Štvordverové Porsche Panamera konečne odhalené

Najočakávanejšia novinka v oblasti športových áut odhalila svoje krivky. Pre mnohých nepredstaviteľná štvordverová verzia čaká na reakcie verejnosti.

Základné línie karosérie pripomínajú legendárne kupé 911. Dizajnérom sa podarilo dosiahnuť koeficient odporu vzduchu na hranici Cx=0,29.(Zdroj: Porsche)

STUTTGART, BRATISLAVA. Dlho očakávané štvordverové kupé Porsche Panamera má podľa niektorých informácií uzrieť svetlo sveta až na budúci rok. Iné hovoria o tom, že stuttgartský výrobca nemieni ďalej čakať a prvú sadu oficiálnych fotografií zverejní v pondelok. Niektorým zahraničným médiám sa k prvým podrobnostiam a snímkom auta podarilo dopracovať ešte skôr.

Pripomína Porsche 911

Štvordverové Porsche bude celkovou dĺžkou 4970 mm atakovať luxusné limuzíny. Viac ako šírka vozidla 1930 mm zaujme jeho malá výška, len 1420 mm.

Neoficiálne informácie hovoria o pomerne krátkom rázvore náprav 2920 mm. Ani smerom dozadu sa zvažujúca línia strechy by nemala pasažierov sediacich na zadných sedadlách priestorovo obmedziť. Sedieť sa bude extrémne nízko.

Pre štyroch a veľa kufrov

Štyri samostatné, elektricky nastaviteľné sedadlá vraj dokážu poskytnúť rovnaké pohodlie ako tie najluxusnejšie sedany. Panamera má byť v skutočnosti päťdverová. Za výklopnou zadnou stenou sa ukrýva batožinový priestor s objemom 450 litrov.

Základné línie karosérie pripomínajú legendárne kupé 911. Dizajnérom sa podarilo dosiahnuť koeficient odporu vzduchu na hranici Cx=0,29. Verzia Panamera Turbo bude vďaka markantnejším blatníkom širšia. Jej zadnú časť doplní elektricky vysúvateľná prítlačná plocha.

Rátajú s hybridom, diesel nebude

Všetky pohonné jednotky pod kapotou Porsche Panamera budú disponovať priamym vstrekovaním paliva DFI. Základnú verziu má poháňať šesťvalec 3,6 l od VW s výkonom 221 kW (300 k), kombinovaný s dvojspojkovou prevodovkou PDK. Pre model Panamera S a Panamera Turbo bude k dispozícii osemvalec 4,8 l disponujúci výkonom 294 kW (400 k), resp. vo verzii Turbo s prepĺňaním a výkonovým maximom 368 kW (500 k).

Našťastie bez diesela

Dieselovému agregátu vraj Porsche povedalo definitívne „nie". Ráta sa však s hybridnou verziou. Jej pohonný systém má kombinovať zážihový šesťvalec 3,6 l s elektromotorom (alebo dvomi). Spoločný výkon celého ústrojenstva sa bude pohybovať okolo 257 kW (350 k).

Panamera príde z Lipska

Porsche Panamera sa bude vyrábať v Lipsku. Aktuálne sa v továrni postavenej len v roku 2007 vyrába SUV Porsche Cayenne. Automobilka do jej výstavby investovala 150 miliónov eur, čo je asi o štvrtinu viac než pôvodne predpokladala. Okrem samotného závodu s rozlohou 25 000 m2 je súčsťou komplexu aj logistické centrum i učňovské dielne.

V Lipsku má prebiehať iba finálna montáž auta. Motory sa budú vyrábať v Stuttgarte, nalakované a pripravené karosérie má dodávať závod v Hannoveri. Ako prvá bude spustená sériová výroba výkonnejších verzií S a Turbo. Neskôr sa pridá základný šesťvalcový model a hybrid.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  5. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  6. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  7. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  3. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  4. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  5. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  6. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  7. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  10. Vysoká hra o súdne trovy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 14 865
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 4 407
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 885
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 410
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 1 620
  6. Splnený sen 1 476
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 267
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 154
  9. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 037
  10. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu 877

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum AKO: Uhrík v Nitre výrazne zaostáva za súčasným županom Belicom

Súčasní župani majú podľa prieskumu agentúry AKO najlepšie vyhliadky uspieť v župných voľbách.

SVET

Schwarzenberg pre SME: Okamura či Kotleba, všetko rovnaká háveď

Babiš môže ohroziť demokraciu, tvrdí.

KOMENTÁRE

Akých čudákov tie župné voľby priťahujú

Kandidáti sú najlacnejšou investíciou a ľudia sú hlúpi a zábudliví.

Neprehliadnite tiež

Takmer tretina nových áut nemá rezervné koleso

Pri defekte sa musia vodiči spoliehať na lepiacu sadu.

Motory v autách by mohli dostať turbo pre každý valec, pomôže to odozve

Konštruktéri snívajú o trojvalci s tromi turbami a šiestimi škrtiacimi klapkami.

Honda Civic jazdí lahodne a konečne vyzerá dobre (test)

Dojem trochu kazí ovládanie elektroniky na palube.

Malé autá sú čoraz drahšie, ľudia chcú výbavu z veľkých áut

Zákazníci si aj pri kompaktných autách radi priplatia za bohatú výbavu a možnosť prispôsobiť si vzhľad.