O jediný bod Opel - súčasť koncernu General Motors - sa z prestížneho titulu teší po dlhých 22 rokoch (v roku 1987 zvíťazil Opel Omega). Radosť majú aj vo Veľkej Británii. Tu sa autá Opel predávajú pod značkou Vauxhall a ocenenie preto patrí aj jej. Triumf to bol skutočne tesný, Insignia len o jediný bod porazila Ford Fiesta, ktorý s celkovým súčtom 320 bodov obsadil druhú pozíciu. Bronz si z náročného finále odnáša VW Golf. Od poroty si vyslúžil 223 bodov. Podľa oficiálnych informácií hlasujúci na víťazovi ocenili najmä nové technológie Opel Eye a Flex Ride i fakt, že zákazníci môžu od novinky očakávať prémiovú kvalitu za rozumnú cenu. V roli „porazených“ tentoraz zostali Alfa Romeo MiTo, Citroen C5, Renault Mégane a Škoda Superb.
Ako sa volilo? Každý z 59 porotcov mal vo finále k dispozícii 25 bodov, ktoré rozdelil medzi minimálne päť zo siedmich finalistov. Maximálny počet bodov pre jedno auto bol 10. Zároveň s udelením bodov musel porotca zdôvodniť, prečo dal konkrétnemu vozidlu daný počet bodov. Automobil s najvyšším počtom bodov zvíťazil. Anketu Európske Auto roka od roku 1964 organizuje sedem popredných európskych časopisov - taliansky Auto, britský Autocar, holandský Autovisie, francúzsky L'Automobile Magazine, švédsky Vi Bilägare, nemecký Stern a španielsky Autopista. Historicky prvým víťazom bol Rover 2000.
Európske Auto roka 2009: 1. Opel/Vauxhall Insignia 321 bodov
2. Ford Fiesta 320
3. VW Golf 223
4. Citroen C5 198
5. Alfa Romeo MiTo 148
6. Škoda Superb 144
7. Renault Mégane 121
Autor: fg