Začala stavba 2. etapy úseku R1 Žarnovica - Š. Podhradie

Na rýchlostnej ceste R1 medzi Nitrou a Banskou Bystricou by mali mať vodiči do konca roka 2010 k dispozícii nový úsek Žarnovica - Šášovské Podhradie v dĺžke 8,4 kilometra.

BRATISLAVA. Úsek druhej etapy nadväzuje na prvú etapu a bude sa stavať v plnom profile. Základný kameň druhej etapy výstavby úseku položili v pondelok v Hliníku nad Hronom predstavitelia ministerstva dopravy, Národnej diaľničnej spoločnosti, mesta Žiar nad Hronom, projektanta - firmy Dopravoprojekt, a.s. Bratislava a vedúceho člena združenia stavebných firiem - spoločnosti Doprastav, a.s. Bratislava.

Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa Dopravoprojektu Petra Pauerová. Ďalšími členmi združenia sú Inžinierske stavby Košice, a.s., Strabag, s.r.o. Bratislava a Stavby silnic a železnic, Praha. Stavba druhej etapy úseku R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie má stáť 3,1 mld. Sk (102,90 mil. €) bez dane z pridanej hodnoty. Celý úsek R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie nahradí preťaženú cestu prvej triedy č. 65 v dĺžke 17,2 kilometra.

Článok pokračuje pod video reklamou

Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Dopravoprojektu Gabriel Koczkáš uviedol, že po technickej stránke ide o zložitú stavbu. "Na trase druhej etapy rýchlostnej cesty bude 10 mostov, z toho tri nad riekou Hron. Zhruba 700 metrov cesty bude vedených v dvoch výškových úrovniach. Na druhej etape výstavby tohto úseku R1 sa budú budovať protihlukové steny s dĺžkou 2,3 kilometra a výškou až do 8 metrov," upresnil Koczkáš náročnosť stavby. Vzhľadom na napojenie na už vybudovaný úsek R1 medzi Šášovským Podhradím a Zvolenom a na napojenie na už existujúcu cestnú sieť bude potrebná rozsiahla rekonštrukcia križovatky Šášovské Podhradie.

Úsek Žarnovica - Šášovské Podhradie je súčasťou rýchlostnej cesty R1 na trase Trnava - Nitra - Žiar nad Hronom - Zvolen - Banská Bystrica. Stavba 9,7-kilometrovej prvej časti úseku R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie po Lehôtku pod Brehmi začala vo februári 2008. Dodávateľom stavebných prác v zmluvnej cene 1,560 mld. Sk (51,78 mil. €) bez DPH je združenie firiem Stavby silnic a železnic Praha a Eurovia-Cesty, a.s. Košice. Táto etapa by mala byť ukončená o dva roky. Pôvodne malo ísť o jednu stavbu, po námietkach časti občanov Žiaru nad Hronom proti trasovaniu cesty popri ich meste, ktoré viedli až k zrušeniu stavebného konania, stavbu rozdelili.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 975
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 777
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 010
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 711
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 161
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 013
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 639
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 586
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 351
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 758

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Kaliňáka k únosu Vietnamca doteraz nikto nevypočul

Bývalého ministra vnútra ani nepredvolali.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Prečo sa gang financovaný Kremľom usídlil na Slovensku

Aké je posolstvo Nočných vlkov u nás.

ŠPORT

Šliapať v úniku? Je to nudné, vraví Sagan

Cez víkend nelenil. Majster sveta najazdil za dva dni dvesto kilometrov v únikoch.

Neprehliadnite tiež

Ako vzniká zabudnutá Tatra z Bratislavy? (rozhovor)

Projekt má pripomenúť kvality slovenského automobilového dizajnu.

Hyundai i30 N Line vyzerá ako hot hatch, aj keď ním nie je

Od ostrejšej verzie si požičal väčšinu dizajnových prvkov.

Sen o elegantnom kupé z Bratislavy sa stane realitou

Koncept, ktorý ostal na papieri, sa rodí po 55 rokoch.

Renault Mégane R.S. Trophy: s manuálom a výkonom 300 koní

Pribudla možnosť manuálnej prevodovky.