SME
Štvrtok, 11. august, 2022 | Meniny má Zuzana

Slovenskí šoféri majú ešte leto

Podľa prieskumu spoločnosti Goodyear väčšina slovenských vodičov stále jazdí na letných pneumatikách. Tí, ktorí už prezuli, majú dobrý stav dezénu.

(Zdroj: Rastislav Chvála)

BRATISLAVA, KOŠICE. Nočné teploty už pravidelne klesajú pod 7°C, čo je teplota, pri ktorej prestávajú letné pneumatiky poskytovať optimálne jazdné vlastnosti. Väčšina slovenských vodičov ale stále jazdí na letných pneumatikách. Vyplynulo to z akcie „Kontrola pneumatík“, ktorú v predošlých dňoch realizoval výrobca Goodyear v Bratislave a Košiciach.

Väčšina ešte neprezula

Pri akcii bolo skontrolovaných 800 náhodne vybraných automobilov, z ktorých až 70,2 % malo obuté letné, 28,4 % zimné a 1,4 % celoročné pneumatiky. Čo sa týka regionálneho porovnania, z bratislavských vodičov 67,5 % ešte stále používa letné pneumatiky, v Košiciach je to až 73 % vodičov.

Slovenskí vodiči svoje auto prezúvajú na zimné pneumatiky až vtedy, keď napadne prvý sneh. Častým dôvodom, prečo vodiči svoje auto neprezúvajú už v októbri, sú relatívne vysoké teploty počas dňa a obava, že by sa zimné pneumatiky mohli poškodiť a znehodnotiť. „To nie je pravda a tých pár teplých dní nemôže pneumatike nijako ublížiť,“ povedala Markéta Valtrová z Goodyear.

Nepodceňujte hĺbku dezénu

Minimálna hĺbka dezénu 4mm je pri zimných pneumatikách veľmi dôležitá, preto by vodiči mali jej kontrole počas zimných mesiacov venovať dostatočnú pozornosť. „Nielen z našich technických dát, ale aj z testov nezávislých inštitúcií vyplýva, že pri zimnej pneumatike s dezénom nižším ako 4mm výrazne klesá záber pneumatiky, jej brzdná dráha a objem vody, ktorý je schopná odviesť,“ povedala Markéta Valtrová.

Goodyear sa zameral aj na túto skutočnosť a pri automobiloch vybavených zimnými pneumatikami kontroloval aj hĺbku dezénu. Z 227 automobilov so zimnými pneumatikami spĺňalo minimálnu hranicu 4mm 207 automobilov (91,2 %) a hĺbku dezénu nižšiu ako 4 mm malo 20 automobilov (8,8 %). Zo všetkých kontrolovaných automobilov malo len 25,9 % zodpovedajúce pneumatiky, ktoré počas zimných mesiacov poskytujú optimálne jazdné vlastnosti.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  2. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  3. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  4. Prehľad a automatizácia
  5. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  7. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Trenčín potrebuje nový impulz!
  2. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  3. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Dopyt v Bratislave mierne klesol, ceny však stále rástli
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 12 723
  2. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 10 985
  3. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 9 673
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 356
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 7 179
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 4 380
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 3 790
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 2 876
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hlavný akcionár finančnej skupiny Arca Capital Rastislav Velič.

Finančná skupina prežila dva roky s obrovskými dlhmi. Veritelia z nej chcú dostať viac peňazí.


10 h
Peter Schutz.

Z Arcy zrejme vyvádzali milióny už pred bankrotom.


13 h
Donedávna najväčšie šance stať sa kardinálom mal košický gréckokatolícky arcibiskup Cyril Vasiľ.

Kardinálov - voliteľov pápeža býva okolo 120.


9. aug
Logo podcastu Dobré ráno.

Majú inštitúcie jasno v uplatňovaní sankcií?


a 1 ďalší 2 h

Neprehliadnite tiež

BMW M440i Gran Coupe pred centrálou značky v Mníchove.

Na konci 50. rokov značke hrozil zánik.


19 h
Volkswagen Phaeton druhej generácie a koncept Porsche Cayenne Convertible.

Do výroby sa nedostali, skončia v múzeu.


8. aug
Seat Leon

Pri drahších modeloch majú Slováci slabosť na SUV.


5. aug
Nissan Qashqai a Škoda Karoq

Karoq je stále dobrým autom, Qashqai sa vrátil vo veľkom štýle.


5. aug

Blogy SME

  1. Jan Pražák: Vražedná polyamorie
  2. Michal Legíň: Cesta hrdinov SNP 2021 - 10. časť
  3. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave
  4. Petronela Čellárová: Stále neverím
  5. Miroslav Galovič: Cykloleto 2022. Časť 1 - Kalvária pri vodnom diele.
  6. Anton Kaiser: Ráno pod Hrušovom
  7. Maťo Chudík: Ticho
  8. Ján Škerko: Ranený ruský medveď najprv mrmlal, potom fučal a teraz už reve
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 128 705
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 19 529
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 11 529
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 10 672
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 7 470
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 4 081
  7. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 3 832
  8. Ingrid Tkáčiková: Poslanec Kuriak, ďakujem, že viem to, čo na Slovensku nechcem 3 325
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu