BRATSILAVA. V začínajúcej sezóne Trophée Andros 2008/2009 sa do kolotoča pretekov na zľadovatelých okruhoch zapojí aj Škoda. Francúzsky importér českých automobilov do seriálu nasadí tri nové špeciály Škoda Fabia II. Autá boli postavené vo Francúzsku, ktoré sa považuje za kolísku tohto športu.
Traja piloti Tím predstavil aj svojich troch jazdcov. Bezpochyby najviac nádejí vkladajú do Jeana-Philippe Dayrauta, ktorý v doterajšej kariére vybojoval už 15 triumfov v pretekoch Trophée Andros. Farby českej značky bude hájiť aj Paul Belmondo a začínajúci pilot Christophe Ferrier. Nanešťastie, technické detaily vozidla zatiaľ nepoznáme. S istotou ale môžeme povedať, že ho bude poháňať šesťvalcový motor. Jeho výkon sa prenáša na všetky štyri kolesá.
Novodobé lákadlo Trophée Andros Prvý impulz pre vznik nového šampionátu prišiel v roku 1985, no celý projekt dostal zelenú začiatkom 90-tych rokov. Vôbec prvé preteky vtedy štvordielneho seriálu sa odjazdili 27.1. 1990 vo francúzskom Serre Chevalier. S pribúdajúcimi sezónami rástol počet záujemcov o tento šport i počet pretekov.
Napriek tomu, že Trophée Andros sa pokladá za francúzsku špecialitu, organizátori sa ho pokúsili exportovať aj do iných krajín. Pokus o nadobudnutie medzinárodného rozmeru však nedopadol dobre. Počas troch rokov sa jedno z podujatí jazdilo aj v Kanade, no neskôr ho zrušili.
Krátke okruhy a množstvo divákov Jazdci sú rozdelení do viacerých kategórií - od motocyklov, cez buginy až po kapotované vozidlá. Tieto svojim zovňajskom pripomínajú sériovo vyrábané modely. So svojimi predlohami, ktoré si môžete bežne kúpiť v predajniach, však nemajú okrem základných kontúr karosérie a názvu vlastne nič spoločné.
Ide o špeciály s pohonom všetkých štyroch kolies, poháňané šesťvalcovými motormi s výkonom okolo 257 kW (350 k). Vozidlá sú dokonca schopné natáčať aj zadné kolesá a používajú výhradne pneumatiky s hrotmi. Samotné preteky sa konajú na okruhoch s ľadovým povrchom, dĺžkou 800 - 900 metrov a množstvom ostrých zákrut.
Finále celého šampionátu sa každoročne koná na štadióne Stade de France v Paríži, kde sa jazdci bijú o posledné body do celkového hodnotenia majstrovstiev pred 60 000 divákmi.