Nárazové testy Dacie Sandero. Priplaťte za bočné airbagy

Ostro sledované nárazové testy cenovo prístupných áut priniesli nové zistenia. Dacia Sandero je s bočnými airbagmi podstatne bezpečnejšia.

Ľudový hatchback je modrené bezpečné auto na očakávanej úrovni. Netreba však zabudnúť na bočné airbagy.(Zdroj: EuroNCAP)

BRUSEL, BRATISLAVA. Nezávislý inštitút EuroNCAP podrobil nárazovým testom ľudové auto Daciu Sandero. Bariérové skúšky absolvovala základná verzia vybavená iba čelnými airbagmi a tiež model doplnený o bočné vankúše. Výsledky odhalili veľký rozdiel medzi bezpečnostnou úrovňou oboch vozidiel.

Riziko predstavuje palubná doska

Za čelný náraz do deformovateľnej prekážky v rýchlosti 64 km/h Sandero získalo 12 z maximálneho počtu 16 bodov. Bezpečnostní technici vzniesli výhrady najmä k materiálu, z ktorého je vyrobená palubná doska.

Niektoré úlomky by v prípade reálnej havárie mohli poraniť dolné končatiny pasažierov na predných sedadlách. Čelné airbagy sa však nafúkli včas a dokázali zadržať telá figurín. Počas nárazu došlo k prasknutiu zvarov v oblasti A-stĺpika, čo na bezpečnosť posádky nemalo vplyv.

Päť a pol tisíc korún môže zachrániť život

Sandero bez bočných airbagov poskytne v prípade bočného nárazu posádke sediacej vpredu iba slabú ochranu, predovšetkým v oblasti hrudníka. V tejto disciplíne dostala Dacia iba polovicu z najvyššieho možného bodového prídelu 24 bodov. Celkové skóre 24 bodov Sanderu vynieslo zisk troch hviezdičiek za ochranu cestujúcich na predných sedadlách.

Kvôli slabému výsledku pri bočnom náraze technici EuroNCAP podrobili testu aj verziu vybavenú príplatkovými bočnými airbagmi. Spolu s nimi výrobca dodáva predpínače bezpečnostných pásov a kvalitnejšie obmedzovače síl. Takto vybavené Sandero absolvovalo aj bočný náraz o stĺp.

Dosiahnuté výsledky sú milým prekvapením Vozidlo získalo spolu 31 bodov a 4 hviezdičky. Bočné airbagy nie sú štandardným prvkom výbavy Dacie Sandero ani na slovenskom trhu. Zákazník si ich má možnosť doobjednať ku ktorejkoľvek verzii za sumu 5423 korún.

Pozor na chodcov

Dacia Sandero nie je práve ohľaduplná k chodcom. V prípade stretu s rumunským automobilom im hrozia vážne poranenia dolných končatín. Nevhodne je tvarovaný predný nárazník i kapota. Automobil za ochranu chodcov obdržal mizivých šesť bodov a jedinú hviezdičku.

Bezpečie deťom

Deti sediace v detských sedačkách sa v interiéri Sandera môžu cítiť bezpečne. Ich ochrana bola ohodnotená štvoricou hviezdičiek. Výhrady technikov smerovali k nedostatočnému označeniu úchytov Isofix, indikovaniu aktuálneho stavu airbagu spolujazdca a slabému varovaniu pred prevážaním dieťata v detskej sedačke vpredu, otočenej v smere jazdy.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 390
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 774
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 077
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 049
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 167
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 651
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 637
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 429
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 426
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 055

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.

Pozreli sme si nové čínske autá. Aký dojem v nás zanechali Wey, Chery a Borgward?

Kým Európania riešia emisie, Čína pripravuje automobilový útok.