Kia cee´d v zime neprechladne

Kórejské auto vyrábané na severnom Slovensku zima nezaskočí. Na dobrých zimných pneumatikách jazdí veľmi presvedčivo. Zvyknúť si treba na preklzujúce vnútorné koleso v zákrute.

(Zdroj: Tomáš Kelement)

BRATISLAVA, BREZNO. Každé dlhodobo testované auto musí absolvovať zimnú prevádzku so všetkým, čo pobyt v chladnom prostredí prináša. Kia cee´d vchádza už do druhej zimnej sezóny, pretože minulý rok bol na sneh a mínusové teploty veľmi skúpy. Z pohľadu bežného užívateľa sú dôležité dve základné veci. Bezproblémové rána v krutej zime a bezpečné ovládanie.

Neprechladne

Centrálne zamykanie a všetky ostatné súčasti vrátane zámkov dverí fungujú spoľahlivo aj po silnom nočnom mraze. Ani umývanie auta v zime sa neodrazilo na funkčnosti potrebných súčastí. Odtokový žliabok pod stieračmi plní svoju funkciu, navyše, pod stierače sa vmestí viac snehu. V nulovej polohe sú stierače na takej časti skla, ktorá sa rýchlo zohreje. Gumičky stieračov po vyše roku práce pomaly, ale isto končia a bolo by dobré ich vymeniť. Pod mínus 10 stupňov treba počítať so slabšou účinnosťou plynových vzpier na piatych dverách. Pri mínusových teplotách zostávajú plasty pružné a nevŕzgajú. Rovnako koberce zostávajú po nočnom mraze pružné.

Nalepený sneh ani po extrémnej záťaži v zimných podmienkach funkcie auta nijako neobmedzuje.

Teplo prichádza rýchlo

Cee´d vďaka benzínovému motoru kúri veľmi rýchlo a po troch kilometroch jazdy. Tesniace gumy okolo bočných okien primrznú iba v extrémnom striedaní dažďa a mrazu. Textilné sedadlá nie sú na dotyk príliš studené, hoci v hornatej oblasti odporúčame doplnkové vyhrievanie. Dobré skúsenosti v zime umocnila prehľadná a účinná ventilačná sústava.

Základnú zimnú výbavu nosíme vo veľkom boxe vodičových dverí, kde vošla aj reflexná vesta. Kia cee´d je auto vhodné na praktické použitie v tvrdej zime. Na naše veľké prekvapenie rýchly vývoj auta myslel aj na sneh a používanie v zime. Tomu zodpovedajú veľké podblatníky, kúrenie, tvar spojlera, výhľad z auta a zabezpečená funkčnosť všetkých častí aj vtedy, keď je auto obalené snehom.

Vnútorné koleso sa v zákrute pretáča

Kia stihla absolvovať stovky kilometrov na snehu už na začiatku prichádzajúcej zimy. Auto reaguje veľmi presne, ABS nie je priveľmi citlivé a čo je potešiteľné, Kia sa dobre ovláda v šmyku. Jediným nedostatkom je trakcia prednej nápravy. Stačí mierny náklon a vnútorné koleso v zákrute sa začne pomerne rýchlo pretáčať. Z tohto pohľadu Kia potrebuje trakčný systém alebo zmenenú kinematiku prednej nápravy. Paradoxne, rýchla strata trakcie na vnútornom kolese umožňuje lepšie držať zvolený smer vonkajšiemu kolesu v zákrute.

Fungovanie v zime je jednou zo silných stránok kórejského auta. Kia sa ľahko a presne ovláda aj v šmyku.

Snehulienka

Správanie auta v zime je asi najpríjemnejším a najväčším prekvapením v teste. Na základe skúseností považujeme cee´d za auto vhodné do zimy. Počuli sme o poruchách autorádií, ktoré zvyknú vytiahnuť energiu z batérie. To naše funguje zatiaľ spoľahlivo, hoci viac ako CD, používame USB kľúče.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  8. Top First moment dovolenky na leto 2018
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  3. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  4. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  5. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  8. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  10. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  1. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 4 036
  2. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 502
  3. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 3 416
  4. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 3 307
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 787
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 642
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 536
  8. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 794
  9. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 718
  10. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 1 655

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Mayová prehrala dôležité hlasovanie o brexite

Proti návrhu zákona sa vzbúrili poslanci Konzervatívnej strany.

TECH

Na Jupiteri sa deje čosi zvláštne, Veľká červená škvrna sa zmenšuje

Vedci pracujú na trojrozmernom modeli najznámejšej búrky.

DOMOV

Laššáková: Kiskov výber ma prekvapil, nečakala som to

Poslankyňa Smeru tvrdí, že Maďarič na sneme hovoril čiastočne aj z jej srdca.

Neprehliadnite tiež

Autá dostanú novú povinnú výbavu: núdzové volanie eCall

Každé auto si bude vedieť privolať sanitku v prípade nehody.

Nová Dacia Duster už nie je len z núdze cnosť (prvá jazda)

Lacné SUV je krajšie a má kvalitnejší interiér.

Renault ukázal nový koncept. Je určený iba pre Santu

Sánky s raketovými motormi majú skrátiť čakanie na Vianoce.

Vyskúšali sme novinky od BMW: modely 6 GT a X3 M40i

X3 M40i je jedno z najzábavnejších súčasných BMW.

Vjazdy do Bratislavy sa upchali, vodiči stáli v dlhých kolónach

Pri ceste do práce bolo zdržanie na vyše 40 minút.