Vyskúšali sme najrýchlejšie Twingo. Miluje zákruty

Vysokovýkonné športové autá majú v meste veľkú spotrebu, ťažko sa s nimi parkuje a na preukázanie svojich vlastností potrebujú veľký priestor. Twingo Sport je pravý opak.

Malý športový Renault jazdí ešte lepšie ako vyzerá. Príplatkový podvozok minimalizuje náklony v zákrutách a drží stopu.(Zdroj: Tomáš Benedikovič)

BRATISLAVA,EURORING. Športové oddelenie automobilky Renault dokáže zmeniť bežné mestské auto na slušné športové náradie. Podľa najnovších skúseností s Twingom Sport je zrejmé, že ak športové oddelenie dostane zadanie urobiť rýchle auto, prekážkou nie sú rozmery, ani automobilová trieda. Myšlienka postaviť rýchle mestské miniauto nie je ani zďaleka ojedinelá, pretože Twingo má niekoľko konkurentov podobného zamerania. Zároveň je stelesnením cností rýchleho auta s precíznym vedením stopy. Bojové pomaľovanie, rozšírené blatníky a príplatkové „sedemnástky" ho odlišujú od bežného lacného mini auta. Na malé dravé auto máme často podstatne väčšiu chuť ako na ťažké, výkonom presýtené mašiny.

Príťažlivosť v malom

Mnohým motoristom sa zdá aj rozšírené Twingo Sport ako komické športové auto vhodné na prevrátenie. Stačí však zahodiť predsudky a oprieť pohľad na rozšírenú karosériu, zadný spojler a detaily z dielne Renault Sport. Ťažko povedať, či by niekto dokázal vymyslieť lepší a krajší tuning ako fabrickí ladiči.

V interiéri poznať, že ide o rýdzo športovú verziu. Zmenili sa však iba podstatné veci,
súvisiace s ovládaním auta.

Plastový interiér s prístrojmi v strede obohatili červené bezpečnostné pásy, športovejšie sedadlá, radiaca páka „by Renault Sport", volant a športové pedále, ktoré sú najvtipnejším prvkom s piktogramami play (plyn), stop (brzda) a pauza (spojka). Ich rozmiestnenie aj povrch je ideálny na športovú jazdu. Odporúčame dotýkať sa ich mäkkou gumenou podrážkou. Na tvrdé mokasíny to veru nie je. V modernom interiéri pôsobí zastaralo iba autorádio. Posúvateľné a vyklápateľné zadné sedadlá, dobrý výhľad pri parkovaní a ľahké nastupovanie uľahčujú život v meste.

Vypadnete zo sedadiel

Sedadlá nekomplikujú nastupovanie a zachovávajú prednosti mestského miniauta. Ich bočnice a tvarovanie sú vzhľadom na odstredivé sily v zákrutách mäkké a nevýrazné.

Otáčkomer pred volantom stupňuje atmosféru pred štartom, zároveň pohyb ručičky znázorňuje charakteristiku použitého motora. V spodných a stredných otáčkach pozvoľna stúpa a pri 4500 otáčkach zrazu zrýchli a letí po obmedzovač, pred ktorým varuje zelená kontrolka. Atmosferický motor potrebuje na rozbeh priestor.

Hliníkové pedály majú zaujímavý estetický detail. Na spojke je piktogram pauzy, na brzde je stopka a na plyne play.

Výkon nerozhoduje

Predstava, že športové auto musí mať iba tristo a viac koní je scestná, najmä pokiaľ ide o presnosť ovládania a radosť z jazdy. Twingo poteší všetkých, ktorí si pamätajú ľahké športové autá s citlivým ovládaním bez zásahu elektroniky. Pod kapotou reve atmosférický motor bez turbodúchadla, schopný dosahovať vysoké otáčky s veľkou radosťou. Jeho 133 koní si s tisíckilovým autom ľahko poradí, hoci podvozok a predná náprava by zvládli aj o tridsať koní viac. Pocitovo by pod kapotu Twinga pasoval známy motor Honda 1,6 VTI (118 kW).

Pri päťstupňovej prevodovke treba počítať s vyšším hlukom i otáčkami na diaľnici. Isté však je, že bežnú jazdu do obchodu dokáže Twingo premeniť na zážitok. Príplatkový podvozok šoféra trochu vytrasie, motor zabrble a zážitok bude aj vtedy, keď pôjde iba štyridsať v uliciach mesta. Potom stačí zaparkovať na ručnej brzde a štart do nového dňa je vydarený. Diaľničná jazda otravuje, lebo motor reve a auto by chcelo rezať zákruty. Twingo Sport nemá problém držať 190 km/h, no v každom prípade sme čakali, že to pravé príde na okruhu.

Na okruhu

S Twingom Sport sa nikto nemusí báť vyjsť na pretekársky okruh, najmä na maďarský Euroring s množstvom ostrých zákrut. Twingo tu na rozdiel od iných áut neletí predkom von, ale zatáča veľmi ochotne a presne. Chýbajúce kone a turbo na krátkych rovinkách nahrádza rýchlym prejazdom zákrut. Netrpí nadváhou, takže šofér môže cibriť svoje jazdecké umenie v zákrutách a posúvať svoje hranice. Niet lepší výchovný prostriedok k čistej športovej jazde. Motoru by vyhovoval mierne otvorenejší okruh, aby to dokázal „rozbaliť". Veľa zákrut na Euroringu je tu na dvojku príliš ostrých a motor by potreboval Turbo. Vyladenie podvozka je dokonalé. S vypínateľným ESP je radosť jazdiť s Twingom aj po vidieckych cestách.

Dobrá cena

Twingo Sport je odrazový mostík do kategórie športových áut po každej stránke, vrátane ceny. Kým všetky autá s prívlastkami GT, RS alebo OPC stoja od osemsto tisíc vyššie, Twingo Sport začína na polovičnej sume. V aute pritom nechýba šestica airbagov, klimatizácia, dažďový senzor, vypínateľné ESP, športové hliníkové disky alebo tempomat. Kto chodieva na okruh alebo amatérske preteky či slalomy, mal by si objednať tvrdý športový podvozok Cup za 16569 korún (550 eur). Tradične znechutene sme čakali cenu vysoko cez pol milióna, ale opak bol pravdou.

Bez posmeškov

Skôr, ako sa niekto začne pohŕdavo usmievať, mal by si skúsiť Twingo na okruhu alebo v ostrých zákrutách horského priechodu. S ohľadom na danú automobilovú triedu považujeme Twingo Sport za dokonale zvládnutú športovú verziu. Z pohľadu človeka, ktorý má možnosť jazdiť v niekoľkostokoňových autách, by niekto čakal posmešky. Opak je pravdou, pretože malé rýdzo športové autá ovládateľné na milimetre presne, robia z jazdy radosť. Je pravda, že na dlhej rovine do kopca sa Twingu tlačí do kufra aj stredne výkonné TDI, ale v spleti zákrut si môže stredná trieda lízať labu.

Renault Twingo Sport

Cena verzie od 406 400 Sk (13 490 eur)
Športový podvozok „Cup“ 16 569 Sk (550 eur)
Motor 1,6 16V
Objem (cm3) 1598
Výkon (kW/k) 98/133
pri otáčkach (ot./min.) 6750
krútiaci moment (Nm) 160
pri otáčkach (ot./min.) 4000
Maximálna rýchlosť (km/h) 201
Zrýchlenie z 0-100 km/h(s) 8,7
Objem kufra (l) 165 – 285
Pneumatiky 195/40 R17
Kilogramový výkon (kg/k) 7,9
Litrový výkon (k/l) 83,2
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1049
Rázvor (mm) 2368
1000m s pevným štartom (s) 29,90
Brzdy vpredu (mm) 280
Brzdy vzadu (mm) 240
Spotreba (l/100km) 7
Spotreba v teste (l/100km) 7,3 – 8,5
Šprint na 400 m (s) 16,30


Čas na okruhu Euroring

1. Volkswagen Scirocco 2,0 TSI 1m32,3s
2. Volkswagen Scirocco 1,4 TSI 1m33,5s
3. Renault Twingo Sport 1m33,8s

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Auto


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Edite sa podarilo schudnúť 30 kilogramov vďaka 3D Chili
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  2. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  3. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  4. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  5. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  6. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  7. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  8. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  9. Edite sa podarilo schudnúť 30 kilogramov vďaka 3D Chili
  10. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 042
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 17 561
  3. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 15 884
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 15 808
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 10 560
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 8 459
  7. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 6 431
  8. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 197
  9. Ostrov Ischia sa stáva top európskou letnou destináciou 5 436
  10. Volkswagen je vďaka bonusom dostupnejší 5 316

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gajdoš podľa švédskej firmy klamal o ponuke na stíhačky

Ministerstvo obrany sa voči tvrdeniam firmy Saab ohradilo.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Beblavý stavil na nudu. Výborne

Keď už má strana podporiť niekoho „zvonka“, logické je vybrať si toho, kto je vám blízko a má najlepšie šance.

PRIEVIDZA

V Prievidzi vypadlo dieťa z okna, rodičia boli pod vplyvom alkoholu

Nehoda sa stala v nedeľu popoludní.

Neprehliadnite tiež

Aké chyby robíte pri parkovaní? Pozrite si deväť najčastejších

Niektoré chyby predlžujú manéver, iné porušujú zákon.

Hyundaie a Kie horia pričasto, upozorňuje watchdogová organizácia

Centrum bezpečnosti áut žiada o prešetrenie, čo sa deje pod kapotou.

Nemá strechu ani rádio. Tak si Porsche predstavuje 911

Odľahčený kabriolet je darčekom k sedemdesiatemu výročiu automobilky.