Mégane Sport R26.R je najlepšie športové auto roka 2008

Prestížny automobilový magazín EVO udeľuje vlastný titul auto roka. Pre rok 2008 si ho podľa redaktorov časopisu najviac zaslúži Renault Mégane R26.R. Renault porazil Lamborghini aj Porsche.

Úsporu hmotnosti konštruktéri okrem iného dosiahli nahradením plechovej kapoty motora za karbónovú alebo odstránením zadných sedadiel a ďalších častí interiéru.(Zdroj: Renault)

NURBURGRING, BRATISLAVA. Prestížny automobilový magazín EVO zaoberajúci sa výlučne športovými vozidlami udeľuje vlastný titul auto roka. Pre rok 2008 si ho podľa redaktorov časopisu najviac zaslúži Renault Mégane R26.R.

Výborný čas v zelenom pekle

Automobil pochádzajúci zo športovej divízie Renault Sport okrem iného časom 8:17 min. zaznamenal nový traťový rekord vo svojej kategórii na legendárnom okruhu Nurburgring. Redaktori časopisu EVO ho v špeciálnom teste postavili najprv proti BMW M3, Caterhamu R500 Superlight či Mini John Cooper Works.

V tejto kategórii nazvanej „The Real World" športový Mégane nenašiel premožiteľa a postúpil do druhého kola, v ktorom mal za súperov čistokrvné superšporty ako Alfa Romeo 8C Competizione, Aston Martin Vantage 4,7, Lamborghini Gallardo LP560-4, Maserati GranTurismo S, Nissan GT-R a Porsche 911 GT 2. Ani v tejto spoločnosti sa kompaktný hatchback nestratil, napriek tomu, že jeho motor dosahuje výkon „iba" 169 kW (230 k).

Francúz v teste obsadil mimoriadne lichotivé štvrté miesto, no nadšenie jazdcov bolo také veľké, že titul udelili práve jemu. „Riadenie, brzdy, výkon, jazda vyčarí úsmev na tvári každého. R26.R jazdí rovnako ako tie najlepšie automobily, bez ohľadu na cenu," uviedol na margo auta roka 2008 časopisu EVO jeho redaktor John Barker.

Nižšia hmotnosť, lepšie zážitky

Renault Mégane R26.R vychádza z modelu R.26 F1 Team. V porovnaní s ním je však o celých 123 kilogramov ľahší. Úsporu hmotnosti konštruktéri okrem iného dosiahli nahradením plechovej kapoty motora za karbónovú alebo odstránením zadných sedadiel a ďalších častí interiéru.

Namiesto nich sa v kabíne objavil bezpečnostný rám. Vozidlo poháňa dvojlitrový zážihový turbomotor. Až 90 percent z jeho výkonu je k dispozícii v rozmedzí 2000 až 6000 ot/min. Šesťstupňová prevodovka má skrátené radenie pre rýchlejšie reakcie a väčší zážitok z jazdy. Mégane R26.R zrýchli z 0 na 100 km/h za rovných 6 sekúnd.

Obmedzená séria

R26.R je model z limitovanej edície vyrábanej v továrni Alpine Renault vo francúzskom Diepe. Celkovo bude vyrobených len 450 vozidiel, väčšina z tohto počtu putuje na britský trh. Jeho predaj sa začal v októbri. Divízia Renault Sport Technologies vyvinula automobil, ktorý je oslavou odchádzajúceho modelu Mégane. Od začiatku éry Mégane RS (apríl 2004) bolo predaných viac ako 20 000 športových modelov Mégane v takmer 30 krajinách celého sveta.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  6. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  7. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  10. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 306
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 4 730
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 994
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 614
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 767
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 578
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 556
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 217
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 214
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 142

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KOMENTÁRE

Zosmiešnil Trump seba či rovno Ameriku?

Lídri Činy, Ruska a Nemecka si Trumpovu reč v OSN neprišli ani vypočuť.

BLOG CAFÉ EURÓPA

Café Európa: Ako dobehnúť západné platy v EÚ?

Môže sa sociálna úroveň medzi východom a západom priblížiť?

Neprehliadnite tiež

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.

Hyundai ide po nemeckej prémii. Predstavil konkurenta pre BMW radu 3

Genesis G70 príde na európsky trh najskôr o dva roky.

Nový Renault Mégane R.S. má natáčanie zadných kolies aj problém s váhou

Vo Frankfurte sa predstavili hneď štyri športové hatchbacky.