Štvordverové Porsche Panamera konečne odhalené

Najočakávanejšia novinka v oblasti športových áut odhalila svoje krivky. Pre mnohých nepredstaviteľná štvordverová verzia čaká na reakcie verejnosti.

Základné línie karosérie pripomínajú legendárne kupé 911. Dizajnérom sa podarilo dosiahnuť koeficient odporu vzduchu na hranici Cx=0,29.(Zdroj: Porsche)

STUTTGART, BRATISLAVA. Dlho očakávané štvordverové kupé Porsche Panamera má podľa niektorých informácií uzrieť svetlo sveta až na budúci rok. Iné hovoria o tom, že stuttgartský výrobca nemieni ďalej čakať a prvú sadu oficiálnych fotografií zverejní v pondelok. Niektorým zahraničným médiám sa k prvým podrobnostiam a snímkom auta podarilo dopracovať ešte skôr.

Pripomína Porsche 911

Štvordverové Porsche bude celkovou dĺžkou 4970 mm atakovať luxusné limuzíny. Viac ako šírka vozidla 1930 mm zaujme jeho malá výška, len 1420 mm.

Neoficiálne informácie hovoria o pomerne krátkom rázvore náprav 2920 mm. Ani smerom dozadu sa zvažujúca línia strechy by nemala pasažierov sediacich na zadných sedadlách priestorovo obmedziť. Sedieť sa bude extrémne nízko.

Pre štyroch a veľa kufrov

Štyri samostatné, elektricky nastaviteľné sedadlá vraj dokážu poskytnúť rovnaké pohodlie ako tie najluxusnejšie sedany. Panamera má byť v skutočnosti päťdverová. Za výklopnou zadnou stenou sa ukrýva batožinový priestor s objemom 450 litrov.

Základné línie karosérie pripomínajú legendárne kupé 911. Dizajnérom sa podarilo dosiahnuť koeficient odporu vzduchu na hranici Cx=0,29. Verzia Panamera Turbo bude vďaka markantnejším blatníkom širšia. Jej zadnú časť doplní elektricky vysúvateľná prítlačná plocha.

Rátajú s hybridom, diesel nebude

Všetky pohonné jednotky pod kapotou Porsche Panamera budú disponovať priamym vstrekovaním paliva DFI. Základnú verziu má poháňať šesťvalec 3,6 l od VW s výkonom 221 kW (300 k), kombinovaný s dvojspojkovou prevodovkou PDK. Pre model Panamera S a Panamera Turbo bude k dispozícii osemvalec 4,8 l disponujúci výkonom 294 kW (400 k), resp. vo verzii Turbo s prepĺňaním a výkonovým maximom 368 kW (500 k).

Našťastie bez diesela

Dieselovému agregátu vraj Porsche povedalo definitívne „nie". Ráta sa však s hybridnou verziou. Jej pohonný systém má kombinovať zážihový šesťvalec 3,6 l s elektromotorom (alebo dvomi). Spoločný výkon celého ústrojenstva sa bude pohybovať okolo 257 kW (350 k).

Panamera príde z Lipska

Porsche Panamera sa bude vyrábať v Lipsku. Aktuálne sa v továrni postavenej len v roku 2007 vyrába SUV Porsche Cayenne. Automobilka do jej výstavby investovala 150 miliónov eur, čo je asi o štvrtinu viac než pôvodne predpokladala. Okrem samotného závodu s rozlohou 25 000 m2 je súčsťou komplexu aj logistické centrum i učňovské dielne.

V Lipsku má prebiehať iba finálna montáž auta. Motory sa budú vyrábať v Stuttgarte, nalakované a pripravené karosérie má dodávať závod v Hannoveri. Ako prvá bude spustená sériová výroba výkonnejších verzií S a Turbo. Neskôr sa pridá základný šesťvalcový model a hybrid.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  3. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  6. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  7. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  8. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  2. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  3. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  4. Kreditná karta – áno alebo nie
  5. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  6. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  8. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  9. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  10. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 23 694
  2. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 21 345
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 18 389
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 17 687
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 12 126
  6. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 638
  7. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 5 572
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 4 947
  9. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 4 201
  10. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete? 3 059

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Aktivitou v parlamente nesrší, politickú budúcnosť má Kaliňák už spečatenú

V Smere je stále veľmi silný, hovorí o Robertovi Kaliňákovi politológ.

DOMOV

Obchodník a zberateľ informácií. Kto je Kočner

S Marianom Kočnerom sa spája viac ako desať káuz.

Stĺpček Jakuba Fila

Zadržali Kočnera. Hoci platí prezumpcia neviny, treba povedať konečne

K rozsudku je dlhá cesta.

DOMOV

NAKA zadržala Mariana Kočnera, o väzbe sa ešte rozhodne

Príkaz vydal prokurátor Úradu špeciálnej prokuratúry.

Neprehliadnite tiež

Tesla v USA vyšetruje prvé samovznietenie Modelu S

Ide o prvý prípad bezdôvodného samovznietenia batérie Tesly.

Audi A1 narástlo na veľkosť Pola. Dieselový motor už nedostane

Digitálne budíky na prístrojovej doske ponúkne už v základe.

Dopravu v Bratislave a okolí komplikuje viacero nehôd a kolóny

Situáciu môže skomplikovať aj jazda protestujúcich farmárov na traktoroch.

Čo kúpiť: Volkswagen Golf alebo konkurenciu?

V Európe je najpredávanejší Volkswagen Golf. Na Slovensku ho predbehla Škoda Octavia.