SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

TEST: Volkswagen Scirocco oprášil históriu. Ktorá verzia je rýchlejšia?

Nové Scirocco ťaží z kvalitatívnych predností Golfa, jazdné vlastnosti sú športovejšie a dizajn emotívnejší.

Volkswagen Scirocco je vydarené športové auto na bežné jazdenie. Na plné športové vyžitie by potrebovalo iné nastavenie elektroniky. Slabšia verzia 1,4 TSI je na okruhu iba o málo pomalšia ako dvojliter.Volkswagen Scirocco je vydarené športové auto na bežné jazdenie. Na plné športové vyžitie by potrebovalo iné nastavenie elektroniky. Slabšia verzia 1,4 TSI je na okruhu iba o málo pomalšia ako dvojliter. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

EURORING, BRATISLVA. Novodobá interpretácia legendárneho auta prináša úsmev na tvári šoféra. Radosť zo športovej jazdy mu môže prekaziť veľa elektroniky.

Ponuka nemeckej značky Volkswagen stojí na minulosti a dobre osvedčených menách. Základnými piliermi značky sú modely Passat, Golf, Polo a Jetta, teda všetko názvy historicky úspešných modelov.

Ich úspech závisí iba od toho, či dokážu v modernej podobe zveľaďovať výhody predchodcov. Výrobca kedysi ľudových áut zablúdil do luxusnej triedy a čoraz viac mu v ponuke chýbalo normálne športové auto na každý deň. Jedinú možnosť naplnenia tejto požiadavky dával návrat k legende menom Scirocco.

Nový Volkswagen Scirocco nemá až tak emotívny dizajn ako talianske autá, ale na pomery nemeckej konzervatívnej značky je šťavnaté a športovo strihnuté. Na rozdiel od Golfa, s ktorým má podobnú masku, majiteľovi siaha ledva po bradu.

Nižšia karoséria má príjemne seknutý zadok s objemným a veľmi hlbokým kufrom. Nastupovanie dopredu aj dozadu uľahčujú široké dvere, ktoré potrebujú viac miesta na parkovisku. Rovnako viac miesta by potrebovalo koleno šoféra, ktorému prekáža trojuholník na stredovom tuneli.

Ako v korýtku

Športové sedadlá prinášajú vzácny pomer medzi príjemným komfortným sedením a športovými korýtkami. Aj na maďarskom pretekárskom okruhu Euroring, kde sme autá testovali, sme nemali pocit, že by mali byť lepšie tvarované. Kvalita spracovania interiéru, rozmiestnenie ovládacích prvkov a tvar volantu sú tradične na vysokej úrovni, dokonca o triedu vyššie než sme čakali. Niekomu môže prekážať podobnosť, ba až zhoda s interiérom šiestej generácie Golfa. Na druhej strane športové Scirocco využíva to dobré z Golfa. Z dvoch skúšaných verzií sa nám zdali na dotyk príjemnejšie látkové sedadlá lacnejšej verzie so slabším motorom 1,4 TSI.

59_scirnahladdd_big.jpg

Sedadlá znesú aj najtvrdšie nároky. Poskytujú veľmi dobrý kompromis medzi komfortom a držaním tela. Aby vás na diaľnici neboleli kríže, treba prestaviť bedrovú opierku.

Elektronika pomáha aj uberá

Z dvoch prepĺňaných benzínových motorov 2,0 TSI a 1,4 TSI by sme si vybrali menší motor, avšak so zložitejšou technikou. Na okruhu nebol o veľa pomalší ako silnejší dvojliter osadený v aute s príplatkovým športovým podvozkom. Menší motor dokáže jazdiť pri priemernej spotrebe 7,5 litra, väčší agregát tesne nad osemlitrovou hranicou. Pri športovej jazde si obidva zapýtajú poriadne cez desať litrov na sto kilometrov.

55_scirnahladdd_big.jpg
Batožinový priestor ako v typickom športovom aute. Vysoká nakladacia hrana a nízky strop.

Objem nenahradíš

Scirocoo vybavené príplatkovým podvozkom s nastaviteľnou charakteristikou tlmičov lepšie sedí v zákrutách a výkon sa ľahšie prenáša na cestu. Samotný motor 2,0 TSI rýchlejšie reaguje aj napriek tomu, že nemá kompresor určený na prepĺňanie v nízkych otáčkach ako 1,4 TSI. Sekundový rozdiel na okruhu nie je veľký a 1,4 TSI chce na každej rovinke ukázať, že technológia je nad všetkým, ale ani kompresor navyše nezmaže objemový rozdiel. Okrem rozdielu vo výkone je rozdiel v nastavení a ovládaní oboch verzií s miernym náskokom v prospech dvojlitra.

54_scirnahladdd_big.jpg

Interiér má príkladné spracovanie, jednoduché tvary a slušnú ergonómiu.

Do mesta DSG

Samostatnou kapitolou je prevodovka DSG, ktorá dokáže nádherne skĺbiť požiadavky na jazdu v meste, aj na kľukatých vidieckych cestách. Kvôli nastaveniu programu v manuálnom režime radenia, kedy si sama pri vysokých otáčkach preradí, nedokáže na okruhu konkurovať manuálnej. Treba však priznať že pri výjazdoch zo zákruty manuál stráca. Výhodou radenia klasickou pákou je podraďovanie a držanie rýchlostného stupňa v zákrute aj pod maximom otáčok. Volkswagen postavil príjemné športové auto na každý deň. Na pretekársky okruh si treba kúpiť niečo ostrejšie bez všemocnej elektroniky, ktorá prílišne zasahuje do riadenia auta.

53_scirnahladdd_big.jpg
Na široké dvere osobitého dizajnu si treba nechať vedľa auta slušný priestor. Dozadu sa nastupuje veľmi pohodlne.

56_scirnahladdd_big.jpg
Spomienka na minulosť? Namiesto panoramatickej strechy klasický „šíber“.

Technické údaje
58_scirnahladdd_big.jpg 57_scirnahladdd_big.jpg
Model
Scirocco 1,4 TSI (160k)
Scirocco 2,0 TSI DSG
Cena verzie od (Sk/eur) 707 659/23490 840 816/27 910
Objem motora 1390 1984
Technika motora turbo, kompresor trurbo
Výkon (kW/k) 118/160 147/200
Krútiaci moment (Nm) 240 280
Spotreba (l/100km) 6,6 7,6
Spotreba v teste (l/100km) 7,5 8,2
Emisie CO2 (g/km) 154 179
Prevodovka manuálna,6st. DSG,6st.
Zrýchlenie 0-100km/h(s) 8,0 7,1
Čas na okruhu Euroring
1m 33,5s
1m 32,3s
Objem kufra (l) 312 312

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 40 247
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 38 320
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 11 376
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 241
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 129
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 081
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 365
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 124
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 931
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 825
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Celoplošné skríningové testovanie na Covid-19.

Na Slovensku prebieha plošné testovanie. PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 236-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 4 068 obetí.

4 h
Rázcestie v obci Martinová.

Maďarov na severe nechcú a Rómov nikde nechcú, opisujú ľudia z Martinovej.

22. jan

O klíme si kladieme falošné otázky.

22. jan
Nemocnice v Londýne sú pod tlakom.

Nový kmeň môže byť smrteľnejší.

18 h

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23 h
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan