SME

Passat konečne bez hrkotajúceho motora 1,9 TDI PD

Volkswagen začne nový modelový rok s mierne vylepšeným Passatom. K najvýznamnejším novinkám patrí vypustenie legendárneho motora 1,9 TDI PD z ponuky.

Passat dostane drobné vylepšienia. Pod kapotou sa neobjaví  motor 1,9 TDI.Passat dostane drobné vylepšienia. Pod kapotou sa neobjaví motor 1,9 TDI. (Zdroj: VW)

Hrkotanie skončilo

Doterajší sen mnohých motoristov v strednej triede nadobro končí. Pohonná jednotka preslávená nízkou spotrebou a vďaka systému vstrekovania čerpadlo-tryska aj hrubým a nekultúrnym chodom, pod kapotou Passatu dosahovala výkon 77 kW (105 k). Motor 1,9 TDI bol veľmi obľúbený, ale podobne ako iné motory, trpel tiež poruchami. Ak vydržalo turbodúchadlo, tak nevydržal "vážič vzduchu". Nezriedka však pri dobrej údržbe najazdili motory 1,9 TDI aj pol milióna kilometrov bez jediného problému.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Namiesto neho paletu motorizácií doplní nová verzia modernejšieho turbodiesela 2,0 TDI vybaveného vstrekovaním common rail, ktorá dáva 81 kW (110 k). Najvyšší krútiaci moment 250 Nm je dostupný v rozsahu 1500-2500 ot/min. Passat sedan dosiahne s týmto agregátom pod kapotou a päťstupňovou manuálnou prevodovkou priemernú spotrebu 5,5 l nafty na 100 kilometrov, kombi s klasickým označením Variant si vypýta o 0,1 l paliva viac.

Modernejší agregát aj pre BlueMotion

Nový motor sa objaví aj v útrobách extrémne úspornej verzie BlueMotion, kde vďaka aerodynamicky optimalizovanej karosérii, pneumatikám s nízkym valivým odporom a päťstupňovej prevodovke s dlhšími prevodmi a ďalším modifikáciám spotrebuje len 4,8, prípadne 4,9 l (Variant) nafty na sto kilometrov jazdy. Od budúceho roka bude Passat BlueMotion sériovo vybavený aj systémom stop/štart.

SkryťVypnúť reklamu

Prvé TDI prišlo v roku 1989

Vôbec prvá pohonná jednotka označená ako TDI z koncernu VW Group poháňala Audi 100. Jednalo sa o radový päťvalcový motor s objemom 2,5 litra. V priebehu svojej kariéry agregáty TDI zaznamenali množstvo úspechov a stali sa mimoriadne populárnymi.

VW Lupo 3L vybavené trojvalcom 1,2 TDI v priemere spotrebovalo len 2,99 l nafty na 100 km, za čo si táto motorizácia v roku 1999 odniesla ocenenie „Motor roka" v kategórii úsporných pohonných jednotiek. Audi R10 TDI sa stalo prvým špeciálom vybaveným dieselovým motorom, ktorý zvíťazil v legendárnych pretekoch 24 hodín Le Mans.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  2. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  3. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  4. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  5. Elektrifikujte svoj biznis! Ukážeme vám, ako na to
  6. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov
  7. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt
  8. Zážitkový víkend. Biela noc priniesla aj prémiovú pivnú zónu
  1. Kliešť môže prekvapiť kedykoľvek, ochorenie hrozí celoročne
  2. Ikonické hororové postavy, ktoré ťa budú strašiť tento Halloween
  3. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie
  4. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie
  5. Elektrifikujte svoj biznis! Ukážeme vám, ako na to
  6. Na ako dlho majú mladí Slováci nasporené peniaze?
  7. Ako zistíte, že máte v tele zápal
  8. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov
  1. Je rozhodnuté. Ceny FéliX brali džemy, hoteliéri aj technológie 8 303
  2. Bratislava sa rozlietala. Karibik aj Ázia sú ešte dostupnejšie 7 266
  3. Kto nás naozaj zadlžil a prečo Slovákom siahajú na výplaty? 6 049
  4. V ich džemoch je viac vitamínov ako v domácich 4 597
  5. Nivy Tower je medzi top 10 kancelárskymi budovami sveta 3 312
  6. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 3 032
  7. Rekreačným poukazom viete zaplatiť aj kúpele pre starých rodičov 2 634
  8. Sladké bez kompromisov: Ako Schär mení svet bezlepkových dobrôt 2 349
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Radko Mačuha: Ako som prestal byť rusofilom.
  2. Dušan Koniar: V piatok sa Fico opýtal, v nedeľu uplynú tri roky, čo odpoveď pozná
  3. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky LIV.
  4. Ján Valchár: Niet dňa bez rafinérie (alebo Pray for Hatatitla!)
  5. Rastislav Puchala: Konečne dobrá správa o slovenskej ekonomike a spoločnosti vôbec
  6. Soňa Fröhlichová: Čokoláda – jeden zo symbolov Švajčiarska
  7. Štefan Šturdzík: Takto vidím svet ja ! Povedal Robo a začal svoj monológ " právd " .
  8. Dušan Piršel: Nikto nedokáže premôcť, oklamať ani podplatiť starobu
  1. Radoslav Záhumenský: Tento hrad je len hodinu od Bratislavy a patrí medzi najkrajšie zrúcaniny Slovenska! 🏰 17 666
  2. Anna Brawne: Martinka Vzácna, vašim jediným úspechom je, že tá kultúra napriek vám stále žije! 11 755
  3. Elena Antalová: Do Šaštína kolenačky, ale pohár vody Mikloškovi..? 8 792
  4. Ján Valchár: Ukrajinská vojna sa presunula na Sibír 8 060
  5. Ján Valchár: Fantastické správy z Ukrajiny (a Ruska, hahaha!) 7 030
  6. Ján Valchár: Nestačilo Stačilo a Konečná Konečnej (Grad pošól na***!) 4 195
  7. Radko Mačuha: Robert Fico sa stáva premiérom záhrobia. 3 993
  8. Ján Valchár: Čo chce ruské velenie dnes? Nevieme! 3 907
  1. Radko Mačuha: Ako som prestal byť rusofilom.
  2. Dušan Koniar: V piatok sa Fico opýtal, v nedeľu uplynú tri roky, čo odpoveď pozná
  3. Věra Tepličková: Náhoda je blbec alebo Z čista jasna, nikde nič, a tu zrazu... Hajnovič
  4. Roman Kebísek: Básnik Baudelaire Sabatierovej: Chcem sa vkradnúť k tvojim pokladom
  5. Dušan Koniar: Fico je hrdý ako sa hrbí
  6. Věra Tepličková: Spevy s/piatočné alebo Krásna, krásna, kde si sa ty pásla?
  7. Věra Tepličková: Kde zarába vlastná hlava, tam sa v teple dobre spáva
  8. Věra Tepličková: O ne/spravodlivosti alebo Keď Cintulovia rastú ako huby po daždi
reklama
SkryťZatvoriť reklamu