Passat konečne bez hrkotajúceho motora 1,9 TDI PD

Volkswagen začne nový modelový rok s mierne vylepšeným Passatom. K najvýznamnejším novinkám patrí vypustenie legendárneho motora 1,9 TDI PD z ponuky.

Passat dostane drobné vylepšienia. Pod kapotou sa neobjaví motor 1,9 TDI.(Zdroj: VW)

Hrkotanie skončilo

Doterajší sen mnohých motoristov v strednej triede nadobro končí. Pohonná jednotka preslávená nízkou spotrebou a vďaka systému vstrekovania čerpadlo-tryska aj hrubým a nekultúrnym chodom, pod kapotou Passatu dosahovala výkon 77 kW (105 k). Motor 1,9 TDI bol veľmi obľúbený, ale podobne ako iné motory, trpel tiež poruchami. Ak vydržalo turbodúchadlo, tak nevydržal "vážič vzduchu". Nezriedka však pri dobrej údržbe najazdili motory 1,9 TDI aj pol milióna kilometrov bez jediného problému.

Namiesto neho paletu motorizácií doplní nová verzia modernejšieho turbodiesela 2,0 TDI vybaveného vstrekovaním common rail, ktorá dáva 81 kW (110 k). Najvyšší krútiaci moment 250 Nm je dostupný v rozsahu 1500-2500 ot/min. Passat sedan dosiahne s týmto agregátom pod kapotou a päťstupňovou manuálnou prevodovkou priemernú spotrebu 5,5 l nafty na 100 kilometrov, kombi s klasickým označením Variant si vypýta o 0,1 l paliva viac.

Modernejší agregát aj pre BlueMotion

Nový motor sa objaví aj v útrobách extrémne úspornej verzie BlueMotion, kde vďaka aerodynamicky optimalizovanej karosérii, pneumatikám s nízkym valivým odporom a päťstupňovej prevodovke s dlhšími prevodmi a ďalším modifikáciám spotrebuje len 4,8, prípadne 4,9 l (Variant) nafty na sto kilometrov jazdy. Od budúceho roka bude Passat BlueMotion sériovo vybavený aj systémom stop/štart.

Prvé TDI prišlo v roku 1989

Vôbec prvá pohonná jednotka označená ako TDI z koncernu VW Group poháňala Audi 100. Jednalo sa o radový päťvalcový motor s objemom 2,5 litra. V priebehu svojej kariéry agregáty TDI zaznamenali množstvo úspechov a stali sa mimoriadne populárnymi.

VW Lupo 3L vybavené trojvalcom 1,2 TDI v priemere spotrebovalo len 2,99 l nafty na 100 km, za čo si táto motorizácia v roku 1999 odniesla ocenenie „Motor roka" v kategórii úsporných pohonných jednotiek. Audi R10 TDI sa stalo prvým špeciálom vybaveným dieselovým motorom, ktorý zvíťazil v legendárnych pretekoch 24 hodín Le Mans.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 803
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 934
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 115
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 835
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 691
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 458
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 084
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 015
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.