SME

Škoda mieri na ľadové okruhy. Získa Androsovu trofej?

S pribúdajúcimi chladnými dňami väčšinou končí aj sezóna motoristických športov. Pre niektoré tímy a jazdcov sa však zápolenie iba začína.Obsadenie populárnych pretekov na ľade rozšíri automobilka Škoda.

(Zdroj: Škoda France)

BRATSILAVA. V začínajúcej sezóne Trophée Andros 2008/2009 sa do kolotoča pretekov na zľadovatelých okruhoch zapojí aj Škoda. Francúzsky importér českých automobilov do seriálu nasadí tri nové špeciály Škoda Fabia II. Autá boli postavené vo Francúzsku, ktoré sa považuje za kolísku tohto športu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Traja piloti Tím predstavil aj svojich troch jazdcov. Bezpochyby najviac nádejí vkladajú do Jeana-Philippe Dayrauta, ktorý v doterajšej kariére vybojoval už 15 triumfov v pretekoch Trophée Andros. Farby českej značky bude hájiť aj Paul Belmondo a začínajúci pilot Christophe Ferrier. Nanešťastie, technické detaily vozidla zatiaľ nepoznáme. S istotou ale môžeme povedať, že ho bude poháňať šesťvalcový motor. Jeho výkon sa prenáša na všetky štyri kolesá.

SkryťVypnúť reklamu

Novodobé lákadlo Trophée Andros Prvý impulz pre vznik nového šampionátu prišiel v roku 1985, no celý projekt dostal zelenú začiatkom 90-tych rokov. Vôbec prvé preteky vtedy štvordielneho seriálu sa odjazdili 27.1. 1990 vo francúzskom Serre Chevalier. S pribúdajúcimi sezónami rástol počet záujemcov o tento šport i počet pretekov.

Napriek tomu, že Trophée Andros sa pokladá za francúzsku špecialitu, organizátori sa ho pokúsili exportovať aj do iných krajín. Pokus o nadobudnutie medzinárodného rozmeru však nedopadol dobre. Počas troch rokov sa jedno z podujatí jazdilo aj v Kanade, no neskôr ho zrušili.

Krátke okruhy a množstvo divákov Jazdci sú rozdelení do viacerých kategórií - od motocyklov, cez buginy až po kapotované vozidlá. Tieto svojim zovňajskom pripomínajú sériovo vyrábané modely. So svojimi predlohami, ktoré si môžete bežne kúpiť v predajniach, však nemajú okrem základných kontúr karosérie a názvu vlastne nič spoločné.

SkryťVypnúť reklamu

Ide o špeciály s pohonom všetkých štyroch kolies, poháňané šesťvalcovými motormi s výkonom okolo 257 kW (350 k). Vozidlá sú dokonca schopné natáčať aj zadné kolesá a používajú výhradne pneumatiky s hrotmi. Samotné preteky sa konajú na okruhoch s ľadovým povrchom, dĺžkou 800 - 900 metrov a množstvom ostrých zákrut.

Finále celého šampionátu sa každoročne koná na štadióne Stade de France v Paríži, kde sa jazdci bijú o posledné body do celkového hodnotenia majstrovstiev pred 60 000 divákmi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 706
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 607
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 488
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 164
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 149
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 814
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 749
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 762
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Rado Surovka: Zrátali to korupčníkom
  2. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  3. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  4. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  5. Eva Bachletová: Naše svetlo
  6. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  7. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  8. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 102
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 470
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 875
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 565
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 19 351
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 196
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 726
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 6 826
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu