BRATISLAVA. Úsek druhej etapy nadväzuje na prvú etapu a bude sa stavať v plnom profile. Základný kameň druhej etapy výstavby úseku položili v pondelok v Hliníku nad Hronom predstavitelia ministerstva dopravy, Národnej diaľničnej spoločnosti, mesta Žiar nad Hronom, projektanta - firmy Dopravoprojekt, a.s. Bratislava a vedúceho člena združenia stavebných firiem - spoločnosti Doprastav, a.s. Bratislava.
Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa Dopravoprojektu Petra Pauerová. Ďalšími členmi združenia sú Inžinierske stavby Košice, a.s., Strabag, s.r.o. Bratislava a Stavby silnic a železnic, Praha. Stavba druhej etapy úseku R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie má stáť 3,1 mld. Sk (102,90 mil. €) bez dane z pridanej hodnoty. Celý úsek R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie nahradí preťaženú cestu prvej triedy č. 65 v dĺžke 17,2 kilometra.
Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Dopravoprojektu Gabriel Koczkáš uviedol, že po technickej stránke ide o zložitú stavbu. "Na trase druhej etapy rýchlostnej cesty bude 10 mostov, z toho tri nad riekou Hron. Zhruba 700 metrov cesty bude vedených v dvoch výškových úrovniach. Na druhej etape výstavby tohto úseku R1 sa budú budovať protihlukové steny s dĺžkou 2,3 kilometra a výškou až do 8 metrov," upresnil Koczkáš náročnosť stavby. Vzhľadom na napojenie na už vybudovaný úsek R1 medzi Šášovským Podhradím a Zvolenom a na napojenie na už existujúcu cestnú sieť bude potrebná rozsiahla rekonštrukcia križovatky Šášovské Podhradie.
Úsek Žarnovica - Šášovské Podhradie je súčasťou rýchlostnej cesty R1 na trase Trnava - Nitra - Žiar nad Hronom - Zvolen - Banská Bystrica. Stavba 9,7-kilometrovej prvej časti úseku R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie po Lehôtku pod Brehmi začala vo februári 2008. Dodávateľom stavebných prác v zmluvnej cene 1,560 mld. Sk (51,78 mil. €) bez DPH je združenie firiem Stavby silnic a železnic Praha a Eurovia-Cesty, a.s. Košice. Táto etapa by mala byť ukončená o dva roky. Pôvodne malo ísť o jednu stavbu, po námietkach časti občanov Žiaru nad Hronom proti trasovaniu cesty popri ich meste, ktoré viedli až k zrušeniu stavebného konania, stavbu rozdelili.