SME

TEST: Volkswagen Scirocco oprášil históriu. Ktorá verzia je rýchlejšia?

Nové Scirocco ťaží z kvalitatívnych predností Golfa, jazdné vlastnosti sú športovejšie a dizajn emotívnejší.

Volkswagen Scirocco je vydarené športové auto na bežné jazdenie. Na plné športové vyžitie by potrebovalo iné nastavenie elektroniky. Slabšia verzia 1,4 TSI je na okruhu iba o málo pomalšia ako dvojliter.Volkswagen Scirocco je vydarené športové auto na bežné jazdenie. Na plné športové vyžitie by potrebovalo iné nastavenie elektroniky. Slabšia verzia 1,4 TSI je na okruhu iba o málo pomalšia ako dvojliter. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

EURORING, BRATISLVA. Novodobá interpretácia legendárneho auta prináša úsmev na tvári šoféra. Radosť zo športovej jazdy mu môže prekaziť veľa elektroniky.

Ponuka nemeckej značky Volkswagen stojí na minulosti a dobre osvedčených menách. Základnými piliermi značky sú modely Passat, Golf, Polo a Jetta, teda všetko názvy historicky úspešných modelov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ich úspech závisí iba od toho, či dokážu v modernej podobe zveľaďovať výhody predchodcov. Výrobca kedysi ľudových áut zablúdil do luxusnej triedy a čoraz viac mu v ponuke chýbalo normálne športové auto na každý deň. Jedinú možnosť naplnenia tejto požiadavky dával návrat k legende menom Scirocco.

SkryťVypnúť reklamu

Nový Volkswagen Scirocco nemá až tak emotívny dizajn ako talianske autá, ale na pomery nemeckej konzervatívnej značky je šťavnaté a športovo strihnuté. Na rozdiel od Golfa, s ktorým má podobnú masku, majiteľovi siaha ledva po bradu.

Nižšia karoséria má príjemne seknutý zadok s objemným a veľmi hlbokým kufrom. Nastupovanie dopredu aj dozadu uľahčujú široké dvere, ktoré potrebujú viac miesta na parkovisku. Rovnako viac miesta by potrebovalo koleno šoféra, ktorému prekáža trojuholník na stredovom tuneli.

Ako v korýtku Športové sedadlá prinášajú vzácny pomer medzi príjemným komfortným sedením a športovými korýtkami. Aj na maďarskom pretekárskom okruhu Euroring, kde sme autá testovali, sme nemali pocit, že by mali byť lepšie tvarované. Kvalita spracovania interiéru, rozmiestnenie ovládacích prvkov a tvar volantu sú tradične na vysokej úrovni, dokonca o triedu vyššie než sme čakali. Niekomu môže prekážať podobnosť, ba až zhoda s interiérom šiestej generácie Golfa. Na druhej strane športové Scirocco využíva to dobré z Golfa. Z dvoch skúšaných verzií sa nám zdali na dotyk príjemnejšie látkové sedadlá lacnejšej verzie so slabším motorom 1,4 TSI.

SkryťVypnúť reklamu

Sedadlá znesú aj najtvrdšie nároky. Poskytujú veľmi dobrý kompromis medzi komfortom a držaním tela. Aby vás na diaľnici neboleli kríže, treba prestaviť bedrovú opierku.

Elektronika pomáha aj uberá Z dvoch prepĺňaných benzínových motorov 2,0 TSI a 1,4 TSI by sme si vybrali menší motor, avšak so zložitejšou technikou. Na okruhu nebol o veľa pomalší ako silnejší dvojliter osadený v aute s príplatkovým športovým podvozkom. Menší motor dokáže jazdiť pri priemernej spotrebe 7,5 litra, väčší agregát tesne nad osemlitrovou hranicou. Pri športovej jazde si obidva zapýtajú poriadne cez desať litrov na sto kilometrov.

Batožinový priestor ako v typickom športovom aute. Vysoká nakladacia hrana a nízky strop.

Objem nenahradíš Scirocoo vybavené príplatkovým podvozkom s nastaviteľnou charakteristikou tlmičov lepšie sedí v zákrutách a výkon sa ľahšie prenáša na cestu. Samotný motor 2,0 TSI rýchlejšie reaguje aj napriek tomu, že nemá kompresor určený na prepĺňanie v nízkych otáčkach ako 1,4 TSI. Sekundový rozdiel na okruhu nie je veľký a 1,4 TSI chce na každej rovinke ukázať, že technológia je nad všetkým, ale ani kompresor navyše nezmaže objemový rozdiel. Okrem rozdielu vo výkone je rozdiel v nastavení a ovládaní oboch verzií s miernym náskokom v prospech dvojlitra.

SkryťVypnúť reklamu

Interiér má príkladné spracovanie, jednoduché tvary a slušnú ergonómiu.

Do mesta DSG Samostatnou kapitolou je prevodovka DSG, ktorá dokáže nádherne skĺbiť požiadavky na jazdu v meste, aj na kľukatých vidieckych cestách. Kvôli nastaveniu programu v manuálnom režime radenia, kedy si sama pri vysokých otáčkach preradí, nedokáže na okruhu konkurovať manuálnej. Treba však priznať že pri výjazdoch zo zákruty manuál stráca. Výhodou radenia klasickou pákou je podraďovanie a držanie rýchlostného stupňa v zákrute aj pod maximom otáčok. Volkswagen postavil príjemné športové auto na každý deň. Na pretekársky okruh si treba kúpiť niečo ostrejšie bez všemocnej elektroniky, ktorá prílišne zasahuje do riadenia auta.

Na široké dvere osobitého dizajnu si treba nechať vedľa auta slušný priestor. Dozadu sa nastupuje veľmi pohodlne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spomienka na minulosť? Namiesto panoramatickej strechy klasický „šíber“.

Technické údaje

Model Scirocco 1,4 TSI (160k) Scirocco 2,0 TSI DSG

Cena verzie od (Sk/eur) 707 659/23490 840 816/27 910

Objem motora 1390 1984

Technika motora turbo, kompresor trurbo

Výkon (kW/k) 118/160 147/200

Krútiaci moment (Nm) 240 280

Spotreba (l/100km) 6,6 7,6

Spotreba v teste (l/100km) 7,5 8,2

Emisie CO2 (g/km) 154 179

Prevodovka manuálna,6st. DSG,6st.

Zrýchlenie 0-100km/h(s) 8,0 7,1

Čas na okruhu Euroring 1m 33,5s 1m 32,3s

Objem kufra (l) 312 312

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 17 061
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 522
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 522
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 578
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 929
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 601
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 2 813
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 615
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Milan Buno: Post-sovietska Ukrajina a čo znamená zostať, keď všetci odišli... | 7 knižných tipov
  2. Ján Karas: Mýtus o rovnakom štarte: O tých, čo bežia bosí za dôstojnosťou
  3. Jozef Huljak: Apple Intelligence v Číne: Prečo si Apple vybral Alibabu a ako geopolitika ovplyvňuje nasadenie AI v iPhonoch
  4. Martin Fronk: Dolná Strehová nie je len o termálnej vode. Tu sa zrodila Tragédia človeka!
  5. Viktor Pamula: Ako mestská televízia vláde pomáha
  6. Ondřej Havelka: Nahota a fascinující tradice. Kultura a náboženství u Čadského jezera
  7. Otilia Horrocks: Poplach v Smere SD spôsobil Europoslanec p.T. Zdechovský / plus 2 x video/
  8. František Kukura: Konformizmus: Ako si pomaly zradíš dušu a ešte sa pri tom usmievaš
  1. Janka Bittó Cigániková: Šialený zákon na ochranu kňazov schválený. Od 1. júla ich musia pustiť všade - aj na gynekologické a detské oddelenia 84 226
  2. Jozef Varga: Dvoje kruhy pod očami, bledý ako stena, aj takto dnes vyzerá Fico... 25 830
  3. Jozef Černek: Sprevádzal som Putinovcov – keď zistili, že ich kamoši z Maďarska chcú obsadiť aj Slovensko, stíchli 12 212
  4. Ivan Čáni: Tibor Gašpar a oni – učebnicový „vzor“ morálky, čestnosti, spravodlivosti. 12 193
  5. Ján Valchár: Ukrajinský darček na ruský deň detí (alebo ako spáliť ruskú flotilu zo záhradného domčeka) 11 071
  6. Martin Fronk: Zabudnuté kúpele ožili: Ako dobrovoľníci premenili ruinu na lesný raj 9 900
  7. Elena Antalová: Pani riaditeľka STVR, to Vy? 6 307
  8. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne? 5 104
  1. Radko Mačuha: Tak sme si vyštrngali deň pracovného nasadenia.
  2. Věra Tepličková: Viete, kto sú Machaláni?
  3. Radko Mačuha: Bože, asi preto, že je to vzácne?
  4. Věra Tepličková: Keď Eštok nevie, čí je, Danko chce mať pokoj na ceste za stolicou a Fico hrá vabank...
  5. Radko Mačuha: Demilitarizácia Ruska cez joystick.
  6. Radko Mačuha: Veď na východe nič nieje.
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinská komunita na Slovensku a dejiny kultúrnych väzieb
  8. Marcel Rebro: Deň detí bez otcov a s ruskými dronmi nad hlavou
SkryťZatvoriť reklamu