História: Nissan Micra oslavuje štvrťstoročie

V našich končinách najznámejší Nissan bol prvým japonským autom, ktoré získalo európsky titul Auto roka. Okrem najznámejších verzií existoval v minulosti kabriolet a dokonca malé kombi.

(Zdroj: Nissan)

Dnes je Nissan Micra skôr doplnkom segmentu malých áut.

BRATISLAVA. K významným udalostiam roku 1983 v motoristickou svete patrilo uvedenie úplne nového vozidla Nissan Micra na európsky trh. Micra, známa interne ako model K10, bola prvýkrát predstavená ešte v októbri 1982, keď na domácom japonskom trhu debutovala pod menom Nissan March.
Automobil spĺňal všetky kritériá kladené zákazníkmi na tento typ vozidiel. Bol malý, ale vďaka modernej hranatej karosérii aj nečakane priestranný. S hmotnosťou 675 kg šlo o skutočnú „mušiu“ váhu.

Prvé Európske Auto roka z Japonska

V roku 1992 dostala Micra rovnomenného nástupcu, tentokrát ale s kódovým označením K11. Dôraz na praktickú stránku auta zostal zachovaný, ale pridal sa k nemu v 90-tych rokoch milovaný dizajn plný oblých tvarov. Počas desaťročnej histórie tohto modelu sa začali používať bezpečnostné výstuhy bočných dverí a bezpečnostné pásy s predpínačmi a obmedzovačmi napätia, protiblokovací systém bŕzd alebo airbagy.

Tieto prvky vnikli do segmentu A vôbec po prvýkrát v histórii. Kvality Micry presvedčili aj porotu prestížnej ankety Európske Auto roka 1993. Malý Nissan sa stal prvým japonským vozidlom (aj keď ho vyrábali v Európe), ktoré tento titul získalo. Na starom kontinente sa Micra predávala iba ako troj alebo päťdverový hatchback, no v Japonsku existoval aj malosériovo vyrábaný kabriolet a sympatické kombi.

Jubilejná edícia

Aktuálna, tretia generácia s označením K12, sa vyrába od roku 2002. Oblé línie sú ešte výraznejšie a automobil sa doslova stal miláčikom žien. Nissan k 25. výročiu svojho malého auta pripravil špeciálnu verziu Edition 25 th.

Tá je na prvý pohľad rozpoznateľná prostredníctvom fialového odtieňa karosérie Nightshade, krytmi spätných zrkadiel a kľučkami dverí vo farbe matného hliníka či zliatinovými diskami kolies s priemerom 16 palcov. Interiér jubilejného modelu, ktorý je k dispozícii aj ako kupé-kabriolet, bol doplnený o iPod Nano spoločne s USB výstupom a športové predné sedadlá. Zo špeciálneho modelu vznikne limitovaný počet 1000 kusov.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 459
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 2 886
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 716
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 685
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 795
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 586
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 279
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 267
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 186
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 788

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ako sa Slovák z Terchovej stal veľkým reformátorom u Márie Terézie

Adam František Kollár, vedec a knihovník bol jedným z popredných osvietenských reformátorov.

PLUS

V kráľovstve polievok sa držková nevarí

Do niekoľkých hrncov naložili Bratislavčania svojho tvorivého ducha.

KOMENTÁRE

Potrebujeme posilniť kultúru záväznosti

Musíme prestať so spájaním LGBTI s ohrozením tzv. tradičnej rodiny.

Neprehliadnite tiež

NA ČOM SME JAZDILI

V garáži opatruje rodinné dedičstvo: Škodu 120 GLS

Najdrahšia verzia škodovky mala ako jediná olejový chladič, majiteľom však robil problémy.