Mitsubishi Outlander vyhovuje tiež s benzínom

Najpredávanejšie SUV automobilky Mitsubishi jazdí s prevodovkou CVT komfortne. Radenie na volante je viac praktické, než športové. Benzínová verzia s automatom je v teréne lepšia ako diesel.

Mitsubishi Outlander má z trojičiek najkrajšiu čelnú masku a dobre nastavený podvozok. Benzínová verzia má podstatne vyššiu svetlú výšku.(Zdroj: autor)

Najpredávanejšie SUV automobilky Mitsubishi jazdí s prevodovkou CVT komfortne. Radenie na volante je viac praktické, než športové. Benzínová verzia s automatom je v teréne lepšia ako diesel.

BRATISLAVA, BREZNO. Veľa motoristov, najmä milovníkov terénu nechce ani počuť o automatickej prevodovke vo vzťahu k výletom do prírody. Vo vozidlách SUV, ktoré sú prioritne zamerané na jazdu po bežných cestách je automat vhodným riešením. Amatérom sa budú terénne nerovnosti ľahšie prekonávať s automatom, najmä ak pohon všetkých kolies riadi elektronika. Nešikovný vodič veľmi často ničí už aj v ľahkom teréne spojku. Navyše vo verzii s prevodovkou CVT sa bude ľahšie pohybovať v ranných zápchach.

Do kopca preraďujte manuálne

Ponúkaná prevodovka s plynulou zmenou prevodu a možnosťou manuálneho radenia na volante prináleží k dvom najvyšším stupňom vybavenia. Z toho jasne vyplýva zameranie na motoristov, ktorí v tomto type auta hľadajú v prvom rade komfort a ticho benzínového motora. Objemný štvorvalec sa prihlási oslovo vtedy, keď ho prevodovka vyprovokuje do vysokých otáčok. Podľa nášho názoru, automatický režim je dobrý v meste a na rovných cestách. V zákrutách a v kopcoch treba jednoznačne prejsť na radenie pod volantom. Vyvarujete s atak zbytočnému nárastu otáčok vo výjazde zo zákruty.

 

Mimo asfaltových ciest sme radšej využívali manuálne radenie na volante. Prevodovka CVT pekne drží zvolený prevodový pomer. Celkovo ich je sedem.


Komfortné radenie prevodovky CVT

Na horskom priechode Čertovica sme vyskúšali oba možné spôsoby. Rozdiel v spotrebe bol asi liter na sto kilometrov v prospech manuálneho radenia. Na rôznu závislosť od rýchlosti si treba jednoducho zvyknúť a akceptovať, že motor niekedy drží konštantné otáčky a auto zrýchľuje tak, že sa mení prevod.

Pravá páka slúži na zaradenie vyššieho stupňa. Dlhším podržaním sa funkcia manuálneho preradenia vypína.

Skúsenosť Mitsubishi so športovými autami vidieť a cítiť na ideálnom tvare pák pod volantom. Majú výborný tvar, polohu a sú v prijateľnom dosahu prstov. Ďalšou výhodou je ich statická poloha voči volantu. Sú dosť široké na to, aby sa dalo radiť aj mierne vychýleným volantom.

Páky radenia pod volantom majú dobrý tvar a našťastie sa neotáčajú s volantom.


Páky až tak provokujú, že po ich stlačení by sme čakali extrémne rýchle preradenie a kopnutie do sedadla. V skutočnosti radí prevodovka stredne rýchlo a hlavne komfortne. Presne tak ako sa dá v tomto type auta čakať.

Benzín alebo diesel

Kombinácia prevodovky CVT a benzínového motora znamená v porovnaní s naftovými verziami vyššiu spotrebu. Pri objemnom štvorvalci stredného výkonu treba počítať so spotrebou okolo desiatich litrov benzínu. Daňou za komfort je nižšia účinnosť prevodovky v porovnaní s manuálnou, pretože s ňou Outlander zrýchľuje o 1,2 sekundy rýchlejšie.

Outlander je auto vhodné na vidiek a dlhé cesty. Veľa ľudí s ním v úlohe manažérskeho auta brázdi aj mesto. Potom je prevodovka CVT dobrá voľba.

Výhody testovanej kombinácie v porovnaní s naftovou sú vo vyššej svetlosti podvozka, ľahšej manévrovateľnosti a nižšej pohotovostnej hmotnosti. Základná cena rovnako vybavených modelov je na tej istej úrovni. Napriek tomu nepovažujeme za jednoznačného favorita naftový motor. Za zváženie stojí prešetriť možnosť legálneho LPG zariadenia.

Mitsubishi Outlander 2,4 MIVEC CVT Intense+

Cena modelu od 879 900 korún (29 207 eur)
Cena testovanej verzie od 1 029 900 korún (34 186 eur)
Motor 2,4 MIVEC
Typ benzínový štvorvalec DOHC 16V
Uloženie priečne
Zdvihový objem (cm3) 2360
Výkon (kw/k) 125/170
Pri otáčkach (ot./min.) 6000
Krútiaci moment (Nm) 232
Pri otáčkach (ot./min) 4100
Kilogramový výkon (kg/k) 9,74
Litrový výkon (k/l) 72
Emisná norma EURO 4
Karoséria
Typ SUV
Počet dverí 5
Pneumatiky 225/55 R18
Prevodovka
Typ CVT
Počet stupňov 6 pozícií
Poháňané kolesá predné/všetky
Podvozok
Svetlosť podvozka (mm) 210
Priemer otočenia (m) 10,6
Prejazdový uhol (stupne) 19,5
Nájazdový uhol (stupne) 22
Výjazdový uhol (stupne) 21
Rozmery, hmotnosti, objemy
Rázvor náprav (mm) 2670
Dĺžka (mm) 4640
Širka (mm) 1800
Výška (mm) 1720
Pohotovostná hmot (kg) 1660
Užitočná hmotnosť (kg) 620
Batožinový priestor (l) 541 -589
Objem pal. nádrže (l) 63
Prevádzkové hodnoty
Zrýchlenie (s) 10,8
Maximálna rýchlosť (km/h) 190
Spotreba mesto (l/100 km) 12,6
mimo mesto (l/100 km) 7,5
kombinácia (l/100 km) 9,3
v teste (l/100 km) 10,2
emisie CO2 (g/km) 222

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  2. Kreditná karta – áno alebo nie
  3. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  3. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  4. Kreditná karta – áno alebo nie
  5. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  6. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  8. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  9. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  10. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 754
  2. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 19 221
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 18 509
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 732
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 195
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 693
  7. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 5 398
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 877
  9. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 3 881
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 063

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Útočí na novinárov, s jeho menom sa spája viac ako desať káuz. Kto je Kočner

Podnikateľa v stredu pre kauzu zmenky a daňové úniky zadržala polícia.

Stĺpček Jakuba Fila

Zadržali Kočnera. Hoci platí prezumpcia neviny, treba povedať konečne

K rozsudku je dlhá cesta.

DOMOV

Aktivitou v parlamente nesrší, politickú budúcnosť má Kaliňák už spečatenú

V Smere je stále veľmi silný, hovorí o Robertovi Kaliňákovi politológ.

Neprehliadnite tiež

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.