Mazda 3 hatchback: Ovládnu Japonci Európu?

Necelý týždeň pred oficiálnou výstavnou premiérou na autosalóne v talianskej Bologni Mazda - tentokrát už bez kamufláže - odhalila podobu svojho nového kompaktného hatchbacku s typickým označením „3“.

(Zdroj: Mazda)

Hmotnosť a aerodynamika

Prvé materiály vydané výrobcom o novinke hovoria ako o rodinnom aute so športovým duchom. Najmä predná časť s výraznými oblúkmi blatníkov a veľkým otvorom pre prívod vzduchu k motoru pripomína kupé Mazda RX-8, čo rodinnej „tuctovke“ nepochybne lichotí. Prístroje rozdelené do dvoch tubusov pred vodičom majú vniesť časť športovej atmosféry aj do interiéru. Konštruktéri sa vraj držali osvedčeného receptu, ktorý uplatnili aj pri vývoji Mazdy 2 a 6. Nízka hmotnosť vozidla spolu s malým koeficientom odporu vzduchu nielen že pomáhajú šetriť palivo, ale vodičovi majú zabezpečiť viac zážitkov za volantom. Konkrétne hodnoty zatiaľ odtajnené neboli.

Minimálne päť motorov

Pomerne kostrbaté sú aj prvotné informácie a skladbe pohonných jednotiek pod kapotou Mazdy 3. Z benzínových agregátov sa pre Európu ráta s jedna-šestkou a dvojlitrom. Ponuka vznetových motorov má obsahovať základný 1,6-litrový turbodiesel a väčší, s objemom 2,2 l a výkonom 110 kW (150 k), prípadne v špičkovej verzii 136 kW (185 k), pričom obe verzie v predstihu plnia emisnú normu Euro5. Výkonové charakteristiky ostatných motorov, aj fakt, či skromnú dvojicu zážihových pohonných jednotiek doplní ďalšia, sa zrejme dozvieme až po oficiálnom odhalení „Trojky“ 3. decembra.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 723
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 7 046
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 937
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 331
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 405
  6. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 868
  7. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 847
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 829
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 779
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 398

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Beblavý predstavil plány, vznikajúca strana začala zbierať podpisy

Do roka chcú pripraviť programové tézy.

Neprehliadnite tiež

Tesla na premiére elektrického kamiónu ukázala aj nový Roadster 2.0

Nové modely prekvapili zrýchlením aj veľkým dojazdom.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Zásuvka v aute už dávno neslúži iba na zapaľovač. Čo všetko do nej môžete zapojiť?

Prinášame vám výber najpraktickejších či najzaujímavejších pomocníkov do zásuvky vášho automobilu.

Vývojár elektroáut v Renaulte: Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Eric Feunteun z Renaultu.