Výstavba tunela Višňové-Dubná Skala by sa mala začať v marci

Tunel Višňové - Dubná Skala by sa mal začať stavať najneskôr v marci 2009, konštatoval vo štvrtok na konferencii Žilinský dopravný uzol šéf Národnej diaľničnej spoločnosti Igor Choma.

ŽILINA 6. novembra (SITA) -

"Som presvedčený, že tretí balík PPP sa zadarí a najneskôr v marci budúceho roku bude podpísaná koncesná zmluva, čo znamená aj okamžitý začiatok stavebný prác," dodal. Pôvodne sa tunel mal začať stavať ešte tento rok. "Sklz spôsobilo to, že bolo treba pripraviť veľmi korektne a dobre koncesnú dokumentáciu, čo nie je jednoduchá vec," reagoval Choma. Pripustil, že stavba bola síce najlepšie pripravená z hľadiska územných a stavebných povolení či geologického prieskumu, ale aj napriek tomu sa nachádza v treťom balíku diaľničných projektov verejno-súkromného partnerstva, pretože sa naraz nedajú stihnúť urobiť všetky koncesné dialógy a všetko čo s tým súvisí.

Článok pokračuje pod video reklamou

Tunel je podľa riaditeľa žilinskej pobočky Slovenskej správy ciest Ivana Hlavoňa najdôležitejším riešením pre dopravne preťaženú metropolu severozápadného Slovenska. "Žilina je abnormálne dopravne preťažená už tým, že sme do Žiliny dotiahli štvorpruhové vozovky prakticky dnes zo štyroch smerov. A tak všetko to, čo kapacitne prichádza po týchto komunikáciách, sa žiaľbohu prepravuje cez Žilinu," konštatoval. Mestu by mal tiež pomôcť obchvat cez Váh smerom na Strečno okolo automobilky Kia, čím by sa odľahčila doprava od Martina. Stavať by sa mohol už na budúci rok. Pre vodičov je v súčasnosti skúškou trpezlivosti úsek medzi Žilinou a Martinom, kde sa sanuje skalný masív. Práce na deväťkilometrovom úseku by podľa Hlavoňa mali byť skončené do konca tohto roka, ide o investíciu do 300 mil. Sk (9,958 mil. €).

Ako ďalej informoval Choma, avizované rozširovanie cesty pod Strečnom v úseku Žilina - Martin, na ktorom by mali začať práce budúci rok, považuje za prínos. "Treba to vnímať tak, že pokiaľ sa postaví tunel a bude sprejazdnená diaľnica, potrvá to minimálne štyri až päť rokov, má teda istú logiku, aby sa rozšírila minimálne na trojpruh cesta, ktorá tam je a aby sa viac sprejazdnila, pretože dopravná intenzita je tam obrovská a naozaj s tým treba niečo robiť," povedal Choma. Bratislava z Košicami bude podľa neho prepojená diaľnicou v rokoch 2012-2013. "Pokiaľ hovoríme o tuneloch, je to naozaj ten rok 2012-2013, pretože tunely sú náročné technické diela, predpokladám, že úseky bez tunelov budú spustené skôr, do roku 2010," informoval. Ohroziť by to nemala ani súčasná finančná kríza. "Samozrejme, kríza má nejaké dopady, v tomto prípade to môže byť paradoxne úplne naopak a finančná kríza môže napomôcť zahraničným investorom, aby mali záujem vložiť peniaze do projektu, ktorý garantuje štát, čo sa môže v tomto prípade javiť veľmi pozitívne a pre projekty PPP veľmi prospešné," podotkol Choma. Diaľnica D3 od Žilinu po hranicu s Poľskom by mala byť podľa neho kompletne spustená tiež v rokoch 2012-2013.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 833
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 790
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 033
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 700
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 149
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 007
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 645
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 584
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 345
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 760

Téma: Slovenské tunely


Článok je zaradený aj do ďalších tém Doprava (Senec), Doprava (Trnava), Doprava (Zvolen), Doprava (Trenčín)

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.