Škoda mieri na ľadové okruhy. Získa Androsovu trofej?

S pribúdajúcimi chladnými dňami väčšinou končí aj sezóna motoristických športov. Pre niektoré tímy a jazdcov sa však zápolenie iba začína.Obsadenie populárnych pretekov na ľade rozšíri automobilka Škoda.

(Zdroj: Škoda France)

BRATSILAVA. V začínajúcej sezóne Trophée Andros 2008/2009 sa do kolotoča pretekov na zľadovatelých okruhoch zapojí aj Škoda. Francúzsky importér českých automobilov do seriálu nasadí tri nové špeciály Škoda Fabia II. Autá boli postavené vo Francúzsku, ktoré sa považuje za kolísku tohto športu.

Traja piloti

Tím predstavil aj svojich troch jazdcov. Bezpochyby najviac nádejí vkladajú do Jeana-Philippe Dayrauta, ktorý v doterajšej kariére vybojoval už 15 triumfov v pretekoch Trophée Andros. Farby českej značky bude hájiť aj Paul Belmondo a začínajúci pilot Christophe Ferrier. Nanešťastie, technické detaily vozidla zatiaľ nepoznáme. S istotou ale môžeme povedať, že ho bude poháňať šesťvalcový motor. Jeho výkon sa prenáša na všetky štyri kolesá.

Novodobé lákadlo Trophée Andros

Prvý impulz pre vznik nového šampionátu prišiel v roku 1985, no celý projekt dostal zelenú začiatkom 90-tych rokov. Vôbec prvé preteky vtedy štvordielneho seriálu sa odjazdili 27.1. 1990 vo francúzskom Serre Chevalier. S pribúdajúcimi sezónami rástol počet záujemcov o tento šport i počet pretekov.

Napriek tomu, že Trophée Andros sa pokladá za francúzsku špecialitu, organizátori sa ho pokúsili exportovať aj do iných krajín. Pokus o nadobudnutie medzinárodného rozmeru však nedopadol dobre. Počas troch rokov sa jedno z podujatí jazdilo aj v Kanade, no neskôr ho zrušili.

Krátke okruhy a množstvo divákov

Jazdci sú rozdelení do viacerých kategórií - od motocyklov, cez buginy až po kapotované vozidlá. Tieto svojim zovňajskom pripomínajú sériovo vyrábané modely. So svojimi predlohami, ktoré si môžete bežne kúpiť v predajniach, však nemajú okrem základných kontúr karosérie a názvu vlastne nič spoločné.

Ide o špeciály s pohonom všetkých štyroch kolies, poháňané šesťvalcovými motormi s výkonom okolo 257 kW (350 k). Vozidlá sú dokonca schopné natáčať aj zadné kolesá a používajú výhradne pneumatiky s hrotmi. Samotné preteky sa konajú na okruhoch s ľadovým povrchom, dĺžkou 800 - 900 metrov a množstvom ostrých zákrut.

Finále celého šampionátu sa každoročne koná na štadióne Stade de France v Paríži, kde sa jazdci bijú o posledné body do celkového hodnotenia majstrovstiev pred 60 000 divákmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 10 821
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 5 589
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 129
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 150
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 553
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 990
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 896
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 855
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 375
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 230

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Bývalý vyšetrovateľ: V tieňovej ekonomike skončia ročne dva bilióny dolárov

V tieňovej ekonomike sa pohybuje veľké množstvo peňazí.

KOMENTÁRE

Nerobme z Kisku dobrého anjela, ide o princíp

To, čo sa urobilo v prípade prezidenta, očakávame aj pri vládnych kauzách.

BLOG INEKO

Máme priveľa magistrov a inžinierov, dlho študujeme a neodmeňujeme úspech

Rozdiely vo vzdelávaní medzi Slovenskom a krajinami OECD.

Neprehliadnite tiež

Anketa o Svetové auto roka 2018 sa ponesie v znamení SUV

Posledný ročník vyhral Jaguar F-Pace, tento rok SUV tvoria viac než polovicu nominovaných.

Budúcnosť podľa Audi? Umelá inteligencia s empatiou

Vo Frankfurte sme okrem sériových modelov v stánku Audi mohli vidieť aj dva elektrické autonómne koncepty.

BMW X5 prekonáva konkurenciu silným dieselom (test)

Najlepšie veľké SUV na cesty pochádza z Mníchova.

Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten správny

Zvažujete prechod od spaľovacieho motora k elektrickému? Toto by ste mali predtým vedieť.