SME

Nissan Maxima QX 3,0 V6 - šepot vo vysokom komforte

Limuzínu vyššej strednej triedy Maxima QX s klasickou štvordverovou trojpriestorovou karosériou s motorom vpredu naprieč a pohonom predných kolies

vyrába Nissan od roku 1994. Pred vyše rokom predstavil Nissan v Ženeve novú Maximu poháňanú niektorým z benzínových motorov 2,0 V6 24V, (103 kW/140 k), 2,5 V6 24V (140 kW/190 k) alebo úplne novým 3,0 V6 24V (147 kW/200 k), so štvorstupňovou samočinnou, posledný aj s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Novým motorom je kompaktný 24-ventilový vidlicový šesťvalec s blokom z hliníkových zliatin vyrábaným najmodernejšou technológiou, ktorý má mimoriadne nízku hlučnosť a prakticky žiadne vibrácie. Automobil má modernizovanú karosériu s oblejšími tvarmi, nové viacprvkové zavesenie zadnej nápravy Multi-link, ktoré poskytuje vozidlu výnimočné jazdné vlastnosti a jazdný komfort. K redakčnému testu nám importér Nissan Slovakia zapožičal verziu s novým motorom, so štvorstupňovou samočinnou prevodovkou a najvyššou výbavou SE. Iba namiesto ráfikov z hliníkových zliatin a pôvodných širších 16-palcových pneumatík boli na testovacom automobile užšie zimné pneumatiky na 15-palcových oceľových ráfikoch. Ostatná výbava vrátane koženého interiéru korešpondovala s označenou výbavou. Nová Maxima má oproti staršiemu modelu aj viac vnútorného priestoru, keďže má väčší rázvor náprav o 50 mm, všetky vonkajšie rozmery i batožinový priestor. Karoséria je zároveň aj pevnejšia, a teda aj viac odolnejšia voči hluku a vibráciám, čo sa prejavuje vo vyššom jazdnom komforte. Má aj nové mohutnejšie predné svetlomety už s xenónovými výbojkami a samočinným nastavovaním výšky svetiel, zadné zasa s briliantovým efektom. Komfortu Maximy nechýba takmer nič. Okrem koženého čalúnenia je tu klimatizácia s oddeleným digitálnym nastavovaním pre vodiča a spolujazdca, po dva čelné, bočné i hlavové airbagy, aktívne opierky hláv na predných sedadlách, tretiu opierku na zadných, vyhrievané a elektricky nastaviteľné predné sedadlá, kožou potiahnutý volant a hlavicu radiacej páky, obklad prístrojovej dosky s imitáciou dreva, vnútorné spätné zrkadlo so stmavovaním proti oslneniu, tempomat, palubný počítač, osvetlenie analógových kruhových prístrojov elektrofluorescenčnou technológiou zaisťujúcou i za intenzívneho svetla dobrú čitateľnosť, pre aktívnu bezpečnosť zasa ABS s elektronickou reguláciou brzdného tlaku EBD a posilňovačom pri núdzovom brzdení Brake Assist i ďalšie prvky výbavy. Maxima nemá protipreklzový systém, túto funkciu však plnohodnotne zastupuje samosvorný diferenciál. K pohodliu cestovania prispievajú rozmerné a dobre tvarované sedadlá s vysokou operadlovou časťou a vystupujúcimi bokmi s koženým čalúnením. Množstvo odkladacích priestorov slúži posádke na praktické využitie. Rovnako praktické využitie ponúkajú záchytné siete a fixačné oká v objemnom batožinovom priestore, v podlahe ktorého je schované plnohodnotné rezervné koleso. Najpresvedčivejším zážitkom je samotná jazda v Maxime. Namiesto zvukov motora počuť len jeho šepot, pri stlačení akceleračného pedálu jeho ťah a zrýchlenie 200 konských síl i krútiaci moment 271 Nm už pri otáčkach 3600 min-1, čo má podobný prejav ako štart lietadla. Následné zrýchlenie sa podobá vznášaniu, aj keď kolesá pevne priľnú k vozovke. Vzácne však je, že táto vlastnosť pretrváva aj pri prechádzaní zákrut, kde automobil ani na moment nezaváha, nestráca stopu a ani sa nenaklápa. Ticho v interiéri nenarúša rýchlosť ani nekvalita vozovky. Vyššiu nameranú priemernú spotrebu paliva počas testu 11,2 l/100 km má z veľkej časti na svedomí samočinná prevodovka, ale aj štýl testovacej jazdy. Pri ekonomickejšej jazde na okruhu mesto - diaľnica - cesty I. a II. činila spotreba len 9,1 l/100 km. Pre všetko spomenuté stojí Nissan Maxima za pozornosť zákazníkov, pretože ponúkanými vlastnosťami a komfortom v ničom nezaostáva za priamou konkurenciou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Namerané hodnoty

Akcelerácia 0 - 100 km/h - 8,2 s

Zrýchľovanie 60 - 100 km/h -5,1 s

80 - 120 km/h - 5,3 s

Najvyššia rýchlosť - 225 km/h

Spotreba počas testu 11,2 l/100 km

Technické údaje - Nissan Maxima QX 3,0 V6

Motor

Vpredu priečne uložený zážihový kvapalinou chladený šesťvalec do V. Ventilový rozvod 2 x DOHC, dva vačkové hriadele v každej hlave valcov poháňané reťazou. Štyri ventily v každom valci. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej zliatiny. Zdvihový objem 2988 cm3, vŕtanie a zdvih 93,0/73,3 mm. Kompresný pomer 10,0:1. Najväčší výkon 147 kW/200 k pri otáčkach 6400 min-1. Najvyšší krútiaci moment 271 Nm pri otáčkach 3600 min-1. Štyrikrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom. Elektronicky riadené viacbodové vstrekovanie paliva.

SkryťVypnúť reklamu

Prevodové ústrojenstvo

Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Samočinná štvorstupňová prevodovka. Prevodové stupne I. 2,79, II. 1,55, III. 1,0, IV. 0,69, R 2,27. Stály prevod hnanej nápravy 3,79.

Podvozok

Bezrámová konštrukcia. Predné kolesá nezávisle zavesené na priečnych spodných ramenách a vzperách McPherson, vzadu viacprvková náprava Multi Link (Scott-Russelov mechanizmus) odpružená vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu priečny skrutný stabilizátor, vzadu je súčasťou mechanizmu nápravy. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s posilňovačom brzdného účinku, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením. ABS 4-kanálový, 4-senzorový. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 215/55 R 16.

SkryťVypnúť reklamu

Karoséria

Samonosná oceľová. Štvordverová päťmiestna typu sedan.

Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška 4920/1780/1435 mm, rázvor náprav 2750 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1530/1510 mm. Svetlá výška 140 mm. Pohotovostná hmotnosť 1440 kg. Objem batožinového priestoru 520 dm³. Objem palivovej nádrže 70 l.

Jazdné výkony

Najvyššia rýchlosť 212 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,6 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 15,1/7,8/10,5 l/100 km.

Cena

Základný model 1 479 00 Sk

Autor: gold

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 513
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 334
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 912
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 802
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 565
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 437
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 125
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  2. Juraj Ondruška: PRIPOMIEKY LETISKO VAJNORY DO 22.4.2025
  3. Eva Gallova: Slávny maliar Raffael Santi bol pochovaný dvakrát
  4. Peter Kuchár: Venuje sa narkomanom a prostitútkam. Konvertujú však aj celebrity...
  5. Zuzana Valachovičová: Plasty. Plasty? Plasty!
  6. Štefan Šturdzík: Kúpele Brusno
  7. Ján Chomík: Medzi vierou a pózou
  8. Martin Sukupčák: Požičiam Tatrabanke, a.s. 3 000€
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 43 533
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 30 538
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 321
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 783
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 247
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 041
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 446
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 8 474
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu