Mazda 3 hatchback: Ovládnu Japonci Európu?

Necelý týždeň pred oficiálnou výstavnou premiérou na autosalóne v talianskej Bologni Mazda - tentokrát už bez kamufláže - odhalila podobu svojho nového kompaktného hatchbacku s typickým označením „3“.

(Zdroj: Mazda)

Hmotnosť a aerodynamika

Prvé materiály vydané výrobcom o novinke hovoria ako o rodinnom aute so športovým duchom. Najmä predná časť s výraznými oblúkmi blatníkov a veľkým otvorom pre prívod vzduchu k motoru pripomína kupé Mazda RX-8, čo rodinnej „tuctovke“ nepochybne lichotí. Prístroje rozdelené do dvoch tubusov pred vodičom majú vniesť časť športovej atmosféry aj do interiéru. Konštruktéri sa vraj držali osvedčeného receptu, ktorý uplatnili aj pri vývoji Mazdy 2 a 6. Nízka hmotnosť vozidla spolu s malým koeficientom odporu vzduchu nielen že pomáhajú šetriť palivo, ale vodičovi majú zabezpečiť viac zážitkov za volantom. Konkrétne hodnoty zatiaľ odtajnené neboli.

Minimálne päť motorov

Pomerne kostrbaté sú aj prvotné informácie a skladbe pohonných jednotiek pod kapotou Mazdy 3. Z benzínových agregátov sa pre Európu ráta s jedna-šestkou a dvojlitrom. Ponuka vznetových motorov má obsahovať základný 1,6-litrový turbodiesel a väčší, s objemom 2,2 l a výkonom 110 kW (150 k), prípadne v špičkovej verzii 136 kW (185 k), pričom obe verzie v predstihu plnia emisnú normu Euro5. Výkonové charakteristiky ostatných motorov, aj fakt, či skromnú dvojicu zážihových pohonných jednotiek doplní ďalšia, sa zrejme dozvieme až po oficiálnom odhalení „Trojky“ 3. decembra.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  4. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  5. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  6. Kam do tepla v januári?
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  8. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  9. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 15 982
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 949
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 639
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 966
  5. Kam do tepla v januári? 2 498
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 381
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 357
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 232
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 315
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 101

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.

DOMOV

Dobré ráno: Kto je Harabin a kto ho chce za prezidenta

Konšpirácie už nestačia, Harabina chcú za prezidenta

KOMENTÁRE

Profesionálni kresťania objavili novú diskrimináciu

Úrady si účtujú poplatok za akýsi administratívny úkon.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.