Porsche využije blížiaci sa autosalón v Los Angeles (21.-30. november) na odhalenie dvojice inovovaných modelov - Boxster a Cayman. Aj týmto krokom chce tradičná nemecká automobilka ukázať, ako veľmi jej záleží na zákazníkoch spoza oceánu.
Dizajnová evolúcia
Po stránke dizajnu môžeme Porsche označiť za konzervatívnu značku. Tvary jednotlivých modelov takmer bez výnimky na seba vždy nadväzujú. Rovnako základné línie spideru Boxster i kupé Cayman sa v rámci omladzovacej kúry výraznejšie nezmenili. Nové sú reflektory, predné s pásom svetelných diód pripomínajú superšport Carrera GT, vpredu pribudol aj upravený nárazník s odlišne tvarovanými otvormi pre prívod vzduchu. Extravagantnejší vzhľad majú disky kolies z ľahkých zliatin a výfuk ústi pod modifikovaným zadným nárazníkom.
Aj športovci hľadia na ekológiu
Pohonné jednotky oboch modelov boli optimalizované tak, aby sa uspokojili s menšími porciami paliva a zároveň produkovali menej emisií CO2 pri vyššom výkone. Konštruktéri sa pýšia zredukovaním škodlivých látok vo výfukových plynoch o 10 až 15 percent. Boxster i Cayman poháňa zážihový šesťvalec vybavený priamym vstrekovaním paliva a objemom 2,9 litra. Zákazníci, uvažujúci o modeli umožňujúcom jazdu s nebom nad hlavou, sa musia uspokojiť s výkonom 188 kW (255 k), zatiaľ čo Cayman ponúka 195 kW (265 k). Špičkové prevedenia „S“ sú vybavené šesťvalcom 3,4 l, tiež s priamym vstrekovaním benzínu. Boxster S dáva 228 kW (310 k), Cayman S 235 kW (320 k).
Prevodovka PDK namiesto Tiptronic S
Všetky typy motorizácii je možné kombinovať aj s novou dvojspojkovou prevodovkou PDK. Tá spolupracuje so systémom trakčnej kontroly Launch Control a „ľudovým“ Porsche udeľuje skvelé dynamické parametre. To všetko pri sľubne pôsobiacej palivovej spotrebe. Pre slabší 2,9 l agregát výrobca udáva priemer 8,9 l, silnejší si vraj vypýta 9,2 l benzínu na 100 km. V porovnaní s motormi poháňajúcimi Boxster a Cayman pred modernizáciou, kombinovanými s prevodovkami Tiptronic S, ide o zníženie spotreby o 11, prípadne 16 percent.
Preladený podvozok pre Boxster i Cayman
Oba inovované modely dostali do vienka aj najaktuálnejšiu verziu stabilizačného systému PSM s asistentom pri núdzovom brzdení a preladené pruženie. Za príplatok je možné vylepšiť jazdné vlastnosti prostredníctvom zadného diferenciálu so zvýšenou svornosťou. Nový Boxster a Cayman sa v predaji objavia vo februári budúceho roka. Prvý menovaný bude podľa odhadov zdobiť cenovka 38 600 eur, Cayman dostanete od 41 700 eur bez dane. Špičkové verzie „S“ budú k dispozícii od 46 700 alebo 51 500 eur, rovnako bez dane.