Zo 65 hlasujúcich porotcov dalo až 39 maximálny počet desať bodov práve malej Toyote. Veľmi lichotivú druhú priečku získal Citroën C5. Až za ním skončil nový superšportový automobil Nissan GT-R, ale aj európsky rival Audi A4.
Dokonca Jaguar
Do elitnej desiatky prekĺzli ešte ďalšie dva výrobky zo starého kontinentu - Jaguar XF a Európske auto roka 2008 a Fiat 500. Zaujímavosťou je, že Audi ani Jaguar sa do finále prebiehajúcej ankety o Európske auto roka 2009 nedostali.
Hodnotenie podobné Európe
Anketa Japan Car of the Year (JCOTY) existuje od roku 1980. Jej systém hodnotenia je veľmi podobný európskemu. Z 25 bodov, ktoré má k dispozícii každý člen poroty, svojmu favoritovi udelí desať a zvyšných pätnásť prerozdelí medzi ďalšie štyri automobily. Do ankety sa môžu zapojiť modely, ktoré sa v Japonsku začali predávať v časovom intervale od 1. novembra predošlého do 31. októbra aktuálneho roku, v ktorom sa vyhlasujú výsledky. Vlani sa z triumfu tešila Honda Fit (Jazz).
V Japonsku majú dve podobné ankety
V krajine vychádzajúceho slnka existuje okrem Japan Car of the Year aj ďalšia, prestížnejšia anketa, ktorú zastrešuje organizácia RJC - Konferencia japonských automobilových konštruktérov a novinárov. Táto každoročne okrem „auta roka" (titul pre rok 2008 získala Mazda 2/Demio) vyhlasuje aj najlepšie dovážané auto roka (aktuálne Peugeot 207), technológiu roka (motory TSI od VW), udeľuje špeciálnu cenu (pre rok 2008 ju získala Mazda CX7 ako najlepšie SUV) a nepravideľne vyhlasuje aj osobnosť roka (naposledy vlani bol ocenený prezident Suzuki, Hiroshi Tsuda).
K záveru sa blíži aj anketa Európske auto roka 2009. Ktorý zo sedmičky finalistov - Alfa Romeo MiTo, Citroën C5, Ford Fiesta, Opel Insignia, Renault Mégane, Škoda Superb, VW Golf - získa prestížny titul, sa dozvieme už na budúci týždeň.