Dlhodobý test: Kia cee´d pracuje na dôvere

Pôvodné odhady spred roka sa potvrdili. Vybraný testovaný model je najpredávanejšou verziou. Po roku a pol od začiatku testu by sme si Kiu cee´d vybrali s ešte väčším odhodlaním a dôverou, ale s iným motorom.

(Zdroj: autor)

BRATISLAVA. Na preplnenej ceste konečne nastala možnosť bezpečne predbehnúť nákladné auto. Testovacia Kia cee´d potrebuje poriadne podradiť a nechať vytočiť motor aspoň na päť tisíc otáčok. Opäť sa stretávame s nedostatkom výkonu pri nízkych otáčkach najžiadanejšieho motora v modeloch cee´d. Benzínový štvorvalec výborne zvláda nástrahy testu, ale papierovo slušný výkon 105 koní je dostupný až príliš vysoko. To isté platí o krútiacom momente 137 Nm, ktorý je k dispozícii až pri 5000 otáčkach za minútu.

V praxi to znamená asi toľko, že motor je príjemný spoločník v meste a pri ustálenej rýchlosti do 110 kilometrov. Vtedy spotreba nepresahuje 6,5 litra na sto kilometrov. Niekedy klesá aj nižšie. Stačí trochu predbiehať alebo držať na diaľnici rýchlosť 130 kilometrov za hodinu a spotreba výrazne stúpne. Testovaný motor 1,4 VVT obstojí iba na krátke trasy a bez nutnosti jazdiť rýchlejšie. Potom treba brať do úvahy spotrebu 7,8 litra, ktorá nestúpa a zohľadňuje aj veľmi dynamickú jazdu. Po desaťtisícoch kilometrov vyzerá byť Kia cee´d pohodlným a mimoriadne praktickým kompaktom.

Iný pohľad aj skutočnosť

Od prihlásenia testovacieho auta sa v priebehu roka mnohé zmenilo. Cena modelu je v akcii o tridsaťtisíc nižšia a náš pohľad na auto iný. Jednoznačnou prednosťou je vnútorný priestor, odkladacie priestory, ovládanie a výbava. Máme tiež návrh na vylepšenie. Doplniť diaľkové zamykanie o možnosť otvorenia alebo zatvorenia okien kľúčom. Oceňujeme dvojité dno kufra, manipuláciu s autosedačkami a presnosť rýchlomera. Keď tachometer ukazuje 100 kilometrov za hodinu, auto ide v skutočnosti 96 kilometrov za hodinu. Pri indikovanej rýchlosti 150 je rozdiel iba 9 kilometrov za hodinu.

Importér nám neprezradil, koľko áut plánoval predať, ale skutočnosť vraj prekračuje plány aj napriek konkurencii áut ako Škoda Octavia či Volkswagen Golf. Faktom je, že konkurencia v ostatnom čase prudko zaútočila nízkymi cenami.

Iba pravidelné návštevy

Od auta, na ktoré poskytuje výrobca nadštandardnú záruku, nemožno čakať nič iné, iba bezporuchovú prevádzku po dobu celého dlhodobého testu. V predchádzajúcich takmer 45 000 kilometroch dostala Kia poriadne zabrať na cestách všetkých kategórií, ale najme na rozbitých vidieckych. Rýchlou jazdou a dolovaním výkonu z vyšších otáčok kazíme priemernú spotrebu, ale zároveň simulujeme náročné podmienky.

Kia prešla mnoho ciest Európy, tie najťažšie ju čakali
na Slovensku.


Kompaktná Kia zatiaľ statne odoláva. Zo spotrebného materiálu sme menili iba žiarovky. „Podľa mňa je normálne, že ak svietite celý rok, vypovie žiarovka svetiel,“ povedal Miroslav Glos automechanik z Mitsubishi. Potvrdil tiež celkový dobrý stav auta, najmä bŕzd a motora. Nastavenie potrebovala geometria.

Máme nekvalitné cesty

Cesty nízkej kvality a dve poriadne jamy v tme nechali stopy na geometrii, ktorú premerali a upravili v rámci záručnej prehliadky pri 30000 kilometroch. Ostatné časti auta znášajú vplyv nekvalitných ciest dobre. Chce sa nám veriť, že všetci zákazníci dostanú takú pozornosť ako my.

Novinárske auto sa pri objednávaní prehliadky utajiť nedá, ale nech je to akokoľvek na prístup v servise sa nemôžeme sťažovať. V priebehu roka dva krát Kia štartovala asi o päť sekúnd dlhšie ako bežne. Potom ešte studený motor chvíľu pošklbával. Nevedno, či to spôsobilo palivo alebo niečo iné, lebo problém sa viac nezopakoval.

Zatiaľ sa držím výborne

Jediný spôsob ako môže Kia cee´d potvrdiť suverenitu výrobcu je bezproblémové absolvovanie dlhodobého testu. Do konca jej chýba posledných päť tisíc kilometrov. Vzhľadom na počasie budú veľmi náročné. Zatiaľ nesklamala a ponúkla mimoriadne dobrý úžitok a priestranný interiér. Na základe testu by sme si nevybrali motor 1,4 CVVT, ale silnejšiu verziu 1,6 CVVT, prípadne diesel. Výbava EX je najpredávanejšia, čo iba potvrdzuje jej dobrú zostavu.


Kia cee´d 1,4 CVVT EX

Cena na začiatku testu 504 700 korún (16 750 eur)
Cena modelu teraz 474 700 korún (15 757 eur) - akcia
Motor 1,4 CVVT
Výkon 77 kW / 105k
Pri otáčkach 6200 ot./min.
Krútiaci moment 137 Nm
Pri otáčkach 5000 ot./min.
Zrýchlenie 0-100km/h 11,6 sekundy
Objem kufra 340 l


Prevádzka vozidla

Stav tachometra 44150 km
Spotrebované palivo 3452,33
Priemerná spotreba 7,8 litra na 100 kilometrov
Spotreba (výrobca) 6,1 litra na 100 kilometrov
Poruchy žiadne
Údržba kontrola a nastavenie geometrie
Spotrebný materiál žiarovka hlavného svetlometu a parkovacie svetlo


Ceny vybraných náhradných dielcov na model Kia cee´d

Dielec Cena v korunách Cena v eurách
Predný svetlomet 4 919 163,29
Predný nárazník 6 053 200,91
Predný blatník 4 034 133,91
Čelné sklo 9 944 330,08
Zadný blatník 10 096 335,16
Zadný svetlomet 3 362 111,60
predné dvere 11 655 386,86
zadné dvere 10 939 363,11
zadný nárazník 6 359 211,08
olejový filter 219 7,25
vzduchový filter 714 23,70
predné ložisko náboja 1 871 62,11

ceny sú vrátane DPH
1 euro = 30,1260 Sk

Plusy Mínusy
praktický interiér spotreba na diaľnici
vnútorný priestor trakcia prednej nápravy
ovládacie prvky výrazné osvetlenie prístrojov
dizajn výkon iba vo vyšších otáčkach
dvojité dno kufra ovládanie počítača
nastupovanie -
sedadlá -
zimná prevádzka -
presnosť tachometra -
výhľad z auta -

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 9 298
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 724
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 657
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 2 132
  5. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 076
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 538
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 381
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 380
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 208
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 978

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Fotografka z Tour: Sagan má výraznú tvár, je fotogenický. Je to prosto chlap

Češka Markéta Navrátilová bola dlhé roky jedinou ženou, ktorá fotila Tour de France z motorky.

DOMOV

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Za dva roky dali prácu 80 ľuďom.

AUTO

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.