Darček k storočnici
Pán Abarth by 15. novembra oslávil sté narodeniny. Na jeho počesť Fiat pripravil špeciálnu limitovanú verziu oživenej legendy - Fiatu 500 Abarth. Exkluzívny model nesie označenie „DA 0 A 100“ a vyrobia z neho iba 101 kusov. Automobil vychádza z verzie Opening Edition. Poháňa ho benzínový turbomotor T-JET s objemom 1,4 l, s fantastickým výkonom 118 kW (160 k) a najvyšším krútiacim momentom 230 Nm. Našťastie, exkluzivita tejto verzie nekončí iba pri špeciálnom šedom laku karosérie a zliatinových diskoch kolies s priemerom 17 palcov.
Vyladená technika
Vďaka kratšiemu sprevodovaniu zvládne Fiat 500 Abarth DA 0 A 100 v porovnaní s bežným Abarthom šprint z 0 na 100 km/h o symbolickú jednu desatinu sekundy rýchlejšie. Trvá mu to presne 7,3 s. Pohonná jednotka dostala bavlnený vzduchový filter BMC. Horúcu hlavu vodiča krotí posilnený brzdový systém vybavený vŕtanými kotúčmi a novými doštičkami. Športový výfuk, ktorý má autu dodať ešte agresívnejší zvuk, ústi až štvoricou okrúhlych koncoviek.
Abarth má korene v Rakúsku
Karl Abarth sa narodil v roku 1908 vo Viedni. Ako mladý muž odišiel pracovať do Talianska, konkrétne do mesta Castagna, kde pôsobil ako konštruktér bicyklových a motocyklových rámov. Po návrate späť do Rakúska spolupracoval na vývoji športových automobilov napríklad aj s Ferninandom Porsche. Sám sa aktívne venoval motoristickému športu. Kariéru však ukončil už vo veku 30 rokov po vážnej havárii v Juhoslávii.
Od roku 1971 pod krídlami Fiatu
Karl opäť odišiel do Talianska a získal talianske občianstvo, kvôli ktorému používal meno Carlo. Ako majiteľ spoločnosti Italian Porsche Konstruktionen sa podieľal aj na vývoji prototypu pre F1. Až v roku 1949 v Turíne založil spolu s Armandom Scagliarinim manufaktúru Abarth. Firma s typickým škorpiónom v logu sa preslávila najprv kvalitnými športovými výfukmi, neskôr aj stavbou pretekárskych vozidiel. Abarth svoju spoločnosť v roku 1971 predal Fiatu a vrátil sa späť do Viedne. Zomrel v októbri roku 1979.