Passat konečne bez hrkotajúceho motora 1,9 TDI PD

Volkswagen začne nový modelový rok s mierne vylepšeným Passatom. K najvýznamnejším novinkám patrí vypustenie legendárneho motora 1,9 TDI PD z ponuky.

Passat dostane drobné vylepšienia. Pod kapotou sa neobjaví motor 1,9 TDI.(Zdroj: VW)

Hrkotanie skončilo

Doterajší sen mnohých motoristov v strednej triede nadobro končí. Pohonná jednotka preslávená nízkou spotrebou a vďaka systému vstrekovania čerpadlo-tryska aj hrubým a nekultúrnym chodom, pod kapotou Passatu dosahovala výkon 77 kW (105 k). Motor 1,9 TDI bol veľmi obľúbený, ale podobne ako iné motory, trpel tiež poruchami. Ak vydržalo turbodúchadlo, tak nevydržal "vážič vzduchu". Nezriedka však pri dobrej údržbe najazdili motory 1,9 TDI aj pol milióna kilometrov bez jediného problému.

Namiesto neho paletu motorizácií doplní nová verzia modernejšieho turbodiesela 2,0 TDI vybaveného vstrekovaním common rail, ktorá dáva 81 kW (110 k). Najvyšší krútiaci moment 250 Nm je dostupný v rozsahu 1500-2500 ot/min. Passat sedan dosiahne s týmto agregátom pod kapotou a päťstupňovou manuálnou prevodovkou priemernú spotrebu 5,5 l nafty na 100 kilometrov, kombi s klasickým označením Variant si vypýta o 0,1 l paliva viac.

Modernejší agregát aj pre BlueMotion

Nový motor sa objaví aj v útrobách extrémne úspornej verzie BlueMotion, kde vďaka aerodynamicky optimalizovanej karosérii, pneumatikám s nízkym valivým odporom a päťstupňovej prevodovke s dlhšími prevodmi a ďalším modifikáciám spotrebuje len 4,8, prípadne 4,9 l (Variant) nafty na sto kilometrov jazdy. Od budúceho roka bude Passat BlueMotion sériovo vybavený aj systémom stop/štart.

Prvé TDI prišlo v roku 1989

Vôbec prvá pohonná jednotka označená ako TDI z koncernu VW Group poháňala Audi 100. Jednalo sa o radový päťvalcový motor s objemom 2,5 litra. V priebehu svojej kariéry agregáty TDI zaznamenali množstvo úspechov a stali sa mimoriadne populárnymi.

VW Lupo 3L vybavené trojvalcom 1,2 TDI v priemere spotrebovalo len 2,99 l nafty na 100 km, za čo si táto motorizácia v roku 1999 odniesla ocenenie „Motor roka" v kategórii úsporných pohonných jednotiek. Audi R10 TDI sa stalo prvým špeciálom vybaveným dieselovým motorom, ktorý zvíťazil v legendárnych pretekoch 24 hodín Le Mans.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 27 037
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 351
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 868
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 573
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 564
  6. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 345
  7. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 286
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 266
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 187
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 102

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Po kríze pokračujeme

Trauma Dankovi ale prospeje, viac bude počítať vlastné limity a „žetóny“, ktorými disponuje.

EKONOMIKA

Ak si kúpite kuracinu v Tescu, môže vás zastaviť esbéeskár

V niektorých predajniach dáva Tesco bezpečnostné prvky aj na mäso.

Neprehliadnite tiež

Porsche 911 dostalo špeciálnu metalízu, ktorá stojí ako nové Porsche 911

Jedinečnosť je zaručená, v špeciálnych farbách Chromaflair sa vyrobí maximálne päť kusov za rok.

Volkswagen láka na štýlový crossover. Svetu ho predstaví o týždeň

Model T-Roc dizajnovo nadviaže na koncept z roku 2014.

S novým asfaltom vydržia cesty dlhšie, sú v ňom magnetické nanočastice

Rozpraskaný asfalt sa môže zahojiť, stačí pridať teplo a magnetickú silu.