SME

Infiniti mieri do Európy

Nové modely Infiniti, určené na európsky trh, majú zvláštny dizajn a klasický japonský interiér. Ich výnimočnosť pramení v jazde a nečakanom zmysle pre športové zvezenie.

Modely Infiniti majú svojský dizajn aj filozofiu. Z modelovej ponuky nás zaujal športový sedan G37.Modely Infiniti majú svojský dizajn aj filozofiu. Z modelovej ponuky nás zaujal športový sedan G37. (Zdroj: Infiniti)

Na prvých jazdách s novými modelmi najviac prekvapila jednoduchá ovládateľnosť a dobrý pocit z vedenia auta.

MARSEILLE, MANE. Nádherný kraj južného Francúzska zmáča od rána dážď a úzke cesty s kvalitným asfaltom majú byť dejiskom veľkej Európskej prezentácie nových modelov značky Infiniti. Japonský výrobca, zrejme povzbudený úspechom konkurenčného Lexusu v Európe, prichádza s celou škálou úplne nových alebo modernizovaných vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Autobusy pre novinárov sú celé potiahnuté fóliou Infiniti a majú prelepený znak Iveco. Každý detail prezentácie je podriadený individualistickej filozofii značky. Na pomery európskeho trhu boli prispôsobené a prepracované všetky modely. Ponuka začína sedanom G37 a z neho odvodeným dvojdverovým G37 Coupé. Našinec pozná Infiniti skôr podľa vozidiel SUV, ktoré zastupuje menšie EX37 a väčšie FX37 alebo FX50S. Ako z označenia vyplýva, Infiniti ponúka dva benzínové motory a štyri typy automobilov. Úzka ponuka verzií a orientácia na benzínové motory má byť vyvážená novými technológiami.

SkryťVypnúť reklamu

V hustom daždi

Prvých 120 kilometrov z Marseille do srdca Provensálska absolvujeme v športovo-úžitkovom EX37. V prietrži mračien a na diaľnici nie je čas vnímať jazdné vlastnosti, snáď iba navigačný systém, ktorý dokáže trojrozmerne zobrazovať mimoúrovňové križovatky. Displej ukazuje presný tvar odbočky, most, zvodidlá a návestia ako v reálnom svete.

Infiniti sa v oblasti reprodukcie zvuku spoľahlo na firmu Bose. Systém pozostáva z jedenástich reproduktorov. Dva z nich (basové) sú umiestnené v ozvučnici objemu 7,7 litra vloženej do rezervného kolesa.

Trochu dlhšie trvá orientácia v prístrojoch a jednotlivých ovládačoch. Kto však sedel v japonskom aute, zvlášť v Nissane, ten zvládne aj Infiniti. Interiér pôsobí prinajmenšom rozporuplne, ako mix všetkých východných značiek. Z dostupnej techniky na palube stíhame využiť aktívny tempomat s udržiavaním vzdialenosti od áut vpredu a dažďový senzor.

SkryťVypnúť reklamu

Bezkľúčový vstup a štartovanie tlačidlom patrí k dobrým zvykom v rámci značky. Holder na kľúč je na ľavo od volantu.

Všetko je inak

Za volant sedanu G37 sadáme s očakávaním mäkkého podvozka a komótnej americkej prevodovky. Od Infiniti, populárneho najmä v spojených štátoch, čakáme čokoľvek, len nie športový ráz a presné ovládanie. Testovací bordový sedan má však manuálnu prevodovku, vypínateľný stabilizačný systém, pohon zadnej nápravy a mimoriadne citlivé riadenie.

Prístrojový panel sedanu a Coupé je rovnaký. Spolu s volantom sa nastavuje aj prístrojový panel. To mu zaručuje vždy dobrú polohu voči volantu a vodičovi.

Páky na radenie pod volantom majú výborný pretekársky tvar. Ani vo veľkom SUV FX50 nie sú nadarmo, lebo ťažké auto jazdí športovo.

SkryťVypnúť reklamu

Stačí pár zákrut a svojsky tvarované auto sa profiluje ako športový sedan. Nový 3,7 litrový šesťvalec reaguje aj v nízkych otáčkach a má celkom príjemný zvuk. Manuálna prevodovka s tvrdším radením pripomína Subaru. Zároveň vzbudzuje pocit, že bez problémov prenesie krútiaci moment 360 Nm.

Súhra aktívneho riadenia s premenlivým prevodovým pomerom riadenia a natáčaním zadných kolies robí svoje. Infiniti G doslova krája zákruty.

Päťlitrový osemvalec s výkonom 390 koní poháňa iba jediný model, FX50. S krútiacim momentom 500 Nm predvedie slušné divadlo, aj keď európske motory s podobným objemom dosahujú vyšší výkon.

O kvalitách a modernej technike motora s výkonom 235 kilowattov (320 koní) svedčí variabilný zdvih ventilov VVEL a fakt, že bude použitý v novom športovom aute Nissan 370 Z. Oproti športovým s benzínovými šesťvalcami bude G37 vážnym konkurentom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Motory počas jazdy nepoužívajú škrtiacu klapku, ale množstvo privádzaného vzduchu reguluje premenlivý zdvih ventilov.

 

Najväčšie a najsilnejšie Infiniti Fx50 má zdvihnutý masív blatníkov. Ich výška výrazne zasahuje do zorného poľa vodiča.

Množstvo vzduchu nasávaného do motora neriadi škrtiaca klapka, ale rôzna výška zdvihu ventila. Rozpačito akurát pôsobili materiály interiéru a unifikované japonské ovládače. Meracie prístroje aj celý panel majú gýčový dizajn. Možno je to vec vkusu, ale interiér Infiniti je skôr funkčný ako pekný.

Z praktických detailov vyčnieva vešiak na oblečenie, integrovaný v hlavovej opierke.

Technika v popredí Dizajn exteriéru aj interiéru oboch SUV nemusí sadnúť väčšine, ale práve v tom je čaro Infiniti, ktoré loví motoristov znudených klasickými zástupcami segmentu. Na rozdiel od rezervovaného názoru na vonkajší prejav nás zaujali jazdné vlastnosti odfiltrované od vplyvu hmotnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Interiér je veľmi svojský, kombinovaný s kožou a nie často používanými farbami. V strede medzi tlačidlami dominujú analógové hodiny.

Kompaktné SUV EX 37 jazdí v zákrutách veľmi suverénne, bez negatívneho dopadu hmotnosti. Jeho kufor veľa neodvezie, ale sedenie vpredu je veľmi pohodlné. Motor cez sedemstupňovú automatickú prevodovku poháňa všetky kolesá.

Napríklad riadenie všetkých štyroch kolies v športových modeloch, systém pripravujúci auto aj posádku na náraz, aktívny tempomat, varovanie pred nárazom alebo parkovací systém s viacerými kamerami. Prvé testovacie Infiniti určite poškrabeme a vyskúšame špeciálny plastický lak, ktorý vraj automaticky zahladí drobné škrabance.

Aktívny radar stráži priestor pred autom, pripravuje auto na náraz alebo sa mu snaží všemožne zabrániť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nový lak karosérie má tvarovú pamäť a mimoriadne elastickú vrstvu. Mierne poškodenia samé zmiznú.

Cestou späť do Marseille sme vyskúšali športové kupé so sedemstupňovou automatickou prevodovkou a aktívnym riadením všetkých kolies. Dvojdverové G37 Coupé doslova krája zákruty a na stokilometrovej trase s väčším podielom diaľnice dosiahlo zaujímavú priemernú spotrebu 10,4 litra na 100 kilometrov.

Sedemstupňová prevodovka radí plne automaticky alebo manuálne, ale vždy komfortne. Páky radenia pod volantom majú dobrý tvar. Prevodovku sme vyskúšali vo všetkých modeloch a hoci nie je vyslovene športová, nemôžeme ju označiť za lenivú.

Konkurencia BMW? O výnimočnosti značky hovorí plánovaný predaj 70 až 80 áut v Českej republike. Na našom a českom trhu môže urobiť škrt plánom predaja individuálny dovoz z Ameriky za nízke ceny. „Máte pravdu, vieme o individuálnom dovoze. My ponúkneme európske verzie, servis , záruky a asistenčné služby,“ povedal Jindřich Nevrla, Managing Director Auto Palace Group. Importérska spoločnosť z Čiech bude dovážať značku Infiniti aj na Slovensko. Ceny budú približne o tri percentá nižšie ako u BMW, s ktorým sa chce Infiniti porovnať. Po prvých stovkách kilometrov môžeme potvrdiť podobné dynamické naladenie japonskej značky. Prístup k materiálovému inžinierstvu a ovládaniu vozidla je v Mníchove iný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Cestu hradila spoločnosť Auto Palace Group.

Technické údaje

Model G37 G37 Coupé EX37 FX37(S) FX50S

Karoséria sedan kupé SUV SUV SUV

Batožinový priestor (l) 450 275 340 410 410

Dĺžka (mm) 4780 4660 4640 4870 4870

Rázvor (mm) 2850 2850 2800 2890 2890

Hmotnosť (mm) 1709 1706 1876 2012 2121

Motor 3,7 V6 3,7 V6 3,7 V6 3,7 V6 5,0 V8

Výkon(kW/k) 235/320 235/320 235/320 235/320 286/390

Krútiaci moment (Nm) 360 360 360 360 500

Spotreba (l/100km) 10,5 -10,9 10,4 -10,5 11,2 12,0 13,0

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Emisie CO2 (g/km) 249 -257 247 -249 267 284 310

Zrýchlenie 0- 100 km/h (S) 5,8 – 6,0 5,8 -5,9 6,4 6,8 5,8

Technické novinky

SCRATCH SHIELD PAINT Špeciálna Elastická vrstva laku s tvarovou pmäťou hladkého povrchu. Mikro škrabance sa automaticky zacelia.

VVEL Variable valve Event and Lift – pomocou excentrického mechanizmu sa mení dĺžka zdvihu sacích ventilov. Systém nahradil funkciu klasickej škrtiacej klapky.

4WAS Riadenie všetkých kolies. V závislosti od rýchlosti sa natáčajú aj zadné kolesá a variabilne sa mení prevodový pomer riadenia predných kolies.

Around view monitor Parkovací systém využíva viacero kamier vpredu aj vzadu. Farebný displej zobrazí pohľad na ktorúkoľvek stranu vozidla

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 383
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 398
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 041
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 156
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 790
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 622
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 566
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 035
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  2. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  3. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  4. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  5. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  6. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  7. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  8. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 40 053
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 680
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 364
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 803
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 312
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 075
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 464
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 497
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu