SME

Dlhodobý test: Kia cee´d pracuje na dôvere

Pôvodné odhady spred roka sa potvrdili. Vybraný testovaný model je najpredávanejšou verziou. Po roku a pol od začiatku testu by sme si Kiu cee´d vybrali s ešte väčším odhodlaním a dôverou, ale s iným motorom.

(Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Na preplnenej ceste konečne nastala možnosť bezpečne predbehnúť nákladné auto. Testovacia Kia cee´d potrebuje poriadne podradiť a nechať vytočiť motor aspoň na päť tisíc otáčok. Opäť sa stretávame s nedostatkom výkonu pri nízkych otáčkach najžiadanejšieho motora v modeloch cee´d. Benzínový štvorvalec výborne zvláda nástrahy testu, ale papierovo slušný výkon 105 koní je dostupný až príliš vysoko. To isté platí o krútiacom momente 137 Nm, ktorý je k dispozícii až pri 5000 otáčkach za minútu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V praxi to znamená asi toľko, že motor je príjemný spoločník v meste a pri ustálenej rýchlosti do 110 kilometrov. Vtedy spotreba nepresahuje 6,5 litra na sto kilometrov. Niekedy klesá aj nižšie. Stačí trochu predbiehať alebo držať na diaľnici rýchlosť 130 kilometrov za hodinu a spotreba výrazne stúpne. Testovaný motor 1,4 VVT obstojí iba na krátke trasy a bez nutnosti jazdiť rýchlejšie. Potom treba brať do úvahy spotrebu 7,8 litra, ktorá nestúpa a zohľadňuje aj veľmi dynamickú jazdu. Po desaťtisícoch kilometrov vyzerá byť Kia cee´d pohodlným a mimoriadne praktickým kompaktom.

Iný pohľad aj skutočnosť Od prihlásenia testovacieho auta sa v priebehu roka mnohé zmenilo. Cena modelu je v akcii o tridsaťtisíc nižšia a náš pohľad na auto iný. Jednoznačnou prednosťou je vnútorný priestor, odkladacie priestory, ovládanie a výbava. Máme tiež návrh na vylepšenie. Doplniť diaľkové zamykanie o možnosť otvorenia alebo zatvorenia okien kľúčom. Oceňujeme dvojité dno kufra, manipuláciu s autosedačkami a presnosť rýchlomera. Keď tachometer ukazuje 100 kilometrov za hodinu, auto ide v skutočnosti 96 kilometrov za hodinu. Pri indikovanej rýchlosti 150 je rozdiel iba 9 kilometrov za hodinu.

SkryťVypnúť reklamu

Importér nám neprezradil, koľko áut plánoval predať, ale skutočnosť vraj prekračuje plány aj napriek konkurencii áut ako Škoda Octavia či Volkswagen Golf. Faktom je, že konkurencia v ostatnom čase prudko zaútočila nízkymi cenami.

Iba pravidelné návštevy Od auta, na ktoré poskytuje výrobca nadštandardnú záruku, nemožno čakať nič iné, iba bezporuchovú prevádzku po dobu celého dlhodobého testu. V predchádzajúcich takmer 45 000 kilometroch dostala Kia poriadne zabrať na cestách všetkých kategórií, ale najme na rozbitých vidieckych. Rýchlou jazdou a dolovaním výkonu z vyšších otáčok kazíme priemernú spotrebu, ale zároveň simulujeme náročné podmienky.

Kia prešla mnoho ciest Európy, tie najťažšie ju čakali

na Slovensku.

SkryťVypnúť reklamu

Kompaktná Kia zatiaľ statne odoláva. Zo spotrebného materiálu sme menili iba žiarovky. „Podľa mňa je normálne, že ak svietite celý rok, vypovie žiarovka svetiel,“ povedal Miroslav Glos automechanik z Mitsubishi. Potvrdil tiež celkový dobrý stav auta, najmä bŕzd a motora. Nastavenie potrebovala geometria. Máme nekvalitné cesty Cesty nízkej kvality a dve poriadne jamy v tme nechali stopy na geometrii, ktorú premerali a upravili v rámci záručnej prehliadky pri 30000 kilometroch. Ostatné časti auta znášajú vplyv nekvalitných ciest dobre. Chce sa nám veriť, že všetci zákazníci dostanú takú pozornosť ako my.

Novinárske auto sa pri objednávaní prehliadky utajiť nedá, ale nech je to akokoľvek na prístup v servise sa nemôžeme sťažovať. V priebehu roka dva krát Kia štartovala asi o päť sekúnd dlhšie ako bežne. Potom ešte studený motor chvíľu pošklbával. Nevedno, či to spôsobilo palivo alebo niečo iné, lebo problém sa viac nezopakoval.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zatiaľ sa držím výborne Jediný spôsob ako môže Kia cee´d potvrdiť suverenitu výrobcu je bezproblémové absolvovanie dlhodobého testu. Do konca jej chýba posledných päť tisíc kilometrov. Vzhľadom na počasie budú veľmi náročné. Zatiaľ nesklamala a ponúkla mimoriadne dobrý úžitok a priestranný interiér. Na základe testu by sme si nevybrali motor 1,4 CVVT, ale silnejšiu verziu 1,6 CVVT, prípadne diesel. Výbava EX je najpredávanejšia, čo iba potvrdzuje jej dobrú zostavu.

Kia cee´d 1,4 CVVT EX

Cena na začiatku testu 504 700 korún (16 750 eur)

Cena modelu teraz 474 700 korún (15 757 eur) - akcia

Motor 1,4 CVVT

Výkon 77 kW / 105k

Pri otáčkach 6200 ot./min.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Krútiaci moment 137 Nm

Pri otáčkach 5000 ot./min.

Zrýchlenie 0-100km/h 11,6 sekundy

Objem kufra 340 l

Prevádzka vozidla Stav tachometra 44150 km

Spotrebované palivo 3452,33

Priemerná spotreba 7,8 litra na 100 kilometrov

Spotreba (výrobca) 6,1 litra na 100 kilometrov

Poruchy žiadne

Údržba kontrola a nastavenie geometrie

Spotrebný materiál žiarovka hlavného svetlometu a parkovacie svetlo

Ceny vybraných náhradných dielcov na model Kia cee´d

Dielec Cena v korunách Cena v eurách

Predný svetlomet 4 919 163,29

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Predný nárazník 6 053 200,91

Predný blatník 4 034 133,91

Čelné sklo 9 944 330,08

Zadný blatník 10 096 335,16

Zadný svetlomet 3 362 111,60

predné dvere 11 655 386,86

zadné dvere 10 939 363,11

zadný nárazník 6 359 211,08

olejový filter 219 7,25

vzduchový filter 714 23,70

predné ložisko náboja 1 871 62,11

ceny sú vrátane DPH

1 euro = 30,1260 Sk

Plusy Mínusy

praktický interiér spotreba na diaľnici

vnútorný priestor trakcia prednej nápravy

ovládacie prvky výrazné osvetlenie prístrojov

SkryťVypnúť reklamu
reklama

dizajn výkon iba vo vyšších otáčkach

dvojité dno kufra ovládanie počítača

nastupovanie -

sedadlá -

zimná prevádzka -

presnosť tachometra -

výhľad z auta -

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 38 281
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 803
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 429
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 252
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 6 674
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 439
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 594
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 520
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  2. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  3. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  4. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  5. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  6. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  7. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  8. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 103 908
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 461
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 393
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 786
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 002
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 615
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 958
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 738
  1. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu