Mégane Sport R26.R je najlepšie športové auto roka 2008

Prestížny automobilový magazín EVO udeľuje vlastný titul auto roka. Pre rok 2008 si ho podľa redaktorov časopisu najviac zaslúži Renault Mégane R26.R. Renault porazil Lamborghini aj Porsche.

Úsporu hmotnosti konštruktéri okrem iného dosiahli nahradením plechovej kapoty motora za karbónovú alebo odstránením zadných sedadiel a ďalších častí interiéru.(Zdroj: Renault)

NURBURGRING, BRATISLAVA. Prestížny automobilový magazín EVO zaoberajúci sa výlučne športovými vozidlami udeľuje vlastný titul auto roka. Pre rok 2008 si ho podľa redaktorov časopisu najviac zaslúži Renault Mégane R26.R.

Výborný čas v zelenom pekle

Automobil pochádzajúci zo športovej divízie Renault Sport okrem iného časom 8:17 min. zaznamenal nový traťový rekord vo svojej kategórii na legendárnom okruhu Nurburgring. Redaktori časopisu EVO ho v špeciálnom teste postavili najprv proti BMW M3, Caterhamu R500 Superlight či Mini John Cooper Works.

V tejto kategórii nazvanej „The Real World" športový Mégane nenašiel premožiteľa a postúpil do druhého kola, v ktorom mal za súperov čistokrvné superšporty ako Alfa Romeo 8C Competizione, Aston Martin Vantage 4,7, Lamborghini Gallardo LP560-4, Maserati GranTurismo S, Nissan GT-R a Porsche 911 GT 2. Ani v tejto spoločnosti sa kompaktný hatchback nestratil, napriek tomu, že jeho motor dosahuje výkon „iba" 169 kW (230 k).

Francúz v teste obsadil mimoriadne lichotivé štvrté miesto, no nadšenie jazdcov bolo také veľké, že titul udelili práve jemu. „Riadenie, brzdy, výkon, jazda vyčarí úsmev na tvári každého. R26.R jazdí rovnako ako tie najlepšie automobily, bez ohľadu na cenu," uviedol na margo auta roka 2008 časopisu EVO jeho redaktor John Barker.

Nižšia hmotnosť, lepšie zážitky

Renault Mégane R26.R vychádza z modelu R.26 F1 Team. V porovnaní s ním je však o celých 123 kilogramov ľahší. Úsporu hmotnosti konštruktéri okrem iného dosiahli nahradením plechovej kapoty motora za karbónovú alebo odstránením zadných sedadiel a ďalších častí interiéru.

Namiesto nich sa v kabíne objavil bezpečnostný rám. Vozidlo poháňa dvojlitrový zážihový turbomotor. Až 90 percent z jeho výkonu je k dispozícii v rozmedzí 2000 až 6000 ot/min. Šesťstupňová prevodovka má skrátené radenie pre rýchlejšie reakcie a väčší zážitok z jazdy. Mégane R26.R zrýchli z 0 na 100 km/h za rovných 6 sekúnd.

Obmedzená séria

R26.R je model z limitovanej edície vyrábanej v továrni Alpine Renault vo francúzskom Diepe. Celkovo bude vyrobených len 450 vozidiel, väčšina z tohto počtu putuje na britský trh. Jeho predaj sa začal v októbri. Divízia Renault Sport Technologies vyvinula automobil, ktorý je oslavou odchádzajúceho modelu Mégane. Od začiatku éry Mégane RS (apríl 2004) bolo predaných viac ako 20 000 športových modelov Mégane v takmer 30 krajinách celého sveta.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Arabská exotika: TOP hotely v Ománe
  2. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  3. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  4. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  5. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  6. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  8. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  9. Najužitočnejšia appka
  10. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách
  1. Arabská exotika: TOP hotely v Ománe
  2. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  3. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  4. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Bratislava dostane o rok nový mestský bulvár
  10. Dexis Slovakia má nového generálneho riaditeľa
  1. Najužitočnejšia appka 16 390
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 14 797
  3. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 13 382
  4. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 12 304
  5. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 932
  6. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 563
  7. Nasledujúci týždeň budeme cestovať za polovicu 7 133
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 224
  9. Čerstvosť je o správnom skladovaní. Reportáž zo skladu Kauflandu 3 928
  10. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu 2 414

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Slovensko väzní boháča z Ruska, ktorý hovoril o úplatkoch pre Kremeľ

Valentin Vinogradov sa mal dopustiť podvodu pri obchode s nehnuteľnosťou. Nikomu pritom nevznikla škoda.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Kúpiť lístky na hokej cez web? Nemožné

Robili čo mohli, dopadlo to ako vždy.

Stĺpček Petra Schutza

O vydaní Vinogradova do Ruska by sa nemalo ani uvažovať

Rusko nie je právny štát.

ŠPORT

Trnava šokovala Brusel, hrdinom bol dvadsaťročný mladík

Senzácia pokračuje aj naďalej.

Neprehliadnite tiež

Podcast Za Volantom

Za volantom: Aké sú najväčšie chyby slovenských vodičov?

Spúšťame nový týždenný podcast o autách.

Centrum Paríža bude raz za mesiac bez áut

Opatrenia sa budú opakovať každú prvú nedeľu v mesiaci.

Peugeot zabalil budúcnosť do minulosti a predstavuje koncept e-Legend

Elektromobil zrýchli z nuly na sto pod štyri sekundy.

Doručovateľské dodávky chce Renault zmeniť na inteligentný vlak

Najnovší koncept EZ-PRO je jednou z vízií o preprave tovaru v budúcnosti.

Už si len tak nezatiahnete. Z áut sa vytráca ručná brzda

Mechanickú brzdu majú len malé lacné autá.