kompletne spustená tiež v rokoch 2012-2013.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  3. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  4. Dva rekordy na druhý pokus
  5. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  6. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu
  9. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  10. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  1. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  2. Company´s autumn in the High Tatras
  3. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  4. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  5. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  6. Dva rekordy na druhý pokus
  7. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  8. Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...
  9. Virtuálne sídlo v Bratislave
  10. Dovolenka snov či chladnička plná jedla? Oslavujte s BILLA
  1. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 895
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 994
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 9 776
  4. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 758
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 445
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 609
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 312
  8. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 7 019
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 6 729
  10. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 5 120

Téma: Slovenské tunely


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zsuzsová bola aj pri podpisovej akcii, ktorá mohla pomôcť Kočnerovi vstúpiť do politiky

Vstup do politiky ohlásil kontroverzný podnikateľ vlani v lete. O mesiac neskôr začal jeho kamarát Tóth zbierať podpisy pre svoju stranu.

Dobré ráno

Dobré ráno: Zúri v Smere občianska vojna?

Hovorí sa o napätí medzi premiérom a šéfom strany Smer.

PLUS

Kde sa vzala treska, vyprážaný syr a omáčka uho

Ako vznikli ikonické pokrmy socializmu.

Neprehliadnite tiež

Renault Megane R.S. dospel, ale baviť sa nezabudol

Systém 4Control sa osvedčil aj v najostrejšej verzii.

Stratili ste doklady k autu? Ako si ich vybaviť

Keď niektoré nájdete, nestrácajú platnosť.

Podcast Za volantom

Za volantom: Oplatí sa auto v plnej výbave alebo drahé auto základnej?

Auto nikdy nie je racionálna kúpa.