Nové Mini Cabrio zráta, koľko času jazdí bez strechy

Druhá generácia otvorenej verzie retroauta Mini dokáže zrátať, koľko času vodič strávi jazdou s nebom nad hlavou. V porovnaní s predchodcom má tuhšiu karosériu, nižšiu hmotnosť a posilnenú bezpečnostnú výbavu.

(Zdroj: Mini)

Mini ostáva verné látke

Kabriolet prichádza dva roky po predstavení druhej generácie novodobého Mini. Od svojho uzavretého súrodenca prebral všetky hlavné štylistické prvky, ako modernizovanú optiku alebo oba nárazníky. Na rozdiel od neho ponúka aj možnosť jazdiť s vetrom vo vlasoch. Látková strecha sa na povel vodiča v priebehu 15 sekúnd prostredníctvom elektrohydraulického systému zloží do batožinového priestoru. So strechou je možné narábať aj za jazdy (do rýchlosti 30 km/h), vodič ale počas celého priebehu otvárania, prípadne zatvárania, musí držať príslušné tlačidlo stlačené. Zaujímavou novinkou je možnosť vysunutia časti stredného dielu strechy, čo vytvára podobný efekt ako klasický šíber.

Väčšia tuhosť a nižšia hmotnosť

Aj v otvorenom Mini sa posádka môže cítiť bezpečne. V prípade prevrátenia pasažierov chránia masívne A-stĺpiky a vystreľovací ochranný oblúk umiestnený za zadnými sedadlami. Jeho vysunutie trvá iba 150 milisekúnd. Konštruktéri sa pýšia aj tým, že v porovnaní s predchádzajúcou generáciou Cabria sa im podarilo zvýšiť tuhosť karosérie. Celková hmotnosť vozidla s mierami 3699 x 1683 x 1414 mm a rázvorom 2467 mm pritom klesla o 10 kilogramov.

Do interéru sa pohodlne zmestí dvojica pasažierov. Ďalší dvaja, sediaci vzadu, budú mať životného priestoru okolo seba o čosi menej. Medzigeneračne narástol aj objem batožinového priestoru. Z minimalistických 120 litrov vzrástol na 125 l, pri uzavretej streche kapacita vzrastie na 170 l. Kufor je prístupný prostredníctvom vyklápacieho veka rovnako, ako v minulosti.

Motory zhodné s hatchbackom

S uzavretým hatchbackom zdieľa Mini Cabrio aj techniku. Vo verzii Cooper ho poháňa zážihový štvorvalec 1,6 l s výkonom 88 kW (120 k). Výkonnejší model Cooper S má pod kapotou motor rovnakého objemu, ale doplnený o prepĺňanie turbodúchadlom a výkonovým maximom 128 kW (174 k). Obe pohonné jednotky je možné kombinovať so šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou.

Pre Mini Cabrio výrobca pripravil možnosť upraviť si vozidlo podľa vlastných predstáv. K najkurióznejším prvkom výbavy patrí „Openometer“, ktorý zaznamenáva čas jazdy s otvorenou strechou. Analógový ukazovateľ vedľa otáčkomera zobrazuje čas v minútach, šesť LED diód na palubnej doske ukazuje počet hodín. Presnú hodnotu času stráveného v otvorenom Mini sa vodič môže dozvedieť v menu palubného počítača. Novinku oficiálne predstavia na januárovom autosalóne v Detroite, do predaja by mala prísť v prvej polovici budúceho roka.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  2. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Používate make-up? Potom spozornite
  5. Legendárna Transsibírska magistrála
  6. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  7. Vianočný bázar chalaňov
  8. Vianočné mecheche 2017
  9. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  10. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 313
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 217
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 998
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 141
  5. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 220
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 205
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 116
  8. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 1 111
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 962
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 872

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poórovi a jeho ľuďom sa za posledný rok v trnavskej nemocnici darilo

Firmy s väzbami na trnavského podnikateľa dodávajú nemocnici palivo, servisujú počítače a riadia tendre.

KOMENTÁRE

Fico to zabalil, s horúcou kávou si nebude páliť prsty

Aká neopätovaná je náklonnosť kaviarne k Smeru – tam ju predsa nik nemiluje!

Denník SME s knihou Róberta Bezáka

Denník SME pripravil pre vás v utorok 19. decembra špeciálne vydanie.

KULTÚRA

Najškaredšia modelka na svete sa dočkala vlastného filmu

Madame slúžka je netypická francúzska komédia.

Neprehliadnite tiež

Tesla X ako off-road do lesa? Pre Nóra žiaden problém

Jazda sa skončila natrhnutým nárazníkom.

Čo je to norma i-Size a ako si mám vybrať autosedačku (otázky a odpovede)

Budúci rok možno zakážu predaj starších sedačiek.

Ako prepravovať lyže v aute na Slovensku a v Rakúsku

Pravidlá špeciálne neupravujú, aký spôsob si musíte zvoliť.

Volkswagen ukázal, ako vyrába slovenské Porsche Cayenne

Výrobu auta bratislavský závod nemeckého koncernu začal začiatkom septembra.

Citroen C3 a Aircross sa podobajú iba naoko (test)

Cenový rozdiel medzi oboma autami je 3 000 eur.