Ford Fusion dostane nástupcu oveľa neskôr ako Fiesta. Podľa britského magazínu Auto Express nový B-Max bude mať výstavnú premiéru na jesennom autosalóne vo Frankfurte.
Ako už zo samotného názvu Ford B-Max vyplýva, na rozdiel od predchodcu sa novinka zaradí do rýchlo expandujúcej kategórie kompkatných MPV, kde chce konkurovať súčasným lídrom segmentu Opel Meriva a Renault Modus. Vozidlo postavené na platforme novej Fiesty sa zaradí pod model C-Max, ktorý s príchodom ďalšej generácie podrastie a v novom prevedení už bude ponúkať päť alebo sedem miest na sedenie.
Variabilný ako C-Max a štýlový ako Fiesta
Ako ďalej píše britský magazín Auto Express, hlavný dôraz pri navrhovaní vozidla konštruktéri kladú na variabilitu kabíny. Od súrodenca C-Max prevezme "kĺzavé" zadné sedadlá, vďaka ktorým si zadní pasažieri budú môcť podľa potreby zvoliť viac miesta pre nohy alebo batožinu. Vzhľadom na predĺžený rázvor náprav v porovnaní s Fiestou, vzadu sa pohodlne odvezú minimálne dvaja dospelí pasažieri s množstvom miesta pre nohy aj hlavu. Predná časť kabíny bude štylisticky vychádzať z Fiesty, s rovnako silným dôrazom na kvalitu. Novinkou má byť centrálny otočný ovládač na spôsob systému iDrive od BMW, s ktorým ako prvý príde nový Ford C-Max.
Litrové turbo motory
Najzaujímavejšie informácie sa týkajú motorovej palety. Ford určite nezaostane za súčasnou módnou vlnou „downsizingu“ a pracuje na celej palete malých prepĺňaných agregátov a priamym vstrekovaním paliva. Redaktorom magazínu Auto Express sa podarilo zistiť , že základ motorovej palety modelu B-Max by mal tvoriť prepĺňaný litrový benziňák s výkonovým rozpätím od 90 k do 110 k. Do úvahy prichádza tiež prepĺňaný štvorvalec objemu 1.6 l s výkonom 148 k. Fanúšikovia naftového pohonu sa môžu tešiť na obľúbený agregát 1.6 TDCi v dvoch známych výkonových prevedeniach (90 k a 110 k). Chýbať nebude tiež "zelená" verzia Econetic s veľmi nízkymi emisiami CO2.
Made i Romania
Produkcia modelu B-Max odštartuje v roku 2010 v juhorumunskej fabrike Craiova, ktorá sa má stať v budúcnosti pilierom produkcie automobilky Ford v Európe. Prvý rok fabrika plánuje vyrobiť 100.000 kusov, ale celková kapacita by sa mala neskôr vyšplhať na 300.000 automobilov ročne.