STUTTGART, BRATISLAVA. Dlho očakávané štvordverové kupé Porsche Panamera má podľa niektorých informácií uzrieť svetlo sveta až na budúci rok. Iné hovoria o tom, že stuttgartský výrobca nemieni ďalej čakať a prvú sadu oficiálnych fotografií zverejní v pondelok. Niektorým zahraničným médiám sa k prvým podrobnostiam a snímkom auta podarilo dopracovať ešte skôr.
Pripomína Porsche 911 Štvordverové Porsche bude celkovou dĺžkou 4970 mm atakovať luxusné limuzíny. Viac ako šírka vozidla 1930 mm zaujme jeho malá výška, len 1420 mm.
Neoficiálne informácie hovoria o pomerne krátkom rázvore náprav 2920 mm. Ani smerom dozadu sa zvažujúca línia strechy by nemala pasažierov sediacich na zadných sedadlách priestorovo obmedziť. Sedieť sa bude extrémne nízko.
Pre štyroch a veľa kufrov Štyri samostatné, elektricky nastaviteľné sedadlá vraj dokážu poskytnúť rovnaké pohodlie ako tie najluxusnejšie sedany. Panamera má byť v skutočnosti päťdverová. Za výklopnou zadnou stenou sa ukrýva batožinový priestor s objemom 450 litrov.
Základné línie karosérie pripomínajú legendárne kupé 911. Dizajnérom sa podarilo dosiahnuť koeficient odporu vzduchu na hranici Cx=0,29. Verzia Panamera Turbo bude vďaka markantnejším blatníkom širšia. Jej zadnú časť doplní elektricky vysúvateľná prítlačná plocha.
Rátajú s hybridom, diesel nebude Všetky pohonné jednotky pod kapotou Porsche Panamera budú disponovať priamym vstrekovaním paliva DFI. Základnú verziu má poháňať šesťvalec 3,6 l od VW s výkonom 221 kW (300 k), kombinovaný s dvojspojkovou prevodovkou PDK. Pre model Panamera S a Panamera Turbo bude k dispozícii osemvalec 4,8 l disponujúci výkonom 294 kW (400 k), resp. vo verzii Turbo s prepĺňaním a výkonovým maximom 368 kW (500 k).
Našťastie bez diesela Dieselovému agregátu vraj Porsche povedalo definitívne „nie". Ráta sa však s hybridnou verziou. Jej pohonný systém má kombinovať zážihový šesťvalec 3,6 l s elektromotorom (alebo dvomi). Spoločný výkon celého ústrojenstva sa bude pohybovať okolo 257 kW (350 k).
Panamera príde z Lipska Porsche Panamera sa bude vyrábať v Lipsku. Aktuálne sa v továrni postavenej len v roku 2007 vyrába SUV Porsche Cayenne. Automobilka do jej výstavby investovala 150 miliónov eur, čo je asi o štvrtinu viac než pôvodne predpokladala. Okrem samotného závodu s rozlohou 25 000 m2 je súčsťou komplexu aj logistické centrum i učňovské dielne.
V Lipsku má prebiehať iba finálna montáž auta. Motory sa budú vyrábať v Stuttgarte, nalakované a pripravené karosérie má dodávať závod v Hannoveri. Ako prvá bude spustená sériová výroba výkonnejších verzií S a Turbo. Neskôr sa pridá základný šesťvalcový model a hybrid.