SME

História: Nissan Micra oslavuje štvrťstoročie

V našich končinách najznámejší Nissan bol prvým japonským autom, ktoré získalo európsky titul Auto roka. Okrem najznámejších verzií existoval v minulosti kabriolet a dokonca malé kombi.

(Zdroj: Nissan)

Dnes je Nissan Micra skôr doplnkom segmentu malých áut.

BRATISLAVA. K významným udalostiam roku 1983 v motoristickou svete patrilo uvedenie úplne nového vozidla Nissan Micra na európsky trh. Micra, známa interne ako model K10, bola prvýkrát predstavená ešte v októbri 1982, keď na domácom japonskom trhu debutovala pod menom Nissan March.
Automobil spĺňal všetky kritériá kladené zákazníkmi na tento typ vozidiel. Bol malý, ale vďaka modernej hranatej karosérii aj nečakane priestranný. S hmotnosťou 675 kg šlo o skutočnú „mušiu“ váhu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prvé Európske Auto roka z Japonska

V roku 1992 dostala Micra rovnomenného nástupcu, tentokrát ale s kódovým označením K11. Dôraz na praktickú stránku auta zostal zachovaný, ale pridal sa k nemu v 90-tych rokoch milovaný dizajn plný oblých tvarov. Počas desaťročnej histórie tohto modelu sa začali používať bezpečnostné výstuhy bočných dverí a bezpečnostné pásy s predpínačmi a obmedzovačmi napätia, protiblokovací systém bŕzd alebo airbagy.

Tieto prvky vnikli do segmentu A vôbec po prvýkrát v histórii. Kvality Micry presvedčili aj porotu prestížnej ankety Európske Auto roka 1993. Malý Nissan sa stal prvým japonským vozidlom (aj keď ho vyrábali v Európe), ktoré tento titul získalo. Na starom kontinente sa Micra predávala iba ako troj alebo päťdverový hatchback, no v Japonsku existoval aj malosériovo vyrábaný kabriolet a sympatické kombi.

SkryťVypnúť reklamu

Jubilejná edícia

Aktuálna, tretia generácia s označením K12, sa vyrába od roku 2002. Oblé línie sú ešte výraznejšie a automobil sa doslova stal miláčikom žien. Nissan k 25. výročiu svojho malého auta pripravil špeciálnu verziu Edition 25 th.

Tá je na prvý pohľad rozpoznateľná prostredníctvom fialového odtieňa karosérie Nightshade, krytmi spätných zrkadiel a kľučkami dverí vo farbe matného hliníka či zliatinovými diskami kolies s priemerom 16 palcov. Interiér jubilejného modelu, ktorý je k dispozícii aj ako kupé-kabriolet, bol doplnený o iPod Nano spoločne s USB výstupom a športové predné sedadlá. Zo špeciálneho modelu vznikne limitovaný počet 1000 kusov.

Autor: fg, nissan

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 334
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 565
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 413
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 160
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 067
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 776
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 755
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 805
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  2. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  3. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  4. Eva Bachletová: Naše svetlo
  5. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  6. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  7. Milan Buno: Prečo odovzdávame moc zlým a skazeným ľuďom?! | 7 knižných tipov
  8. Aleksander Prętnicki: Cena úspechu - Bratislavský expres
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 037
  2. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 22 185
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 453
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 862
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 521
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 169
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 823
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 7 548
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu