SME

Passat konečne bez hrkotajúceho motora 1,9 TDI PD

Volkswagen začne nový modelový rok s mierne vylepšeným Passatom. K najvýznamnejším novinkám patrí vypustenie legendárneho motora 1,9 TDI PD z ponuky.

Passat dostane drobné vylepšienia. Pod kapotou sa neobjaví  motor 1,9 TDI.Passat dostane drobné vylepšienia. Pod kapotou sa neobjaví motor 1,9 TDI. (Zdroj: VW)

Hrkotanie skončilo

Doterajší sen mnohých motoristov v strednej triede nadobro končí. Pohonná jednotka preslávená nízkou spotrebou a vďaka systému vstrekovania čerpadlo-tryska aj hrubým a nekultúrnym chodom, pod kapotou Passatu dosahovala výkon 77 kW (105 k). Motor 1,9 TDI bol veľmi obľúbený, ale podobne ako iné motory, trpel tiež poruchami. Ak vydržalo turbodúchadlo, tak nevydržal "vážič vzduchu". Nezriedka však pri dobrej údržbe najazdili motory 1,9 TDI aj pol milióna kilometrov bez jediného problému.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Namiesto neho paletu motorizácií doplní nová verzia modernejšieho turbodiesela 2,0 TDI vybaveného vstrekovaním common rail, ktorá dáva 81 kW (110 k). Najvyšší krútiaci moment 250 Nm je dostupný v rozsahu 1500-2500 ot/min. Passat sedan dosiahne s týmto agregátom pod kapotou a päťstupňovou manuálnou prevodovkou priemernú spotrebu 5,5 l nafty na 100 kilometrov, kombi s klasickým označením Variant si vypýta o 0,1 l paliva viac.

Modernejší agregát aj pre BlueMotion

Nový motor sa objaví aj v útrobách extrémne úspornej verzie BlueMotion, kde vďaka aerodynamicky optimalizovanej karosérii, pneumatikám s nízkym valivým odporom a päťstupňovej prevodovke s dlhšími prevodmi a ďalším modifikáciám spotrebuje len 4,8, prípadne 4,9 l (Variant) nafty na sto kilometrov jazdy. Od budúceho roka bude Passat BlueMotion sériovo vybavený aj systémom stop/štart.

SkryťVypnúť reklamu

Prvé TDI prišlo v roku 1989

Vôbec prvá pohonná jednotka označená ako TDI z koncernu VW Group poháňala Audi 100. Jednalo sa o radový päťvalcový motor s objemom 2,5 litra. V priebehu svojej kariéry agregáty TDI zaznamenali množstvo úspechov a stali sa mimoriadne populárnymi.

VW Lupo 3L vybavené trojvalcom 1,2 TDI v priemere spotrebovalo len 2,99 l nafty na 100 km, za čo si táto motorizácia v roku 1999 odniesla ocenenie „Motor roka" v kategórii úsporných pohonných jednotiek. Audi R10 TDI sa stalo prvým špeciálom vybaveným dieselovým motorom, ktorý zvíťazil v legendárnych pretekoch 24 hodín Le Mans.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  8. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  1. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  2. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  4. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  5. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  6. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  7. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  8. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 497
  2. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 969
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 7 574
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 6 720
  5. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 6 643
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 131
  7. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 584
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 3 242
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Vladimír Bačišin: Výskumná firma Trexima vydala knihu pre každého kto sa zaujíma o vznik a vývoj hospodárskeho a sociálneho dialógu v ČSFR, ČR a SR
  2. Marián Holubčík: Idea ruskej štátnosti vs. ľudskosť vo vojne na Ukrajine
  3. Ivan Mlynár: Rýchlo pridajte Šutaj Eštokovi do soli jód, zdravotné následky pominú
  4. Radoslav Medzihradský: Dva týždne v raji, teda v Háji
  5. Štefan Šturdzík: Robo
  6. Júlia Piraňa Mikolášiková: O oživenej pamäti kajúcnika od sýkorovcov
  7. Ján Šeďo: "Nie si vhodný pre prácu s robotníckou triedou", vyhodili ho !
  8. Vladimír Krátky: Kelňa Lupták - verzia 2 ?
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 53 663
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 42 350
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 175
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 154
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 12 106
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 10 324
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 8 952
  8. Miroslav Ferkl: Atentátnik Fico s vedrom 5 824
  1. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  2. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
  3. Radko Mačuha: Po MDŽ SMER pozýva na zabíjačku.
  4. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente.
  5. Tupou Ceruzou: Spravodlivosť pre všetkých
  6. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  7. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  8. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
reklama
SkryťZatvoriť reklamu