REDAKČNÝ TEST

Nissan Maxima QX 3,0 V6 - šepot vo vysokom komforte

Limuzínu vyššej strednej triedy Maxima QX s klasickou štvordverovou trojpriestorovou karosériou s motorom vpredu naprieč a pohonom predných kolies



vyrába Nissan od roku 1994. Pred vyše rokom predstavil Nissan v Ženeve novú Maximu poháňanú niektorým z benzínových motorov 2,0 V6 24V, (103 kW/140 k), 2,5 V6 24V (140 kW/190 k) alebo úplne novým 3,0 V6 24V (147 kW/200 k), so štvorstupňovou samočinnou, posledný aj s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Novým motorom je kompaktný 24-ventilový vidlicový šesťvalec s blokom z hliníkových zliatin vyrábaným najmodernejšou technológiou, ktorý má mimoriadne nízku hlučnosť a prakticky žiadne vibrácie. Automobil má modernizovanú karosériu s oblejšími tvarmi, nové viacprvkové zavesenie zadnej nápravy Multi-link, ktoré poskytuje vozidlu výnimočné jazdné vlastnosti a jazdný komfort. K redakčnému testu nám importér Nissan Slovakia zapožičal verziu s novým motorom, so štvorstupňovou samočinnou prevodovkou a najvyššou výbavou SE. Iba namiesto ráfikov z hliníkových zliatin a pôvodných širších 16-palcových pneumatík boli na testovacom automobile užšie zimné pneumatiky na 15-palcových oceľových ráfikoch. Ostatná výbava vrátane koženého interiéru korešpondovala s označenou výbavou. Nová Maxima má oproti staršiemu modelu aj viac vnútorného priestoru, keďže má väčší rázvor náprav o 50 mm, všetky vonkajšie rozmery i batožinový priestor. Karoséria je zároveň aj pevnejšia, a teda aj viac odolnejšia voči hluku a vibráciám, čo sa prejavuje vo vyššom jazdnom komforte. Má aj nové mohutnejšie predné svetlomety už s xenónovými výbojkami a samočinným nastavovaním výšky svetiel, zadné zasa s briliantovým efektom. Komfortu Maximy nechýba takmer nič. Okrem koženého čalúnenia je tu klimatizácia s oddeleným digitálnym nastavovaním pre vodiča a spolujazdca, po dva čelné, bočné i hlavové airbagy, aktívne opierky hláv na predných sedadlách, tretiu opierku na zadných, vyhrievané a elektricky nastaviteľné predné sedadlá, kožou potiahnutý volant a hlavicu radiacej páky, obklad prístrojovej dosky s imitáciou dreva, vnútorné spätné zrkadlo so stmavovaním proti oslneniu, tempomat, palubný počítač, osvetlenie analógových kruhových prístrojov elektrofluorescenčnou technológiou zaisťujúcou i za intenzívneho svetla dobrú čitateľnosť, pre aktívnu bezpečnosť zasa ABS s elektronickou reguláciou brzdného tlaku EBD a posilňovačom pri núdzovom brzdení Brake Assist i ďalšie prvky výbavy. Maxima nemá protipreklzový systém, túto funkciu však plnohodnotne zastupuje samosvorný diferenciál. K pohodliu cestovania prispievajú rozmerné a dobre tvarované sedadlá s vysokou operadlovou časťou a vystupujúcimi bokmi s koženým čalúnením. Množstvo odkladacích priestorov slúži posádke na praktické využitie. Rovnako praktické využitie ponúkajú záchytné siete a fixačné oká v objemnom batožinovom priestore, v podlahe ktorého je schované plnohodnotné rezervné koleso. Najpresvedčivejším zážitkom je samotná jazda v Maxime. Namiesto zvukov motora počuť len jeho šepot, pri stlačení akceleračného pedálu jeho ťah a zrýchlenie 200 konských síl i krútiaci moment 271 Nm už pri otáčkach 3600 min-1, čo má podobný prejav ako štart lietadla. Následné zrýchlenie sa podobá vznášaniu, aj keď kolesá pevne priľnú k vozovke. Vzácne však je, že táto vlastnosť pretrváva aj pri prechádzaní zákrut, kde automobil ani na moment nezaváha, nestráca stopu a ani sa nenaklápa. Ticho v interiéri nenarúša rýchlosť ani nekvalita vozovky. Vyššiu nameranú priemernú spotrebu paliva počas testu 11,2 l/100 km má z veľkej časti na svedomí samočinná prevodovka, ale aj štýl testovacej jazdy. Pri ekonomickejšej jazde na okruhu mesto - diaľnica - cesty I. a II. činila spotreba len 9,1 l/100 km. Pre všetko spomenuté stojí Nissan Maxima za pozornosť zákazníkov, pretože ponúkanými vlastnosťami a komfortom v ničom nezaostáva za priamou konkurenciou.

Namerané hodnoty

Akcelerácia 0 - 100 km/h - 8,2 s

Zrýchľovanie 60 - 100 km/h -5,1 s

80 - 120 km/h - 5,3 s

Najvyššia rýchlosť - 225 km/h

Spotreba počas testu 11,2 l/100 km

Technické údaje - Nissan Maxima QX 3,0 V6

Motor

Vpredu priečne uložený zážihový kvapalinou chladený šesťvalec do V. Ventilový rozvod 2 x DOHC, dva vačkové hriadele v každej hlave valcov poháňané reťazou. Štyri ventily v každom valci. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej zliatiny. Zdvihový objem 2988 cm3, vŕtanie a zdvih 93,0/73,3 mm. Kompresný pomer 10,0:1. Najväčší výkon 147 kW/200 k pri otáčkach 6400 min-1. Najvyšší krútiaci moment 271 Nm pri otáčkach 3600 min-1. Štyrikrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom. Elektronicky riadené viacbodové vstrekovanie paliva.

Prevodové ústrojenstvo

Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Samočinná štvorstupňová prevodovka. Prevodové stupne I. 2,79, II. 1,55, III. 1,0, IV. 0,69, R 2,27. Stály prevod hnanej nápravy 3,79.

Podvozok

Bezrámová konštrukcia. Predné kolesá nezávisle zavesené na priečnych spodných ramenách a vzperách McPherson, vzadu viacprvková náprava Multi Link (Scott-Russelov mechanizmus) odpružená vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu priečny skrutný stabilizátor, vzadu je súčasťou mechanizmu nápravy. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s posilňovačom brzdného účinku, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením. ABS 4-kanálový, 4-senzorový. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 215/55 R 16.

Karoséria

Samonosná oceľová. Štvordverová päťmiestna typu sedan.

Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška 4920/1780/1435 mm, rázvor náprav 2750 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1530/1510 mm. Svetlá výška 140 mm. Pohotovostná hmotnosť 1440 kg. Objem batožinového priestoru 520 dm³. Objem palivovej nádrže 70 l.

Jazdné výkony

Najvyššia rýchlosť 212 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,6 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 15,1/7,8/10,5 l/100 km.

Cena

Základný model 1 479 00 Sk

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 27 037
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 351
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 868
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 573
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 564
  6. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 345
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 286
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 266
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 187
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 102

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Po kríze pokračujeme

Trauma Dankovi ale prospeje, viac bude počítať vlastné limity a „žetóny“, ktorými disponuje.

EKONOMIKA

Ak si kúpite kuracinu v Tescu, môže vás zastaviť esbéeskár

V niektorých predajniach dáva Tesco bezpečnostné prvky aj na mäso.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.