SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

História: Nissan Micra oslavuje štvrťstoročie

V našich končinách najznámejší Nissan bol prvým japonským autom, ktoré získalo európsky titul Auto roka. Okrem najznámejších verzií existoval v minulosti kabriolet a dokonca malé kombi.

(Zdroj: Nissan)

Dnes je Nissan Micra skôr doplnkom segmentu malých áut.

BRATISLAVA. K významným udalostiam roku 1983 v motoristickou svete patrilo uvedenie úplne nového vozidla Nissan Micra na európsky trh. Micra, známa interne ako model K10, bola prvýkrát predstavená ešte v októbri 1982, keď na domácom japonskom trhu debutovala pod menom Nissan March.
Automobil spĺňal všetky kritériá kladené zákazníkmi na tento typ vozidiel. Bol malý, ale vďaka modernej hranatej karosérii aj nečakane priestranný. S hmotnosťou 675 kg šlo o skutočnú „mušiu“ váhu.

Prvé Európske Auto roka z Japonska

V roku 1992 dostala Micra rovnomenného nástupcu, tentokrát ale s kódovým označením K11. Dôraz na praktickú stránku auta zostal zachovaný, ale pridal sa k nemu v 90-tych rokoch milovaný dizajn plný oblých tvarov. Počas desaťročnej histórie tohto modelu sa začali používať bezpečnostné výstuhy bočných dverí a bezpečnostné pásy s predpínačmi a obmedzovačmi napätia, protiblokovací systém bŕzd alebo airbagy.

Tieto prvky vnikli do segmentu A vôbec po prvýkrát v histórii. Kvality Micry presvedčili aj porotu prestížnej ankety Európske Auto roka 1993. Malý Nissan sa stal prvým japonským vozidlom (aj keď ho vyrábali v Európe), ktoré tento titul získalo. Na starom kontinente sa Micra predávala iba ako troj alebo päťdverový hatchback, no v Japonsku existoval aj malosériovo vyrábaný kabriolet a sympatické kombi.

Jubilejná edícia

Aktuálna, tretia generácia s označením K12, sa vyrába od roku 2002. Oblé línie sú ešte výraznejšie a automobil sa doslova stal miláčikom žien. Nissan k 25. výročiu svojho malého auta pripravil špeciálnu verziu Edition 25 th.

Tá je na prvý pohľad rozpoznateľná prostredníctvom fialového odtieňa karosérie Nightshade, krytmi spätných zrkadiel a kľučkami dverí vo farbe matného hliníka či zliatinovými diskami kolies s priemerom 16 palcov. Interiér jubilejného modelu, ktorý je k dispozícii aj ako kupé-kabriolet, bol doplnený o iPod Nano spoločne s USB výstupom a športové predné sedadlá. Zo špeciálneho modelu vznikne limitovaný počet 1000 kusov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 40 886
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 438
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 129
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 356
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 910
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 841
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 293
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 180
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 040
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 918
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Zľava: Jozef Brhel, Milan Fiľo, Jaroslav Haščák a Juraj Široký.

Skupina najbohatších Slovákov má vyššie ambície ako kaviareň či reštauráciu.

18 h

Prvá vlna ich minula, druhá udrela horšie.

7 h

Nemocnica nikdy nezažila toľko úmrtí.

22. jan

Neprehliadnite tiež

Kia XCeed PHEV

V meste by sa osvedčila aj ako full-hybrid.

23. jan
Dacia Sandero

S vyššou cenou prišiel aj lepší dojem.

21. jan
Nabíjanie na 50 kW stojane trvá hodinu.

Napriek korone sa ich predal rekordný počet

20. jan
Dacia Sandero a Sandero Stepway.

Ponúka sa oveľa bohatšia výbava.

19. jan