Nárazové testy Dacie Sandero. Priplaťte za bočné airbagy

Ostro sledované nárazové testy cenovo prístupných áut priniesli nové zistenia. Dacia Sandero je s bočnými airbagmi podstatne bezpečnejšia.

Ľudový hatchback je modrené bezpečné auto na očakávanej úrovni. Netreba však zabudnúť na bočné airbagy.(Zdroj: EuroNCAP)

BRUSEL, BRATISLAVA. Nezávislý inštitút EuroNCAP podrobil nárazovým testom ľudové auto Daciu Sandero. Bariérové skúšky absolvovala základná verzia vybavená iba čelnými airbagmi a tiež model doplnený o bočné vankúše. Výsledky odhalili veľký rozdiel medzi bezpečnostnou úrovňou oboch vozidiel.

Riziko predstavuje palubná doska

Za čelný náraz do deformovateľnej prekážky v rýchlosti 64 km/h Sandero získalo 12 z maximálneho počtu 16 bodov. Bezpečnostní technici vzniesli výhrady najmä k materiálu, z ktorého je vyrobená palubná doska.

Niektoré úlomky by v prípade reálnej havárie mohli poraniť dolné končatiny pasažierov na predných sedadlách. Čelné airbagy sa však nafúkli včas a dokázali zadržať telá figurín. Počas nárazu došlo k prasknutiu zvarov v oblasti A-stĺpika, čo na bezpečnosť posádky nemalo vplyv.

Päť a pol tisíc korún môže zachrániť život

Sandero bez bočných airbagov poskytne v prípade bočného nárazu posádke sediacej vpredu iba slabú ochranu, predovšetkým v oblasti hrudníka. V tejto disciplíne dostala Dacia iba polovicu z najvyššieho možného bodového prídelu 24 bodov. Celkové skóre 24 bodov Sanderu vynieslo zisk troch hviezdičiek za ochranu cestujúcich na predných sedadlách.

Kvôli slabému výsledku pri bočnom náraze technici EuroNCAP podrobili testu aj verziu vybavenú príplatkovými bočnými airbagmi. Spolu s nimi výrobca dodáva predpínače bezpečnostných pásov a kvalitnejšie obmedzovače síl. Takto vybavené Sandero absolvovalo aj bočný náraz o stĺp.

Dosiahnuté výsledky sú milým prekvapením Vozidlo získalo spolu 31 bodov a 4 hviezdičky. Bočné airbagy nie sú štandardným prvkom výbavy Dacie Sandero ani na slovenskom trhu. Zákazník si ich má možnosť doobjednať ku ktorejkoľvek verzii za sumu 5423 korún.

Pozor na chodcov

Dacia Sandero nie je práve ohľaduplná k chodcom. V prípade stretu s rumunským automobilom im hrozia vážne poranenia dolných končatín. Nevhodne je tvarovaný predný nárazník i kapota. Automobil za ochranu chodcov obdržal mizivých šesť bodov a jedinú hviezdičku.

Bezpečie deťom

Deti sediace v detských sedačkách sa v interiéri Sandera môžu cítiť bezpečne. Ich ochrana bola ohodnotená štvoricou hviezdičiek. Výhrady technikov smerovali k nedostatočnému označeniu úchytov Isofix, indikovaniu aktuálneho stavu airbagu spolujazdca a slabému varovaniu pred prevážaním dieťata v detskej sedačke vpredu, otočenej v smere jazdy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  2. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  3. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  4. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  5. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  6. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  9. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  10. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 15 950
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 8 559
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 593
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 900
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 3 084
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 1 901
  7. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 833
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 822
  9. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 687
  10. Moskva alebo Petrohrad? 1 329

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zástupca firmy, ktorej zadržali 112 kamiónov: Hľadáte problém tam, kde nie je

Belgické úrady podozrievajú firmu North Sea Express, že vykorisťuje vodičov.

KOMENTÁRE

Môže byť Harabin škodcom?

Aj v pozícii radového sudcu vyzerá Harabin na nebezpečného škodcu.

KOMENTÁRE

Slovensko ničí lowcostová mentalita. Kedy s tým niečo urobíme?

Atmosféra nedôstojnosti nás ničí.

Neprehliadnite tiež

Tesla míňa 8000 dolárov za minútu a nedarí sa jej s Modelom 3

Musk musí čoskoro začať zháňať nové prostriedky.

Ako správne používať hmlovky? Zapínať ich môžete, ale nemusíte

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie, treba nad nimi premýšľať osobitne

Vedec, ktorý vyvíja palivá: Motory majú problémy, aké sme roky nevideli

Benzíny a nafty sa musia vyvíjať s motormi, hovorí Andreas Schäfer.

Volkswagen Polo opäť dvihlo latku vo svojej triede (test)

Trojvalec 1,0 TSI v Pole funguje najlepšie zo všetkých áut koncernu.

Do dražby evidenčných čísel sa v Emirátoch zapojil aj 12-ročný chlapec

Kúpa je dobrou investíciou do budúcnosti a mnohí neváhajú zaplatiť milióny.