Škoda mieri na ľadové okruhy. Získa Androsovu trofej?

S pribúdajúcimi chladnými dňami väčšinou končí aj sezóna motoristických športov. Pre niektoré tímy a jazdcov sa však zápolenie iba začína.Obsadenie populárnych pretekov na ľade rozšíri automobilka Škoda.

(Zdroj: Škoda France)

BRATSILAVA. V začínajúcej sezóne Trophée Andros 2008/2009 sa do kolotoča pretekov na zľadovatelých okruhoch zapojí aj Škoda. Francúzsky importér českých automobilov do seriálu nasadí tri nové špeciály Škoda Fabia II. Autá boli postavené vo Francúzsku, ktoré sa považuje za kolísku tohto športu.

Traja piloti

Tím predstavil aj svojich troch jazdcov. Bezpochyby najviac nádejí vkladajú do Jeana-Philippe Dayrauta, ktorý v doterajšej kariére vybojoval už 15 triumfov v pretekoch Trophée Andros. Farby českej značky bude hájiť aj Paul Belmondo a začínajúci pilot Christophe Ferrier. Nanešťastie, technické detaily vozidla zatiaľ nepoznáme. S istotou ale môžeme povedať, že ho bude poháňať šesťvalcový motor. Jeho výkon sa prenáša na všetky štyri kolesá.

Novodobé lákadlo Trophée Andros

Prvý impulz pre vznik nového šampionátu prišiel v roku 1985, no celý projekt dostal zelenú začiatkom 90-tych rokov. Vôbec prvé preteky vtedy štvordielneho seriálu sa odjazdili 27.1. 1990 vo francúzskom Serre Chevalier. S pribúdajúcimi sezónami rástol počet záujemcov o tento šport i počet pretekov.

Napriek tomu, že Trophée Andros sa pokladá za francúzsku špecialitu, organizátori sa ho pokúsili exportovať aj do iných krajín. Pokus o nadobudnutie medzinárodného rozmeru však nedopadol dobre. Počas troch rokov sa jedno z podujatí jazdilo aj v Kanade, no neskôr ho zrušili.

Krátke okruhy a množstvo divákov

Jazdci sú rozdelení do viacerých kategórií - od motocyklov, cez buginy až po kapotované vozidlá. Tieto svojim zovňajskom pripomínajú sériovo vyrábané modely. So svojimi predlohami, ktoré si môžete bežne kúpiť v predajniach, však nemajú okrem základných kontúr karosérie a názvu vlastne nič spoločné.

Ide o špeciály s pohonom všetkých štyroch kolies, poháňané šesťvalcovými motormi s výkonom okolo 257 kW (350 k). Vozidlá sú dokonca schopné natáčať aj zadné kolesá a používajú výhradne pneumatiky s hrotmi. Samotné preteky sa konajú na okruhoch s ľadovým povrchom, dĺžkou 800 - 900 metrov a množstvom ostrých zákrut.

Finále celého šampionátu sa každoročne koná na štadióne Stade de France v Paríži, kde sa jazdci bijú o posledné body do celkového hodnotenia majstrovstiev pred 60 000 divákmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 534
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 6 176
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 429
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 731
  5. Kam do tepla v januári? 2 475
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 426
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 378
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 139
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 298
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 044

Hlavné správy zo Sme.sk

BLOG TOMÁŠA BILLIKA

Mal som dosť komfortu EÚ, odišiel som na stáž do Ruska

Rozdiel medzi Ruskom a EÚ je, že bežného človeka majú všetci spravidla na háku.

Neprehliadnite tiež

V Kalifornii dostanú autá digitálne evidenčné tabuľky

Okrem povinných údajov môžu zobrazovať aj reklamu.

V Európe sa vlani predalo vyše 15 miliónov áut, prvýkrát za desať rokov

Predaje rástli v Taliansku a Španielsku, Británia prepadla.

Fisker sa po bankrote vracia. Trúfa si na Teslu aj nemeckú prémiu

Zákazníkov priláka netradičným otváraním dverí aj rýchlym nabíjaním.

Športový Peugeot potrebuje pevnú ruku skúseného vodiča (test)

Modelu 308 GTi chýba šťava, ale nie rýchlosť.