SME

Začala stavba 2. etapy úseku R1 Žarnovica - Š. Podhradie

Na rýchlostnej ceste R1 medzi Nitrou a Banskou Bystricou by mali mať vodiči do konca roka 2010 k dispozícii nový úsek Žarnovica - Šášovské Podhradie v dĺžke 8,4 kilometra.

BRATISLAVA. Úsek druhej etapy nadväzuje na prvú etapu a bude sa stavať v plnom profile. Základný kameň druhej etapy výstavby úseku položili v pondelok v Hliníku nad Hronom predstavitelia ministerstva dopravy, Národnej diaľničnej spoločnosti, mesta Žiar nad Hronom, projektanta - firmy Dopravoprojekt, a.s. Bratislava a vedúceho člena združenia stavebných firiem - spoločnosti Doprastav, a.s. Bratislava.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa Dopravoprojektu Petra Pauerová. Ďalšími členmi združenia sú Inžinierske stavby Košice, a.s., Strabag, s.r.o. Bratislava a Stavby silnic a železnic, Praha. Stavba druhej etapy úseku R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie má stáť 3,1 mld. Sk (102,90 mil. €) bez dane z pridanej hodnoty. Celý úsek R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie nahradí preťaženú cestu prvej triedy č. 65 v dĺžke 17,2 kilometra.

SkryťVypnúť reklamu

Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Dopravoprojektu Gabriel Koczkáš uviedol, že po technickej stránke ide o zložitú stavbu. "Na trase druhej etapy rýchlostnej cesty bude 10 mostov, z toho tri nad riekou Hron. Zhruba 700 metrov cesty bude vedených v dvoch výškových úrovniach. Na druhej etape výstavby tohto úseku R1 sa budú budovať protihlukové steny s dĺžkou 2,3 kilometra a výškou až do 8 metrov," upresnil Koczkáš náročnosť stavby. Vzhľadom na napojenie na už vybudovaný úsek R1 medzi Šášovským Podhradím a Zvolenom a na napojenie na už existujúcu cestnú sieť bude potrebná rozsiahla rekonštrukcia križovatky Šášovské Podhradie.

Úsek Žarnovica - Šášovské Podhradie je súčasťou rýchlostnej cesty R1 na trase Trnava - Nitra - Žiar nad Hronom - Zvolen - Banská Bystrica. Stavba 9,7-kilometrovej prvej časti úseku R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie po Lehôtku pod Brehmi začala vo februári 2008. Dodávateľom stavebných prác v zmluvnej cene 1,560 mld. Sk (51,78 mil. €) bez DPH je združenie firiem Stavby silnic a železnic Praha a Eurovia-Cesty, a.s. Košice. Táto etapa by mala byť ukončená o dva roky. Pôvodne malo ísť o jednu stavbu, po námietkach časti občanov Žiaru nad Hronom proti trasovaniu cesty popri ich meste, ktoré viedli až k zrušeniu stavebného konania, stavbu rozdelili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 37 341
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 779
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 428
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 274
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 6 439
  6. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 569
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 573
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 449
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  2. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  3. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  4. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  5. Vladimír Krátky: Šimečka dláždi Matovičovi cestu do parlamentu .
  6. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  7. Rudolfa Vallová: Trumpova šoková terapia
  8. Viktor Pamula: Nie Ruskému zákonu
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 239
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 459
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 78 279
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 783
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 991
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 600
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 947
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 737
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
reklama
SkryťZatvoriť reklamu