Hmotnosť a aerodynamika
Prvé materiály vydané výrobcom o novinke hovoria ako o rodinnom aute so športovým duchom. Najmä predná časť s výraznými oblúkmi blatníkov a veľkým otvorom pre prívod vzduchu k motoru pripomína kupé Mazda RX-8, čo rodinnej „tuctovke“ nepochybne lichotí. Prístroje rozdelené do dvoch tubusov pred vodičom majú vniesť časť športovej atmosféry aj do interiéru. Konštruktéri sa vraj držali osvedčeného receptu, ktorý uplatnili aj pri vývoji Mazdy 2 a 6. Nízka hmotnosť vozidla spolu s malým koeficientom odporu vzduchu nielen že pomáhajú šetriť palivo, ale vodičovi majú zabezpečiť viac zážitkov za volantom. Konkrétne hodnoty zatiaľ odtajnené neboli.
Minimálne päť motorov
Pomerne kostrbaté sú aj prvotné informácie a skladbe pohonných jednotiek pod kapotou Mazdy 3. Z benzínových agregátov sa pre Európu ráta s jedna-šestkou a dvojlitrom. Ponuka vznetových motorov má obsahovať základný 1,6-litrový turbodiesel a väčší, s objemom 2,2 l a výkonom 110 kW (150 k), prípadne v špičkovej verzii 136 kW (185 k), pričom obe verzie v predstihu plnia emisnú normu Euro5. Výkonové charakteristiky ostatných motorov, aj fakt, či skromnú dvojicu zážihových pohonných jednotiek doplní ďalšia, sa zrejme dozvieme až po oficiálnom odhalení „Trojky“ 3. decembra.