NURBURGRING, BRATISLAVA. Prestížny automobilový magazín EVO zaoberajúci sa výlučne športovými vozidlami udeľuje vlastný titul auto roka. Pre rok 2008 si ho podľa redaktorov časopisu najviac zaslúži Renault Mégane R26.R.
Výborný čas v zelenom pekle Automobil pochádzajúci zo športovej divízie Renault Sport okrem iného časom 8:17 min. zaznamenal nový traťový rekord vo svojej kategórii na legendárnom okruhu Nurburgring. Redaktori časopisu EVO ho v špeciálnom teste postavili najprv proti BMW M3, Caterhamu R500 Superlight či Mini John Cooper Works.
V tejto kategórii nazvanej „The Real World" športový Mégane nenašiel premožiteľa a postúpil do druhého kola, v ktorom mal za súperov čistokrvné superšporty ako Alfa Romeo 8C Competizione, Aston Martin Vantage 4,7, Lamborghini Gallardo LP560-4, Maserati GranTurismo S, Nissan GT-R a Porsche 911 GT 2. Ani v tejto spoločnosti sa kompaktný hatchback nestratil, napriek tomu, že jeho motor dosahuje výkon „iba" 169 kW (230 k).
Francúz v teste obsadil mimoriadne lichotivé štvrté miesto, no nadšenie jazdcov bolo také veľké, že titul udelili práve jemu. „Riadenie, brzdy, výkon, jazda vyčarí úsmev na tvári každého. R26.R jazdí rovnako ako tie najlepšie automobily, bez ohľadu na cenu," uviedol na margo auta roka 2008 časopisu EVO jeho redaktor John Barker.
Nižšia hmotnosť, lepšie zážitky Renault Mégane R26.R vychádza z modelu R.26 F1 Team. V porovnaní s ním je však o celých 123 kilogramov ľahší. Úsporu hmotnosti konštruktéri okrem iného dosiahli nahradením plechovej kapoty motora za karbónovú alebo odstránením zadných sedadiel a ďalších častí interiéru.
Namiesto nich sa v kabíne objavil bezpečnostný rám. Vozidlo poháňa dvojlitrový zážihový turbomotor. Až 90 percent z jeho výkonu je k dispozícii v rozmedzí 2000 až 6000 ot/min. Šesťstupňová prevodovka má skrátené radenie pre rýchlejšie reakcie a väčší zážitok z jazdy. Mégane R26.R zrýchli z 0 na 100 km/h za rovných 6 sekúnd.
Obmedzená séria R26.R je model z limitovanej edície vyrábanej v továrni Alpine Renault vo francúzskom Diepe. Celkovo bude vyrobených len 450 vozidiel, väčšina z tohto počtu putuje na britský trh. Jeho predaj sa začal v októbri. Divízia Renault Sport Technologies vyvinula automobil, ktorý je oslavou odchádzajúceho modelu Mégane. Od začiatku éry Mégane RS (apríl 2004) bolo predaných viac ako 20 000 športových modelov Mégane v takmer 30 krajinách celého sveta.
Autor: Renault, EVO