SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Vyskúšali sme najrýchlejšie Twingo. Miluje zákruty

Vysokovýkonné športové autá majú v meste veľkú spotrebu, ťažko sa s nimi parkuje a na preukázanie svojich vlastností potrebujú veľký priestor. Twingo Sport je pravý opak.

Malý športový Renault jazdí ešte lepšie ako vyzerá. Príplatkový podvozok minimalizuje náklony v zákrutách a drží stopu.Malý športový Renault jazdí ešte lepšie ako vyzerá. Príplatkový podvozok minimalizuje náklony v zákrutách a drží stopu. (Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA,EURORING. Športové oddelenie automobilky Renault dokáže zmeniť bežné mestské auto na slušné športové náradie. Podľa najnovších skúseností s Twingom Sport je zrejmé, že ak športové oddelenie dostane zadanie urobiť rýchle auto, prekážkou nie sú rozmery, ani automobilová trieda. Myšlienka postaviť rýchle mestské miniauto nie je ani zďaleka ojedinelá, pretože Twingo má niekoľko konkurentov podobného zamerania. Zároveň je stelesnením cností rýchleho auta s precíznym vedením stopy. Bojové pomaľovanie, rozšírené blatníky a príplatkové „sedemnástky" ho odlišujú od bežného lacného mini auta. Na malé dravé auto máme často podstatne väčšiu chuť ako na ťažké, výkonom presýtené mašiny.

Príťažlivosť v malom

Mnohým motoristom sa zdá aj rozšírené Twingo Sport ako komické športové auto vhodné na prevrátenie. Stačí však zahodiť predsudky a oprieť pohľad na rozšírenú karosériu, zadný spojler a detaily z dielne Renault Sport. Ťažko povedať, či by niekto dokázal vymyslieť lepší a krajší tuning ako fabrickí ladiči.

V interiéri poznať, že ide o rýdzo športovú verziu. Zmenili sa však iba podstatné veci,
súvisiace s ovládaním auta.

Plastový interiér s prístrojmi v strede obohatili červené bezpečnostné pásy, športovejšie sedadlá, radiaca páka „by Renault Sport", volant a športové pedále, ktoré sú najvtipnejším prvkom s piktogramami play (plyn), stop (brzda) a pauza (spojka). Ich rozmiestnenie aj povrch je ideálny na športovú jazdu. Odporúčame dotýkať sa ich mäkkou gumenou podrážkou. Na tvrdé mokasíny to veru nie je. V modernom interiéri pôsobí zastaralo iba autorádio. Posúvateľné a vyklápateľné zadné sedadlá, dobrý výhľad pri parkovaní a ľahké nastupovanie uľahčujú život v meste.

Vypadnete zo sedadiel

Sedadlá nekomplikujú nastupovanie a zachovávajú prednosti mestského miniauta. Ich bočnice a tvarovanie sú vzhľadom na odstredivé sily v zákrutách mäkké a nevýrazné.

Otáčkomer pred volantom stupňuje atmosféru pred štartom, zároveň pohyb ručičky znázorňuje charakteristiku použitého motora. V spodných a stredných otáčkach pozvoľna stúpa a pri 4500 otáčkach zrazu zrýchli a letí po obmedzovač, pred ktorým varuje zelená kontrolka. Atmosferický motor potrebuje na rozbeh priestor.

Hliníkové pedály majú zaujímavý estetický detail. Na spojke je piktogram pauzy, na brzde je stopka a na plyne play.

Výkon nerozhoduje

Predstava, že športové auto musí mať iba tristo a viac koní je scestná, najmä pokiaľ ide o presnosť ovládania a radosť z jazdy. Twingo poteší všetkých, ktorí si pamätajú ľahké športové autá s citlivým ovládaním bez zásahu elektroniky. Pod kapotou reve atmosférický motor bez turbodúchadla, schopný dosahovať vysoké otáčky s veľkou radosťou. Jeho 133 koní si s tisíckilovým autom ľahko poradí, hoci podvozok a predná náprava by zvládli aj o tridsať koní viac. Pocitovo by pod kapotu Twinga pasoval známy motor Honda 1,6 VTI (118 kW).

Pri päťstupňovej prevodovke treba počítať s vyšším hlukom i otáčkami na diaľnici. Isté však je, že bežnú jazdu do obchodu dokáže Twingo premeniť na zážitok. Príplatkový podvozok šoféra trochu vytrasie, motor zabrble a zážitok bude aj vtedy, keď pôjde iba štyridsať v uliciach mesta. Potom stačí zaparkovať na ručnej brzde a štart do nového dňa je vydarený. Diaľničná jazda otravuje, lebo motor reve a auto by chcelo rezať zákruty. Twingo Sport nemá problém držať 190 km/h, no v každom prípade sme čakali, že to pravé príde na okruhu.

Na okruhu

S Twingom Sport sa nikto nemusí báť vyjsť na pretekársky okruh, najmä na maďarský Euroring s množstvom ostrých zákrut. Twingo tu na rozdiel od iných áut neletí predkom von, ale zatáča veľmi ochotne a presne. Chýbajúce kone a turbo na krátkych rovinkách nahrádza rýchlym prejazdom zákrut. Netrpí nadváhou, takže šofér môže cibriť svoje jazdecké umenie v zákrutách a posúvať svoje hranice. Niet lepší výchovný prostriedok k čistej športovej jazde. Motoru by vyhovoval mierne otvorenejší okruh, aby to dokázal „rozbaliť". Veľa zákrut na Euroringu je tu na dvojku príliš ostrých a motor by potreboval Turbo. Vyladenie podvozka je dokonalé. S vypínateľným ESP je radosť jazdiť s Twingom aj po vidieckych cestách.

Dobrá cena

Twingo Sport je odrazový mostík do kategórie športových áut po každej stránke, vrátane ceny. Kým všetky autá s prívlastkami GT, RS alebo OPC stoja od osemsto tisíc vyššie, Twingo Sport začína na polovičnej sume. V aute pritom nechýba šestica airbagov, klimatizácia, dažďový senzor, vypínateľné ESP, športové hliníkové disky alebo tempomat. Kto chodieva na okruh alebo amatérske preteky či slalomy, mal by si objednať tvrdý športový podvozok Cup za 16569 korún (550 eur). Tradične znechutene sme čakali cenu vysoko cez pol milióna, ale opak bol pravdou.

Bez posmeškov

Skôr, ako sa niekto začne pohŕdavo usmievať, mal by si skúsiť Twingo na okruhu alebo v ostrých zákrutách horského priechodu. S ohľadom na danú automobilovú triedu považujeme Twingo Sport za dokonale zvládnutú športovú verziu. Z pohľadu človeka, ktorý má možnosť jazdiť v niekoľkostokoňových autách, by niekto čakal posmešky. Opak je pravdou, pretože malé rýdzo športové autá ovládateľné na milimetre presne, robia z jazdy radosť. Je pravda, že na dlhej rovine do kopca sa Twingu tlačí do kufra aj stredne výkonné TDI, ale v spleti zákrut si môže stredná trieda lízať labu.

Renault Twingo Sport

Cena verzie od 406 400 Sk (13 490 eur)
Športový podvozok „Cup“ 16 569 Sk (550 eur)
Motor 1,6 16V
Objem (cm3) 1598
Výkon (kW/k) 98/133
pri otáčkach (ot./min.) 6750
krútiaci moment (Nm) 160
pri otáčkach (ot./min.) 4000
Maximálna rýchlosť (km/h) 201
Zrýchlenie z 0-100 km/h(s) 8,7
Objem kufra (l) 165 – 285
Pneumatiky 195/40 R17
Kilogramový výkon (kg/k) 7,9
Litrový výkon (k/l) 83,2
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1049
Rázvor (mm) 2368
1000m s pevným štartom (s) 29,90
Brzdy vpredu (mm) 280
Brzdy vzadu (mm) 240
Spotreba (l/100km) 7
Spotreba v teste (l/100km) 7,3 – 8,5
Šprint na 400 m (s) 16,30


Čas na okruhu Euroring

1. Volkswagen Scirocco 2,0 TSI 1m32,3s
2. Volkswagen Scirocco 1,4 TSI 1m33,5s
3. Renault Twingo Sport 1m33,8s

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Auto

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 440
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 645
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 739
  4. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 304
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 17 026
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 15 519
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 412
  8. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 231
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 344
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 238
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič a minister obrany Jaroslav Naď.
Prezidentka Zuzana Čaputová na stretnutí s náčelníkom generálneho štábu Danielom Zmekom a veliteľom operácie Spoločná zodpovednosť Ivanom Pachom.
Cynická obluda

Banzai!

Do plošného testovania ostáva pol dňa a stále je len 60% potrebných zdravotníkov. Vedenie nariadilo neustupovať.

Testovanie v Dolnom Kubíne.

Neprehliadnite tiež

Kde sa môžete v Bratislave otestovať priamo z auta?

Každá mestská časť má svoje vlastné pokyny.

Testovanie koronavírusu u ľudí priamo z okna auta (systém drive-through).
Volkswagen Lupo 3L
Citroën C3

Ostrý Hyundai i20N má pripomenúť zážitok z rally

Za príplatok môže mať auto aj samosvorný diferenciál.

Hyundai i20 N