„Ľudové“ Porsche Boxster a Cayman prešli modernizáciou

Porsche využije blížiaci sa autosalón v Los Angeles na odhalenie dvojice inovovaných modelov - Boxster a Cayman. Aj týmto krokom chce tradičná nemecká automobilka ukázať, ako veľmi jej záleží na zákazníkoch spoza oceánu.

(Zdroj: Porsche)

Porsche využije blížiaci sa autosalón v Los Angeles (21.-30. november) na odhalenie dvojice inovovaných modelov - Boxster a Cayman. Aj týmto krokom chce tradičná nemecká automobilka ukázať, ako veľmi jej záleží na zákazníkoch spoza oceánu.

Dizajnová evolúcia

Po stránke dizajnu môžeme Porsche označiť za konzervatívnu značku. Tvary jednotlivých modelov takmer bez výnimky na seba vždy nadväzujú. Rovnako základné línie spideru Boxster i kupé Cayman sa v rámci omladzovacej kúry výraznejšie nezmenili. Nové sú reflektory, predné s pásom svetelných diód pripomínajú superšport Carrera GT, vpredu pribudol aj upravený nárazník s odlišne tvarovanými otvormi pre prívod vzduchu. Extravagantnejší vzhľad majú disky kolies z ľahkých zliatin a výfuk ústi pod modifikovaným zadným nárazníkom.

Aj športovci hľadia na ekológiu

Pohonné jednotky oboch modelov boli optimalizované tak, aby sa uspokojili s menšími porciami paliva a zároveň produkovali menej emisií CO2 pri vyššom výkone. Konštruktéri sa pýšia zredukovaním škodlivých látok vo výfukových plynoch o 10 až 15 percent. Boxster i Cayman poháňa zážihový šesťvalec vybavený priamym vstrekovaním paliva a objemom 2,9 litra. Zákazníci, uvažujúci o modeli umožňujúcom jazdu s nebom nad hlavou, sa musia uspokojiť s výkonom 188 kW (255 k), zatiaľ čo Cayman ponúka 195 kW (265 k). Špičkové prevedenia „S“ sú vybavené šesťvalcom 3,4 l, tiež s priamym vstrekovaním benzínu. Boxster S dáva 228 kW (310 k), Cayman S 235 kW (320 k).

Prevodovka PDK namiesto Tiptronic S

Všetky typy motorizácii je možné kombinovať aj s novou dvojspojkovou prevodovkou PDK. Tá spolupracuje so systémom trakčnej kontroly Launch Control a „ľudovým“ Porsche udeľuje skvelé dynamické parametre. To všetko pri sľubne pôsobiacej palivovej spotrebe. Pre slabší 2,9 l agregát výrobca udáva priemer 8,9 l, silnejší si vraj vypýta 9,2 l benzínu na 100 km. V porovnaní s motormi poháňajúcimi Boxster a Cayman pred modernizáciou, kombinovanými s prevodovkami Tiptronic S, ide o zníženie spotreby o 11, prípadne 16 percent.

Preladený podvozok pre Boxster i Cayman

Oba inovované modely dostali do vienka aj najaktuálnejšiu verziu stabilizačného systému PSM s asistentom pri núdzovom brzdení a preladené pruženie. Za príplatok je možné vylepšiť jazdné vlastnosti prostredníctvom zadného diferenciálu so zvýšenou svornosťou. Nový Boxster a Cayman sa v predaji objavia vo februári budúceho roka. Prvý menovaný bude podľa odhadov zdobiť cenovka 38 600 eur, Cayman dostanete od 41 700 eur bez dane. Špičkové verzie „S“ budú k dispozícii od 46 700 alebo 51 500 eur, rovnako bez dane.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  2. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  3. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  4. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  5. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  6. Najužitočnejšia appka
  7. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  8. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej
  9. V O2 to s dátami poriadne prehnali
  10. Zužitkovaním biologického odpadu šetríme prírodu aj náklady
  1. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  2. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  3. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  4. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  5. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  6. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  7. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Stavebná fakulta hostila medzinárodnú konferenciu CSASC
  10. Cestárske kariérne dni 2018 na SvF
  1. Najužitočnejšia appka 16 127
  2. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 15 257
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 701
  4. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 12 793
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 573
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 218
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 182
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 030
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 4 420
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 398

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Smer chce, aby ústavných sudcov volil priamo parlament. Kiska označil návrh za nebezpečný

Podľa prezidenta sa treba pýtať, aký je skutočný úmysel.

DOMOV

Dievča vraj obťažoval gréckokatolícky biskup z Košíc

Biskup Chautur obvinenie odmieta. Podrobil sa vyšetrovaniu polície.

ŠPORT

Slovan skončil s debaklom 1:20. Urobí Trnava v Európe zázrak?

Trnava začína Európsku ligu proti Anderlechtu.

Neprehliadnite tiež

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.

Boli sme na premiére Seatu Tarraco. Aké sú prvé dojmy?

Ak nepotrebujete tretí rad sedadiel, kufor zhltne 760 litrov.