.
Tretia generácia vstrekovania Common Rail
Hyundai predstavil dva nové vznetové motory so spoločným označením R. Ide o pohonné jednotky, ktoré parametrami atakujú vrchol svojej objemovej triedy. Oba sú vybavené priamym vstekovaním nafty Common Rail tretej generácie. Palivo sa do valcov dostáva prostredníctvom piezoelektrických vstrekovačov pod tlakom 1800 bar. Agregáty sú ďalej vybavené turbodúchadlami s premenlivou geometriou lopatiek a plnia emisnú normu Euro5.
Spotreba zahalená tajomstvom
Slabšia z dvoch noviniek má objem 2,0 l a dosahuje nadpriemerný výkon 135 kW (184 k). Krútiaci moment dosahuje maximum 392 Nm, rozsah otáčok, pri ktorých vrcholí, zatiaľ výrobca neprezradil. Známa nie je ani spotreba, ale podľa predstaviteľov kórejskej značky má byť najnižšia v danej kategórii. Väčší agregát má rovnako štyri valce, ale objem 2,2 l. Z neho pramení vyšší výkon 147 kW (200 k) a 436 Nm krútiaceho momentu.
Nové motory sa budú montovať do zatiaľ nešpecifikovaných modelov. Dá sa ale očakávať ich montáž do sedanov Sonata a Genesis alebo SUV Sante Fe a ix55.
Autor: fg