SME

Mitsubishi Outlander vyhovuje tiež s benzínom

Najpredávanejšie SUV automobilky Mitsubishi jazdí s prevodovkou CVT komfortne. Radenie na volante je viac praktické, než športové. Benzínová verzia s automatom je v teréne lepšia ako diesel.

Mitsubishi Outlander má z trojičiek najkrajšiu čelnú masku a dobre nastavený podvozok. Benzínová  verzia má podstatne vyššiu svetlú výšku.Mitsubishi Outlander má z trojičiek najkrajšiu čelnú masku a dobre nastavený podvozok. Benzínová verzia má podstatne vyššiu svetlú výšku. (Zdroj: autor)

Najpredávanejšie SUV automobilky Mitsubishi jazdí s prevodovkou CVT komfortne. Radenie na volante je viac praktické, než športové. Benzínová verzia s automatom je v teréne lepšia ako diesel.

BRATISLAVA, BREZNO. Veľa motoristov, najmä milovníkov terénu nechce ani počuť o automatickej prevodovke vo vzťahu k výletom do prírody. Vo vozidlách SUV, ktoré sú prioritne zamerané na jazdu po bežných cestách je automat vhodným riešením. Amatérom sa budú terénne nerovnosti ľahšie prekonávať s automatom, najmä ak pohon všetkých kolies riadi elektronika. Nešikovný vodič veľmi často ničí už aj v ľahkom teréne spojku. Navyše vo verzii s prevodovkou CVT sa bude ľahšie pohybovať v ranných zápchach.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Do kopca preraďujte manuálne Ponúkaná prevodovka s plynulou zmenou prevodu a možnosťou manuálneho radenia na volante prináleží k dvom najvyšším stupňom vybavenia. Z toho jasne vyplýva zameranie na motoristov, ktorí v tomto type auta hľadajú v prvom rade komfort a ticho benzínového motora. Objemný štvorvalec sa prihlási oslovo vtedy, keď ho prevodovka vyprovokuje do vysokých otáčok. Podľa nášho názoru, automatický režim je dobrý v meste a na rovných cestách. V zákrutách a v kopcoch treba jednoznačne prejsť na radenie pod volantom. Vyvarujete s atak zbytočnému nárastu otáčok vo výjazde zo zákruty.

 

Mimo asfaltových ciest sme radšej využívali manuálne radenie na volante. Prevodovka CVT pekne drží zvolený prevodový pomer. Celkovo ich je sedem.

SkryťVypnúť reklamu

Komfortné radenie prevodovky CVT Na horskom priechode Čertovica sme vyskúšali oba možné spôsoby. Rozdiel v spotrebe bol asi liter na sto kilometrov v prospech manuálneho radenia. Na rôznu závislosť od rýchlosti si treba jednoducho zvyknúť a akceptovať, že motor niekedy drží konštantné otáčky a auto zrýchľuje tak, že sa mení prevod.

Pravá páka slúži na zaradenie vyššieho stupňa. Dlhším podržaním sa funkcia manuálneho preradenia vypína.

Skúsenosť Mitsubishi so športovými autami vidieť a cítiť na ideálnom tvare pák pod volantom. Majú výborný tvar, polohu a sú v prijateľnom dosahu prstov. Ďalšou výhodou je ich statická poloha voči volantu. Sú dosť široké na to, aby sa dalo radiť aj mierne vychýleným volantom.

SkryťVypnúť reklamu

Páky radenia pod volantom majú dobrý tvar a našťastie sa neotáčajú s volantom.

Páky až tak provokujú, že po ich stlačení by sme čakali extrémne rýchle preradenie a kopnutie do sedadla. V skutočnosti radí prevodovka stredne rýchlo a hlavne komfortne. Presne tak ako sa dá v tomto type auta čakať. Benzín alebo diesel Kombinácia prevodovky CVT a benzínového motora znamená v porovnaní s naftovými verziami vyššiu spotrebu. Pri objemnom štvorvalci stredného výkonu treba počítať so spotrebou okolo desiatich litrov benzínu. Daňou za komfort je nižšia účinnosť prevodovky v porovnaní s manuálnou, pretože s ňou Outlander zrýchľuje o 1,2 sekundy rýchlejšie.

Outlander je auto vhodné na vidiek a dlhé cesty. Veľa ľudí s ním v úlohe manažérskeho auta brázdi aj mesto. Potom je prevodovka CVT dobrá voľba.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Výhody testovanej kombinácie v porovnaní s naftovou sú vo vyššej svetlosti podvozka, ľahšej manévrovateľnosti a nižšej pohotovostnej hmotnosti. Základná cena rovnako vybavených modelov je na tej istej úrovni. Napriek tomu nepovažujeme za jednoznačného favorita naftový motor. Za zváženie stojí prešetriť možnosť legálneho LPG zariadenia.

Mitsubishi Outlander 2,4 MIVEC CVT Intense+ Cena modelu od 879 900 korún (29 207 eur)

Cena testovanej verzie od 1 029 900 korún (34 186 eur)

Motor 2,4 MIVEC

Typ benzínový štvorvalec DOHC 16V

Uloženie priečne

Zdvihový objem (cm3) 2360

Výkon (kw/k) 125/170

Pri otáčkach (ot./min.) 6000

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Krútiaci moment (Nm) 232

Pri otáčkach (ot./min) 4100

Kilogramový výkon (kg/k) 9,74

Litrový výkon (k/l) 72

Emisná norma EURO 4

Karoséria

Typ SUV

Počet dverí 5

Pneumatiky 225/55 R18

Prevodovka

Typ CVT

Počet stupňov 6 pozícií

Poháňané kolesá predné/všetky

Podvozok

Svetlosť podvozka (mm) 210

Priemer otočenia (m) 10,6

Prejazdový uhol (stupne) 19,5

Nájazdový uhol (stupne) 22

Výjazdový uhol (stupne) 21

Rozmery, hmotnosti, objemy

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rázvor náprav (mm) 2670

Dĺžka (mm) 4640

Širka (mm) 1800

Výška (mm) 1720

Pohotovostná hmot (kg) 1660

Užitočná hmotnosť (kg) 620

Batožinový priestor (l) 541 -589

Objem pal. nádrže (l) 63

Prevádzkové hodnoty

Zrýchlenie (s) 10,8

Maximálna rýchlosť (km/h) 190

Spotreba mesto (l/100 km) 12,6

mimo mesto (l/100 km) 7,5

kombinácia (l/100 km) 9,3

v teste (l/100 km) 10,2

emisie CO2 (g/km) 222

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 531
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 410
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 062
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 781
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 629
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 588
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 024
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  2. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  3. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  4. Vladimír Bojničan: Malé zamyslenie sa na “Veľkú noc”
  5. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  6. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  7. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  8. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 39 469
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 697
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 370
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 811
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 322
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 083
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 468
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 504
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu