SME

TEST: Volkswagen Scirocco oprášil históriu. Ktorá verzia je rýchlejšia?

Nové Scirocco ťaží z kvalitatívnych predností Golfa, jazdné vlastnosti sú športovejšie a dizajn emotívnejší.

Volkswagen Scirocco je vydarené športové auto na bežné jazdenie. Na plné športové vyžitie by potrebovalo iné nastavenie elektroniky. Slabšia verzia 1,4 TSI je na okruhu iba o málo pomalšia ako dvojliter.Volkswagen Scirocco je vydarené športové auto na bežné jazdenie. Na plné športové vyžitie by potrebovalo iné nastavenie elektroniky. Slabšia verzia 1,4 TSI je na okruhu iba o málo pomalšia ako dvojliter. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

EURORING, BRATISLVA. Novodobá interpretácia legendárneho auta prináša úsmev na tvári šoféra. Radosť zo športovej jazdy mu môže prekaziť veľa elektroniky.

Ponuka nemeckej značky Volkswagen stojí na minulosti a dobre osvedčených menách. Základnými piliermi značky sú modely Passat, Golf, Polo a Jetta, teda všetko názvy historicky úspešných modelov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ich úspech závisí iba od toho, či dokážu v modernej podobe zveľaďovať výhody predchodcov. Výrobca kedysi ľudových áut zablúdil do luxusnej triedy a čoraz viac mu v ponuke chýbalo normálne športové auto na každý deň. Jedinú možnosť naplnenia tejto požiadavky dával návrat k legende menom Scirocco.

SkryťVypnúť reklamu

Nový Volkswagen Scirocco nemá až tak emotívny dizajn ako talianske autá, ale na pomery nemeckej konzervatívnej značky je šťavnaté a športovo strihnuté. Na rozdiel od Golfa, s ktorým má podobnú masku, majiteľovi siaha ledva po bradu.

Nižšia karoséria má príjemne seknutý zadok s objemným a veľmi hlbokým kufrom. Nastupovanie dopredu aj dozadu uľahčujú široké dvere, ktoré potrebujú viac miesta na parkovisku. Rovnako viac miesta by potrebovalo koleno šoféra, ktorému prekáža trojuholník na stredovom tuneli.

Ako v korýtku Športové sedadlá prinášajú vzácny pomer medzi príjemným komfortným sedením a športovými korýtkami. Aj na maďarskom pretekárskom okruhu Euroring, kde sme autá testovali, sme nemali pocit, že by mali byť lepšie tvarované. Kvalita spracovania interiéru, rozmiestnenie ovládacích prvkov a tvar volantu sú tradične na vysokej úrovni, dokonca o triedu vyššie než sme čakali. Niekomu môže prekážať podobnosť, ba až zhoda s interiérom šiestej generácie Golfa. Na druhej strane športové Scirocco využíva to dobré z Golfa. Z dvoch skúšaných verzií sa nám zdali na dotyk príjemnejšie látkové sedadlá lacnejšej verzie so slabším motorom 1,4 TSI.

SkryťVypnúť reklamu

Sedadlá znesú aj najtvrdšie nároky. Poskytujú veľmi dobrý kompromis medzi komfortom a držaním tela. Aby vás na diaľnici neboleli kríže, treba prestaviť bedrovú opierku.

Elektronika pomáha aj uberá Z dvoch prepĺňaných benzínových motorov 2,0 TSI a 1,4 TSI by sme si vybrali menší motor, avšak so zložitejšou technikou. Na okruhu nebol o veľa pomalší ako silnejší dvojliter osadený v aute s príplatkovým športovým podvozkom. Menší motor dokáže jazdiť pri priemernej spotrebe 7,5 litra, väčší agregát tesne nad osemlitrovou hranicou. Pri športovej jazde si obidva zapýtajú poriadne cez desať litrov na sto kilometrov.

Batožinový priestor ako v typickom športovom aute. Vysoká nakladacia hrana a nízky strop.

Objem nenahradíš Scirocoo vybavené príplatkovým podvozkom s nastaviteľnou charakteristikou tlmičov lepšie sedí v zákrutách a výkon sa ľahšie prenáša na cestu. Samotný motor 2,0 TSI rýchlejšie reaguje aj napriek tomu, že nemá kompresor určený na prepĺňanie v nízkych otáčkach ako 1,4 TSI. Sekundový rozdiel na okruhu nie je veľký a 1,4 TSI chce na každej rovinke ukázať, že technológia je nad všetkým, ale ani kompresor navyše nezmaže objemový rozdiel. Okrem rozdielu vo výkone je rozdiel v nastavení a ovládaní oboch verzií s miernym náskokom v prospech dvojlitra.

SkryťVypnúť reklamu

Interiér má príkladné spracovanie, jednoduché tvary a slušnú ergonómiu.

Do mesta DSG Samostatnou kapitolou je prevodovka DSG, ktorá dokáže nádherne skĺbiť požiadavky na jazdu v meste, aj na kľukatých vidieckych cestách. Kvôli nastaveniu programu v manuálnom režime radenia, kedy si sama pri vysokých otáčkach preradí, nedokáže na okruhu konkurovať manuálnej. Treba však priznať že pri výjazdoch zo zákruty manuál stráca. Výhodou radenia klasickou pákou je podraďovanie a držanie rýchlostného stupňa v zákrute aj pod maximom otáčok. Volkswagen postavil príjemné športové auto na každý deň. Na pretekársky okruh si treba kúpiť niečo ostrejšie bez všemocnej elektroniky, ktorá prílišne zasahuje do riadenia auta.

Na široké dvere osobitého dizajnu si treba nechať vedľa auta slušný priestor. Dozadu sa nastupuje veľmi pohodlne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spomienka na minulosť? Namiesto panoramatickej strechy klasický „šíber“.

Technické údaje

Model Scirocco 1,4 TSI (160k) Scirocco 2,0 TSI DSG

Cena verzie od (Sk/eur) 707 659/23490 840 816/27 910

Objem motora 1390 1984

Technika motora turbo, kompresor trurbo

Výkon (kW/k) 118/160 147/200

Krútiaci moment (Nm) 240 280

Spotreba (l/100km) 6,6 7,6

Spotreba v teste (l/100km) 7,5 8,2

Emisie CO2 (g/km) 154 179

Prevodovka manuálna,6st. DSG,6st.

Zrýchlenie 0-100km/h(s) 8,0 7,1

Čas na okruhu Euroring 1m 33,5s 1m 32,3s

Objem kufra (l) 312 312

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 123
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 586
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 279
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 150
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 030
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 903
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 430
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 301
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Vladimír Bojničan: Bez dôslednej sekularity niet slobodnej demokracie
  2. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  3. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  4. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  5. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  6. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  7. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  8. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 129
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 22 859
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 414
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 691
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 572
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 856
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 367
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 9 440
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu