SME
Sobota, 23. september, 2023 | Meniny má Zdenka
reklama

Nissan Maxima QX 3,0 V6 - šepot vo vysokom komforte

Limuzínu vyššej strednej triedy Maxima QX s klasickou štvordverovou trojpriestorovou karosériou s motorom vpredu naprieč a pohonom predných kolies



vyrába Nissan od roku 1994. Pred vyše rokom predstavil Nissan v Ženeve novú Maximu poháňanú niektorým z benzínových motorov 2,0 V6 24V, (103 kW/140 k), 2,5 V6 24V (140 kW/190 k) alebo úplne novým 3,0 V6 24V (147 kW/200 k), so štvorstupňovou samočinnou, posledný aj s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Novým motorom je kompaktný 24-ventilový vidlicový šesťvalec s blokom z hliníkových zliatin vyrábaným najmodernejšou technológiou, ktorý má mimoriadne nízku hlučnosť a prakticky žiadne vibrácie. Automobil má modernizovanú karosériu s oblejšími tvarmi, nové viacprvkové zavesenie zadnej nápravy Multi-link, ktoré poskytuje vozidlu výnimočné jazdné vlastnosti a jazdný komfort. K redakčnému testu nám importér Nissan Slovakia zapožičal verziu s novým motorom, so štvorstupňovou samočinnou prevodovkou a najvyššou výbavou SE. Iba namiesto ráfikov z hliníkových zliatin a pôvodných širších 16-palcových pneumatík boli na testovacom automobile užšie zimné pneumatiky na 15-palcových oceľových ráfikoch. Ostatná výbava vrátane koženého interiéru korešpondovala s označenou výbavou. Nová Maxima má oproti staršiemu modelu aj viac vnútorného priestoru, keďže má väčší rázvor náprav o 50 mm, všetky vonkajšie rozmery i batožinový priestor. Karoséria je zároveň aj pevnejšia, a teda aj viac odolnejšia voči hluku a vibráciám, čo sa prejavuje vo vyššom jazdnom komforte. Má aj nové mohutnejšie predné svetlomety už s xenónovými výbojkami a samočinným nastavovaním výšky svetiel, zadné zasa s briliantovým efektom. Komfortu Maximy nechýba takmer nič. Okrem koženého čalúnenia je tu klimatizácia s oddeleným digitálnym nastavovaním pre vodiča a spolujazdca, po dva čelné, bočné i hlavové airbagy, aktívne opierky hláv na predných sedadlách, tretiu opierku na zadných, vyhrievané a elektricky nastaviteľné predné sedadlá, kožou potiahnutý volant a hlavicu radiacej páky, obklad prístrojovej dosky s imitáciou dreva, vnútorné spätné zrkadlo so stmavovaním proti oslneniu, tempomat, palubný počítač, osvetlenie analógových kruhových prístrojov elektrofluorescenčnou technológiou zaisťujúcou i za intenzívneho svetla dobrú čitateľnosť, pre aktívnu bezpečnosť zasa ABS s elektronickou reguláciou brzdného tlaku EBD a posilňovačom pri núdzovom brzdení Brake Assist i ďalšie prvky výbavy. Maxima nemá protipreklzový systém, túto funkciu však plnohodnotne zastupuje samosvorný diferenciál. K pohodliu cestovania prispievajú rozmerné a dobre tvarované sedadlá s vysokou operadlovou časťou a vystupujúcimi bokmi s koženým čalúnením. Množstvo odkladacích priestorov slúži posádke na praktické využitie. Rovnako praktické využitie ponúkajú záchytné siete a fixačné oká v objemnom batožinovom priestore, v podlahe ktorého je schované plnohodnotné rezervné koleso. Najpresvedčivejším zážitkom je samotná jazda v Maxime. Namiesto zvukov motora počuť len jeho šepot, pri stlačení akceleračného pedálu jeho ťah a zrýchlenie 200 konských síl i krútiaci moment 271 Nm už pri otáčkach 3600 min-1, čo má podobný prejav ako štart lietadla. Následné zrýchlenie sa podobá vznášaniu, aj keď kolesá pevne priľnú k vozovke. Vzácne však je, že táto vlastnosť pretrváva aj pri prechádzaní zákrut, kde automobil ani na moment nezaváha, nestráca stopu a ani sa nenaklápa. Ticho v interiéri nenarúša rýchlosť ani nekvalita vozovky. Vyššiu nameranú priemernú spotrebu paliva počas testu 11,2 l/100 km má z veľkej časti na svedomí samočinná prevodovka, ale aj štýl testovacej jazdy. Pri ekonomickejšej jazde na okruhu mesto - diaľnica - cesty I. a II. činila spotreba len 9,1 l/100 km. Pre všetko spomenuté stojí Nissan Maxima za pozornosť zákazníkov, pretože ponúkanými vlastnosťami a komfortom v ničom nezaostáva za priamou konkurenciou.

Namerané hodnoty

Akcelerácia 0 - 100 km/h - 8,2 s

Zrýchľovanie 60 - 100 km/h -5,1 s

80 - 120 km/h - 5,3 s

Najvyššia rýchlosť - 225 km/h

Spotreba počas testu 11,2 l/100 km

Technické údaje - Nissan Maxima QX 3,0 V6

Motor

Vpredu priečne uložený zážihový kvapalinou chladený šesťvalec do V. Ventilový rozvod 2 x DOHC, dva vačkové hriadele v každej hlave valcov poháňané reťazou. Štyri ventily v každom valci. Blok motora a hlava valcov z hliníkovej zliatiny. Zdvihový objem 2988 cm3, vŕtanie a zdvih 93,0/73,3 mm. Kompresný pomer 10,0:1. Najväčší výkon 147 kW/200 k pri otáčkach 6400 min-1. Najvyšší krútiaci moment 271 Nm pri otáčkach 3600 min-1. Štyrikrát uložený kľukový hriadeľ. Tlakové obežné mazanie s plnoprietokovým čističom oleja. Uzavretá chladiaca sústava s elektrickým ventilátorom. Elektronicky riadené viacbodové vstrekovanie paliva.

Prevodové ústrojenstvo

Pohon predných kolies. Jednokotúčová suchá spojka. Samočinná štvorstupňová prevodovka. Prevodové stupne I. 2,79, II. 1,55, III. 1,0, IV. 0,69, R 2,27. Stály prevod hnanej nápravy 3,79.

Podvozok

Bezrámová konštrukcia. Predné kolesá nezávisle zavesené na priečnych spodných ramenách a vzperách McPherson, vzadu viacprvková náprava Multi Link (Scott-Russelov mechanizmus) odpružená vinutými pružinami a teleskopickými tlmičmi. Vpredu priečny skrutný stabilizátor, vzadu je súčasťou mechanizmu nápravy. Prevádzkové brzdy dvojokruhové kvapalinové s posilňovačom brzdného účinku, vpredu i vzadu kotúčové, predné s vnútorným chladením. ABS 4-kanálový, 4-senzorový. Parkovacia brzda ručná s pôsobením na zadné kolesá. Hrebeňové riadenie s posilňovačom. Pneumatiky 215/55 R 16.

Karoséria

Samonosná oceľová. Štvordverová päťmiestna typu sedan.

Rozmery a hmotnosti

Dĺžka/šírka/výška 4920/1780/1435 mm, rázvor náprav 2750 mm, rozchod kolies vpredu/vzadu 1530/1510 mm. Svetlá výška 140 mm. Pohotovostná hmotnosť 1440 kg. Objem batožinového priestoru 520 dm³. Objem palivovej nádrže 70 l.

Jazdné výkony

Najvyššia rýchlosť 212 km/h. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,6 s. Spotreba paliva podľa EU 93/116 15,1/7,8/10,5 l/100 km.

Cena

Základný model 1 479 00 Sk

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

reklama

Komerčné články

  1. Rivalita až na dreň. Pozrite si najväčšie súboje v F1
  2. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom
  3. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom
  4. Oblačno, miestami roboti. Ďalší diel pútavého sci-fi komiksu
  5. Spoločnosť EY vyhlásila 18. ročník súťaže na Slovensku
  6. Septembrové číslo krížovkárskeho magazínu Lišiak v denníku SME
  7. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty
  8. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz
  1. Rivalita až na dreň. Pozrite si najväčšie súboje v F1
  2. Union zdravotná poisťovňa prináša novinku vo vzdelávaní
  3. Tento domáci nápoj vzpruží lepšie než káva, šlofík a energiťák
  4. Geniálne, čo dokáže minca v mrazničke!
  5. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom
  6. Novesta predstavuje novú kolekciu pre jeseň/zimu 2023
  7. Katolícka univerzita vykročila na ďalšiu misiu
  8. Prišli na to, že odpad je cenný
  1. Už len dnes za vás Fellner zaplatí polovicu dovolenky 11 840
  2. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 5 996
  3. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 5 365
  4. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 5 220
  5. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 3 293
  6. Získajte 50% zľavu na predplatné SME.sk. Tu zistíte viac 3 224
  7. Ľuboš Fellner opäť pozýva. Kam volá turistov teraz? 2 823
  8. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom 2 571
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Blogy SME

  1. Rastislav Puchala: A prečo sa nepochváliť?
  2. Martin Sústrik: Voliť veľké, či malé strany? (II.)
  3. Radko Mačuha: "Keď padne zvon ďaleko od kostola."
  4. Anton Kovalčík: Ruské voľby v roku 2004. Boršč a abraka-dabra.
  5. Ivan Mlynár: Vojenskí tajní rabovali úplne netajne.
  6. Stop alibizmu: Za pomenovanie Učiteľky: „Pi...a ...ebnuta.“, jednotka zo správania na ZŠ Dudova.
  7. Janka Bittó Cigániková: Prešli sme si program PS pre zdravotníctvo, našli sme tam tieto hlúposti
  8. Ľudovít Paulis: Čo sme sa dozvedeli o vysokých školách zo včerajšej debaty lídrov strán
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 63 793
  2. Igor Kossaczký: Matovičova akcia ukázala pravdu o slovenských médiách 26 888
  3. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 23 155
  4. Michael Achberger: Kľúč k rýchlemu metabolizmu: Začnite každý deň týmito raňajkovými zvykmi 10 467
  5. Pavel Macko: Teraz sa ukáže, ako hlboko siahajú korene zla a aká silná je Žilinkova ochrana gaunerov 10 052
  6. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 9 672
  7. Ján Šeďo: Mestskí policajti to pokašľali na celej čiare. 7 368
  8. Ivan Mlynár: Zo skrine biskupov Slovenska vypadol ďalší kostlivec. 7 316
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  4. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  5. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  7. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
  8. Monika Nagyova: Pedagógovia aj dnes trestajú deti za to, že odmietajú jesť to, čo im nechutí.
SkryťZatvoriť reklamu