Škoda mieri na ľadové okruhy. Získa Androsovu trofej?

S pribúdajúcimi chladnými dňami väčšinou končí aj sezóna motoristických športov. Pre niektoré tímy a jazdcov sa však zápolenie iba začína.Obsadenie populárnych pretekov na ľade rozšíri automobilka Škoda.

(Zdroj: Škoda France)

BRATSILAVA. V začínajúcej sezóne Trophée Andros 2008/2009 sa do kolotoča pretekov na zľadovatelých okruhoch zapojí aj Škoda. Francúzsky importér českých automobilov do seriálu nasadí tri nové špeciály Škoda Fabia II. Autá boli postavené vo Francúzsku, ktoré sa považuje za kolísku tohto športu.

Traja piloti

Tím predstavil aj svojich troch jazdcov. Bezpochyby najviac nádejí vkladajú do Jeana-Philippe Dayrauta, ktorý v doterajšej kariére vybojoval už 15 triumfov v pretekoch Trophée Andros. Farby českej značky bude hájiť aj Paul Belmondo a začínajúci pilot Christophe Ferrier. Nanešťastie, technické detaily vozidla zatiaľ nepoznáme. S istotou ale môžeme povedať, že ho bude poháňať šesťvalcový motor. Jeho výkon sa prenáša na všetky štyri kolesá.

Novodobé lákadlo Trophée Andros

Prvý impulz pre vznik nového šampionátu prišiel v roku 1985, no celý projekt dostal zelenú začiatkom 90-tych rokov. Vôbec prvé preteky vtedy štvordielneho seriálu sa odjazdili 27.1. 1990 vo francúzskom Serre Chevalier. S pribúdajúcimi sezónami rástol počet záujemcov o tento šport i počet pretekov.

Napriek tomu, že Trophée Andros sa pokladá za francúzsku špecialitu, organizátori sa ho pokúsili exportovať aj do iných krajín. Pokus o nadobudnutie medzinárodného rozmeru však nedopadol dobre. Počas troch rokov sa jedno z podujatí jazdilo aj v Kanade, no neskôr ho zrušili.

Krátke okruhy a množstvo divákov

Jazdci sú rozdelení do viacerých kategórií - od motocyklov, cez buginy až po kapotované vozidlá. Tieto svojim zovňajskom pripomínajú sériovo vyrábané modely. So svojimi predlohami, ktoré si môžete bežne kúpiť v predajniach, však nemajú okrem základných kontúr karosérie a názvu vlastne nič spoločné.

Ide o špeciály s pohonom všetkých štyroch kolies, poháňané šesťvalcovými motormi s výkonom okolo 257 kW (350 k). Vozidlá sú dokonca schopné natáčať aj zadné kolesá a používajú výhradne pneumatiky s hrotmi. Samotné preteky sa konajú na okruhoch s ľadovým povrchom, dĺžkou 800 - 900 metrov a množstvom ostrých zákrut.

Finále celého šampionátu sa každoročne koná na štadióne Stade de France v Paríži, kde sa jazdci bijú o posledné body do celkového hodnotenia majstrovstiev pred 60 000 divákmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 16 846
  2. Eilat: Slnko, teplo a zábava 10 299
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 453
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 366
  5. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 2 778
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 559
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 1 927
  8. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 690
  9. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky 1 480
  10. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50% 1 467

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Veľkolepý nástup, výslnie a pád. Prečo veľké strany neprežijú svojich lídrov

Výmena lídra nie je kľúčom k dlhšej životnosti strany. Funguje len pri menších stranách, v Smere by mohla znamenať rýchly zánik.

KOMENTÁRE

Smer bez Fica nemá logiku

Životnosť strán ako Smer sa odvíja od popularity zakladateľa.

Neprehliadnite tiež

Po Špitálskej ulici po štyroch mesiacoch opäť prešli električky

Električková doprava by sa mohla do centra mesta vrátiť ešte pred Vianocami.

Hybridný MINI Countryman je demoverzia športového elektromobilu (test)

Výdržou batérie príliš neohúri, športovou jazdou už áno.

Dopravná hádanka: Môžete parkovať na miestach pre tradičnú rodinu?

Vyhradené miesta majú okrem osôb so zdravotným postihnutím aj rodiny.

Dopravná hádanka: Môžete parkovať na miestach pre tradičnú rodinu? (riešenie)

Vyhradené miesta majú okrem osôb so zdravotným postihnutím aj rodiny.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Revolúcia v autách? Tesla skôr pripomína pyramídový podvod

Autá by mohli v budúcnosti vyzerať úplne inak.