Štvordverové Porsche Panamera konečne odhalené

Najočakávanejšia novinka v oblasti športových áut odhalila svoje krivky. Pre mnohých nepredstaviteľná štvordverová verzia čaká na reakcie verejnosti.

Základné línie karosérie pripomínajú legendárne kupé 911. Dizajnérom sa podarilo dosiahnuť koeficient odporu vzduchu na hranici Cx=0,29.(Zdroj: Porsche)

STUTTGART, BRATISLAVA. Dlho očakávané štvordverové kupé Porsche Panamera má podľa niektorých informácií uzrieť svetlo sveta až na budúci rok. Iné hovoria o tom, že stuttgartský výrobca nemieni ďalej čakať a prvú sadu oficiálnych fotografií zverejní v pondelok. Niektorým zahraničným médiám sa k prvým podrobnostiam a snímkom auta podarilo dopracovať ešte skôr.

Pripomína Porsche 911

Štvordverové Porsche bude celkovou dĺžkou 4970 mm atakovať luxusné limuzíny. Viac ako šírka vozidla 1930 mm zaujme jeho malá výška, len 1420 mm.

Neoficiálne informácie hovoria o pomerne krátkom rázvore náprav 2920 mm. Ani smerom dozadu sa zvažujúca línia strechy by nemala pasažierov sediacich na zadných sedadlách priestorovo obmedziť. Sedieť sa bude extrémne nízko.

Pre štyroch a veľa kufrov

Štyri samostatné, elektricky nastaviteľné sedadlá vraj dokážu poskytnúť rovnaké pohodlie ako tie najluxusnejšie sedany. Panamera má byť v skutočnosti päťdverová. Za výklopnou zadnou stenou sa ukrýva batožinový priestor s objemom 450 litrov.

Základné línie karosérie pripomínajú legendárne kupé 911. Dizajnérom sa podarilo dosiahnuť koeficient odporu vzduchu na hranici Cx=0,29. Verzia Panamera Turbo bude vďaka markantnejším blatníkom širšia. Jej zadnú časť doplní elektricky vysúvateľná prítlačná plocha.

Rátajú s hybridom, diesel nebude

Všetky pohonné jednotky pod kapotou Porsche Panamera budú disponovať priamym vstrekovaním paliva DFI. Základnú verziu má poháňať šesťvalec 3,6 l od VW s výkonom 221 kW (300 k), kombinovaný s dvojspojkovou prevodovkou PDK. Pre model Panamera S a Panamera Turbo bude k dispozícii osemvalec 4,8 l disponujúci výkonom 294 kW (400 k), resp. vo verzii Turbo s prepĺňaním a výkonovým maximom 368 kW (500 k).

Našťastie bez diesela

Dieselovému agregátu vraj Porsche povedalo definitívne „nie". Ráta sa však s hybridnou verziou. Jej pohonný systém má kombinovať zážihový šesťvalec 3,6 l s elektromotorom (alebo dvomi). Spoločný výkon celého ústrojenstva sa bude pohybovať okolo 257 kW (350 k).

Panamera príde z Lipska

Porsche Panamera sa bude vyrábať v Lipsku. Aktuálne sa v továrni postavenej len v roku 2007 vyrába SUV Porsche Cayenne. Automobilka do jej výstavby investovala 150 miliónov eur, čo je asi o štvrtinu viac než pôvodne predpokladala. Okrem samotného závodu s rozlohou 25 000 m2 je súčsťou komplexu aj logistické centrum i učňovské dielne.

V Lipsku má prebiehať iba finálna montáž auta. Motory sa budú vyrábať v Stuttgarte, nalakované a pripravené karosérie má dodávať závod v Hannoveri. Ako prvá bude spustená sériová výroba výkonnejších verzií S a Turbo. Neskôr sa pridá základný šesťvalcový model a hybrid.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Používate make-up? Potom spozornite
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  7. Vianočný bázar chalaňov
  8. Vianočné mecheche 2017
  9. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  10. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 251
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 233
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 003
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 158
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 212
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 210
  7. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 144
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 115
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 974
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 890

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poórovi a jeho ľuďom sa za posledný rok v trnavskej nemocnici darilo

Firmy s väzbami na trnavského podnikateľa dodávajú nemocnici palivo, servisujú počítače a riadia tendre.

KOMENTÁRE

Fico to zabalil, s horúcou kávou si nebude páliť prsty

Aká neopätovaná je náklonnosť kaviarne k Smeru – tam ju predsa nik nemiluje!

Denník SME s knihou Róberta Bezáka

Denník SME pripravil pre vás v utorok 19. decembra špeciálne vydanie.

KULTÚRA

Najškaredšia modelka na svete sa dočkala vlastného filmu

Madame slúžka je netypická francúzska komédia.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.