TEST: Volkswagen Scirocco oprášil históriu. Ktorá verzia je rýchlejšia?

Nové Scirocco ťaží z kvalitatívnych predností Golfa, jazdné vlastnosti sú športovejšie a dizajn emotívnejší.

Volkswagen Scirocco je vydarené športové auto na bežné jazdenie. Na plné športové vyžitie by potrebovalo iné nastavenie elektroniky. Slabšia verzia 1,4 TSI je na okruhu iba o málo pomalšia ako dvojliter.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

EURORING, BRATISLVA. Novodobá interpretácia legendárneho auta prináša úsmev na tvári šoféra. Radosť zo športovej jazdy mu môže prekaziť veľa elektroniky.

Ponuka nemeckej značky Volkswagen stojí na minulosti a dobre osvedčených menách. Základnými piliermi značky sú modely Passat, Golf, Polo a Jetta, teda všetko názvy historicky úspešných modelov.

Ich úspech závisí iba od toho, či dokážu v modernej podobe zveľaďovať výhody predchodcov. Výrobca kedysi ľudových áut zablúdil do luxusnej triedy a čoraz viac mu v ponuke chýbalo normálne športové auto na každý deň. Jedinú možnosť naplnenia tejto požiadavky dával návrat k legende menom Scirocco.

Nový Volkswagen Scirocco nemá až tak emotívny dizajn ako talianske autá, ale na pomery nemeckej konzervatívnej značky je šťavnaté a športovo strihnuté. Na rozdiel od Golfa, s ktorým má podobnú masku, majiteľovi siaha ledva po bradu.

Nižšia karoséria má príjemne seknutý zadok s objemným a veľmi hlbokým kufrom. Nastupovanie dopredu aj dozadu uľahčujú široké dvere, ktoré potrebujú viac miesta na parkovisku. Rovnako viac miesta by potrebovalo koleno šoféra, ktorému prekáža trojuholník na stredovom tuneli.

Ako v korýtku

Športové sedadlá prinášajú vzácny pomer medzi príjemným komfortným sedením a športovými korýtkami. Aj na maďarskom pretekárskom okruhu Euroring, kde sme autá testovali, sme nemali pocit, že by mali byť lepšie tvarované. Kvalita spracovania interiéru, rozmiestnenie ovládacích prvkov a tvar volantu sú tradične na vysokej úrovni, dokonca o triedu vyššie než sme čakali. Niekomu môže prekážať podobnosť, ba až zhoda s interiérom šiestej generácie Golfa. Na druhej strane športové Scirocco využíva to dobré z Golfa. Z dvoch skúšaných verzií sa nám zdali na dotyk príjemnejšie látkové sedadlá lacnejšej verzie so slabším motorom 1,4 TSI.

59_scirnahladdd_big.jpg

Sedadlá znesú aj najtvrdšie nároky. Poskytujú veľmi dobrý kompromis medzi komfortom a držaním tela. Aby vás na diaľnici neboleli kríže, treba prestaviť bedrovú opierku.

Elektronika pomáha aj uberá

Z dvoch prepĺňaných benzínových motorov 2,0 TSI a 1,4 TSI by sme si vybrali menší motor, avšak so zložitejšou technikou. Na okruhu nebol o veľa pomalší ako silnejší dvojliter osadený v aute s príplatkovým športovým podvozkom. Menší motor dokáže jazdiť pri priemernej spotrebe 7,5 litra, väčší agregát tesne nad osemlitrovou hranicou. Pri športovej jazde si obidva zapýtajú poriadne cez desať litrov na sto kilometrov.

55_scirnahladdd_big.jpg
Batožinový priestor ako v typickom športovom aute. Vysoká nakladacia hrana a nízky strop.

Objem nenahradíš

Scirocoo vybavené príplatkovým podvozkom s nastaviteľnou charakteristikou tlmičov lepšie sedí v zákrutách a výkon sa ľahšie prenáša na cestu. Samotný motor 2,0 TSI rýchlejšie reaguje aj napriek tomu, že nemá kompresor určený na prepĺňanie v nízkych otáčkach ako 1,4 TSI. Sekundový rozdiel na okruhu nie je veľký a 1,4 TSI chce na každej rovinke ukázať, že technológia je nad všetkým, ale ani kompresor navyše nezmaže objemový rozdiel. Okrem rozdielu vo výkone je rozdiel v nastavení a ovládaní oboch verzií s miernym náskokom v prospech dvojlitra.

54_scirnahladdd_big.jpg

Interiér má príkladné spracovanie, jednoduché tvary a slušnú ergonómiu.

Do mesta DSG

Samostatnou kapitolou je prevodovka DSG, ktorá dokáže nádherne skĺbiť požiadavky na jazdu v meste, aj na kľukatých vidieckych cestách. Kvôli nastaveniu programu v manuálnom režime radenia, kedy si sama pri vysokých otáčkach preradí, nedokáže na okruhu konkurovať manuálnej. Treba však priznať že pri výjazdoch zo zákruty manuál stráca. Výhodou radenia klasickou pákou je podraďovanie a držanie rýchlostného stupňa v zákrute aj pod maximom otáčok. Volkswagen postavil príjemné športové auto na každý deň. Na pretekársky okruh si treba kúpiť niečo ostrejšie bez všemocnej elektroniky, ktorá prílišne zasahuje do riadenia auta.

53_scirnahladdd_big.jpg
Na široké dvere osobitého dizajnu si treba nechať vedľa auta slušný priestor. Dozadu sa nastupuje veľmi pohodlne.

56_scirnahladdd_big.jpg
Spomienka na minulosť? Namiesto panoramatickej strechy klasický „šíber“.

Technické údaje
58_scirnahladdd_big.jpg 57_scirnahladdd_big.jpg
Model
Scirocco 1,4 TSI (160k)
Scirocco 2,0 TSI DSG
Cena verzie od (Sk/eur) 707 659/23490 840 816/27 910
Objem motora 1390 1984
Technika motora turbo, kompresor trurbo
Výkon (kW/k) 118/160 147/200
Krútiaci moment (Nm) 240 280
Spotreba (l/100km) 6,6 7,6
Spotreba v teste (l/100km) 7,5 8,2
Emisie CO2 (g/km) 154 179
Prevodovka manuálna,6st. DSG,6st.
Zrýchlenie 0-100km/h(s) 8,0 7,1
Čas na okruhu Euroring
1m 33,5s
1m 32,3s
Objem kufra (l) 312 312

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  3. Kreditná karta – áno alebo nie
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  3. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  4. Kreditná karta – áno alebo nie
  5. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  6. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  8. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  9. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  10. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 879
  2. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 18 087
  3. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 807
  4. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 17 731
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 277
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 791
  7. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 5 243
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 833
  9. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 3 629
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 3 185

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Útočí na novinárov, s jeho menom sa spája viac ako desať káuz. Kto je Kočner

Podnikateľa v stredu pre kauzu zmenky a daňové úniky zadržala polícia.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Ako som zariadil, že prestali predávať Zem a vek

Prečo by slušné firmy mali zaujať jasný postoj.

Stĺpček Jakuba Fila

Zadržali Kočnera. Hoci platí prezumpcia neviny, treba povedať konečne

K rozsudku je dlhá cesta.

Neprehliadnite tiež

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.