Premiéra v Múzeu kolies
Dôležitosť Fiesty na trhu malých áut vyjadrilo miesto jej slovenskej premiéry v Múzeu kolies v Trenčíne. Priamo pod Hradnou skalou vyrástlo múzeum, ktoré sprevádza návštevníka vývojom kolesa od jeho zrodu až po súčasnosť. Okrem unikátnych exponátov kolies je v Múzeu originál legendárneho modelu Ford T, ktorý si práve pripomína storočnicu. Budova postavená zo skla a ocele je zaradená do energetickej triedy A, teplo čerpá zo zeme špeciálnymi čerpadlami a expozíciu osvetľujú úsporné LED diódy.
Vnútornú stenu múzea tvorí trenčianska skala, pod ktorou je voda znázorňujúca Váh. Spojenie technologicky nového a zaujímavého auta s unikátnou budovou nebolo náhodné. Múzeum kolies Etop, ktoré kedysi sídlilo v Púchove a odteraz je v Trenčíne, bude v nasledujúcom období partnerom značky Ford. Na podrobnú návštevu múzea sa ešte vyberieme.
Na úvod dva benzínové a jeden naftový agregát
Fiesta obsadila v prestížnej ankete Európske Auto roka 2009 druhú priečku, keď jej prvenstvo uniklo o jediný bod. Novinka prichádza na náš trh s trojicou poháňacích agregátov, ktoré využívala aj jej predchádzajúca generácia. Základnou motorizáciou je štvorvalec Duratec 1,25 16V s výkonom 60 kW (82 k). Výkonnejší agregát 1,4 16V dosahuje 71 kW (96 k). Neskôr ponuku doplní nový motor 1,6 Duratec Ti-VCT vybavený variabilným časovaním ventilov (88 kW/120 k). Ponuka vznetových agregátov sa na úvod obmedzila na známy turbodiesel 1,4 TDCI (50 kW/68 k). V priebehu budúceho roka sa na trhu objaví aj výkonnejší model s motorom 1,6 TDCI (66 kW/90 k).
Od 339 000 korún
Päťdverový Ford Fiesta je aktuálne k dispozícii iba s najmenším benzínovým štvorvalcom a základnou vznetovou motorizáciou. Najlacnejšia Fiesta 1,25 SpiritX stojí 339 000 Sk. Automobil obsahuje kompletnú bezpečnostnú výbavu s čelnými, bočnými a kolenným airbagom, ABS s EBD, ale aj palubný počítač, rádio s CD a MP3 prehrávačom, manuálnu klimatizáciu, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním,… Vznetová verzia vyjde na 369 000 korún.
Tri dvere a jediný motor
Športovo pôsobiaci trojdverový model určený najmä mladým, je zatiaľ v ponuke iba s 1,4-litrovým agregátom a vo výbave ChampionX. Tá sa takmer nelíši od SpiritX. Fiesta s trojicou dverí má však sériovo montované disky kolies z ľahkých zliatin a priemerom 16 palcov, zatiaľ čo päťdverová verzia roluje na zliatinových „pätnástkach“. Ďalšou osobitou črtou športovejšej verzie je výrazný spojler na tretích dverách. Trojdverová Fiesta stojí 359 000 Sk.